Demontaža ležaja
Moderator: Mipo
Demontaža ležaja
Mnogo metanolskih motorjev sem že razdrl (in sestavil ). Nikoli pa še nisem imel težav z demontažo zadnjega krogličnega ležaja glavne gredi. Tokrat se je zgodilo ravno to. Segrevanje z vročim zrakom ne pomaga (na približno 150°). Ali ima kdo še kakšno idejo? Notranji obroč ležaja je že izpadel, ker se je sesula kletka, tako, da sta možni obe varianti:
1. odstranjevanje golega zunanjega obroča ali
2. ponovna motaža kroglic in notranjega obroča (to sem pravkar naredil)
Razmišljam, kako na ležaj zagrabim in ga na silo premaknem. Kakšna ideja?
Notranji premer ležaja je 15mm, širina 7mm, zunanji premer pa 22mm.
LP
Mipo
1. odstranjevanje golega zunanjega obroča ali
2. ponovna motaža kroglic in notranjega obroča (to sem pravkar naredil)
Razmišljam, kako na ležaj zagrabim in ga na silo premaknem. Kakšna ideja?
Notranji premer ležaja je 15mm, širina 7mm, zunanji premer pa 22mm.
LP
Mipo
Melly, hvala za pripravljenost. Fotke so tu. Če potrebuješ še kakšen pogled napiši.
Miloš
Motor je:
KME DIAMOND 60 PRO
http://www.kmeengines.com/Photos.php
Miloš
Motor je:
KME DIAMOND 60 PRO
http://www.kmeengines.com/Photos.php
- Priponke
-
- kme_2.jpg (124.37 KiB) Pogledano 4908 krat
-
- kme_3.jpg (125.22 KiB) Pogledano 4908 krat
-
- Motor je znotraj popackan z mastjo s katero sem "prilepil" kroglice, ko sem ležaj spet sestavljal. Tako so stale na predvidenem mestu predno sem vstavil notranji tekalni obroč
- kme_4.jpg (141.69 KiB) Pogledano 4908 krat
Dobro segreti in sprešati ven. Obvezno kroglice v ležaju. Če nimaš preše (ponavadi je doma ni), uporabi stebelni vrtalni stroj. Vse pozicioniraš v vrtalni stroj, greješ vse okoli ležaja in počasi pritiskaš ven. (lahko pa daš v pečico, na 150 stopinj pa potem naprej).
Če potrebuješ postružen kos za prešanje ležaja, napiši mere, ti dam v ponedeljek na pošto.
Lahko pa stopiš do kakšnega avtomehanika (ponavadi imajo prešo) in daš za pijačo. Segrevanje pa pazljivo, da ne prideš čez temperaturo "kaljenja" aluminija.
p.s. preša dela čudeže nasproti kladivu.
Če potrebuješ postružen kos za prešanje ležaja, napiši mere, ti dam v ponedeljek na pošto.
Lahko pa stopiš do kakšnega avtomehanika (ponavadi imajo prešo) in daš za pijačo. Segrevanje pa pazljivo, da ne prideš čez temperaturo "kaljenja" aluminija.
p.s. preša dela čudeže nasproti kladivu.
lp Melly
1. morda segrevanje do 150 stopinj ni dovolj, a je kaka ovira, da ne segreješ bolj (tja malo čez 200stopinj ali celo več)
2. na ostanek ležaja navariš z mig postopkom (najbolje na treh mestih) kako primerno debelo žico.
Te tri konce privariš na palico tolkača in z njim potegneš - iztolčeš ležaj ven.
Tolkač je relativno dolga jeklena palica ( v mojem primeru fi 10 mm dolžine kakih 60cm) z na koncu zavarjeno zaporo. Na to palico je nataknjen jeklen bat cca fi 40mm dolžine cca 120mm z luknjo v sredini, tako, da se lahko natakne na to palico.
Tisto stran palice brez zapore, navariš bodsi direktno na ležaj, bodisi na prj priporočene tri žice in tolčeš z batom ob zaporo in tako iztolčeš ležaj. Če se kje odtrga preden je ležaj zunaj, ponovno navriš in ponovi vajo.
Zaenkrat še niso naredili ležaja, ki ga nebi uspel s tem orodjem spraviti iz slepe luknje, je pa treba nekaj previdnosti pri varenju, a ležaj s 15mm premera ima zunanji del že tako debel, da s tem nebi smelo biti problema.
2. na ostanek ležaja navariš z mig postopkom (najbolje na treh mestih) kako primerno debelo žico.
Te tri konce privariš na palico tolkača in z njim potegneš - iztolčeš ležaj ven.
Tolkač je relativno dolga jeklena palica ( v mojem primeru fi 10 mm dolžine kakih 60cm) z na koncu zavarjeno zaporo. Na to palico je nataknjen jeklen bat cca fi 40mm dolžine cca 120mm z luknjo v sredini, tako, da se lahko natakne na to palico.
Tisto stran palice brez zapore, navariš bodsi direktno na ležaj, bodisi na prj priporočene tri žice in tolčeš z batom ob zaporo in tako iztolčeš ležaj. Če se kje odtrga preden je ležaj zunaj, ponovno navriš in ponovi vajo.
Zaenkrat še niso naredili ležaja, ki ga nebi uspel s tem orodjem spraviti iz slepe luknje, je pa treba nekaj previdnosti pri varenju, a ležaj s 15mm premera ima zunanji del že tako debel, da s tem nebi smelo biti problema.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Točno to, le da imam jaz to bolj po kmečko narejeno, pa tudi tisto orodje v naslednjem postu je ta pravo moram prebrskat tale interdiskont, jaz kaj takega tam še nisem videl.Melly napisal/-a:Brane verjetno si mislil tole
http://www.reliabilitydirectstore.com/S ... series.htm
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
ko so gostovali naokrog po gasilskih domovih,sem to videl na Vrhniki,je pa res že nekaj časa.............jaz kaj takega tam še nisem videl.
mogoče še nekaj drugega.....ko segrevaš ohišje se vse skupaj razširja,recimo aliminij bolj ležaj malo manj......nato pihneš ležaj z hladilnim sprejem.......??? ne pri motorjih pri podobnih zadevah mi včasih uspe.............
Tole bo najbolj prava stvar..Obstajajo garniture v različnih variantah, tudi taki, kot jo omenja Brane - navojna palica in tolkač. Pri nas na šihtu imamo celo grt. s tolkačem in se da taka zadeve lepo naredit. Če ne moreš dobro "zagrabit" ležaja, ti segrevanje najbrž ne bo pomagalo. Predvsem se pa toplota precej hitro prenese tudi na zunanji obroč ležaja in potem je konec..Take grt. "apcigerjev" pa bi moral imeti vsak malo boljši avtomehanik, saj so nujne zlasti pri demontažah kakšnih menjalnikov..Vprašaj malo naokoli..AlesZ napisal/-a:"notranji izlakač"tale moj je svoje že oddelal,če pa se prav spominjam sem nekaj v tem stilu videl nazadnje v Interdiskontu........bolj denarnici primerno............
LP Nemo
ležaj
Živijo,vidim da imaš probleme z ležajem,kadar jaz menjavam ležaje dam ohišje ležaja v pečico na 250 stopinj za 15 min,potem uzamem leseno desčico in z ohišjem udarim po deščici obrnjeim tako da ležaj gleda navzdol nekajkrat udari in ležaj bo skočil ven.Nazaj se pa daje ravno tako kot ven,segreješ ohišje ter ga ustaviš z ojnico vred noter,če te kaj zanima mi javi na zs.Ali si pa oglej to
www.youtube.com/watch?v=TuzEco3EDUM
lp Blaž
www.youtube.com/watch?v=TuzEco3EDUM
lp Blaž
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Hvala vsem za pomoč. Operacija je uspela. Prijatel Oskar me je oskrbel s klasičnim snemalcem za ležaje. Podrl sem ga dva prijemalca obrnil narobe tako, da sta prijemala navzven, ju vstavil v tekalni kanal zunanjega obroča (kroglice in notranji obroč odstranil), med njiju zabil zagozdo. Segrel sem ohišje in se ležaja lotil s kladivom. Se je uprial do tretjega udarca, potem pa sem zmagal.
Kje kupujete olirne paste za notranjo obdelavo motorjev? Jutri grem v nabavo paste in novih ležajev.
Lp
Miloš
Kje kupujete olirne paste za notranjo obdelavo motorjev? Jutri grem v nabavo paste in novih ležajev.
Lp
Miloš
Bom tukaj nadaljeval,ker sem naletel na podoben primer.Manjši ležaj vtisnjen v pokrov,zadaj skoraj nič prostora,pa še dodatno zalepljen z starim oljem.Greti nisem nameraval,ker ja na zunanji strani nalepka,ki sem jo hotel ohraniti.Postružil sem aluminijasti čep v velikosti luknje ležaja.Čep prevrtal in vrezal navoj in vstavil vijak.Čep sem z Loctite-jem zalepil v ležaj in ko je lepilo prijelo privil vijak............
- Priponke
-
- urejeno,sedaj pa lahko pogrejem in spravim ležaj z čepa,za spomin....
- IMGP1665.JPG (115.56 KiB) Pogledano 4478 krat
-
- IMGP1663.JPG (144.4 KiB) Pogledano 4478 krat
-
- IMGP1661.JPG (133.3 KiB) Pogledano 4478 krat