Mnenje o kombinaciji

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Poglej tule: http://www.modelmotors.cz/index.php?pag ... &line=GOLD

Ko so prišli ven tile motorji, sem se poigral s kalkulatorjem.
AXI 5345/14 gre do cca 15kg vleka, AXI 5345/16 do cca 14kg(12s), AXI 5345/18 do cca 13,5kg(12s).

Omenjeni motor je zamenjava za 60-75ccm!

Za maketo tipa PC6 mora zadostovati!

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pa še razlike:

Motorji so enaki, razllika je samo v vrtljajih in posledično v tokovnih zmogljivostih. 14 ovojni je za 10S in visoke tokove (prek 100A), 16 ovojni za 10S in 24x12 ali 25x10, ter 12s na 22x10, 22x12, 23x8,23x10, tok do 90A.
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

AXI ima nekaj zelo dobrih lastnosti, to so relativno dobra kakovost in izjemno dober odziv, ko gre kaj narobe, se pravi v primeru reklamacij (ampak samo, če se obrneš direktno na njih).
Konstrukcijsko, pa tale AXI ni noben biser in posebej uležajenje je izvedeno nezadostno. Enaka zasnova, kot pri depronarjih, pri tako velikih motorjih pač ni več primerna.
Pri normalnem letenju to sicer ne pride tako do izraza , pri akrobatskem in 3D letenju, pa pri nekaterih akrobacijah motor tako nagravžno mrmra, da se mi nekatere akrobacije prav upira delati.
Na mojem modelu je smo zato, ker sem ga dobil za zelo solidno ceno in ker sem prepričan, da je kljub temu, kar sem napisal o uležajenju, še vedno več vreden od kakega kitajca, saj je znano, da so nekatere stvari pri AXI jih na zelo visokem kvalitetnem nivoju.

Glede MVVSa 58 na tem modelu pa tole, to je za svoje kubike zelo močan motor in bi temu modelu omogočal že neomejeno vertikalo, kar pa se od takega modela običajno ne pričakuje in tudi ni nujno, da ga konstrukcija prenese.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Hja, nimam ugovorov. Verjamem na besedo glede AXi-ja. MVVS 58 sem omenil zaradi možnosti aeorvleke. Malo večji prop za večji vlek. Konstrukcijsko pa se da zadeva v fazi gradnje ojačat na kritičnih mestih, sploh če daš sam rezkat lahko načrte ustrezno prirediš. Ampak model ima 3 m razpona in 45 ccm je le na meji, ne maram gnati motorjev na maksimumu, veliko lepše se leti z ca 2/3 plina ali celo manj.
Ampak jaz se se odločil za elektro in bom kontaktiral tega ponudnika. Razmišljam pa še o nečem, kar pa bo verjetno težko uresničit. Pilatus PC6 je seveda VSTOL koncept in prop ima možnost potiskanja oz reverse thrust. Pa me zanima mnenje bolj izkušenih z elektro pogoni, če bi se kaj takšnega dalo izpeljati preko kakšnega specialnega reglerja? Zavoro tako že ima vsak malo boljši regler, moral pa bi podpirati vrtenje v obratno smer. Potem bi lahko pri pristanku preko stikala vklopil hitro ustavljanje propa in nato reverse. Razmišlam zgolj teoretično, potrebno tole za model sicer ni, bi pa bilo zelo scale!
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Običajno se na letalih (tudi modelih) uporablja nastavljive propelerje. Takšno zadevo smo videli pred leti v Lescah, ko je nek Avstrijec imel PC6 v barvah našega letalstva in s turboprop motorjem in je demonstriral vzvratno parkiranje. Nastavljiv propeler bi torej bila nekakšna možnost, bi pa moral uporabiti votlo gred in se iti še malce inženirstva in orodjarstva. Je pa izvedljivo! Sem nekoč že videl na spletu!

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Marko Mencin napisal/-a:Običajno se na letalih (tudi modelih) uporablja nastavljive propelerje. Takšno zadevo smo videli pred leti v Lescah, ko je nek Avstrijec imel PC6 v barvah našega letalstva in s turboprop motorjem in je demonstriral vzvratno parkiranje. Nastavljiv propeler bi torej bila nekakšna možnost, bi pa moral uporabiti votlo gred in se iti še malce inženirstva in orodjarstva. Je pa izvedljivo! Sem nekoč že videl na spletu!

LP

Marko
Z nastavljivim propelerjem je F3A letel Hanno Prettner z modeli Magic, Currare,...
Svoje izkušnje je zapisal v avgustovski številki revije FMT leta 1980: Meine Erfahrungen mit dem Landert "Varioprop" Verstellpropeller (stran 686).

Mislim, da je tudi Wolfgang Matt vsaj eno sezono letel s takim propelerjem in z velikim veseljem parkiral model vzvratno.

Danes se ga še da nabaviti pri: http://www.sws-plastics.ch/jlg.htm

Mipo
Priponke
Propeler z nastavljivim korakom do 12"
Propeler z nastavljivim korakom do 12"
Vari-Super-Prop.jpg (38.93 KiB) Pogledano 2572 krat
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Sedajle, ko sem videl sliko, sem se spomnil nanj, imel sem ga v rokah!
Je pa zadeva zelo robustna in težka.
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Tale zadeva je seveda edina možna rešitev pri pogonih, ki vrtijo le v eno smer. Brezkrtačniku pa je iz stališča njegove mehanike oz konstrukcije vseeno v katero smer se vrti. Moja ideja je izkoristit to dejstvo v moj prid. Seveda če bom kje najdel regulator, ki na signal iz dodatnega kanala sprejemnika to zna izvest. Sprožiti bi moral sekvenco zaviranja in nato vrtenja v obratno smer.
Za turboprp pa je tale zadeva gotovo odliča rešitev.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

iztok_p napisal/-a:Potem bi lahko pri pristanku preko stikala vklopil hitro ustavljanje propa in nato reverse. Razmišlam zgolj teoretično, potrebno tole za model sicer ni, bi pa bilo zelo scale!
Teoretično rabiš samo mehansko stikalo, ki ti med sabo zamenja dve žici na motorju in reglerju, pa en servo, ki stikalo obrne. No, ali pa rele.. to bi pa že skoraj šlo :lol:
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Tole pa ni slaba ideja :D Na takšno rešitev nisem pomislil. Vprašanje pa je kaj bi na to rekel BK motor in regulator, če bi preklopil zadevo pred zaustavitvijo. Mislim da bi regulator šel rakom žvižgat. Tudi Lipo bi bil za kratek čas zelo obremenjen. Načeloma pa bi zadeva špilala.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom