Quadra 35cm
Moderator: Mipo
Quadra 35cm
Imam nekaj vprašanj v zvezi z bencinskimi motorji.
Skica prikazuje dele motorja Quadra 35. Kot je videti na sliki, ima motor tudi platine.
Zanima me če kdo ve kako morajo biti nastavljene platine. Morda so lahko te vzrok za premale končne obrate motorja.
Skica prikazuje dele motorja Quadra 35. Kot je videti na sliki, ima motor tudi platine.
Zanima me če kdo ve kako morajo biti nastavljene platine. Morda so lahko te vzrok za premale končne obrate motorja.
- Priponke
-
- Eng11.jpg (64.3 KiB) Pogledano 3884 krat
Nastavitev predvžiga ...
Nastavitev predvžiga pri dvotaktnih motorjih, ki imajo platine gre nekako takole: tak motor naj bi imel pri 2000/min okoli 5° stopinj predvžiga, pri 11000/min pa že okoli 20-25° predvžiga, ampak teh obratov pa nebo dosegel ... torej max zgornja meja je nekje 8000 pa še ta meja je res zgornji maximum prav zaradi motenj, ki jih producirajo platine katerih max odprtost naj bi bila okoli 0,5 do 0,8mm.
Zamik predvžiga je torej poanta majhnega zamika eksplozije, ki pa je odvisna od oktanske vrednosti bencina. Glede nastavitve pa nekako takole na kovinskem obodu motorja so ponavadi odprtine skozi katere se da videt in tudi nastavljat platine, sedaj je pomembna tudi smer vrtenja motorja, potrebuješ kljunasto merilo točneje zadevo za merjenje globine, s katero boš meril pozicijo bata, povrti motor okoli in videl boš koliko mm je zgornja točka, predvžig na podobnih motorjih sem včasih nastavljal na okoli 3mm pred vrhom torej pred zgornjo mrtvo točko bata, v tem trenutku se ti morajo platine začet odpirat, to pa lahko točneje narediš da v tokokrog platin zvešeč majhno lučko ali diodo seveda potrebuješ tudi nek vir napetosti, v trenutko ko se bodo platine začele odpirati ti bo lučka ugasnila in lahko boš odčital točen podatek odpiranja platin.
Poanta: cca 2-3mm ali cca 15° pred vrhom morajo platine začet odpirat ...
Če imaš težavo na vžigu se zadeva sliši tako, da ti motor nezvezno prekinja z delovanjem.
Če imaš težavo z uplinjačem se zadeva sliši kot zvezno motenje motorja, da ne doseže visokih obratov.
Upam, da sem zakompliciral kar se da
lp Damjan
Zamik predvžiga je torej poanta majhnega zamika eksplozije, ki pa je odvisna od oktanske vrednosti bencina. Glede nastavitve pa nekako takole na kovinskem obodu motorja so ponavadi odprtine skozi katere se da videt in tudi nastavljat platine, sedaj je pomembna tudi smer vrtenja motorja, potrebuješ kljunasto merilo točneje zadevo za merjenje globine, s katero boš meril pozicijo bata, povrti motor okoli in videl boš koliko mm je zgornja točka, predvžig na podobnih motorjih sem včasih nastavljal na okoli 3mm pred vrhom torej pred zgornjo mrtvo točko bata, v tem trenutku se ti morajo platine začet odpirat, to pa lahko točneje narediš da v tokokrog platin zvešeč majhno lučko ali diodo seveda potrebuješ tudi nek vir napetosti, v trenutko ko se bodo platine začele odpirati ti bo lučka ugasnila in lahko boš odčital točen podatek odpiranja platin.
Poanta: cca 2-3mm ali cca 15° pred vrhom morajo platine začet odpirat ...
Če imaš težavo na vžigu se zadeva sliši tako, da ti motor nezvezno prekinja z delovanjem.
Če imaš težavo z uplinjačem se zadeva sliši kot zvezno motenje motorja, da ne doseže visokih obratov.
Upam, da sem zakompliciral kar se da
lp Damjan
Izmeril sem predvžig in je bil na 22% pred zgornjo mrtvo točko bata.
Potem sem nekaj razštelal...nato popravil...in glejga zlomka, motor dobi sedaj za spoznanje večje obrate!
Prebral sem (www.rcuniverse.com) da potrebujejo izrabljeni motorji, motorji s slabšo kompresijo, malo več predvžiga. Za najvišje obrate naj bi bil timing 28°, vendar je potem težje z roko vžgati motor, saj bi moral biti timing pri nizkih obratih manjši...
Se bo treba še malo poigrati...samo je zelo zamudno in nerodno početi to.
Mitja
Potem sem nekaj razštelal...nato popravil...in glejga zlomka, motor dobi sedaj za spoznanje večje obrate!
Prebral sem (www.rcuniverse.com) da potrebujejo izrabljeni motorji, motorji s slabšo kompresijo, malo več predvžiga. Za najvišje obrate naj bi bil timing 28°, vendar je potem težje z roko vžgati motor, saj bi moral biti timing pri nizkih obratih manjši...
Se bo treba še malo poigrati...samo je zelo zamudno in nerodno početi to.
Mitja
- Priponke
-
- platine.jpg (54.73 KiB) Pogledano 3773 krat
hmm... se kar najdejo informacije na netu...
I purchased/owned the first Quadra 35 sold in the U.S. Also was the very first Quadra dealer, and introduced that engine to modelers world-wide 28 years ago, in 1976. We've come a long way since then - but that was the start. The settings for a Q35 are .010 coil gap; .015 point gap; and .025 spark gap. I used to gap the points at .012/.013, and that would increase the RPM of the engine like crazy. I had one engine that would turn an 18/10 Zinger (old style - very thin blade) at 8500, and using a sound tachometer, it would turn close to 10,500 in the air at wide open throttle. If you don't crash the engine, it will just get better and better with time.
Torej:
tuljava: 0,25mm
platine: 0,4mm (0,3-0,33 !?)
svečka: 0,6mm
I purchased/owned the first Quadra 35 sold in the U.S. Also was the very first Quadra dealer, and introduced that engine to modelers world-wide 28 years ago, in 1976. We've come a long way since then - but that was the start. The settings for a Q35 are .010 coil gap; .015 point gap; and .025 spark gap. I used to gap the points at .012/.013, and that would increase the RPM of the engine like crazy. I had one engine that would turn an 18/10 Zinger (old style - very thin blade) at 8500, and using a sound tachometer, it would turn close to 10,500 in the air at wide open throttle. If you don't crash the engine, it will just get better and better with time.
Torej:
tuljava: 0,25mm
platine: 0,4mm (0,3-0,33 !?)
svečka: 0,6mm
Kolikor se jaz spomnim, naj bi bil pravilni razmak platin 0,35-0,45 mm, vsekakor je pa najbolj važno kdaj se odprejo (kdaj se stik prekine) takrat iskra kresne. Ko enkrat platine naštelaš, jih pusti pri miru in štelaj predvžig z sukanjem plate, ponovno štelanje platin pomeni spremembo predvžiga.
Velik predvžig pomeni, da ti pri vžiganju lahko prej pride do tega, da ti motor useka nazaj. Najbolje da malo experimentiraš, a ne pretiravaj z velikim predvžigom, ker lahko motor začne detonirat, kar ima lahko usodne posledice za motor. Detonira (do vžiga pride prezgodaj) motor zaradi preveč predvžiga, prerevne mešanice (gorivo zrak) ali previsoke kompresije. Prav zaradi padca kompresije pri izrabljenih motorjih, je verjetno za take motorje možno, ali varno dati nekaj več predvžiga. Ostra nastavitev motorja torej pomeni veliko moč, a nas popelje v nevarne vode, ko lahko pride do detonacij in uničenja motorja, pred tem pa se lahko zaščitimo z uporabo ustreznega bencina. Večje kot je oktansko število, večja je odpornost bencina na detonacije. Največjo moč in največji izkoristek motorja dosežemo prav na meji, tik pred nastopom detonacij. Dirkači uporabljajo senzorje, ki štejejo detonacije, podatki pa mehanikom omogočajo optimalno nastavitev motorja. Posamezne detonacije niso usodne, a z preveč ekstremno nastavitvijo, lahko pride do tega, da motor detonira ob vsakem vžigu, takrat pa motor od uničenja loči samo nekaj sekund.
Velik predvžig pomeni, da ti pri vžiganju lahko prej pride do tega, da ti motor useka nazaj. Najbolje da malo experimentiraš, a ne pretiravaj z velikim predvžigom, ker lahko motor začne detonirat, kar ima lahko usodne posledice za motor. Detonira (do vžiga pride prezgodaj) motor zaradi preveč predvžiga, prerevne mešanice (gorivo zrak) ali previsoke kompresije. Prav zaradi padca kompresije pri izrabljenih motorjih, je verjetno za take motorje možno, ali varno dati nekaj več predvžiga. Ostra nastavitev motorja torej pomeni veliko moč, a nas popelje v nevarne vode, ko lahko pride do detonacij in uničenja motorja, pred tem pa se lahko zaščitimo z uporabo ustreznega bencina. Večje kot je oktansko število, večja je odpornost bencina na detonacije. Največjo moč in največji izkoristek motorja dosežemo prav na meji, tik pred nastopom detonacij. Dirkači uporabljajo senzorje, ki štejejo detonacije, podatki pa mehanikom omogočajo optimalno nastavitev motorja. Posamezne detonacije niso usodne, a z preveč ekstremno nastavitvijo, lahko pride do tega, da motor detonira ob vsakem vžigu, takrat pa motor od uničenja loči samo nekaj sekund.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
ni dosti smeškov, za tole bi rabil krohotavčke ali nisem pred kratkim pisal o amerikancu, ki je izjavil da so Pro Zinger propelerji dobri za mešanje epoksija in za hvalisanje kako dobro dela motor, ker se (tanke) konice poravnajo in propeler se za svojo mero noro suče, a efekta je bolj malo ker propeler meša zrak ne pa tudi vlečeUltralajt napisal/-a:hmm... se kar najdejo informacije na netu...
I had one engine that would turn an 18/10 Zinger (old style - very thin blade) at 8500, and using a sound tachometer, it would turn close to 10,500
Tale pravi, da je to ta stari Zinger, a boljši sigurno ni
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Pri dvotaktarjih je tudi zelo pomembno kakšne kvalitete olje se uporablja za mešanico, saj ima olje prav tako mejo temp. pri kateri pride do samovžiga, ki povzroča "klenkanje". Taki vžigi niso pravo klenkanje, saj ne prihaja do detonacij, ampak povzročajo samo prezgodnji vžig in z tem pregrevanje motorja ter okvare.
Babooni so ponovno med nami !
Re: Motor
Lahko! Če boš kaj sedel na svoj motor in jo užgal na dolenjsko, bom z veseljem dal motor pod tvoje roke. Se še spomnim kako si en-dva-tri nastavil motor Tomažu.Ultimate napisal/-a:Mitja, če pridem na obisk boma to zadevščno naštelala , da bo delala kot 100 ...
lp Damjan
Samo ne bi te sedaj gušil, ko si se spravil delati LS-a. Ti le porabi prosti čas za ta model.
Mitja