Elektronski vžig za bencinarje s časovnim zamikom vžiga

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
tomskk
Začetnik
Prispevkov: 22
Pridružen: 20 Nov 2004, 22:38
Kraj: Krško

Elektronski vžig za bencinarje s časovnim zamikom vžiga

Odgovor Napisal/-a tomskk » 26 Nov 2005, 09:06

Prišel sem na idejo, da bi probal doma narediti elektronski vžig za bencinske motorje z časovnim zamikom vžiga pri različnih obratih motorja.

Kolega je kupil rabljen motor, vendar zraven ni dobil elektronskega vžiga, ko je hotel dokupit vžig je zvedel ceno: 130 EUR.

Sem pa sam malo po internetu pobrskal in ugotovil, da samo material ne stane več kot 5 tisoč tolarjev, zato sem se odločil, da bi ga probal narediti sam. Vendar me malo bega logika delovanja vžiga.

Vžig bi bil krmiljen preko mikrokontrolerja, za katerega bi moral napisati program, zato me zanima, če mi je kdo pripravljen pomagati s kakšnim nasvetom, oziroma logiko delovanja vžiga.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 26 Nov 2005, 10:33

Motor bo tudi brez zamika vžiga dobro deloval, malo seveda odvisno od tega, kje bo motor v uporabi, kako velik je itd.
Tako npr. modeli namenjeni šlepanju jadralnih modelov večinoma dalujejo pod polnim plinom, podobno je z hitrimi modeli, dalno tudi z modeli vojnih letal. Za tak namen se bolj ali manj izpopolnjen vžig skorajda ne pozna, kajti končni obrati oz končna moč zaradi vžiga z zamikom ne bo nič boljša.
Bolj pa se tak vžig pozna pri modelih, kjer veliko uporabljamo nižje in srednje območje vrtljajev. Motor z vžigom, ki ima spremenljivo točko vžiga ima večje uporabno območje, je bolje odziven oz. ima več navora, pa tudi najnižji obrati so običajno nižji in bolj stabilni.
Žal ti glede kota vžiga pri posmeznih obratih ne znam svetovati, najlaže bi do podatkov prišel na ta način, da bi skopiral delovanje kakega dobrega vžiga . Vrednosti se glede na motor rahlo razlikujejo, proizvajalci vsak po svoje, s preizkusi in testi, vžige razvijajo in prilagajajo potrebam.
V oporo naj povem, da nikakor ne velja manj obratov manj predvžiga, več obratov več predvžiga. Veliko sreče
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

tomskk
Začetnik
Prispevkov: 22
Pridružen: 20 Nov 2004, 22:38
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a tomskk » 26 Nov 2005, 10:41

Hvala Brane za odgovor.

Eden od razlogov, zakaj bi hotel narediti vžig s spremenljivo točko vžiga je tudi ta, ko sem videl s kako lahkoto vžge ta nov bencinski motor od MVVS s ta rdečo glavo. Sem skoraj siguren, da je povezano z elektronskim vžigom, ki ga ima zraven.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 26 Nov 2005, 13:09

Skoraj popolnoma sem prepričan da se motiš, vsak motor, ki nima kake napake dobro vžge, če je iskra prava in vžge na približno pravem mestu, veiiiko bolj pomembno pa je, kaj nam pripravi uplinjač 8)
Pri motorjih je precej pomembno, da se naučimo kakšen način vžiga mu najbolj paše, dobro se spomnim, kako me je ZDZ 80 kaki dve leti nazaj nemalokrat preznojil, sedaj mi vžiga dobesedno odlično.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Odgovori

Vrni se na