Smer vrtenja 4T metanolca
Moderator: Mipo
Smer vrtenja 4T metanolca
Nekje sem zasledil, da so se (vsaj pred par leti) dobile za nekatere O.S. motorje
gredi, ki so omogočale predelavo smeri vrtenja. Kdo ve kaj o tem? Imam
v planu enega dvomotorca in bi bilo sila prikladno, da bi se motorja vrtela različno..
Saj kontra propi se dobijo.. Gre za O.S. FS 91..Ali pa dati kakšnemu orodjarju za naredit .
Je kdo že poizkušal kaj takega?
LP Nemo
gredi, ki so omogočale predelavo smeri vrtenja. Kdo ve kaj o tem? Imam
v planu enega dvomotorca in bi bilo sila prikladno, da bi se motorja vrtela različno..
Saj kontra propi se dobijo.. Gre za O.S. FS 91..Ali pa dati kakšnemu orodjarju za naredit .
Je kdo že poizkušal kaj takega?
LP Nemo
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Pred leti je O.S. prodajal odmične gredi za nekatere svoje štiritakterje, s katerimi so se vrteli v nasprotno smer. Potrebno je samo zamenjati kota odpiranja sesalnega in izpušnega ventila. Iskal jem jih po ZDA pa ji nikjer ni več na razpolago.
Pri večini dvotakterjev bi bilo potrebno zamenjati gred motorja, oziroma spremeniti kot odprtine v njej, ki odpira uplinjač. Prezrcaliti ga je potrebno preko simetrale v GMT. Potem bi motor tekel v nasprotno smer. Karakteristike pa še vedno ne bi bile povsem enake kot pri nasprotno vrtečem zaradi notranjih kanalov in smeri vrtenja kolenčaste gredi, ki v enem primeru pomaga polniti kanale v drugem pa ne. Potrebno bi bilo še zamenjati stran na kateri je izpušni kanal. Najenostavneje se to lahko naredi pri nekaterih MVVS motorjih.
Pri večini dvotakterjev bi bilo potrebno zamenjati gred motorja, oziroma spremeniti kot odprtine v njej, ki odpira uplinjač. Prezrcaliti ga je potrebno preko simetrale v GMT. Potem bi motor tekel v nasprotno smer. Karakteristike pa še vedno ne bi bile povsem enake kot pri nasprotno vrtečem zaradi notranjih kanalov in smeri vrtenja kolenčaste gredi, ki v enem primeru pomaga polniti kanale v drugem pa ne. Potrebno bi bilo še zamenjati stran na kateri je izpušni kanal. Najenostavneje se to lahko naredi pri nekaterih MVVS motorjih.
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Hvala za informacijo..Za štiritaktarja gre.. Razmišljal sem, da bi dal narediti odmično gred za
nasprotno smer vrtenja. Je še kaj drugega vprašljivo..Bi znal biti problem z matico za
pritrditev propa..Pri vrtenju v desno ( če se ti kontra zavrti ) se ponavadi odvije. Če to potegne
za sabo še predelavo (izdelavo) glavne gredi, pa najbrž ni vredno truda..
LP Nemo
nasprotno smer vrtenja. Je še kaj drugega vprašljivo..Bi znal biti problem z matico za
pritrditev propa..Pri vrtenju v desno ( če se ti kontra zavrti ) se ponavadi odvije. Če to potegne
za sabo še predelavo (izdelavo) glavne gredi, pa najbrž ni vredno truda..
LP Nemo
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
tele ho!
Matica ni tak problem Igor, saj lahko vedno zadevo rešiš s "šplento" ali kakim zatičem. odmično gred bomo pa že shekal nekje..
Matica ni tak problem Igor, saj lahko vedno zadevo rešiš s "šplento" ali kakim zatičem. odmično gred bomo pa že shekal nekje..
I like airplane noise!
http://www.teleho.eu
http://www.teleho.eu
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
No, zgodba z vrtenjem v nasprotno smer se še ni zaključila..Najbrž bo zanimivo še za koga
zato par informacij..
Da ne bo nesporazuma - govora je 4T metanol motorjih. Pri O.S.-u je zadeva problematična, ker
praktično ni več možno nikjer najti kontra odmične gredi. Kolikor sem uspel zvedeti, so jo izdelovali
samo za 52 in 61-tko. Predelati sem želel 91-tko (15 ccm), katere odmična gred izgleda takole:
To je "normalna", "bregova" pri nasproti vrteči sta seveda postavljena drugače. Izdelava "po naročilu"
bi bila preveč zapletena, pa tudi rezultat bi bil vprašljiv. Najti je bilo potrebno enostavnejšo rešitev.
Saito prodaja dvovaljne bokser motorje, pri katerih pa sta seveda odmični gredi za vsak valj različni.
Očitno so zadeve toliko poenotili, da te gredi pašejo tudi na druge njihove motorje. Na spletu
sem torej našel informacijo, da lahko nekatere "leve" gredi na njihovih bokserjih vgradiš v
enovaljne motorje in se s s tem lahko vrtijo v nasprotno smer..
Paše nekako takole:
Za FA-56 je kat.št. SAI130T34 , za FA-65 in do FA-100 je kat.št. SAI182TD34 in za večje
FA-120 do FA-180 je SAI300T34..
To so t.i. leve odmične gredi od bokserjev 130, 180 in 300. Torej, glede na to, da imam doma
FA-82 sem torej naročil zadevo. Bilo je kar nekaj težav, ker je običajno nimajo na zalogi.
Takole izgledata - leva in desna.Sledilo je podiranje motorja..
Razdiranje in zamenjava je sicer dokaj enostavna..
Problem je seveda tičal drugje. Kako nastaviti pravi "tajming". Najbolj enostavno bi bilo
slediti označbi (piki) na zobniku in jo postaviti točno tako, kot je bila pri starem. Pri razdiranju
sem seveda označil kje je bila..Pa žal ni tako..Ne samo, da je sila težko ujeti pravi zob in
da se ti nič ne premakne, tudi postavitev "pike" na enako mesto, kot na stari ni bilo pravo.
Očitno je pri bokserju položaj oznak drugačen.
Sledilo je torej "mučno" iskanje tajminga. Najbolj enostavno vodilo je, da se v zgornji mrtvi
legi bata oba ventila "vagata", torej, da sta natanko enako odprta..Samo nekaj desetkrat , sem
zadevo vstavil, preveril,snel, premaknil, vstavil..
Na koncu je, upam da, uspelo..Motor je zdaj na testnem štantu, jutri pa preverimo, če zadeva
res deluje..
LP Nemo
zato par informacij..
Da ne bo nesporazuma - govora je 4T metanol motorjih. Pri O.S.-u je zadeva problematična, ker
praktično ni več možno nikjer najti kontra odmične gredi. Kolikor sem uspel zvedeti, so jo izdelovali
samo za 52 in 61-tko. Predelati sem želel 91-tko (15 ccm), katere odmična gred izgleda takole:
To je "normalna", "bregova" pri nasproti vrteči sta seveda postavljena drugače. Izdelava "po naročilu"
bi bila preveč zapletena, pa tudi rezultat bi bil vprašljiv. Najti je bilo potrebno enostavnejšo rešitev.
Saito prodaja dvovaljne bokser motorje, pri katerih pa sta seveda odmični gredi za vsak valj različni.
Očitno so zadeve toliko poenotili, da te gredi pašejo tudi na druge njihove motorje. Na spletu
sem torej našel informacijo, da lahko nekatere "leve" gredi na njihovih bokserjih vgradiš v
enovaljne motorje in se s s tem lahko vrtijo v nasprotno smer..
Paše nekako takole:
Za FA-56 je kat.št. SAI130T34 , za FA-65 in do FA-100 je kat.št. SAI182TD34 in za večje
FA-120 do FA-180 je SAI300T34..
To so t.i. leve odmične gredi od bokserjev 130, 180 in 300. Torej, glede na to, da imam doma
FA-82 sem torej naročil zadevo. Bilo je kar nekaj težav, ker je običajno nimajo na zalogi.
Takole izgledata - leva in desna.Sledilo je podiranje motorja..
Razdiranje in zamenjava je sicer dokaj enostavna..
Problem je seveda tičal drugje. Kako nastaviti pravi "tajming". Najbolj enostavno bi bilo
slediti označbi (piki) na zobniku in jo postaviti točno tako, kot je bila pri starem. Pri razdiranju
sem seveda označil kje je bila..Pa žal ni tako..Ne samo, da je sila težko ujeti pravi zob in
da se ti nič ne premakne, tudi postavitev "pike" na enako mesto, kot na stari ni bilo pravo.
Očitno je pri bokserju položaj oznak drugačen.
Sledilo je torej "mučno" iskanje tajminga. Najbolj enostavno vodilo je, da se v zgornji mrtvi
legi bata oba ventila "vagata", torej, da sta natanko enako odprta..Samo nekaj desetkrat , sem
zadevo vstavil, preveril,snel, premaknil, vstavil..
Na koncu je, upam da, uspelo..Motor je zdaj na testnem štantu, jutri pa preverimo, če zadeva
res deluje..
LP Nemo
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Ha, deluje ..
Pacient po operaciji na srcu in pred zagonom..prop je "pušer"..
Srce deluje..v levo ( ne, ni za SD , )
Vžgal je brez težav, vrti se lepo, odziva se, kaj več pa nisem poizkušal..Kot se vidi nima izpuha
in tudi sicer je motor bogi - namenjen samo poizkusom..Imel je težko otroštvo
Urban je na njem poizkušal dvigniti izkoristek ..Preverjal je, če se lahko
vrti in še odskakuje (od zemlje ..).
Ves eksperiment pa je namenjen temle polproizvodu. Na "komarju" želim, da se motorja
vrtita v nasprotni smeri in izenačita momente..
Kot zaenkrat kaže, je izvedljivo..
LP Nemo
Pacient po operaciji na srcu in pred zagonom..prop je "pušer"..
Srce deluje..v levo ( ne, ni za SD , )
Vžgal je brez težav, vrti se lepo, odziva se, kaj več pa nisem poizkušal..Kot se vidi nima izpuha
in tudi sicer je motor bogi - namenjen samo poizkusom..Imel je težko otroštvo
Urban je na njem poizkušal dvigniti izkoristek ..Preverjal je, če se lahko
vrti in še odskakuje (od zemlje ..).
Ves eksperiment pa je namenjen temle polproizvodu. Na "komarju" želim, da se motorja
vrtita v nasprotni smeri in izenačita momente..
Kot zaenkrat kaže, je izvedljivo..
LP Nemo
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Igor, tale Moskito pa tko izgleta , ko bi ga Tone že na pol pohodu
LP Peter
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Tele ho!
Igor, tale predelava te malo spasi ko se ne javiš na telefon pa to
Sicer pa ne trosi neresnic, motor jekomaj dobro ulafan, kaj pa je tistih 150l metanola ki ga je pocukal do sedaj
Bravo!
lp
3g
Igor, tale predelava te malo spasi ko se ne javiš na telefon pa to
Sicer pa ne trosi neresnic, motor jekomaj dobro ulafan, kaj pa je tistih 150l metanola ki ga je pocukal do sedaj
Bravo!
lp
3g
I like airplane noise!
http://www.teleho.eu
http://www.teleho.eu
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Čestitke za predelavo. Pa ti je le uspelo najti kombinacijo, ki deluje, pa še relativno lahko izvedljiva je. Bravo.
Komaj čakam na nadaljevanje.
Ali maš krila kaj ojačana med trupom in nosilci motorjev?
Komaj čakam na nadaljevanje.
Ali maš krila kaj ojačana med trupom in nosilci motorjev?
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Hvala..Je pa seveda še dolga pot do "sinhronega" delovanja obeh motorjev..Začetek pa je..
Kar se pa tiče komarja, pri gradnji bolj ali manj sledim temle:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1557631
Gre za enak načrt in gradnjo..Tudi nekatere ojačitve je tale mojster že dodal. Tisti karbon, ki se vidi ni
predviden v načrtu.. Jaz bom, za razliko od njega, zlepil obe krili skupaj - centroplan - in bom
štukal od gondol naprej ( tam kjer so na sliki ščipalke). Tako bo zadeva močnejša.. Oplata
je po načrtu 1,5 mm, jaz bom dal 2 mm, letvice na glavnem nosilcu centroplana so original balsa
moje so smreka, "stojine" so debelejše, itd..Skratka, zadeva je na "otip" kar čvrsta..
LP Nemo
Kar se pa tiče komarja, pri gradnji bolj ali manj sledim temle:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1557631
Gre za enak načrt in gradnjo..Tudi nekatere ojačitve je tale mojster že dodal. Tisti karbon, ki se vidi ni
predviden v načrtu.. Jaz bom, za razliko od njega, zlepil obe krili skupaj - centroplan - in bom
štukal od gondol naprej ( tam kjer so na sliki ščipalke). Tako bo zadeva močnejša.. Oplata
je po načrtu 1,5 mm, jaz bom dal 2 mm, letvice na glavnem nosilcu centroplana so original balsa
moje so smreka, "stojine" so debelejše, itd..Skratka, zadeva je na "otip" kar čvrsta..
LP Nemo
Re: Smer vrtenja 4T metanolca
Tema iz naftalina ..Pa vendar, zgodba z različno vrtečim se motorjem ima srečni zaključek...
Torej, za drugo letalo (Catalina) kot je bilo pred časom govora, sem želel nasproti se vrteča metanolca...
Cel postopek je bil že opisan v prispevku...Končni rezultat je pa tole..
Desni motor na fotografiji se vrti v nasprotno smer, kot je običajna...In to z 8400 obrati pri trikrakem
propu 13x8...Solidno za Saito 82...
Levi pa prav tako z istimi obrati v "pravo smer"...Samo še "fajn tjuning", pa je
LP Nemo
Torej, za drugo letalo (Catalina) kot je bilo pred časom govora, sem želel nasproti se vrteča metanolca...
Cel postopek je bil že opisan v prispevku...Končni rezultat je pa tole..
Desni motor na fotografiji se vrti v nasprotno smer, kot je običajna...In to z 8400 obrati pri trikrakem
propu 13x8...Solidno za Saito 82...
Levi pa prav tako z istimi obrati v "pravo smer"...Samo še "fajn tjuning", pa je
LP Nemo
- Priponke
-
- 006.jpg (80.04 KiB) Pogledano 3740 krat
-
- 008.jpg (59.47 KiB) Pogledano 3740 krat
-
- 010.jpg (80.45 KiB) Pogledano 3740 krat