Čiščenje motorjev z notranjim izgorevanjem

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3308
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Čiščenje motorjev z notranjim izgorevanjem

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Tema izhaja iz teme: uporabnost??
viewtopic.php?t=5035

Moderator Mipo
misak napisal/-a:Motor lepo skuhaj v metanolu, ga očisti z medeninasto ščetko, da se bo posvetil, naredi kocko iz pleksi stekla in ga noter zapri! Bo lepa skulptura.
V metanolu raje ne kuhajte, ker je prenevarno (vdihovanje hlapov, vnetljivost,...), pa še učinek je slab, ker metanol vre pri relativno nizki temperaturi (64,7°C).
Za čiščenje motorja je koristno kuhanje v glicerinu, ki vre pri 290°. Pri teh pogojih se odlušči (skoraj) vsa pripečena umazanija.

Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 14 Okt 2005, 10:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

No ja to je res. Ampak metanola tako ali tako ne zavreš. Pač pogreješ ga.
Ko sem to informacijo dobil na nekem tujem forumu sem rekal jajaj. Potem pa sem vzel starega OS .25 8 (več kot 15let ) ga dal v lonec z vročim metanolom in ga pustil noter. Ko je priplaval ven iz odprtine pri svečki in pri frgazarju svinjarija sem bil samo :o
Postopek 2x ponovil, namontiral motor in spet dela ko raketa.

Za glicerin pa nisem vedel. Bo treba poizkusit.
S5-DSM
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

S "kuhanjem" v metanolu in glicerinu še nisem probaval. Lahko pa pelješ stvar do žganjekuharja in ga poprosiš :kronik: , če ti rukne stvar v destilator. :wink:

Zapečene, črne madeže na zunanjem delu pa odpravljam z Loctite 7840 čistilom, dobrim starim vimom in zobno ščetko. Da se delat čudeže. Moped skuhaš v vodi zmešani s čistilom (par procentov čistila). Vzmes kdaj pa kdaj vzameš ohišje iz lonca in podrgneš "zlobne" madeže z zobno krtačko in vimom, spereš in spet postaviš v lonec... Pazljiv je treba bit, da ohišje ne pustiš predolgo v loncu, ker aluminij postane temno siv. To je pa ena slaba stran tega, ampak se jo da obvozit s pazljivostjo in ščetkanjem z vimom. Ideja z metanolom in glicerinom je zanimiva in jo je definitivno treba sprobat.

Je pa te in podobne akcije varno izvajat, ko žensk ni doma, ker se težko sprijaznijo z idejo, da je kuhinja s "šporgetom" lahko tudi pomožni del delavnice. :lol: Pa še pospravljena je bolj.=D>
LP Goran
Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 779
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON »

. Pa še pospravljena je bolj.Applause


S to izjavo pa se 500% strinjam.
LP Peter
Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name »

Odlično se vsa svinjarija ter zapečene saje očistijo z kuhanjem v ocetu; v kuhinjskem rdečem kisu za solato
Babooni so ponovno med nami !
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3308
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Vsako čiščenje s čistili, ki vsebujejo kisline povzroča "sivenje" (oksidacijo), aluminijastih delov (predvsem teh). Čiščenje z Vimom pušča raze.

S čistilom za pečice (žere, ipd.) in zobno ščetko se da lepo očistiti motorje, samo barva ni več ista. Funkcionalnost s tem ni okrnjena.

Najuspešnjejše čiščenje je s topili. Višja kot je temperatura boljši je efekt. Seveda v razumnih mejah.
Pri tem pazite na sestavne dele iz gume, plastičnih mas,....

Mipo
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

:praskam: :praskam:

Da ne bom ispadel neumen. Če motor "kuhaš" v Glicerinu, ga je potrebno predhodno razdret? je takšno čiščenje samo za zunanjost, ali se motor v glicerin potopi kompleten? Kako to vpliva na garnituro?


LP Darko
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3308
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Prvič; kar se tiče neumnosti: neumen je lahko odgovor. Vprašanje postaviš če česa ne veš.

Ne vem ali je nujno motor pred kuhanjem podreti. Vsekakor pa je bolje. Ni namreč nobene potrebe za kuhanje ojnice, gredi,... V glavnem je potrebno očistiti zunanjost motorja, predvsem hladilna rebra.

Predlagam podiranje. Tudi zato, da se odstrani vsa tesnila ipd.

Mipo
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Mipo napisal/-a:Prvič; kar se tiče neumnosti: neumen je lahko odgovor. Vprašanje postaviš če česa ne veš.

Mipo
Miloš, pravijo sicer, da ni neumnih vprašanj, so samo neumni odgovori !
Ne boš verjel, vendar jih poznam kar nekaj, ki kot za stavo postavljajo neumna (tudi neumestna) vprašanja, (ne mislim na nobenega člana tega foruma, ker jih malo poznam osebno) tako da bi se o tej trditvi dalo precej razpravljati ! 8)


lp
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

Kar se tiče podiranja motorja. Ostali pravijo NE!!
Zakaj so ravno navedli ta način čiščenja. Razlog je v tem, da ko je motor že enkrat utečen in je potem pdrt in rečeno da so bili vsi vijaki med sabo enakomerno priviti. Spet ni enako kot je bilo.

Kar sem jaz razdu je ponavadi samo fergazer in odvil svečko motorja.
Odstranil sem še vse cevke in pa seveda iglo sem posebej očistu.
Vsa svinjarija ki je priplavala je bila večinoma iz " notranjosti " motorja.

Če boste enkrat šli v to čiščenje predlagam, da poizkusite brez razdiranja cilindra in bata. Pri meni je to delovalo.

KAr se tiče čiščenja z različnimi čistilnimi sredstvi sem enakega mnenja kot Mipo. Oksidacija in agresivnost le teh je nevarna za motor!

Čistil sem že kot rečeno z metanolom, sedaj bom poizkusil še z glicerinom.
S5-DSM
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

Čiščenje z Vimom pušča raze.
[-X meni zaenkrat z zobno ščetko in vimom ni uspelo narediti razic. Kod dokaz prilagam slikce stare avtomobilske Enye po čiščenju z vimom. Res pa je da ne drgnem samo v eni smeri, ampak delam lepo krožne gibe :wink: .
Priponke
ciscenje.jpg
ciscenje.jpg (65.26 KiB) Pogledano 5863 krat
ciscenje detajl.jpg
ciscenje detajl.jpg (100.31 KiB) Pogledano 5863 krat
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

Z tornadom sva si izmenjala par mnenj preko ZS. Brez prerekanja samo izmenjva menj in par nasvetov.
Je pa on napisal za moje pojme odličen HOW TO za razdiranje motorjev in preverjanje ležajev, ojnic itd.

http://md-sentjur.com/forum/viewtopic.php?t=145

Za vse, ki si pač želite razstaviti motor, ga očistiti in narediti generalno se držite zgornjih navodil in vse bo ok.

Eno opozorilo pa vseeno velja. Glavo bata na katerem so usedilne nikakor ne poskušajte očistit z kakšnim šmirglanjem!
S5-DSM
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3308
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

gorki napisal/-a:
Čiščenje z Vimom pušča raze.
[-X meni zaenkrat z zobno ščetko in vimom ni uspelo narediti razic.
Čiščenje z Vimom pušča raze! Ni nujno, da so te raze vidne s prostim očesom :o . Vim vsebuje abrazivne delce. Motor se lepo blešči, je pa veliko bolj dojemljiv na lepljenje nove umazanije. Približno tako kot "šmirglanje" pred barvanjem. :wink:

Mipo
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

@Mipo
V nadaljevanju ne mislim nič provocirat, ampak zgolj podebatirat in izmenjat kakšen argument. :-k
Se strinjam delno v tvojih argumentih, ker konec koncev je vim abrazivno sredstvo. In če brusi umazanijo, seveda brusi tudi ostalo površino, če je mehkejša od abrazivnih delcev. Verjetno se tudi "vimi" razlikujejo med seboj po velikosti, trdoti in ostrosti primešanih abrazivnih delcev. Velikost raz je teoretično odvisna od zgoraj naštetih lastnosti in od pritisne sile.

Če bi bil motor spoliran, potem bi bilo brušenje površine zelo opazno. Motorji imajo večinoma bolj grobo površino (deluje kot nežno speskana, lahko da so nekatere tudi kemično obdelane-zjedkane, ne vem). Dejstvo pa je, da so ohišja nekaterih motorjev tako groba, da ne vem, če lahko predstavljajo mikroskopske razice narejene z vimom, kakšen znaten dodaten vpliv na prijemanje dodatne svinjarije. Lahko, da imaš prav. Nisem pa tega opazil pri svojih motorjih, ki so dali "vim-kuro" skozi (OS Max, Super Tigre, Enya, Rossi).

Poseg z vimom pa izvajam samo po nakupu rabljenega motorja, ki je zabasan s svinjarijo in zapečen. Ko pa je enkrat v mojem "hlevu", pa kot strojnik čutim sveto dolžnost, da skrbim zanj kar najbolje. Vsekakor najprej poizkušam z raznimi topili (naslednjič bom definitivno probal z glicerinom). Ko vse odpove, se poslužim vim metode. Ker je preventiva boljša kot kurativa, po vsakem letalnem dnevu posvetim 10 min. časa in očistim motor od olja z metanolom, posušim s fenom za lase in notranjost namažem z after-run oljem.

Če pa kuhanje v glicerinu popolnoma očisti motor brez drgnjenja, je pa vsekakor to boljša varianta kot vim. [-o<

Zdej pa še eno vprašanje za znalce:
Kakšne postopke estetske obdelave zunanje površine uporabljajo proizvajalci motorjev?

Lep pozdrav! Goran
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Obstaja pa še eno čistilo s katerim se da staro zapečeno olje in umazanijo lepo ločit od mopeda in sicer čistilo za pečice v gospodinjstvu :D :o gre namreč za isti problem, malo olja in dosti temperature :o

Navadno so ta čistila v spreju, posprejaš motor pustiš 15-30 min in opereš če so naslage na posameznih mestih trdovratnejše postopek ponoviš

Na tak način sem očistil kar nekaj motorčkov in vsi so izgledali kot novi :D
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

gorki na tvoje vprašanje bo težko odgovort. Predvidevam, da za zunanjo obdelavo misliš v glavnem ohišje motorja. Če razmišljam tud jaz kot strojnik pol bi bilo preveč zamudno vsak odlitek še dodatno obdelovat po zunanji površini. Mislim, da je bolj racionalno met dober kalup za vlitek in pa seveda "zmes" elementov, ki to dovolj trdni, lahki,... Ko zadeva pade iz kalupa more biti zunanja površina že na končnem nivoju. Lahko pa da se seveda močno motim.

To je samo moje razmišljanje.
S5-DSM
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Dragi kolegi strojniki

Ali ste že videli kako zgleda tlačno litje aluminijastih zlitin?

Kalup je ponavadi iz jekla, notranje obdelan in sestavljen iz 2 ali več delov.
Pod visokim pritiskom se vbrizga tekoča litina v kalup s sprotnim izrinjevanjem zraka.
Strojno se deli kalupa ločujejo in odlitek ponavadi manipulatorji postavijo pod prešo, da se odrežejo naliv in iztok.

Odlitek razen na ležiščih ležajev in puš ne potrebuje dodatne obdelave, v kolikor se ne zahteva visoka kvaliteta površine.

Lp

Strojnik Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

No evo. Nisem vedu za ta sistem vlivanja, pa sem vseeno pravilno razmišljal. :D Ker sem bil tako "priden" si bom kupil danes nekaj v Merkurju =P~

Tomaž hvala za razlago.
ps: edina stvar, ki smo jo mi vlivali v srednji šoli je bila pir v svoje grlo. ko smo meli livarstvo smo delal samo kalupe iz gline in to je to. Potem pa luknjice v model in tko naprej. Enkrat so nas peljal celo čez cesto v Železarno Jesenice da smo lahko gledal kako so vlival eno jeklo z neke nosilce.
S5-DSM
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

@Tomaž
Postopek tlačnega litja mi je v grobem poznan. Estetika je pri komercialnih zadevah zelooo pomembna. Večina rada kupi dober motorček, sploh če je še lep (od tu izvirajo eloksacije glav motorjev in drugih delčkov, s tem, da se pri glavi poveča odvod toplote s sevanjem, če je glava temne barve- povečan emisijski koeficient).

Bom vzel par mopedov s sabo na fax, pa da vprašam akademske glave.

PS.:Upam, da zadeva ni preveč off-topic.
Priponke
Zadeve, ki pridejo iz tlačnega liva v jeklene forme zgledajo nekako takole kot tale vplinjač od Super Tigre. Ostanki brade so lepo vidni, kot tudi delilna ravnina orodja. Tudi lise so razločne.
Zadeve, ki pridejo iz tlačnega liva v jeklene forme zgledajo nekako takole kot tale vplinjač od Super Tigre. Ostanki brade so lepo vidni, kot tudi delilna ravnina orodja. Tudi lise so razločne.
ST X25.jpg (98.14 KiB) Pogledano 5570 krat
Če pa pogledaš ohišje od Webre... Si predstavljam, da tole sploh iz forme ne bi šlo.
Če pa pogledaš ohišje od Webre... Si predstavljam, da tole sploh iz forme ne bi šlo.
W36GT.jpg (88.05 KiB) Pogledano 5569 krat
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

misak napisal/-a:ps: edina stvar, ki smo jo mi vlivali v srednji šoli je bila pir v svoje grlo. ko smo meli livarstvo smo delal samo kalupe iz gline in to je to. Potem pa luknjice v model in tko naprej.
Fantje no, pa katero šolo ste to obiskovali. Kalupe se dela iz kremenčevega peska v katerega se je vpihoval CO2 da se je zlepil.
Tudi mi nismo zapirali ust Pod lipo ko je tekel pir v potokih. :kronik: Ampak vsaj nekaj teorije smo pa pobrali.

Bi pa bilo zanimivo odlivati v glino, predvsem bi bila zabava, ko bi začeli čiščenje odlitka (uf ta keramika).

Površina odlitka pri tlačnem litju je tudi odvisna od zlitine, ki jo odlivamo oz. brizgamo. Predvsem pa od same površine v kalupu. Izdelava orodja (kalupa) je zeeeeeeeeeeeelo draga zato se ga uporablja zelo dolgo in lahko pride po spremembe na površinah. Važne so dimenzije odlitka na delih kjer se jih obdeluje.

Brada oz. spoji orodja se konstrukcijsko postavijo tam kjer je najmanj opazna ali moteča.


Sedaj pa dosti, da ne bomo preveč odplavali iz teme.


P.S. Sam uporabljam za čiščenje motorjev in modelov dvokomponentno industrijsko čistilo za pranje kamionskih cerad. Koncentrat se meša 1 del na 30-70 delov vode. Opere kar dobro, brez raz.

Vim in podobna čistila odstranjujejo umazanijo tudi s pomočjo odvzemanja materiala. Res da v majhnih skoraj neopaznih količinah ampak vseeno.

Bolj uporabna so čistila, ki delujejo na principu topnosti (kemične reakcije)umazanije. O tem bodo pa kemiki vedeli več.

Kaj pa konzervacija motorjev po čiščenju, za zimsko spanje?


Lp

Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

He he tale Vim je pa tako polemiko odprl, da si ne morem kaj, da se nebi spomnil na čase pred 30 leti ko se je govorilo, da pretirano poliranje avtomobila škoduje , ker polirna pasta vsebuje trde delce ki odvzemajo material, se pravi da lahko pridemo skozi lak.
No jaz prav veliko znucanih avtov v svojem življenju nisem videl, pravzaprav nisem videl nobenega :lol: :lol:
Če se vrnem k Enyi na sliki, kaj šele Webri #-o hvala bogu če nekaj v čistilu malo pogloda takle aluminij, morda bo po večkratnem intenzivnem čiščenju z Vimom površina vsaj malo lepša oz. bolj gladka, skozi pa menda ne bo prišel nobeden, še tisti ta najbolj zagnan čistilec motorjev ne.
Verjamem, da bi kot ogledalo spolirani aluminijasti opovršini, čiščenje z Vimom škodovalo, ali pa vsaj zmanjšalo sijaj, vsemu ostalemu pa prav gotovo ne 8)
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6027
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Je priletelo eno vprašanje, kaj je tako lepo očistilo motor Spitfireja; evo vam finte-- greš v Mercator, poiščeš čistilo za gospodinjstvo, ki se mu reče Meglio (mislim, da ga vaše boljše polovice ali mame uporabljajo), našpricaš po motorju, počakaš, potem pa drgni miško z zobno ščetko; če kaj ne gre, ponoviš vajo, nato splakneš z vodo --in to je to! (vsaj pri meni je bilo :lol: ).
Seveda nisem prej pozabil zapreti sesalne in izpušne odprtine, potem motor fino osušil in namočil v WD40
Priponke
dscf3617_319.jpg
dscf3617_319.jpg (51.86 KiB) Pogledano 6022 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

8)
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
medo
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 10 Sep 2005, 18:52

Odgovor Napisal/-a medo »

Ne vem, če se je o tem slučajno že govorilo, ampak me zanima, če je potrebno (kar najverjetneje je) motor po tem ko ga očistiš in preden ga ponovno uporabiš NAMAZAT in s katerim oljem??? Imam 12 kubični 4- taktni motor od magnuma pa v navodilih nič ne piše o tem. Očistil sem ga z metanolom, ki pa seveda požere ven vso maščobo.
Visoko letaš na kose padeš :)
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Namazati, ga je dobro preden ga sestaviš, ne šele preden ga uporabiš, je pa odvisno ali gre po čiščenju takoj v napad, ali na polico. Če bo očiščen a ne namazan motor šel takoj v model in v uporabo, kaj prida škode od tega, če ga naisi namazal ne bo, saj se bo kmalu po prvih obratih motor namazal sam z oljem iz goriva, če pa sestaviš očiščen motor in ga ne misliš kmalu uporabiti, se pa zelo hitro zgodi, da se notri prikrade kakšna vlaga, ki potem s pomočjo korozije napade vse kar ji pride pod zobe :lol:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom