Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
linux_fan
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 30 Nov 2011, 18:39
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a linux_fan » 21 Maj 2013, 16:42

Torej kot že v naslovu, me zanima ali je že mogoče kdo prišel na kakšno podobno idejo, ali jo celo morda realiziral. Vzel bi jet model, ki je v osnovi namenjen za elektro, recimo nekaj z razponom kril cca 130cm, in vanj montiral avtomobilski nitro motor, ter impeler. Avtomobilski motorji so sorazmerno lahki, pa še veliko moči imajo, recimo kaj takega bi vzel:
http://www.ebay.de/itm/Racing-Nitromoto ... 2314c75573
4,2 konja pri kakih 41000 obratih. Vem sicer, da ima os motor ki je prav narejen v take namene, z oznako df-ducted fan, ampak je te motorje precej težko dobiti, pa še dragi so. Razlika je pa kolikor sem na hitro preveril samo v tem, da ima izpuh zadaj in da je nekoliko močnejši kot klasičen letalski metanolar. Pri avtomobilskem motorju je pa prav tako izpuh zadaj pa še močnejši so. Ima mogoče kdo kakšen predlog oz. kje bi se znalo zalomiti? Sam imam pomisleke samo kar se tiče navora, zaradi majhne kubikaže avtomobilskih motorjev.

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a shqwarch » 22 Maj 2013, 11:30

Če je motor boljših karakteristik od privzete tovarniške različice za impeler ga lahko še zmeraj malo manj tiščiš pa recimo nastaviš na bolj bogato mešanico. Če imaš možnost dobiti tak impeler za motažo glow motorja potem ne vidim nekega problema. Pri vetrnici boš pač moral prilagajati luknjo za nasaditev na gred motorja.
Slika

Uporabniški avatar
jokeR
Tekmovalec
Prispevkov: 405
Pridružen: 23 Jan 2006, 19:34
Kraj: petrovče

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a jokeR » 22 Maj 2013, 12:36

Ti motorji niso namenjeni temu, da bi jih lahko skos tiščal full gas... :wink:

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a shqwarch » 22 Maj 2013, 17:56

Zakaj? In kakšno čudo se uporablja pri pylon na metanol ter ladijskih motorjih? Tam jim tako ali tako tankaš gorivo za helije.

Sicer so pa že drugi v tuini po svetovnem spletu objavljali svoja opažanja.
Zadnjič spremenil shqwarch, dne 22 Maj 2013, 21:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika

linux_fan
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 30 Nov 2011, 18:39
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a linux_fan » 22 Maj 2013, 19:35

shqwarch napisal/-a:Če je motor boljših karakteristik od privzete tovarniške različice za impeler ga lahko še zmeraj malo manj tiščiš pa recimo nastaviš na bolj bogato mešanico. Če imaš možnost dobiti tak impeler za motažo glow motorja potem ne vidim nekega problema. Pri vetrnici boš pač moral prilagajati luknjo za nasaditev na gred motorja.
No tako nekako sem tudi sam razmišljal, fi samega impelerja bi prilagodil gredi motorja in izbral pravo vetrnico, ki ima za efektivne vrtljaje motorja pravi naklon. Za kakšne vrtljaje je vetrnica namenjena bi lahko preračunal glede na to s kakim elektro motorjem se vetrnica uporablja. Kar se pa tiče tiščanja na polno, je pa pri avtomobilu težava že v hlajenju, ki je pa tukaj nebi bilo, kvečjemu bi lahko brez težav glavo celo zgoraj odrezal oziroma vsaj skrajšal. Tako bi lahko motor potem tudi lažje pozicioniral v kanal. V originalu je pa avtomobilska glava nekoliko previsoka. Mislim pa da bi znala biti težava v navoru, zaradi majhe kubikaže. Zaganjal bi pa lahko motor kar na pullstart, ali pa morda na jermenico kot pri fsr čolnih. Mislim, da bi se ob pravi izbiri impelerja znalo to celo obnesti, motor s cca. 4konji bi bil ekvivalent elektro pogonu cca 3000W(ne velja za nižje obrate), pa še konkretno lažji bi bil od elektro pogona. Ko naletim na kak primeren model namenjen za impeler se bom zadeve verjetno kar lotil, kak avtomobilski motor mi pa že leži doma. Ladijski motorji so nekje enak šmorn kot pri avtih, samo glava je prirejena za hlajenje z vodo in ponavadi prirobnica pri izpuhu. Kako zgleda hotliner z glow motorjem še pa nisem imel priložnost videti. Verjetno je cena originalnega OS motorja namenjenega za ducted fan tako zasoljena ker je narejen v manjših serijah.

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a shqwarch » 22 Maj 2013, 21:13

Za hotlinerja tudi jaz nisem našem metanolske različice, za pylona pa ja. Ti imajo strpene motorje, da kar ušesa bolijo in bi mogoče ustrezali za impeler. Gorivo je priporočljivo tisto za helije, ker njihovi motorji imajo drugačen režim delovanja(stalno ene 3/4 gasa, če ne več).
Slika

linux_fan
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 30 Nov 2011, 18:39
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a linux_fan » 22 Maj 2013, 22:56

Sem malo pobrskal po spletu in imaš prav, motor od pylona bi bil koliko zgleda prava izbira, ampak je pa res da so cene koliko sem na hitro videl kar precejšnje, pa še dobit ga je verjetno dokaj težko. Na idejo uporabiti avtomobilski motor sem prišel, ker so poceni, pa še doma se mi kak valja. V čem se pa razlikuje gorivo za helije? Avtomobile jas vozim na 16% gorivu ali pa na 25%. Letalske metanolarje sem pa vozil na 12% glow gorivu. Kako je pa s tem pri helijih?

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2978
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 23 Maj 2013, 07:11

Ni razlika v gorivih ampak v sami konstrukciji motorja......koti odprtja in zaprtja posameznih kanalov se povsem razlikujejo,s tem se določa tudi namembnost motorja.Če se malo bolj posrfa se pride tudi do tega...
Slika

Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1037
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a modelarcina » 23 Maj 2013, 07:13

Pozdrav
Pilon motorji uporablajo bogato mešanico nitrometana,v kolikor mi je znano tudi do 50% temu mora biti primeren motor-manjša kompresija.V "navaden" motor ne moreš vliti kar 50% nitrota ker se ti bo pregreval kar ni dobro za obrate in za sam motor nekaj se da rešiti z podlaganjem glave kot to počnejo avtomodelarji.Glavo bos mogel pomoje zmanšati,pomoje kak impeler premera 10cm zavrti tak motor bp


lp
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a shqwarch » 23 Maj 2013, 09:50

linux_fan napisal/-a:V čem se pa razlikuje gorivo za helije? Avtomobile jas vozim na 16% gorivu ali pa na 25%. Letalske metanolarje sem pa vozil na 12% glow gorivu. Kako je pa s tem pri helijih?
Ti vejretno pišeš v vsebnosti nitra. Važno pa je tudi koliko je olja čene stvar pri tem mučenju res nebo zdržala. Poglej specifiacije za gorivo od helijev in boš videl, da se vsebnost olja giblje okoli 20%, z nitrom ravnotako ne šparajo.
Slika

linux_fan
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 30 Nov 2011, 18:39
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a linux_fan » 23 Maj 2013, 11:59

shqwarch napisal/-a:
linux_fan napisal/-a:V čem se pa razlikuje gorivo za helije? Avtomobile jas vozim na 16% gorivu ali pa na 25%. Letalske metanolarje sem pa vozil na 12% glow gorivu. Kako je pa s tem pri helijih?
Ti vejretno pišeš v vsebnosti nitra. Važno pa je tudi koliko je olja čene stvar pri tem mučenju res nebo zdržala. Poglej specifiacije za gorivo od helijev in boš videl, da se vsebnost olja giblje okoli 20%, z nitrom ravnotako ne šparajo.
Ja, tisto so procenti nitrometana v metanolu. Ricinusa je pa nekje med 15-20% če se ne motim. Zanašam se vsaj na to, da bo hlajenje odlično in bo motor tekel na nižjih temperaturah, glavo bi priredil tako, da bi motor deloval nekje pri 120 stopinjah.

Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1037
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a modelarcina » 23 Maj 2013, 13:08

Prenizka temperatura tudi ni dobra za motor in obrate :D ,moji aspji-letalski motorji mi najbolje delujejo pri kakih 100oC avtomobilski naj bi se nekoliko bolj 120oC treba pa je vedet da ima vsak motor drugo delavno temperaturno ker se različni materiali različno raztezajo..
Nekoliko bos moral experimenterat upam da ti uspe



Lp
www.okarbon.eu

linux_fan
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 30 Nov 2011, 18:39
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Avtomobilski motor v kombinaciji z impelerjem

Odgovor Napisal/-a linux_fan » 25 Maj 2013, 14:26

Imam motor force 3.5 in po specifikaciji lahko doseže max. 140stopinj, tako da bi verjetno bila 125stopinj ok delovna temperatura. Tako vsaj predvidevam.

Odgovori

Vrni se na