Kraljiček

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
Uporabniški avatar
MC
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:16
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a MC » 09 Sep 2008, 08:59


Uporabniški avatar
filius
Freak
Prispevkov: 775
Pridružen: 30 Dec 2006, 11:26

Odgovor Napisal/-a filius » 09 Sep 2008, 18:56

Mipo napisal/-a:@Filius

Filius, ali bi poskeniral tvoj načrt Kraljička in pomagal kolegom, ki si želijo sezidati ta model? [-o<

Mipo
Načrt je poskeniran in sm ga poslal že kar nekaj modelarjem ki so me prosili.
Mladost je norost, ki skače čez jarek tam kjer je most!

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2913
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 09 Sep 2008, 20:12

filius napisal/-a:Načrt je poskeniran in sm ga poslal že kar nekaj modelarjem ki so me prosili.
Hvala!

Miloš

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 15 Dec 2008, 21:50

Tudi jaz se zahvaljujem za poslan načrt. Če bodo kakšna vprašanja jih bom kar tule postavil, da bodo še drugi imeli kaj od tega.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
borut.
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 20 Avg 2007, 21:58
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a borut. » 24 Feb 2009, 15:51

In, Iztok je že kaj napredka?
LP, Nejc
35 Mhz,64 kanal
2,4 Ghz - futaba

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 26 Feb 2009, 16:43

Napredek je! Nabavil sem primeren Cox Black Widow 049, pa Coronin 35 mhz sinth štiti kanalni miniaturni sprejemnik, pa dva 7,5 gramska MKS servomehanizma, čakam še na lipo celice ( backorder :-? ). Balsa in ostalo tudi že je. Kmalu bo začetek gradnje. Bom vse lepo objavil, nič bat.

Iščem še orodje za reset krogelnega ojničnega zgloba na Cox-u. Saj mi je en prijazen uporabnik poslal načrt, pa je tole tako drobno, da so meni znani mojstri samo zmajali z glavo. Cox ima kar precej zračnosti na tem zglobu pa je potrebno tole popravit.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
borut.
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 20 Avg 2007, 21:58
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a borut. » 26 Feb 2009, 19:29

Komaj čakam =P~ =P~
Mogoče ga bom tudi jaz naredil.
P.S. :Cox pa z pedelano svečko zapoje da je kaj!! =D> =D> :D
Sem več kot zadovoljen!
LP, Nejc
35 Mhz,64 kanal
2,4 Ghz - futaba

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 15 Mar 2009, 11:17

Torej da ne odpiram nove teme in smetim foruma bom gradnjo mojega kraljička kar tule objavil. Končno bo nekaj časa in upam, da bom končal do konca marca.
Najprej nekaj o nabavljenih komponentah. Poganjal ga bo Cox Black Widow 049. Kupil sem ga na eBayu v USA za 36 USD, malo rabljenega, vendar res samo malo. Nima niti praske tako da je bil po mojem le utečen. Na žalost je mojster v nejm pustil gorivo in je bilo potrebno opraviti servis. Zanj imam tudi že eliso Maister Screw 6X3 in 6X4.

Tukajle pa nekaj o pripravi motorja. Najprej odvijanje glave in cilindra motorja. Motor zelo na rahlo vpnemo v primež. Za zaščito služita dve avio vezani plošči. Ne zategovat močno ker se lahko deformira ohišje motorja, ki je iz tankega aluminija!
Cilinder še zaenkrat ne snamemo. Nadalje odvijemo štiri vijake na zadnji strani rezervoarja.
Priponke
IMG_1523.JPG
Razstavljen motor.
IMG_1523.JPG (20.84 KiB) Pogledano 2708 krat
IMG_1561.JPG
Odvijanje cilindra.
IMG_1561.JPG (32.91 KiB) Pogledano 2708 krat
IMG_1560.JPG
Odvijanje glave.
IMG_1560.JPG (32.5 KiB) Pogledano 2708 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 15 Mar 2009, 11:35

Silikonsko cevko, membrano, tesnilo ohišja in obročasto tesnilo je potrebno zamenjat. Membrana je še starega tipa, iz zlitine bakra in berilija. Bila je malo oksidirana in nekoliko deformirana ( nepravilno rokovanje pri razstavljanju / sestavljanju ). Membrano sem zamenjal z novo teflonsko. Z novo membrano ravnamo zelo previdno. Če jo defromiramo ni več uporabna.
Sledi odpravljanje zračnosti na krogelenem zglobu bata in ojnice. Na eBayu sem poleg rezervnih relov nabavil tudi tole specialno orodje. Bat vstavimo v podnožje, postavimo na trdo podlago. Z lahkim kladivom previdno potolčemo po orodju in ga hkrati obračamo. Zglob ne sme imeti zračnosti a se mora hkrati gibati lahkotno. Zračnost nastane med utekanjem motorja, pozneje le redko.
Priponke
IMG_1564.JPG
Resetiranje zgloba
IMG_1564.JPG (19.78 KiB) Pogledano 3166 krat
IMG_1563.JPG
Odstranjen cilinder, glava in bat.
IMG_1563.JPG (20.15 KiB) Pogledano 3166 krat
IMG_1524.JPG
Nova membrana, silikonska cevka, tesnilo ohišja in obročasto tesnilo
IMG_1524.JPG (19.75 KiB) Pogledano 3166 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 23 Mar 2009, 16:49

Torej čez vikend je bilo ponovno na razpolago nekaj časa. Motor je prenovljen in skupaj z propelerjem tehta 68 g. RV komponente so slednje: dva 8 gramska servomehanizma, štiri kanalni miniaturni sinth 35 MHz sprejemnik Corona, voltage booster in Lipo akumulatorček 240 mAh/3,7 v. Teža 32 g. Ciljna teža modela je pod 250 g kar mi bo pri takih komponentah z lahkoto uspelo. Za konstrukcijo ne računam več kot 100 - 115 g.
Priponke
IMG_1572.JPG
IMG_1572.JPG (27.61 KiB) Pogledano 3025 krat
IMG_1571.JPG
Pogonska grupa
IMG_1571.JPG (24.97 KiB) Pogledano 3025 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 23 Mar 2009, 16:56

Pričnem z izdelavo reber. Fotokopiram načrt v merilu 1:1, izrežem iz načrta rebro, nalepim na vezano ploščo, podstavim še eno vezano ploščo, izvrtam dve luknji in nataknem na navojni palici. Žagam, brusim in dobim šabloni za rebra. Med šabloni nataknem balso za rebra in ponovno hoblam ter pilim. Dobim 32 kom reber.
Nato zlepim krila. Razpored narišem kar na prazen papir ker sem razpon povečal na 440 mm.
Priponke
IMG_1574.JPG
In še...
IMG_1574.JPG (29.43 KiB) Pogledano 3015 krat
IMG_1575.JPG
Lepljenje krila
IMG_1575.JPG (28.79 KiB) Pogledano 3015 krat
IMG_1570.JPG
Piljenje reber
IMG_1570.JPG (31.25 KiB) Pogledano 3015 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 23 Mar 2009, 17:02

No trup je tudi že zlepljen. Paziti je treba na naklon požarne stene in simetrijo trupa. Trup je sicer klasičen škatlast in precej trden. Le vmesni del, ki je zgoraj in spodaj odprt se precej zvija na torzijo. Zato sem dodal dve vzdolžni ojačitvi pod zgornje in nad spodnje krilo. Slednjih v načrtu ni.
Priponke
IMG_1577.JPG
Lepljenje vzdolžnih - torzijskih ojačitev
IMG_1577.JPG (27.71 KiB) Pogledano 3010 krat
IMG_1576.JPG
Lepljenje ojačitve spredaj
IMG_1576.JPG (27.7 KiB) Pogledano 3010 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
borut.
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 20 Avg 2007, 21:58
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a borut. » 23 Mar 2009, 17:37

=D> =D> =D> Lepo!! Kako velik pa bo rezervar(ml)?
LP, Nejc
35 Mhz,64 kanal
2,4 Ghz - futaba

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2913
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 23 Mar 2009, 18:54

borut. napisal/-a:=D> =D> =D> Lepo!! Kako velik pa bo rezervar(ml)?
Zelo lepo!=D> =D>

Borut, dobro poglej motor. Rezervoar se nahaja na zadnjem delu v podaljšku karterja.

Mipo

Uporabniški avatar
borut.
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 20 Avg 2007, 21:58
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a borut. » 23 Mar 2009, 18:58

Aja,se opravičujem,sem spregledal :lol: #-o #-o :lol:
LP, Nejc
35 Mhz,64 kanal
2,4 Ghz - futaba

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 23 Mar 2009, 21:20

Mislim da je rezervoar 10 ml kar zadošča za 3-4 min poleta. Glede na hitrost tega modela je tole polna kapa :lol:
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 01 Apr 2009, 20:51

Torej rezanja, brušenja, lepljenja bo konec. Sledi izdelava linkov in oblačenje. Krilo sem ojačal z dvema okroglima letvicama premera 3 mm. Krilna polovica se je namreč precej zvijala na torzijo, luknje v rebrih pa so že bile od izdelave le teh. Moram reči, da je krilo težje samo 3 g ampak precej trdnejše.
Zaenkrat je skupna teža 202 g komplet z motorjem, propom in RV komponentami. Računam da bo folija, gumice in linki ca 20 g. Torej skupna teža pred uravnoteženjem nekje 220 - 225 g. Tokrat sem kar dobro planiral.
Ima kdo kakšno klupico za vžig Coxa viška? Sicer bom spet moral obiskat eBay :-?
Priponke
IMG_1583.JPG
Teža 102 g
IMG_1583.JPG (30.77 KiB) Pogledano 2749 krat
IMG_1580.JPG
Krila in trup pred preoblačenjem
IMG_1580.JPG (28.35 KiB) Pogledano 2749 krat
IMG_1579.JPG
Lepljenje krilnih parov
IMG_1579.JPG (26.19 KiB) Pogledano 2749 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
borut.
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 20 Avg 2007, 21:58
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a borut. » 02 Apr 2009, 12:50

LP, Nejc
35 Mhz,64 kanal
2,4 Ghz - futaba

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 02 Apr 2009, 15:15

Ja pa res! Pa sem vse obrnil in nič najdel. Hvala! Na žalost pa je ni na zalogi :(
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
MC
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:16
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a MC » 02 Apr 2009, 17:42

Uporabiš lahko tudi klašični tip glow konektorja. Se lažje odstrani, ko motor že deluje...

+ SubC NiMh celica in je to to!
Priponke
glow clip.jpg
Slika mojega kraljička, ki pa je že zamenjal lastnika...
glow clip.jpg (61.58 KiB) Pogledano 4704 krat

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 03 Apr 2009, 16:33

To je res ampak tudi tega moram kupit ker imam za ostale motorje tistega natičnega, ki ima v ohišju že eno Sub C celico.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Uporabniški avatar
Fido
Razpravljalec
Prispevkov: 192
Pridružen: 09 Jul 2008, 14:04
Kraj: Črnomelj

Odgovor Napisal/-a Fido » 07 Apr 2009, 19:24

Zdravo!

Zanima me , če je kje načrt na katerem piše debelina balze posameznih delov iz katere je kraljiček narejen oz. katere debeline ste uporabili vi??

Hvala in lp!

Miha

Uporabniški avatar
Fido
Razpravljalec
Prispevkov: 192
Pridružen: 09 Jul 2008, 14:04
Kraj: Črnomelj

Odgovor Napisal/-a Fido » 11 Apr 2009, 18:24

Zdravo!

Danes sem poskušal prvič vžgati cox-a, in ker mi nikakor ni hotel vžgati imam nekaj vprašanj za vas. Na koliko obratih igle (če jo do konca zaprem in odpiram) je približno največja možnost da bo motor vžgal (kje motor najhitreje vžge). Nekak mi je uspelo da je skozi "izpuh" pršilo gorivo. Če na motor priklopim segrevanje svečke se mora cilinder kaj segreti zaradi tega?
Ker po nešteto poskusih ni sodeloval z mano, sem vzel multimeter in pomeril kakšna je "prevodnost" med svečko in cilindrom. Rezultat je bil nula, kot da bi meril prevodnost lesa....

Zanima me če je svečka mrtva in koliko morem odpreti iglo.
Hvala za vse odgovore!

Lp!

Miha

Uporabniški avatar
MC
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:16
Kraj: Kamnik

Vžiganje Cox-a

Odgovor Napisal/-a MC » 11 Apr 2009, 19:21

Fido napisal/-a:Zdravo!

Danes sem poskušal prvič vžgati cox-a, in ker mi nikakor ni hotel vžgati imam nekaj vprašanj za vas. Na koliko obratih igle (če jo do konca zaprem in odpiram) je približno največja možnost da bo motor vžgal (kje motor najhitreje vžge). Nekak mi je uspelo da je skozi "izpuh" pršilo gorivo. Če na motor priklopim segrevanje svečke se mora cilinder kaj segreti zaradi tega?
Ker po nešteto poskusih ni sodeloval z mano, sem vzel multimeter in pomeril kakšna je "prevodnost" med svečko in cilindrom. Rezultat je bil nula, kot da bi meril prevodnost lesa....

Zanima me če je svečka mrtva in koliko morem odpreti iglo.
Hvala za vse odgovore!

Lp!

Miha


Pri mojemu black widowu je bila igla nekje 3 obrate proti urinemu kazalcu od popolnoma zaprte / uvite lege.


Delovanje svečke najlažje preveriš v temnem, ko na batu vidiš oranžen odsev (skozi izpušne odprtine), če svečka žari, ali pa jo preprosto odviješ z cilindra in natakneš kleme.


Sam sem svojega vedno vžigal tako, da sem mu z brizkalko z iglo dal nekaj kapljic goriva skozi izpušne odprtine in nato štartal z vzmetjo. To ponavljaš toliko časa dokler ne potegne goriva iz tanka in zaštarta... Na slednjem filmčku mojega Kraljička je demonstracija: http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/Zaunk ... 4.7.08.wmv

Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p » 12 Apr 2009, 12:15

Pozdravljen Fido. Sorry, sem bil te dni zaseden in nič na forumu zato nekoliko zakasnel odgovor. Potrebuješ balso debeline 0.8 mm, 1.0 mm, 2.0 mm, 2.5 mm in 3.0 mm. Če pogledaš kosovnico je pozicija A iz balse debeline 2.0 mm, B iz 2.5 mm debeline ter C in D iz 3.0 mm debeline. Krili sta od zgoraj prekriti ( srednji del ) z oplato debeline 1.0 mm in od spodaj z 0.8 mm.
Glede motorja pa jaz še svojega novega Coxa nisem vžigal, v starih časih pa sem Tee Deeja zaganjal enako, kot ti je opisal MC.
Priponke
Kosovnica.jpg
Kosovnica
Kosovnica.jpg (28.43 KiB) Pogledano 4573 krat
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!

Odgovori

Vrni se na