MINUTA V ZRAKU, MOTOR OBVEZNO CRKNE

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

MINUTA V ZRAKU, MOTOR OBVEZNO CRKNE

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER » 29 Nov 2004, 22:15

Iz teme: Propeler za motor MVVS...
Jaz sem imal na temu motorju z resonančnim avspuhom najprej propeler 13 x 8, potem pa 12 x 11 - oba sta bila APC. Moči je bilo za 4 kg model več kot dovolj (okrog 4,5 kg statičnega vleka), vendar mi ta motor nikoli ni delal tako kot se spodobi. Vžigal je skoraj zmeraj na prvi zasuk, prehod iz minimuma na polni gas je bil enkraten, pod polnim gasom je trgal gate, če sem ga pa vozil kakšno minuto, ali pa še manj, na srednjem gasu pa je obvezno crknil. Poizkušal sem vse mogoče, od menjave vplinjača in vgradnje črpalke, celo pomožno iglo sem pramikal za dodatnim servotom, ampak rezultata ni bilo

LP, Robi Roberto
S podobnim problemom se je soočil kolega v društvu. Menjava karburatorja, predgretje svečke...itd.itd....nič ni pomagalo. Rešitev: izboljšati hlajenje motorja. Potem ko je MOČNO povečal vstopne in še bolj izstopne odprtine, motor deluje brezhibno. Poskusi še ti.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3026
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 30 Nov 2004, 07:06

Tema: hlajenje

je zanimiva in večkrat zapostavljena. Tudi sam sem že imal težave z motorjem, ter po "vseh" ukrepih ugotovil, da je hlajenje ključni problem. Od takrat se držim pravila, da je izstopni kanal zraka, ki se pretaka okoli motorja trikrat večji od vstopnega. Seveda mora biti vstopni na pravem mestu, da zračni tok obtega vse kritične (vroče) dele. Tudi kakšen usmerjevalec zraka pod pokrovom motorja je lahko bistven, za izboljšanje hlajenja in motor se obnaša kot prerojen.

Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 09 Maj 2005, 07:09, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 30 Nov 2004, 08:48

Motor po krajšem času crkuje ponavadi zato, ker se pregreva. Vzrokov je lahko kar precej in težko je reči, kaj je bilo krivo v konkretnem primeru.
Miloš ima prav, da mora okrog motorja biti dovolj obtoka zraka.

Krivo je pa lahko še dosti drugih stvari. Poglejmo še nekatere:

Prerevna mešanica gorivo-zrak, ima lahko svoj vzrok v nepravilni nastavitvi igle, netesnosti rezervoarja, zamašeni šobi, počeni silikonski cevki, slabem nadtlaku iz izpuha, netesni igli, netesnem spoju karburatorja z motorjem, netesnem karterju motorja itd... Motor se zaradi prerevne mešanice pregreva, ne deluje optimalno in lahko tudi crkne.

Nepravilno gorivo. Odstotek nitrometana in kompresijsko razmerje motorja, sta v medsebojni povezavi: čimveč je nitrometana v gorivu, manjše mora biti kompresijsko razmerje. Če je nitrometana preveč, se motor pregreva in 'žre' svečice. V takih primerih je treba pod glavo vstavljati dodatne podložke ali pa uporabiti gorivo z manj nitrometana.

Nepravilna svečica. S svečico reguliramo predvžig motorja. Če motor klenka, se tudi pregreva - svečica je prevroča.

Prevelik propeler. Enako, kot pri avtomobilu ni priporočljivo v klanec voziti s polnim plinom v peti prestavi.

Premajhen izpuh. Če imamo to napako, nam nobeno dodatno hlajenje motorja ne pomaga. Napako najlažje odkrijemo tako, da gremo nekam, kjer ne bomo nikogar motili (hrup!!), odstranimo izpuh in na tleh preizkusimo, če motor popije ves rezervoar, ne da bi crknil. Če z izpuhom crkuje, brez pa deluje brezhibno, je treba modifcirati izpuh (povečati izpušne odprtine). Pa spet ne preveč, ker s tem lahko preveč zmanjšamo nadtlak, kar povzroči slab srk goriva iz rezervoarja.

LP

A

Uporabniški avatar
žuž
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 25 Nov 2004, 20:59
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a žuž » 04 Dec 2004, 22:52

Ojla Andrej!

V vseh trditvah se strinjam z tabo in še bi se kaj našlo.
A se spomniš lanske F3A tekme pri nas v Beli krajini, ko si gledal in poslušal kako laufa naš MVVS 12,7 na Ultimatu in še vedno tako dela.
Ni mi pa jasno zakaj drugim prav ti tipi motorjev delajo sive lase.

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 04 Dec 2004, 23:22

Morda se bo slišalo nesramno morda tudi je pa vseeno

Na LOTU samo nekateri dobijo :o

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 05 Dec 2004, 16:39

žuž napisal/-a:Ojla Andrej!

V vseh trditvah se strinjam z tabo in še bi se kaj našlo.
A se spomniš lanske F3A tekme pri nas v Beli krajini, ko si gledal in poslušal kako laufa naš MVVS 12,7 na Ultimatu in še vedno tako dela.
Ni mi pa jasno zakaj drugim prav ti tipi motorjev delajo sive lase.
Ja, se spomnim. Spomnim pa se tudi, ko sem se pred leti o MVVS 12,7 pogovarjal z Robijem, ki mi je povedal: "s tem motorjem sem napravil že vse. le pof... ga nisem, pa še vedno nagaja ..". Tudi sam imam tak motor, ki ni in ni hotel prav delati. Modelarski motorji imajo dostikrat kakšno muho. Treba jo je odkriti in odpraviti, kar je včasih lahko zelo mukotrpno in dolgotrajno.
Imam čisto svežo izkušnjo z Webro 20 ccm z doma narejenim 'custom' izpuhom. . Dan pred mitingom v Litiji, sva s Tomažem na njem intenzivno garala celo soboto - od 8. ure zjutraj pa do večera.

Bom povedal celo zgodbo, ker je precej poučna:
Avion je bil za v luft, le motor je bilo treba še preizkusiti, če bo popil ves rezervoar.
Motor je vedno takoj vžgal, lepo deloval na spodnjem plinu, če pa sem dodal poln plin, je po minuti crknil. Pa sva se s Tomažem spravila, da ga naučiva reda:
- zamenjala sva tri svečice eno za drugo - nazadnje štiritaktno - vedno isto
- razdrla sva model, potegnila ven rezervoar in preizkusila tesnost, vse cevke, kembelj, potem pa spet sestavljanje, test - isto....
- poizkusila sva tri vrste goriva (ricinus 80:20, sintetično, in takega z veliko nitrometana) - isto ....
- Poizkusila sva manjši propeler - obrati višji sicer pa - isto ....
- presek odprtine izpuha je bil enak, kot pri originalnem izpuhu, cevke so bile pa dolge cca 7 cm. Za vsak slučaj sva jih skrajšala na polovico - isto .....
- zamenjala sva vplinjač - gor je čisto pasal vplinjač Super Tigra 30 ccm - isto...
- Tomaž je prinesel svojo webro 20 ccm. Preizkusila sva njegovm vplinjačem - isto ....
- zamenjala sva kompleten motor - isto .....
Dan se je nagibal v pozno popoldne...
Pa pravi Tomaž: Daj, snemi kompleten izpuh - in sva ga.
Motor je naenkrat pridobil 700 vrtljajev. Od prve sekunde je vlekel kot pri norcih na 7500 vrtljajih, gorivo pa je ubogljivo popil do zadnje kapljice! Zmaga!!!! Čeprav so naju zaradi hrupa malo bolela ušesa.
Nadaljevanje je bilo potem stvar rutine: izpuhu odžagati cevki in privariti novi, debelejši. Ko sva namestila modificiran izpuh, so največji vrtljaji spet padli - ampak samo za cca 300 in motor je ubogljivo deloval dokler rezervoar ni bil prazen. Pozno zvečer sva se celo odpeljala v Litijo na pivce in na čvek..

Prilagam fotko glavnega junaka te zgodbe.
Priponke
Raca.jpg
Raca.jpg (27.15 KiB) Pogledano 2471 krat

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8481
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 05 Dec 2004, 19:18

Edina stvar, ki je nisem poizkusil na tistem motorju je bila ravno aupuh. Motor sem namreč dobil iz druge roke (samo utečen) in zraven je bil resonančni auspuh. Vedel sem, da bo moral še to poizkusiti, ampak original auspuha nisem imel.

Roberto

Odgovori

Vrni se na