uporabnost??

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Uporabniški avatar
gonzo
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 15 Dec 2004, 18:59
Kraj: jesenice

uporabnost??

Odgovor Napisal/-a gonzo » 22 Maj 2005, 18:54

mene zanima, za kaj bi bilo tole uporabno?
kakšno župo kuri?

mislim pa da je 1,5 ali 2,5 ccm
Priponke
motor3.jpg
motor3.jpg (34.7 KiB) Pogledano 4308 krat
motor2.jpg
motor2.jpg (31.02 KiB) Pogledano 4308 krat
motor1.jpg
motor1.jpg (26.71 KiB) Pogledano 4308 krat
Lp Matic

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 22 Maj 2005, 19:05

Zanimiv muzejski primerek dizel mašine.
(mislim da je propeler narobe obrnjen)

Mitja

Uporabniški avatar
URAN8
Freak
Prispevkov: 524
Pridružen: 23 Nov 2004, 22:29
Kraj: Radeče

Odgovor Napisal/-a URAN8 » 22 Maj 2005, 19:09

Jaz ti ga lahko zalijem v poliestersko kocko ga boš lahko postavil nad kamin :lol: :lol:

Uporabniški avatar
gonzo
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 15 Dec 2004, 18:59
Kraj: jesenice

Odgovor Napisal/-a gonzo » 22 Maj 2005, 19:27

propeler je gor samo provizorično

zanima me če bi bil uporaben za kakšen airboat ali kaj podobnega
Lp Matic

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 22 Maj 2005, 19:35

župa za takšno starinco mislim da je: 1/3 ricinus olje, 1/3 petrolej, 1/3 eter

LP Peter

Uporabniški avatar
gonzo
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 15 Dec 2004, 18:59
Kraj: jesenice

Odgovor Napisal/-a gonzo » 22 Maj 2005, 19:37

hvala.
bom poskusil..
kje se pa da dobiti eter?
Lp Matic

Uporabniški avatar
gonzo
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 15 Dec 2004, 18:59
Kraj: jesenice

Odgovor Napisal/-a gonzo » 22 Maj 2005, 20:20

ali za tadva velja enako?
Priponke
motorja.jpg
motorja.jpg (27.84 KiB) Pogledano 4275 krat
Lp Matic

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 22 Maj 2005, 20:59

ja

[peugeot]
Tekmovalec
Prispevkov: 245
Pridružen: 07 Dec 2004, 18:08
Kraj: Blejska Dobrava (Slovenia)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a [peugeot] » 25 Maj 2005, 19:02

mene pa zanima kako bi iz tega motorja ven vzel bat in pa tisto ki skrbi za kompresijo?

Uporabniški avatar
bonus
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 13 Okt 2005, 18:35

Odgovor Napisal/-a bonus » 13 Okt 2005, 18:39

gonzo napisal/-a: kje se pa da dobiti eter?
To tudi mene zanima! Smo ne mi rečt v lekarni ker jaz ga potrebujem samo nekaj ml. Tam so mi ga ponujali cel liter za 3000SIT.
LP!

WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly » 13 Okt 2005, 19:59

A je tisto za prvim motorčkom parni kotel ???

LP, Tom
==============================================================
Drugovi !!! Meni je važno samo jedno, a to su dve stvari: rad, red i disciplina !!!
==============================================================

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3044
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 13 Okt 2005, 20:10

WineFly napisal/-a:A je tisto za prvim motorčkom parni kotel ???
[-X Ne, ne, Tom. Kotel je namenjen suhi destilaciji lesa. Te motorje poganja lesni plin. :oops:

LP Mipo

Uporabniški avatar
crt
Tekmovalec
Prispevkov: 267
Pridružen: 16 Dec 2004, 19:08
Kraj: ljubljana

Re: uporabnost??

Odgovor Napisal/-a crt » 13 Okt 2005, 22:32

gonzo napisal/-a:mene zanima, za kaj bi bilo tole uporabno?
Če hočeš scale letalo si lahko narediš Katano Tdi :wink:
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.

Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak » 14 Okt 2005, 07:41

Dolgo časa nazaj je moj ata pruleku en motor iz rusije. Zadeva je mela zelo podobno mešanco ; ricinus, petrolej, eter. Ko si se pa spravu to na roke kurblat si star ratal. In ko je to vžgal za tiste 2 min delovanja si bil ves srečen. Vsaj jaz :D

Kar se tiče etra v lekarni je to čisti eter. In je predober in predrag. Pokliči v Chemo in podobne trgovine kjer ga tudi prodajajo.

Vem da sem v Chemotu enkrat dobil eno zadevo, ki je mela en izotop višje kot metanol. Nekaj sem testiral, da bi dobil drugačno gorivo za pozimi.

BTW: nič mi ni ratal :oops:

Kar se tiče uporabnosti. Motor lepo skuhaj v metanolu, ga očisti z medeninasto ščetko, da se bo posvetil, naredi kocko iz pleksi stekla in ga noter zapri! Bo lepa skulptura.
S5-DSM

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3044
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 14 Okt 2005, 10:00

Tema je bila razdeljena. Izločena je bila tema:
Čiščenje motorjev z notranjim izgorevanjem
viewtopic.php?t=7130

Moderator Mipo

Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly » 14 Okt 2005, 10:35

misak napisal/-a:
Vem da sem v Chemotu enkrat dobil eno zadevo, ki je mela en izotop višje kot metanol.
Kemijo v šoli, pa si prešprical, kajneda. :D :D 8) Torej si poskusil z radioaktivnim gorivom laufat motorček ? :o


lp Jože

Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1305
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu » 14 Okt 2005, 10:40

Ja dobri stari dizli #-o #-o

V glavnem so se uprabljali za U-kontrolce ali pa celo RC modele. Ni bilo kake možnosti regulacije vrtljajev.

Vžigali smo ga tako, da se je iskalo razmerje med gorivom in kompresijo. ko je motorček prijel si mu malo povečal kompresijo.
Znalo je pa trajati kar nekaj časa da si ga naštudiral. Nekateri motorčki so imeli pred propelerjem še majhen vstrajnik s utorom. Na njega si dal zanko vrvi in vlekel.................

Ja to so bili lepi časi, ko smo model še delali iz lipe in smreke (predvsem U-kontrolce) [-o< [-o<


To so res primerki za SOS ( Sobotno Obujanje Spominov) in to je vse.

Škoda časa in denarja, da se sploh še vžigaš te motorčke. Moč ni pretresliva, le glavobol lahko fašeš od etra. [-X

Lp

Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!

Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak » 14 Okt 2005, 14:29

Jože lahko, da sem se zmotil :oops: . Mislim da imam flašo še nekje doma. Bistvo tega poizkusa je bilo, da je to " novo " gorivo imelo višji vžig kot metanol.

Mislim da je blo ime tekočine nekaj na izo.... bom pogledal če se mi še kje flaša valja.
S5-DSM

Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly » 14 Okt 2005, 14:55

Saj te samo malo dražim.
Izotopi so običajno radioaktivne različice elementov. Naprimer vodikova izotopa sta devterij in tritij, zelo uporabno pri izdelavi vodikove bombe :D .
Verjetno na flaši piše kaj v stilu izopropil.... Ne vem sicer zakaj bi pozimi uporabljal gorivo z višju temperaturo vnetišča....


lp Jože

Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak » 14 Okt 2005, 16:35

Jože točno to je blo izopropil.
Zakaj višje. Ker sem hotel dosečt da bi motr mel večjo temperaturo. Letenje pozimi je včasih :evil: Prideš dol pa je motor ledeno hladen. In pol ti hodjo take stvari po glavi.
S5-DSM

Uporabniški avatar
Ultimate
Tekmovalec
Prispevkov: 371
Pridružen: 07 Dec 2004, 21:46
Kraj: Rezervat

U - kontrolc

Odgovor Napisal/-a Ultimate » 17 Okt 2005, 21:04

U-kontrolc, le tega imam doma v original stanju ... enkrat se bo že našel čas za restavriranje, rabil pa bi en tak motor za piko na i ...

lp Damjan :D
Priponke
DSCF0001.jpg
U-kontrol
DSCF0001.jpg (80.7 KiB) Pogledano 2606 krat

dremih
Tekmovalec
Prispevkov: 396
Pridružen: 08 Jan 2004, 20:22
Kraj: kočevje

Uporabnost

Odgovor Napisal/-a dremih » 18 Okt 2005, 21:11

Motorji z proti batom "kompresijskim batom"so se uporabljali pred Glow plug motorji in so kurili eter (za vžig) ricinus (za mazanje) in petrolej ( za "moč") Osnovno razmerje je bilo 1:1:1.Posamezni modelarji so seveda stvari mešali po svoje glede na potrebe.Ti motorji so se še dolgo uporabljali pri hitrostnih vezanih modelih "U-control".Za letenje v paru z takšnim modelom pa tudi ni mačji kašelj (tudi solo ne)kajti modeli letijo na 27,4 m dolgih paralelnih parih jeklenih(včasih celo tri žice)v krogu in izvajajo natem radiusu samo določene like.Smerno krmilo je odklonjeno za 1-2 stopinji navzvenda vleče model vedno navzven.Obstajale so tudi tekme v hidro avionih kjer model v enem krogu ni smel leteti (oz biti v zraku)več kot tretjino kroga)Jaz imam kakšnih 12 komadov motorjev v svoji zbirki,Pogrešam pa motorje i Modelarskega centra Beograd to so bili motorji AERO 250 in AERO 150.Vsi ti motorji (sedaj imenovani DIZLAŠI )so imeli male kubature Tja do 4 ccm.Njihov užig je precej zahteven,in radi vrnejo nepazlivost z proti udarcem po prstu,in to precej bolečim.Kot zanimivist-Čehi-konkretneje MVVS še vedno izdelujejo te motorje v kubaturi 2,5 ccm.Pozdrav (eter kupujem pri veterinarjih-pri nas v lekarni ga ne držijo več)
Dušan
tudi trske spadajo zraven

Genesis
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 03 Sep 2005, 23:45
Kraj: Celje

U-kontrol

Odgovor Napisal/-a Genesis » 20 Okt 2005, 23:31

Imam u-kontrol akrobata 6.5ccm. Z njim odpeljem kompletni akro program. Zanima me, če še kdo v Sloveniji leti u-kontrole? Ali je sploh še kaj interesa za F-2-B F-2-D Combat?


Lp Roman

Uporabniški avatar
Ultimate
Tekmovalec
Prispevkov: 371
Pridružen: 07 Dec 2004, 21:46
Kraj: Rezervat

Re: U-kontrol

Odgovor Napisal/-a Ultimate » 21 Okt 2005, 07:37

Genesis napisal/-a:Imam u-kontrol akrobata 6.5ccm. Z njim odpeljem kompletni akro program. Zanima me, če še kdo v Sloveniji leti u-kontrole? Ali je sploh še kaj interesa za F-2-B F-2-D Combat?


Lp Roman

O tej zadevi bom povprašal Matjaža, kolikor se spomnim sem celoten program akro in kombata videl na enem od naših mitingov v Moškajncih.

lp Damjan

Genesis
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 03 Sep 2005, 23:45
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Genesis » 21 Okt 2005, 20:10

V Moškajncih sem letel akrobata jaz, combate sva pa razbijala s prijateljem Sinišo.

lp Roman

Odgovori

Vrni se na