OS .46 LA

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3303
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

OS .46 LA

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Intruder napisal/-a:Pozdravljeni.

Sem povsem začetnik v tej sceni pa vendar sem se odločil, da bom naredil model ki bo na tekoče napajanje. In sicer...imam zgoraj omenjen motor, sedaj me pa zanima naslednje:

Motor je že kar nekaj dal skozi in je do sedaj bil gnan le na ricinus, sedaj bi pa jaz to stvar nadomestil s sintetičnim oljem. Ali je potrebno motor očistiti ali kaj podobnega? Ali bo model sploh tekel na takšno "mazivo"? Razlog za sintetiko je, ker bo model dosti manj masten kot je bil do seaj. Model sem popolnoma očistil, kar mi je vzelo dobre 4 ure dela, in nočem, da bo se stvar mogla ponoviti!

Razlog za metanolera je: Kje bom dobil 1kW konstantne moči cca 15min z elektromotorjem.

Model pa je Grait Planes - Venus 40


Jan
Jan,

moje mnenje je, da bo motor po dolgi zgodovini na ricinusu slabše deloval s sintetiko. Obloge, ki so se nabrale na batu in cilindru skrbijo za tesnenje. Te obloge bo sintetika očistila in ujem med batom in srajco bo ohlapnejši, kar pomeni slabše tesnenje in posledično nižjo kompresijo. Navadno izrabljeni motorji (brez batnih obročkov), ki so v preteklosti delovali na sintetiko, bolje delujejo na ricinus. Tako jim lahko podajlšamo življensko dobo.

Miloš
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Se opravičujem, da sem zapacal napačno temo. Žal je teh tem enostavno preveč in nekatere so meni dvoumne.

Hmmmm....odgovor je po mojem občutku zelo strokoven in ti 100% v besedo, vendar enostavno povedano organsko ne prenesem ricinusa. Vonja, masnosti itd itd, tako da bom stvar vseeno pognal na sintetiko, kar bo pa bo. Če bo moči občutno premalo bom pa itak naredil en manjpi overpower z novim motorjem - morda z kakšnim Magnumom - baje so tišji. Kaj bi mi predlagali za tegale akrobata?

Link do proizvajalca:

http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1025.html

Slika


P.S.

Rabil bi še nasvet.. ker je bil model poškodovan ga je potrebno sprva še popraviti in sicer, odrgan je imel firewall in pa nekaj sprednjega planka. Materjal za katerega sem se odločil za izdelavo firewalla je 4mm aviošper. Je morda predebeli? Ga je potrebno na koncu premazati z epoksidno smolo ali z čem drugim - negorljivim materialom?

Pa še to... Ali ima kdo kakšne podatke kje bi lahko dobil folijo MonoKote? S to folijo je model prekrit in se bojim, da ne bom dobil istih barvnih shem od firme Oracover ali Graupner.


Najlepša Hvala!

Jan P.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Folijo Monokote se da kupit from Amerika :D :D :wink: Link: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WT ... search3=Go
:wink:
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Hvala Parky za hiter odgovor. Vem, da se ga da kupiti v Ameriki, ampak dosti raje bi videl, da ga prodajajo kje v AUT ali celo v SLO in ali je mogoče stvar dobaviti.


Jan
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

Pozdravljen!

Firewall ponavadi tudi jaz naredim iz 4mm aviošpera. ni ga potrebno mazati proti ognju ampak proti gorivu! Jaz svoj model po notranjosti v okolici rezervoarja in požarne stene premažem z 24 urno epoxi smolo. pa tudi spoje folije na sprednjem delu premažem z epoksijem (predvsem okoli nosilca motorja in kaputaže) da gorivo težje pride pod folijo.

LP Peter
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Pero, najlepša hvala za te odgovore. Torej stvar ne bo težko narediti. Firewal sem že nalepil na preostanek nosilnega dela, jutri pa bom do konca porihtal še ponjkajoči plank. Edino kar me muči je folja. Če ne bom dobil kar iščem bom vzel Oracover rdečo ki mislim, da se načeloma ne bo preveč razlikovala od te in nato naredil neki vzorec ki bo čim bolj podoben temu kaj je bil do sedaj.

Ta ideja o premazu spoja pa sploh ni tako slaba. Ob enem zagotoviš tudi lep čisti preho, ker se v rob ne more nabirati umazanija, ki na beli folji naredi grd viden prehod.

Vsaki dan nekaj novega! :D


Jan
Priponke
Tako pa izgleda model sedaj v surovem stanju. Folje je sedaj že lepše olupljena kot je na sliki, in brazgotina je že oblikovana in pripravljena za zapolnitev.
Tako pa izgleda model sedaj v surovem stanju. Folje je sedaj že lepše olupljena kot je na sliki, in brazgotina je že oblikovana in pripravljena za zapolnitev.
Venus 002_s.jpg (62.16 KiB) Pogledano 5549 krat
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

Te moram še na nekaj opozoriti pri premazu spojev folijez epoxijem. Ne pretiravaj z debelino nanosa (ne pacaj), ker se lahko umazanija prav lepo prime tudi na ta epoxi. Premaži na tenko res samo tam, kjer je potrebno.

LP Peter
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Tako sem imel tudi namen. Čisto tanek nanos s čopičem za slikarstvo, nato pa z "špohtlom" preostanek posnamem in okrog obrišem z acetonom.
Bo ok tako?


Jan
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Je pa res lep akrobatek to =D> =D> , glede folije je pa zelo
zoprno kej je Ameriška v Avstriji, Nemčiji naših najbljižnih trgovinah jo pa nimajo( imajo samo oracover, diverse) :cry:.

Sicer nebo problema če boš vzel isto barvo :D , pa še tole povem
zadnjič sva s stricom prekrivala akrobata pa se je bolje prekrivala
oracover kot pa monokote :o :-?
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Saj sploh ne gre za kvaliteto prekrivanja vendar za isto barvno shemo. Nočem, da bom imel eno bolj rdečo kot drugo. Kakorkoli....stvar bo kmalu napredovala. Iz interneta sem si potegnil navodila v PDFju in me še nekaj dodatnega zanima.

Ko delam kot motorja je potrebno ga samo malo XXXX (nevem točno trenutno v kiro) stran obrniti ali dol tudi?


Kako to naredi? Nosilec že pod koti vlepiš, ali se da morda na nosilcu motor malce podložiti in poševno privijačiti?


Jan
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3303
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Intruder napisal/-a: Ko delam kot motorja je potrebno ga samo malo XXXX (nevem točno trenutno v kiro) stran obrniti ali dol tudi?

Kako to naredi? Nosilec že pod koti vlepiš, ali se da morda na nosilcu motor malce podložiti in poševno privijačiti?
Sam bi na takem modelu vlepil nosilec z nagibi določenimi v načrtu. Če načrta ni, potem bi nastavil kot 2° v desno in 2° navzdol. Ustrezen zamik je potrebno narediti pri pritjevanju motorja: tako, da je zadnja stran spinerja v osi modela. Natančen zamik motorja je potrebno nastaviti s preizkušanjem (trimanjem) modela. To opraviš s podlaganjem nosilca motorja ali motorja samega.

Miloš
Zadnjič spremenil Mipo, dne 28 Avg 2005, 14:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

monokote

Odgovor Napisal/-a deepo »

folijo monokote sem kakšno leto nazaj dobil pri top-modeltehniku.... sedaj nevem če jo še ima.

sicer pa mi ni bila všeč, je oracover dosti boljša

LP
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljen!

Ker si na začetku omenil tudi elektro pogon, se pač malce čutim dolžnega
omeniti nekaj podatkov.
1.) Venus 40 elektro že dolgo leti tudi v Sloveniji (Boris Sekirnik), in sicer
na 12 celic SC ali 4s3p konion. Motorji so bili različni.
2.) Za zamenjavo metanolca ne potrebuješ 1KW motorja; Tako močan
motor imam jaz na Matrixu (180x180cm- 2980gr), pa še tu imam samo
900W, kar zadošča za vlek tja do 4kg in vertikalo.
3.) Motor 46LA ima kvečjemu 2.3kg vleka in ga lahko nadomesti že en
AXI 2826/10 ali podoben motor pri 12-16 celicah ali 4s -5s in 40A
regulatorju.
4.) Ko želimo primerjati moč metanolca in E-motorja, med njima ne
moremo potegniti enačaja po samih podatkih proizvajalca (recimo za
metanolca). Le redko dosežemo več kot 70% moči na metanolcu, pa še
to samo z majhnim propelerjem. In tu je glavna prednost pravilno
izbranega E-pogona. Z večjim propelerjem se ob enaki moči doseže
bistveno večji izkoristek. Zato za zamenjavo metanolca zadošča:

6.5- 7.5ccm 450-600W motor npr: AXI 2826
8 - 10 ccm 600-900W motor npr: AXI 4120
12.5 -15ccm 1000-1200w motor npr: AXI 4130
17.5 -20 ccm 1300-1500W motor npr: AXI 5320
23 - 26 ccm 1600-2200W motor npr: AXI 5330
30-40 ccm bencin 2200-2700W motor npr: ACTRO 60, TORCM.685


Lep pozdrav!
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Pozdravljen.

Ne razumi narobe...jaz bom VEDNO zagovarjal elektro, vendar v nekaterih modelih pač ne vidim smisla za elektro namesto explozijskega motorja. Povej mi, kako dolgo lahko tvoj prijatelj leti Venusa z elektro motorjem in pa koliko ga je stal v primerjavi z explozijskim. O tem govorim. Prideš pošteno ceneje skozi. Naveličan sem razmerja med polnjenejm in letenjem ki je ponavadi v rangu 3:1. Za mene so le še elektro jadrilice in pa modeli do 200W.


Jan
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3303
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Marko,

s kakšno kombinacijo lahko dosežemo 15 minut leta pri 1kW? Mislim tudi na baterije in regulator. Koliko je to težko? (V g in Sit).

Daje me gola radovednost (sicer je tole rubrika z notranjim izgorevanjem).

Miloš
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

To se zna sprevrzt v prepir med elektro in ferbrener, kar smo že 100000x doživeli...tako da čuvajte kar pišete!


Jan
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Haj!

Ne, ne, ne mislim se iti večne razprave ,kaj je ceneje in kaj je boljše.
Z mojega stališča je elektro boljši, a, priznam, tudi dražji.
Prednosti: - tišji, okoljsko čistejši, zanesljivejši, odziv motorja takojšenj,
ni zoprnega čiščenja, ni nastavljanja.
Slabosti: -dražji v startu (pogonske celice, primeren polnilec)
-čas polnjenja.

Pa poglejmo moje izkušnje!

Model Acro Mega (Cesar): motor mega 22/30/4 + jeti 40A BEC
celice 12x RC4/5 1600 - 2 paketa
Polnilec: Intelli

Letenje: cca 7 minut (x2)

Polnjenje: 30minut

V 2 urah sem bil lahko 5x do 6x v zraku in sem imel letenja vedno dovolj.
Čakanje na celice; ni problem, skoraj nikoli nisem letel sam, vedno so leteli tudi drugi, velikokrat se je zgodilo, da sem prišel domov s polnim
paketom.
V 2 letih sva s sinom nabrala vsaj 400 poletov. To na 5-6.5ccm metanolcu
pomeni 30-40 l metanola in približno toliko tisočakov, kar vsi radi pozabljajo, ko gledajo ceno celic. Razlika v ceni torej ni tolikšna kot se rado predstavlja, vsaj pri manjših modelih ne.

Matrix: - motor 4130/16 AXI (140eur)
- regulator Jeti 75-3p (144eur)
- celice 6s3p konion 2X (380eur

Letenje: 12-14minut z vakim paketom

polnjenje: 75minut

Dosedaj naletenih 140 poletov, življenska doba celic cca 120-150 ciklov
ali 240-300 poletov.

Pri metanol varianti so stroški sledeči: motor OS 91FX- cca 205eur
tank + servo - cca 20eur
gorivo - cca 350eur
Razlika v ceni je enostavno premajhna, da bi jaz še razmišljal o metanolu.
Polnilec?!!!
Dandanes ga ima že praktično vsak, tudi ljubitelji klasike!

Tole je zgolj moje razmišljanje, ki ga ne želim vsiljevati nikomur, le razložiti sem hotel nekaj stvari okrog elektro variant (čisto dobronamerno!)

Za konec pa še tole, kar ni zanemarljivo.
Pri e-pogonu ni tistih zoprnih vibracij, ki uničujejo opremo, zlasti servomehanizme; le-ti so lahko tudi manjši, lažji, posledično cenejši.

Lep dan vsem!
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

P.S.

Teža????

Tista v gramih ?
Nisem še videl F3A modela 180x180cm, ki bi bil lažji od Matrixa (2980gr),
pa vendar bi bil z LiPo 3200 6s lahko lažji še vsaj 250gr. A to nebi več imelo smisla.

LP

Mare Barje
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Jaz, ki sem nevtralen, saj sedaj letim na bencin (ne na metanol, a sem včasih veliko na metanol) in nimam tudi prav nič proti elektriki, bi povedal sledeče =;
Če letim aktivno, z modelom (ne z jadralcem, ampak z, recimo tako, motornim modelom) je 10 minut poleta čez glavo, koncentracija pade že prej, a čez 10 minut poleta je že siljenje, mi elektro pogon lahko nadomesti kateregakoli metanolca, če pa letim ležerno porabim manj energije in se mi npr. gre, da bi letel 15 ali 20 minut, pa mi spet elektro pogon nadomesti kateregakoli metanolca.
Metanolci so v prednosti zaradi cene, a zasvinjajo model, delajo eni bolje drugi slabše, praviloma niso prožni in niso lepo odzivni, za klasične modelarske potrebe se veliko preveč vrtijo, se pravi, da ne prenesejo velikih propelerjev, bolj ali manj ropotajo in smrdijo, če modelar preklinja, je to največkrat, ker metanolec ne vžge.
Elektro pogon je pa dražji, če hočem priti na letališče in cel popoldan leteti brez daljših prekinitev, še nekoliko bolj, drugače pa poseka katerikoli pogon na metanol na celi črti.
Odloči se pa vsak za tisto, kar mu je bolj všeč 8) in pa glede na tošn :lol:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Zakaj ni vodilna sila F3Aja elektro, če ima že toliko prednosti? Dvomim, da bi tam tistim taboljšim bil problem denar ;)


Jan (še vedno zagovornik elektro in ne eksplozije).
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Intruder napisal/-a:To se zna sprevrzt v prepir med elektro in ferbrener, kar smo že 100000x doživeli...tako da čuvajte kar pišete!


Jan
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljen!

Očitno ne spremljaš svetovne F3A scene, sicer bi vedel, da E-pogon že
suvereno premaguje metanolarje.
Na zadnji tekmi so bili med prvih 5 trije tekmovalci z E-pogonom (1, 3, 5).
V močni nemški prvi ligi je že skoraj polovica tekmovalcev na elektriki in tudi tu na obeh letošnjih nastopih E-zmage.
Kanadska reprezentanca je v celoti opremljena za letošnje leto z elektriko
(Pletti Xtra25-13).
Različnih pogonov za različno veliko ceno je že cel kup, nekaj je dostopnega že tudi nam, navadnim smrtnikom.
Tudi sam že imam enega takega, ki je bistveno cenejši od, recimo
OS 140RX.
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

P.S.

Se opravičujem in ponavljam, da stvar ne jemljem kot prepričevanje, temveč kot seznanjanje s trendi v svetu, ki je sicer za moj okus čisto
preveč zaverovan v elektronske igrače.
A tu pač smo!

Mislim, da sem tule povedal dovolj.

Lep dan in vikend vsem!

Mare Barje
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Miha, pozdravljen!

Mislim, da bi bilo res prav, da se odpre rubrika za konverzacijo metanolca v elektro. Tako se teme nebi tako mešale, pa še raznih pregovarjanj in prepričevanj prepričanih nebi bilo. Konec koncev imajo takšno rubriko nekateri tuji forumi. Pa veliko znanja bi se zbralo na ta način (kot pri recimo F5J).

LP

Mare Barje
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

Marko Mencin napisal/-a:Miha, pozdravljen!

Pa veliko znanja bi se zbralo na ta način (kot pri recimo F5J).

LP

Mare Barje
Predvsem bi pa prevladovalo kreganje ;)


Ker bo to itak zbrisano bom rekel le tole:

Jaz imam pa največjega! :lol: :lol: :lol: :lol: =D>
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom