Težava z resonanco

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Uporabniški avatar
Valuk
Tekmovalec
Prispevkov: 274
Pridružen: 25 Okt 2005, 20:30

Težava z resonanco

Odgovor Napisal/-a Valuk » 29 Nov 2005, 08:11

Na dveh aeroplanih imam resonanco in na obeh imam enako težavo.Zgleda,da ga nekje kapitalno "serjem".
Minimalne obrate imam ok.Tudi resonanca mi v končni fazi potegne,da "trga gate".Problem pa je v odzivnosti!!! Ko dam gas do konca,kar nekaj časa traja,da resonanca prime.V letu je vse skupaj malo boljše,vendar to ni to.
A, sem "kiksnil" z nastavitvijo dolžine resonance? A,naj štelam iglo za prosti tek?A, naj dam manjši prop?Na 7,5ccm imam 11×7.
Gotovo vas je kar nekaj,ki imate to stvar razčiščeno,saj če pomislim na 3D akrobate,imajo tudi resonance,kise jim super odzivajo.
Vsem v naprej lepa hvala!

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 29 Nov 2005, 10:11

V tvojem primeru kaže, da si resonanco namontiral prekratko, saj moč dobi pri pre visokih obratih. V zraku se pri hitrosti propeler lažje zasuče, zato je bolje.
Ker omenjaš 3D in za boljšo odzivnost, boš moral resonanco podaljšati. Ker resonanca dobro dela samo v ozkem območju vrtljajev se za 3D resonanca montira celo daljša kot je idealno za najvišje obrate, ker je bolj pomembno, da se motor dobro odziva, kot pa čista končna moč.
Pri 3D modelih z resonanco, nemalokrat vidimo, da modelarji med kolenom in resonanco dodajo kakih 10 cm dodatne cevi.
Druga rešitev je pa manjši propeler, kaj ti bo bolj koristilo se boš moral odločiti pa sam, če želiš hitrost, potem je rešitev propeler če hočeš poteg potem je bolje, da podaljšaš resonanco.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2747
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin » 29 Nov 2005, 11:36

Na Gilesa sem sprva namontiral daljse koleno za resonanco......odzivnost odlicna, potega pa je bilo manj kot na Ultimatu z istim motorjem in pa krajsim kolenom, zato sem koleno skrajsal in na moci pridobil :o izredno........Na tvojem mestu bi se malce poigral z dolzino in primerjal rezultate potem pa sklenil nek kompromis.
LP

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3047
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Težava z resonanco

Odgovor Napisal/-a Mipo » 29 Nov 2005, 12:00

Valuk napisal/-a:Na dveh aeroplanih imam resonanco in na obeh imam enako težavo............
Ali si mogoče poizkušal izračunati potrebno dolžino cevi? To je zelo dobro za izhodišče. Kar nekaj smo jih s skupnimi močmi nastavili, da delujejo B.P. Če rabiš pomoč pri izračunu se oglasi na PM.

Mipo

P.S.: Pa naj se oglasi še kdo od tistih resonancarjev s katerimi smo uglaševali sisteme in povejo svoje praktične izkušnje. Trenutno sem sam na tesnem s časom in tako nezmožen daljšega pisanja.

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8486
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 29 Nov 2005, 12:55

Super Tigre 12,5 ccm z resonanco uglašeno po Mipovem izračunu delal kot urca =D> =D> =D>

Robi

s57ra
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 29 Nov 2004, 10:32
Kraj: pod Vremščico

Resonanca

Odgovor Napisal/-a s57ra » 29 Nov 2005, 17:45

Območje v katerem deluje je odvisno od oblike resonančne cevi - konusov.
V splošnem je nekako tako, bolj je "ozkopasovna" več moči da pri točno določenih (resonančnih) obratih oziroma bolj je široka, na večjem področju deluje, vendar malo manj učinkovito. (štromarsko je to "Q" faktor nihajnega kroga)
Imamo torej dve spremenljivi veličini, resonančne obrate in širino delovanja, prvo spreminjamo z dolžino resonančne cevi, drugo po z obliko.
Na netu je sicer kar nekaj na to temo..
lp, s57ra

s57ra
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 29 Nov 2004, 10:32
Kraj: pod Vremščico

Izračuni

Odgovor Napisal/-a s57ra » 30 Nov 2005, 14:18


Odgovori

Vrni se na