Gemini išče zaposlitev

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1330
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon » 12 Maj 2007, 21:42

Let je uspel. Samo sem imel težave z motorjem. Glavno, da je letalo ostalo celo. Samo copatko sem malo uničil.

A se mogoče da dobit kje rezervne copatke za kolesa ?

Saj še ni za zamenjat samo pri crknjenem motorju sem malo nerodno pristal in zadel z copatko na tla.

Drugače pa je letel super. Sem mislil da bo hitrejši, pa je glih fajn.
Futaba 12FG & Taranis Q X7

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 13 Maj 2007, 06:45

skorp_jon napisal/-a:A se mogoče da dobit kje rezervne copatke za kolesa ?
Čestitke za prvi let! =D> =D> =D>

Copatke sa da dobiti na naslovu:http://www.modellex.de/
Ne vem pa ali imaš tako izvedbo. Prilagam sliko.

Pričakujemo tudi foto-prispevek s tvoje strani.
Mipo
GeeBeemaingear7.jpg
Copatek s teleskopsko nogo.
GeeBeemaingear7.jpg (46.98 KiB) Pogledano 4186 krat

Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1330
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon » 15 Maj 2007, 01:49

Fotografij ni.

Je pa video posnetek.

http://www.youtube.com/watch?v=_wJQ5EdF ... er&search=

me je pa zajebaval motor pri prvem poletu. Malo mi je žal, da nisem pristal v pšenici, saj potem nebi upognil copatke. Samo po toči zvoniti je prepozno.

Drugi dan sem naredil malo daljša 2 poleta in vse je bilo vredu. Upam da drugi teden ne bo toliko vetra, da bom lahko malo več letel.

Ne jaz imam drugače narejeno pri kolesih. Imam narejeno brez vzmetenja.
Futaba 12FG & Taranis Q X7

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 20 Maj 2007, 14:06

skorp_jon napisal/-a:Ne jaz imam drugače narejeno pri kolesih. Imam narejeno brez vzmetenja.
Obstajata dve verziji istega proizvajalca. Sam sem iskal točno to, ki jo sedaj imam. Je nekoliko dražja na račun nekaterih boljših (dražjih) rešitev. Med njimi je tudi podvozje.
Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 20 Maj 2007, 14:09

Obljuba dela dolg.
Danes sem se na letališče odpravil z GBY samo zato, da poslikam transportno pripravo. Prilagam tri poglede.
Poletel sem samo enkrat, ker je zmanjkalo naboja v celicah za napajanje svečk. Predolgo je stal od zadnjega poleta, pa ga je zadelo samopraznjenje.
Mipo
HPIM4793m.jpg
V izometriji.
HPIM4793m.jpg (124.12 KiB) Pogledano 3930 krat
HPIM4796m.jpg
Pogled z zadnje strani. Vsi spoji so vijačeni in kritični še lepljeni z disperzijskim lepilom.
Podprt je v treh točkah. Zadaj je kolesce, da ga lažje zapeljem v prtljažnik avtomobila.
HPIM4796m.jpg (68.11 KiB) Pogledano 3929 krat
HPIM4795m.jpg
Pogled s prednje strani.
HPIM4795m.jpg (71.65 KiB) Pogledano 3929 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 28 Nov 2007, 14:14

Gee Bee Y je skuril izpušno cev. Klical sem po naših trgovinah, pa artikla ni na zalogi. Morda ima kdo kaj takega odveč.
Gre za armirano silikonsko cev za spajanje izpuha z dušilcem. Notranji premer cevi je 15mm.

Mipo
Priponke
HPIM5882o.jpg
HPIM5882o.jpg (94.36 KiB) Pogledano 4108 krat

Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1330
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon » 28 Nov 2007, 14:49

Komaj danes sem videl, da si poslikal nosilec za transport letala.

hvala. Si moram nekaj takega narediti.
Futaba 12FG & Taranis Q X7

Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo » 29 Nov 2007, 20:51

Mipo, ima tvoj FT-160 pumpo za gorivo? Nekaj si omenjal težave z vžigom. Kaj posebnega? Sprašujem zato, ker nekaj podobnega nabavljam. Ali FT-160 ali Saito FA-182. Kolikor vidim, sta oba serijsko brez pumpe. O.S. ima eno iglo za nastavitev, Saito pa za vsak valj posebej. Ima po tvoje to kakšno prednost ali je samo ena zaj....cija več?
LP Nemo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 30 Nov 2007, 07:40

Nemo napisal/-a:Mipo, ima tvoj FT-160 pumpo za gorivo? Nekaj si omenjal težave z vžigom. Kaj posebnega? Sprašujem zato, ker nekaj podobnega nabavljam. Ali FT-160 ali Saito FA-182. Kolikor vidim, sta oba serijsko brez pumpe. O.S. ima eno iglo za nastavitev, Saito pa za vsak valj posebej. Ima po tvoje to kakšno prednost ali je samo ena zaj....cija več?
LP Nemo
Za težave z vžigom ne vem. Kje sem to pisal? Sem poizkusil najti ta zapis, da bi si osvežil spomin, pa mi ne uspe.

Saito FA 182 je več motorja za več denarja. Če torej potrebuješ močnejši motor, se je bolje odločiti zanj. Preveri pa še zapis: viewtopic.php?t=5377&start=7

Dve uplinjača sta prednost, če znaš poslušat motor. Prehrana na večciliderskih motorjih z enim uplinjačem je vedno rahlo problematična. Ponavadi uporabnik tega ne zazna. Motor pa se da veliko lepše nastaviti z ločenimi uplinjači za vsak cilinder. To prinese bolj gladek tek, večji izkoristek (moč), lepše prehode in daljšo življensko dobo motorja. Seveda pa nastavljanje zahteva od modelarja več znanja in potrpljenja. Napake v nastavitvah so lahko večje kot pri enojnem uplinjaču. Predstavljamo si smet, ki zaide v dovod goriva enega od njih: ta cilinder teče "na suho", ustavi se pa ne, ker ga poganja dvojček. Posledice pa naj si zamisli vsak sam.

Mipo
SAIMAN2_Saito_Twin_cylinder.pdf
Saito FA-182 Instruction Manual
(546.79 KiB) Prenešeno 173 krat
Saiti 182.jpg
Saito FA-182 ni boxer. Pričakovati je večje vibracije kot pri enocilinderskem motorju.
Saiti 182.jpg (71.41 KiB) Pogledano 3812 krat

Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo » 30 Nov 2007, 15:16

Ja, hvala za informacije. Saj to okoli flat in boxser mi je jasno. Okoli dveh igel, ja, zna bit bolje, znajo bit pa težave. Nastavljenje me ne skrbi, smet je pa lahko neugodna....Drugače pa, cena O.S. FT-160 in Saito FA-182 je pri "mojem" dobavitelju popolnoma enaka (679$). Razlika v moči je tudi bolj akademska, tako da, odločitev je težka. Tudi teža motorjev je zelo podobna. Imam obe znamke motorjev že doma in sem z obema zadovoljen....... Na O.S.-u imam pumpo in je zakon. Ta dva sta oba brez.
Vrgel bom kovanec... #-o
LP Nemo

P.S. Ja, sorry, o težavah je pisal oni drugi razpravljalec....

Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2747
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin » 30 Nov 2007, 15:43

Mipo napisal/-a:Gee Bee Y je skuril izpušno cev. Klical sem po naših trgovinah, pa artikla ni na zalogi. Morda ima kdo kaj takega odveč.
Gre za armirano silikonsko cev za spajanje izpuha z dušilcem. Notranji premer cevi je 15mm.

Mipo
Armirano silikonsko cev sem večkrat kupil v Mibolandu....sem jo pa že tudi naročil pri PrimusR.
Ce je le mogoce poizkusi teflonski "rorček" nabavit. Meni na Yaku deluje odlicno. Armirano silikonsko mi je (na Gilesu) vsake toliko časa "požrlo"
LP :D

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 30 Nov 2007, 20:39

Nemo napisal/-a: P.S. Ja, sorry, o težavah je pisal oni drugi razpravljalec....
..., ki vozi bencinarja! :wink:
Zadnjič spremenil Mipo, dne 01 Dec 2007, 07:56, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 30 Nov 2007, 20:41

miskolin napisal/-a:
Mipo napisal/-a:Gee Bee Y je skuril izpušno cev. Klical sem po naših trgovinah, pa artikla ni na zalogi. Morda ima kdo kaj takega odveč.
Gre za armirano silikonsko cev za spajanje izpuha z dušilcem. Notranji premer cevi je 15mm.

Mipo
Armirano silikonsko cev sem večkrat kupil v Mibolandu....sem jo pa že tudi naročil pri PrimusR.
Ce je le mogoce poizkusi teflonski "rorček" nabavit. Meni na Yaku deluje odlicno. Armirano silikonsko mi je (na Gilesu) vsake toliko časa "požrlo"
LP :D
Hvala za namige. Teflonski rorček sem tudi že imel, pa izgori ali pa kar poči. Cev z armaturo se mi je bolje obnesla, pa tudi ne več kot trideset poletov.
Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 30 Nov 2007, 20:44

Nemo napisal/-a:Vrgel bom kovanec... #-o..
"Boxer" proti "flat twin" => zmaga boxer
Pike mu prinesejo nizke vibracije.
Mipo

Pa še malo reklame: http://www.youtube.com/watch?v=o6M1Moi3v7Q

Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo » 01 Dec 2007, 18:19

Se mi zdi, da je odločitev padla. Najbrž bo Saito in sicer iz povsem pragmatičnih razlogov; vse dobiš zraven (izpuh, cevi, nosilec) v ceni. Pri O.S. tega ni. Kot si napisal, je malo več motorja, ima nekaj prednosti (dvojni vplinjač..). Slabost je samo ena, sicer velika, ki izniči prednosti dvovaljnika in sicer vibracije. Ampak, bom tvegal... #-o
Moj prvi izbor je bil sicer tale FA-170, ampak, money, money ....

http://www.chiefaircraft.com/rcmsec/Mod ... html#fa170

LP Nemo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Dec 2007, 19:28

Gee Bee je dobil nov propeler: Mejzlik 18x6.

Motor z njim lažje diha: vrtljaji so se dvignili s 7.750rpm (MenzS) na 8.450 (Mejzlik). Propelerja skoraj ni slišati. Vlek je ostal enak ali rahlo večji (6.00kg).

Vsekakor: Mejzlik je dobra izbira. Trenutno bi rekel: najboljša! =D>

Pa še kazalec na več podatkov o trojici: viewtopic.php?t=2549&start=10

Mipo
HPIM5879o.jpg
Nova pridobitev na gredi Geminija.
HPIM5879o.jpg (120.97 KiB) Pogledano 3662 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 03 Dec 2007, 11:32

Nemo napisal/-a:Mipo, ima tvoj FT-160 pumpo za gorivo? Nekaj si omenjal težave z vžigom. Kaj posebnega? Sprašujem zato, ker nekaj podobnega nabavljam. Ali FT-160 ali Saito FA-182. Kolikor vidim, sta oba serijsko brez pumpe. O.S. ima eno iglo za nastavitev, Saito pa za vsak valj posebej. Ima po tvoje to kakšno prednost ali je samo ena zaj....cija več?
LP Nemo
Nisi edini s to dilemo. Preberi še: http://www.rcuniverse.com/forum/m_46390 ... tm#4644134
Mipo

Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo » 03 Dec 2007, 21:35

Hvala za link. Velja pa; sto ljudi - sto čudi, bi rekli včasih. Najbrž se z nobenim ne moreš preveč "nategnit". Razlike so bolj v nijansah.
Tole s propi je pa zanimivo in poučno. Mi bo prišlo prav... :lol:
LP Nemo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 06 Avg 2010, 20:50

:oops:

Ali kdo kupi OS boxer 26 ccm?
Priponke
IMG_6387om.jpg
Tridest sekund pred bridkim koncem.
IMG_6387om.jpg (190.84 KiB) Pogledano 2833 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Gemini išče zaposlitev

Odgovor Napisal/-a Mipo » 24 Feb 2013, 19:30

Dve leti in pol sta minili odkar Gemini počiva v škatli. Pa sem se odločil, da ga bom razstavil, prečistil, zamenjal morebitne obrabljene dele in vzpostavil "skoraj novo" stanje.

Tako sem ga razdrl do zadnjega vijaka. Vse dele namočil v ustreznih topilih, jih očistil s čopičem ali medeninasto rotacijsko ščetko (dremel).

Pa naj govorijo fotografije.

Takole izgleda zbirka ključnih delov sestavljanke:
IMG_0406om.jpg
IMG_0406om.jpg (228.63 KiB) Pogledano 2184 krat
Za primerjavo sem poleg postavil še dvajset-kubičnega bratca OS FS 120 (gemini ima 26ccm):
IMG_0411om.jpg
IMG_0411om.jpg (186.53 KiB) Pogledano 2184 krat
Kolenčasta gred, ojnici oba bata in cilindra:
IMG_0412om.jpg
IMG_0412om.jpg (166.54 KiB) Pogledano 2184 krat
Ojnica. Vidne so tri izvrtine za mazanje (tista na ležaju sornika bata je "v megli"):
IMG_0432om.jpg
IMG_0432om.jpg (121.47 KiB) Pogledano 2184 krat
Kolenčasta gred je lep izdelek, ki zahteva ojnice z deljivim spodnjim drsnim ležajem.
IMG_0441om.jpg
IMG_0441om.jpg (140.8 KiB) Pogledano 2184 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Gemini išče zaposlitev

Odgovor Napisal/-a Mipo » 24 Feb 2013, 19:42

Očistil sem oba cilindra, pa ni bilo veliko dela. Svetita se kot ogledalo.
IMG_0455om.jpg
IMG_0455om.jpg (200.24 KiB) Pogledano 2181 krat
Odmična gred je gnana preko zobniškega para (prestavno razmerje 1:2). Luknjica v obniku označuje pozicijo za nastavljanje "timinga".
IMG_0470om.jpg
IMG_0470om.jpg (141.77 KiB) Pogledano 2181 krat
Tudi ohišje motorja je lep izdelek. Za montažo ležajev ga je potrebno segreti. Uporabil sem fen za odstranjevanje barve.
IMG_0475om.jpg
IMG_0475om.jpg (157.39 KiB) Pogledano 2181 krat
Izvrtine za mazanje ležajev na ojnicah sem očistil z zobozdravniškim svedrom (bolje: rezkarjem). Seveda na ročni pogon.
IMG_0483om.jpg
IMG_0483om.jpg (200.1 KiB) Pogledano 2181 krat
Pri sestavljanju vsak del na kontaktnih površinah namažem z oljem namenjenim montaži motorjev. Lepo je vidno, kako je sedaj spolirana ojnica.
IMG_0484om.jpg
IMG_0484om.jpg (233.09 KiB) Pogledano 2181 krat
Za demontažo in montažo cilindra sem skrajžal imus ključ. Tako ga sedaj lahko vstavim v omejen prostor pod hladilnimi rebri.
IMG_0489om.jpg
IMG_0489om.jpg (263.67 KiB) Pogledano 2181 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3027
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Gemini išče zaposlitev

Odgovor Napisal/-a Mipo » 24 Feb 2013, 19:51

Na vrsti je montaža dročnikov in odmičnikov (kiphebli). Vsi elementi so bili sčiščeni z vrtečo medeninasto ščetko.
IMG_0493om.jpg
IMG_0493om.jpg (196.95 KiB) Pogledano 2179 krat
Pogled v cilinder z vstavljenim batom (z batnim obročkom).
IMG_0496om.jpg
IMG_0496om.jpg (165.74 KiB) Pogledano 2179 krat
Motor je sestavljen. Čaka na uplinjač in izpušne cevi ter pokrove ventilov.
IMG_0498om.jpg
IMG_0498om.jpg (185.1 KiB) Pogledano 2179 krat
NAstaviti je potrebno še ventile. To delo je potrebno po prvem teku po servisu spet ponoviti.
IMG_0500om.jpg
IMG_0500om.jpg (164.49 KiB) Pogledano 2179 krat
Pa še malo bližje.
IMG_0504om.jpg
IMG_0504om.jpg (207.92 KiB) Pogledano 2179 krat
Še enkrat primerjava obeh motorjev. Tokrat je Bokser že skoraj pripravljen. Naslednji bo servisiran FT 120.
IMG_0506om.jpg
IMG_0506om.jpg (228.48 KiB) Pogledano 2179 krat

Odgovori

Vrni se na