motorji na metanol- Webra

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
majstr
Profesor
Prispevkov: 1445
Pridružen: 22 Jan 2005, 10:05

motorji na metanol- Webra

Odgovor Napisal/-a majstr »

Prosim, povejte o vaših izkušnjah s temi motorj. Kubatura ni važna!
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

Flori a malo kuriš? :lol:

Sam sem imel webro 70 (11,5 ccm), z dynamix vplinjačem. Nisem bogve koliko letel, z motorjem pa sem bil zelo zadovoljen. Lepo je vžigal, vrtel kot nor, dobra odzivnost in prehod med različnimi režimi. V zraku mi je crknil 1x.

Sam sem bil zadovoljen, kolega je imel pa slabe izkušnje z 20 kubično webro, a to je že druga zgodba.

LP Samo
Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO »

helou!

Kolega je mel webro 6,5 ccm :o !!!
Mašinca je na zraku glih tako delala kot pod vodo! :^o

Očitno ni imel sreče pri nakupu! :roll:

lp.
majstr
Profesor
Prispevkov: 1445
Pridružen: 22 Jan 2005, 10:05

Odgovor Napisal/-a majstr »

Nič ne kurim! Sam sprašujem! Imam Webro 10ccm pa dela ko šus!
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Zdravo!

Na F3A Matadorju imam že 8 let Webro 10 ccm dolgohodno (Longstroke) z Dynamix fergazerjem. Prvo leto mi je crkovala. Potem sem dokupil originalno pumpo in ni crknila nikoli več. Trenutno čez 300 poletov. Prvi dnevni vžig zahteva nekaj več obratov, ker mora popucati olje (afterun), ki ga vedno po končanem letenju nalijem. Vsi naslednji vžigi so v enem flipu v kontra smer. Prej 4 obrate pod čokom in nato 4 obrate v prazno, svečka in brrr.
Po zadnjem poletu spraznim rezervoar, iztaknem cevko in vžgem, da pokuri gorivo v karterju. Nalijem za malo žličko olja in to je to. Pred zimo eno veliko žlico olja, da ne korodira.
Suče prop 12,5x9, 12x10, 12x11.

Enkraten motorček!

Lp
Igor
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

webra

Odgovor Napisal/-a gorki »

Aloha!

Pred enim letom sem kupil WEBRO 36GT. Kao hudo (6ccm 1,5PS masa pod 300g 8) ). Moja prva webra. Po enem letu se odločim, do jo bom ulaufu. Zrihtam vse v nulo, operem motor po dolgem in po čez, pa valda tud not ;), zmontiram obratomer, 20% ricinusa 0% nitro. S feneom prej pogrejem motor (pa ne na 300C, ampak na dobrih 50), da ja ne bo kaj narobe. Pržigem (nekako) in pr ful gasu iglo prvijam do nekje 10.000rpm (bogati 2-T režim). Propeler 10x6 (priporočeni 10x6,10x8,11x6). Mašina laufa zelo čudno v presledkih (na vsakih 10 sek. je sledila faza 2-3 sek. kot bi jo nekaj morilo). Glava vroča ampak ne na polno. Skurm pol litra goriva in grem testirat oz gledat kaj se kej dogaja po batu in srajčki. Katastrofa - ŠPURE po celi srajčki, v glavnem pa ob vertikalnih robovih kanalov pa na gor. Vzamem ven garnituro, oba vskočnika na mestu. Probam porint bat do vrha, da vidim do kje pride. Z uporabo zmerne sile je bat skoz padu :o . Haloooo?!?:evil:
Zdej pa mene zanima a sem kej bogato zaj.... al je pa webra u buli.

Ce mi ve kdo kej povedat, bi bil zlo vesel. Hvala.

Prilagam slikco, ker zgleda res fletno... (eloksirat sem dal sam)
Priponke
W2.jpg
W2.jpg (48.44 KiB) Pogledano 4077 krat
Uporabniški avatar
GustiO
Tekmovalec
Prispevkov: 257
Pridružen: 05 Feb 2005, 20:47
Kraj: Mekinje- KAMNIK

Odgovor Napisal/-a GustiO »

Gorki, lep pozdrav!


Tale tvoj prispevek je zelo za lase privlečen ( nekaj stvari navajaš, ki so netočne, oz. nimaš pojma glede webre)
Mislim da zelo solidem motor!!
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Po mojih uzkušnjah je pa tako da so stare Webre dobre novejše so pa bolj jajc :o

10 let stara mašina dela ko ura nova pa največkrat ne ali pa slabo ali se brez razloga olupi :o srajčka kratko malo jajc

Ker gre za moje mnenje ki temelji na mojih izkušnjah si ne želim raznoraznih prepričevanj kako nimam prav

ps

skozi roke sem dal 8 Weber 2 stari 6 novih
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

Pozdravljen Gusti0!

Namesto da čutiš pretirano pripadnost Webri, bi te prosil, da mi konstruktivno pojasniš, kaj sem narobe počel pri utekavanju, da je do tega prišlo. Napisal sem pa točno to, kar se mi je zgodilo, ker ne čutim nobene potrebe in ne vidim smisla, da bi blatil lasten motor.
Tvoj način komunikacije se mi zdi docela nezrel, ker debata teče o izkušnjah z Webra motorji. Če boš malo bolj prebral moj prispevek, boš videl, da nisem izključil svoje napake.
Verjamem, da imas dobre izkušnje z Webra motorji. Vesel sem zate in ne bom rekel, da so tvoje besede za lase privlečene. Imaš pač dobre izkušnje, super. Jaz imam pa slabe, smola. Bom pa z veseljem prebral kakšno tvojo dobro izkušnjo oz. komentar.
Z večih koncev sem slišal o slabih izkušnjah z novimi Webrami in dobrih s starimi in me zanima vsako nasprotno (konstruktivno) mnenje.

PS.: Namen tele teme, je verjetno izmenjava izkušenj, ne pa obmetavanje. Z modelarstvom se ukvarjam zato, da uživam in ne zato, da bi se kregal po forumu.

Pa brez zamere!
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3303
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: webra

Odgovor Napisal/-a Mipo »

gorki napisal/-a:Pržigem (nekako) in pr ful gasu iglo prvijam do nekje 10.000rpm (bogati 2-T režim). Propeler 10x6 (priporočeni 10x6,10x8,11x6). Mašina laufa zelo čudno v presledkih (na vsakih 10 sek. je sledila faza 2-3 sek. kot bi jo nekaj morilo). Glava vroča ampak ne na polno. Skurm pol litra goriva in grem testirat oz gledat kaj se kej dogaja po batu in srajčki. Katastrofa - ŠPURE po celi srajčki, v glavnem pa ob vertikalnih robovih kanalov pa na gor.
Novih Weber ne poznam in tudi ne vem, kaj piše v navodilih (sem z njimi zaključil leta 1980, pa ne zato, ker bi z njimi imel slabe izkušnje). So pa moje izkušnje take, da se to (špure) zgodi pri vtekanju motorja pri prenizki temperaturi (prebogata zmes). Zakaj? Zato, ker se cilinder ne segreje ne delovno temperaturo in "stiska" bat. Delovanje na prenizki temperaturi pomeni veliko (prekomerno) obrabo ABC motorjev.

Sam vtekam ABC motorje tako, da jih čim hitreje segrejem na delovno temperaturo (za marsikoga na previsokih vrtljajih). Pustim jih teči le kratek čas (prvič manj kot minuto), potem počakam, da se nekoliko ohladijo in zadevo ponovim za kakošno minuto dalj. Tako to ponavljam dokler niso visoki obrati "gladki" in enakomerni.

Seveda imamo vsak svoj recept za vtekanje, glede na zahteve, ki jih do motorjev imamo.

Gorki, kaj pravijo navodila, ki jih danes prilaga Webra?

Mipo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3303
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: webra

Odgovor Napisal/-a Mipo »

gorki napisal/-a:Pržigem (nekako) in pr ful gasu iglo prvijam do nekje 10.000rpm (bogati 2-T režim). Propeler 10x6 (priporočeni 10x6,10x8,11x6). Mašina laufa zelo čudno v presledkih (na vsakih 10 sek. je sledila faza 2-3 sek. kot bi jo nekaj morilo). Glava vroča ampak ne na polno. Skurm pol litra goriva in grem testirat oz gledat kaj se kej dogaja po batu in srajčki. Katastrofa - ŠPURE po celi srajčki, v glavnem pa ob vertikalnih robovih kanalov pa na gor.
Novih Weber ne poznam in tudi ne vem, kaj piše v navodilih (sem z njimi zaključil leta 1980, pa ne zato, ker bi z njimi imel slabe izkušnje). So pa moje izkušnje take, da se to (špure) zgodi pri vtekanju motorja pri prenizki temperaturi (prebogata zmes). Zakaj? Zato, ker se cilinder ne segreje ne delovno temperaturo in "stiska" bat. Delovanje na prenizki temperaturi pomeni veliko (prekomerno) obrabo ABC motorjev.

Sam vtekam ABC motorje tako, da jih čim hitreje segrejem na delovno temperaturo (za marsikoga na previsokih vrtljajih). Pustim jih teči le kratek čas (prvič manj kot minuto), potem počakam, da se nekoliko ohladijo in zadevo ponovim za kakšno minuto dalj. Tako to ponavljam dokler niso visoki obrati "gladki" in enakomerni.

Seveda imamo vsak svoj recept za vtekanje, glede na zahteve, ki jih do motorjev imamo.

Gorki, kaj pravijo navodila, ki jih danes prilaga Webra?

Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 26 Avg 2005, 07:53, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
gorki
Tekmovalec
Prispevkov: 227
Pridružen: 25 Jun 2005, 14:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gorki »

Pozdravljen Mipo!

Navodila za utekanje pravijo sledeče:
*uporabi propeler z manjšim korakom in večjim premerom kot običajno
*gorivo 80% metanol in 20% ricinus
*nastavi luknjo v uplinjaču na 2-3mm
*glavna igla 2-3 obrate
*zakurblaš mašino
*pustiš svečko priklopljeno cca 30 sek.
*pričneš privijat iglo, da motor preide iz "4-T" režima v bogati 2-T
*nastaviš prosti tek na nekje 4000rpm
*laufaš 30min. in pri tem konstantno menjavaš med nastavljenim prostim tekom in maksimumom (4000-10000rpm)
*prešraufaš v avion in počasi priteguješ iglo

bolj natančno na: http://www.webra-austria.at/download/motor_e.pdf

Pojavil se pa je namreč še en problem, za katerega pa ne vem, če je na rezultat vplival ali ve:
Ko sem montiral propeler, je med normalnim (zmerna upraba sile) privijanjem matice, nekaj blago počilo oz preskočilo. Opazil sem, da se motor vrti malo težje, zato sem odvil propeler, trenje se pa še ni izgubilo. Zato sem z osi potegnil nased propelerja in rahlo odmaknil medeninasti samozaporni konus. Nato sem previdno privil nazaj propeler in vse je bilo OK. Podobno izkušnjo sem imel na Super Tigre X.25, ko sem po razdiranju pozabil na os natakniti dodatno podložko, ki je uravnavala razdaljo med ležajema. Zdej pa ne vem, a sta se pri tem mogoče poškodovala ležaja in so iz njih kakšni delčki prišli v garnituro... Ležaji pa tečejo še vedno zelo gladko in BP, tako da dvomim v to. Sploh mi pa ni jasno kako se je ta pripetljaj s privijanjem zgodil (tolerance?).

Lep pozdrav!
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom