OBNOVA CILINDRA Mission Impossible?!

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

OBNOVA CILINDRA Mission Impossible?!

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 25 Nov 2004, 07:54

Imam star OS Max 20FP, za katerega ne morem dobiti novo pušo cilindra (valj)
Ker sem na forumu videl da modelarji počnejo čuda iz pokvarjenih motorjev, od varjenja, lepljenja, itd…., me zanima če kdo ve ali se da obnoviti star valj. (kromiranje in honanje ali kaj takega…ne se smejati..sem laik)
Moj valj je na eni strani spodnjega dela iztrošen tako, da je (laično povedano) preglodalo površino valja in se je pokazala medenina ali rumenkast material iz katerega je puša narejena.
Motor ne deluje v redu, sploh se ne da nastaviti da bi deloval dobro, olje ki prihaja skozi izpuh pa je umazano črno, kar nakazuje da se nekaj grozno v njegovi notranjosti obrablja.
Ali je možno z notranje strani nanesti novo oblogo, ter nato valj obdelati na pravo mero?
Morda pa celo izdelati novo pušo, toda iz kakega materiala, ter še pomembneje, kake morajo biti dimenzije…nekateri valji upoštevajo toplotne deformacije in je zato notranjost rahlo konična.

V neki naši trgovini sem naročil nov cilinder in bat, pa se ga ne da več dobiti…
Zato sem se spomnil tele zadnje možne variante da spravim ta motor v pogon.

LP Mitja

P.S.: v kolikor bi bilo koristno kot dodatna indformacija, lahko motor odprem in fotografiram obrabljen cilinder

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3026
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 25 Nov 2004, 08:04

Hojla,

mislim, da je takšno misijo enkrat organiziral Matjaž Levstek. Se pa bojim, da je vir usahnil (pa ne Matjaž :D).

Za točnejše informacije ga bomo izbezali na plano (Matjaža :lol: ).

Mipo
Nikoli ni prepozno za srečno otroštvo!

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 25 Nov 2004, 08:23

Površina medeninastega cilindra je trdo kromana. Na galvaniziranje se ne spoznam, ampak zdi se mi, da je treba medenino najprej ponikljati, šele potem pride na vrsto kromanje. Za napraviti kaj takega je treba imeti ustrezno (drago) tehnologijo. Nekaj podobnega so delali pri Tomosu za mopede - krom na aluminijast cilinder.

Pred leti je Mazi na yahoogroups objavil, da je možno OS MAX motorje poslati nekomu v Ameriko, ki drsne površine na cilindru prevleče s keramiko in priloži ustrezen bat. Motor je potem menda neuničljiv in dela bolje kot original. Slabost je le, da je cena tega višja, kot če bi kupil nov motor...

Po mojem mnenju se splača motor usposobiti, če boš dobil rezervne dele. Če jih ne boš dobil, pa bo ceneje, če kupiš nov motor.

A

Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz » 25 Nov 2004, 09:06

Evo ga njega... Matjaza :D

Res sem pred leti organiziral obnovo srajck v USA. To je pocel g George Aldrich, ki je kar dolgo let imel svetovne rekorde v U control hitrostnih modelih. Bil je poleg, ko se je ustanavljal Cox, pa Fox, pa Jetts. Zal je mozakar pred dvemi leti umrl, tako da...

Moram povedati, da sta bili takrat vzporedno dve zgodbi, da ne bo zmesnjave.

Prva zgodba je bila obnova srajcke za FX-46 in FX-25. Originalno je bila rec ABN, potem je postala ABC. Ta ima zivljensko dobo kot obicajni ABC motorji.

Druga je zgodba o neunicljivih srajckah, gre za keramicne cilindre za FX-46. Te so izdelali v NASA laboratoriju na fush ;) Slo je za preskusno serijo, dvanajstih kosov in od teh sta dva koncala v SLO. :D
Z Georgom je tudi ta link ugasnil... :(

Zdaj pa se mnenje o FP-20. Ne splaca se ga popravljat. Ce je umrl cilinder, so tudi drsni lezaji ze slabi. Cena popravila bi znatno presegala ceno novega motorja. To bi se spravil poceti le, ce bi slo za kako zgodovinsko vrednost, kar pa FP-20 zagotovo ni.

LP

Matjaz

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 25 Nov 2004, 11:43

Ja, nekje podzavestno sem slutil da bo tako....torej, lahko ostane samo za za rezervne dele (vplinjac, gred, izpuh...)

Hvala za odgovore....ceprav sem sedajle malo zalosten :-? ..a bo minilo :)

LP Mitja

Odgovori

Vrni se na