Svečke

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Svečke

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Se lahko kdo, ki se spozna, malo razpiše o svečkah za glow plug motorje.
Svečke se razlikujejo po številki, ki menda pomeni ali je "topla" ali "hladna".
Motorji z manjšo prostornino rabijo ene, motorji z večjo, pa druge...
štiritaktarji pa tudi nekaj svojega.
Na izbiro svečke vpliva tudi menda vsebnost metanola v gorivu.
Napačna izbita svečke se da menda ugotoviti tudi po tem, kako motopr deluje v raznih režimih, ter kako odreagira takrat ko odklopimo elektriko iz nje. Pa tudi, če med delovanjem "crknejo"

Torej, lahko kdo malo bolj razloži kako in kaj, ali pa da posreduje kak link, kjer bi se o tem dalo več prebrati.

LP Mitja
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kaj naj rečem? :o
Super linki! =D>
Seveda pomaga! Zagotovo še komu, ne samo meni.
Hvala!
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

Aja tolk za občutek. Še v srednji šoli sva s kolegom merila moč OS MAX 35 FP. Gorivo: 5% nitro, 15% sintetika (Motul). Ne spomnim se katera elisa je bila gor, ko sva menjavala svečke, ampak rezultati so bili sila zanimivi.

svečka__________n/min_________Ncm__________W
robbe4__________9500__________29__________289
Jamara ??_______9500__________29__________289
Nova Rossi 2_____9700__________30__________305
Super Tigre ??____9960__________32__________334
Nova Rossi 3____10000__________32__________335

Se kar pozna od oka 10% moči.

LP Goran :wink:
Nebec
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 11 Dec 2004, 00:07
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Nebec »

Svečka je bistven del modelarskega motorja. Zmes goriva in zraka v motorjih z žarilno svečko se vžge, ko se dovolj stisne v najbolj vroči točki. Ta najbolj vroča točka je svečka, ki ima bistven vpliv na pravilno delovanje motorja, oziroma na točko predvžiga.

Prehiter predvžig (prevroča svečka) povzroči vžig zmesi prekmalu (še mnogo preden je bat v zgornji mrtvi točki). Motor zaradi tega ne doseže polne moči in se pregreva. Prepozen predvžig (ko bat že potuje navzdol) pa ne omogoča polnega izkoristka izgorevanja in motor spet ne doseže polne moči.

Na točko predvžiga vpliva:

- Toplotna vrednost svečke (hladnejša svečka - kasnejši predvžig)
- Vsebnost nitrometana v gorivu (Več nitrometana - hitrejši prevžig)
- Kompresijsko razmerje, ki ga spreminjamo z različno debelimi tesnili pod glavo motorja (Debelejše tesnilo - manjše kompresijsko razmerje - kasenjši predvžig)

V praksi pa takole:

1.) Oznake svečk:

Vsak proizvajalec ima svečke oštevilčene po svoje. Nekateri z manjšimi številkami označujejo bolj vroče, drugi pa bolj hladne, zato je poleg oznake treba prebrati še kakšna je toplotna vrednost svečke (zelo hladna, hladna, srednja, vroča, zelo vroča,...). Tudi enak opis svečk ne pomeni, da sta svečki popolnoma enaki, vendar velja da si je večina "vročih" svečk med seboj podobna.

2.) Kako izbrati svečko:

Vedno je najbolje izbrati svečko, ki jo priporoča proizvajalec motorja v kombinaciji goriva, ki ji priporočeno za vaš motor (predvsem je pomemben odstotek nitrometana). Če podatka ni, ali določene svečke ni možno dobiti pa velja tole:

Večina najbolj pogosto uporabljanih modelarskih motorjev dobro deluje z gorivom, ki vsebuje od 0 do 5% nitromatana in bodo dobro delovali z vročo svečko, ki jo izberemo za začetek. Če je motor s takšno izbiro mogoče dobro nastaviti je izbira končana.

3.) kontrola izbire svečke:

Če je svečka prevroča to opazimo tako, da svečke pogosto pregorevajo, motor pa se pregreva. Ob pogostem pregorevanju svečke moramo vedno preveriti če je mehansko poškodovana, saj pregorevanje lahko povzročijo tudi opilki v motorju.

Če je svečka prehladna to najlažje opazimo ko, odklopimo kabel za ogrevanje. Pri pravilno izbrani svečki se vrtljaji motorja v prostem teku, ko odkolpimo elektriko ne smejo spremeniti. Če se vrtljaji zmanjšajo ali motor ugasne je to znak, da je svečka prehladna (lahko gre tudi za napačno nastavljen motor, največkrat za prebogato zmes pri nizkih vrtljajih).

4.) Še nekaj pravil:

- Preden menjate svečko se prepričajte, če je motor dovolj dobro nastavljen

- Če motorja nikakor ni mogoče nastaviti z nobeno izmed svečk, ki jih imate na voljo in uporabljate gorivo brez nitrometana, poskusite uporabiti gorivo s 5% nitrometana. Nekateri motorji delujejo samo z določeno vrsto svečke, zato se prepričajte tudi o tem.

- Če povečate odstotek nitrometana v gorivu (10 ali več%), uporabite za številko hladnejšo svečko.

- Motorji, ki se vrtijo z zelo visokimi vrtljaji ponavadi potrebujejo hladnejše svečke.

- Nekateri zelo majhni motorji (manj kot 2,5 ccm) dobro delujejo samo z zelo vročimi svečkami.
Janez Nebec
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

=D>
Tudi tole ni slabo! Pa še v našem jeziku!

Hvala!
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom