Servis OS FS 26 surpass

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Pa sem ga izmeril po servisu. Deluje, model leti BP. Nisem pa povsem zadovoljen, nekje mora vleči zrak mimo igle. V lov za napako.

Mraza nismo trpeli, zato sem začel že zgodaj zjutraj (ob 8h). (Vse fotografije posnete s telefonom LG).
20210814_080203_om.jpg
20210814_080203_om.jpg (185.25 KiB) Pogledano 2545 krat
20210814_083924_om.jpg
20210814_083924_om.jpg (197.91 KiB) Pogledano 2545 krat
Torej vrtljaji so zadovoljivi, če ne kar blizu meje možnega.

Za hec sem opravil eno meritev še s helikopterskim gorivom (30% nitrometana in 20% olja). Vrtljaji so se dvignili za 4%, motor je tekel bolj gladko, zanesljive minimalne vrtljaje sem lahko znižal na na polovico (~2.000). Iglo pa sem moral odpreti za pol obrata (k osnovnemu odprtju 1,5 obrata).

Oznaka goriva je: nitrometan : sintetika : matanol
Tabela_vrtljajev.jpg
Tabela_vrtljajev.jpg (56.97 KiB) Pogledano 2545 krat
20210815_084053_om.jpg
20210815_084053_om.jpg (125.86 KiB) Pogledano 2545 krat
20210814_081125_om.jpg
20210814_081125_om.jpg (91.93 KiB) Pogledano 2545 krat
20210815_085633_om.jpg
20210815_085633_om.jpg (93.27 KiB) Pogledano 2545 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Odlično poročilo. Si se res potrudil.
Imaš odličen motorček =D> .
Podatki mi bodo za merilo, če bom z mojim motorčkom nadaljeval..
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

AlesZ napisal/-a: 15 Avg 2021, 11:56 Tako malo vmes.....vedno težje je dobiti kako konkretno čistilo ki bi res odstranjevalo to svinarijo.......tole se je meni dobro izkazalo......nekaj € dražje,ampak jo je deci več......
Aleš, hvala za info. Dobro vedeti.
Vsebina tega čistila je: Acetone (5000 lbs), Toluene (1000 lbs), Methanol (5000 lbs). S pdobno kemijo perem sam.
Strošek sestavin ni tako visok kot "piksna".
1l acetona je 6,99€ v Merkurju.
Bodite previdni z uporabo!
Lp Miloš
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Razstavljeni motorček v škatli mi ni dal miru, pa sem nadaljeval.

Čiščenje je potekalo brez težav. Vse dele sem dal v kozarec acetona. Po par urah sem jih vzel ven in zdrgnil z zobno krtačko.
Le najbolj trdovratno umazanijo (ročična gred, odmična gred..) sem očistil z mini mesing krtačko na Dremlu.
V M&M sem šel kupit nove ležaje, v KAM pa nove nadomestne vijake M 2,5. Ker niso imeli črnih, sem kupil inox.
Motor sem sestavil, ob sestavljanju pa obilno uporabljal olje za šivalne stroje.
Ker ob vrtenju ni bilo občutit niti malo kompresije, sem poizkusil nekoliko bolj natančno določiti vzrok.
Pa sem na stružnici izdelal aluminijast pokrovček in ga opremil z O tesnili, da bi ločeno preveril tesnjenje cilindra in ventilov.

Najprej sem se lotil cilindra. Pri njem sem že na slikah videl, da ima številne drobne raze in da ni dosti prida.
Žal kljub dolgotrajnemu iskanju po spletu nisem našel nadomestka. Z motorja sem odstranil glavo in namesto nje
namestil pokrov, ki je hermetično zaprl zgornji del cilindra. Pri vrtenju propelerja sem kompresijo dobro občutil. Ni bila prav posebno močna,
čisto zanič pa tudi ne. Čisto očitno za pomanjkanje kompresije ni kriv samo cilinder. Ob tem sem razmišljal, da morajo vsi 4 taktni motorji obvezno nekoliko puščati, saj vse olje, ki maže ročično gred in ležaje, prihaja izključno skozi špranjo med cilindrom in batom.
Priponke
Slika 15.jpg
Slika 15.jpg (128.55 KiB) Pogledano 2415 krat
Slika 17.jpg
Slika 17.jpg (91.76 KiB) Pogledano 2415 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Potem sem se lotil še motorne glave. Na pokrovček sem dodal še nipel in naj pritrdil silikonsko cevko.
Potem pa sem glavo potopil v vodo in skozi cevko vpihoval zrak. Če bi bila ventila dobra, bi tesnila in zračnih mehurčkov ne bi bilo.
Zračni mehurčki so obilno izhajali tako iz sesalne kot iz izpušne cevi.
Oba ventila obilno puščata zrak.
Priponke
Slika 18.jpg
Slika 18.jpg (138.11 KiB) Pogledano 2412 krat
Slika 21.jpg
Slika 21.jpg (133.42 KiB) Pogledano 2412 krat
Slika 22.jpg
Slika 22.jpg (129.76 KiB) Pogledano 2412 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Čas je, da odmontiram ventila in si ju pobliže ogledam.
Pri razstavljanju mu je prav prišel pripomoček 'svinjska noga', s katerim lahko zanesljivo pritisnem na vzmet ventila in
brez problemov odstranim zatič, zatem pa še vzmet. Na sedežih in na obeh ventilih opažam slabo nasedanje.
Priponke
Slika 33.jpg
Slika 33.jpg (147.72 KiB) Pogledano 2409 krat
Slika 24.jpg
Slika 24.jpg (130.58 KiB) Pogledano 2409 krat
Slika 23.jpg
Slika 23.jpg (144.88 KiB) Pogledano 2409 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Ventile bo treba lepati da bodo spet tesnili.
Uporabil bom najfinejšo diamantno pasto 'Norton'.
Ventil vpnem v vrtalni stroj, ga namažem s pasto in vrtim, hkrati pa ga nežno pritiskam na sedež.
Postopek ponavljam tako dolgo, da ventila pričneta tesniti.
Za preizkus tesnjenja uporabljam že prej omenjeni pokrovček in vodno kopel.
Priponke
Slika 29.jpg
Slika 29.jpg (144.64 KiB) Pogledano 2406 krat
Slika 32.jpg
Slika 32.jpg (112.7 KiB) Pogledano 2406 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Temeljito si pristopil; rezultat je odkrit zelo verjeten glavni vzrok slabega delovanja motorja. Z lepanjem ventilov bo sprememba bistvena. Komaj čakam rezultate meritev delovanja.
Ali oznaka paste WS pomeni, da se raztaplja v vodi?
Lp M
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Prvi poizkus lepanja ventilov ni uspel. Po prvi obdelavi oba še vedno puščata zračne mehurčke.
S tem nimam izkušenj. Ventili so tako majhni, da imam težave z vidom.
Bojim se tudi, da bom odvzel preveč materiala, pa sem morda pretirano previden.
Še dobro, da sem izdelal pokrovček, s katerim brez ugibanja lahko ugotovim, da je delo dobro opravljeno. Zaenkrat še ni.
Mipo napisal/-a: 19 Avg 2021, 05:45 Ali oznaka paste WS pomeni, da se raztaplja v vodi?
Jap. Prav si ugotovil. Pasta je topljiva v vodi. Imajo pa tudi take, ki se topijo v olju.
Norton niso samo motocikli, je tudi ameriška firma, ki proizvaja specialne polirne paste
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://www.nortonabrasives.com/sga-com ... Safety.pdf

Zgoraj omenjeno pasto imam že dalj časa. Sem in tja jo uporabljam za zahtevnejše končno poliranje rezil.
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Mislim da bi lahko vzel kar pasto, ki jo uporabljajo avto mehaniki, saj ventili niso iz putra, čene ne bi zdržali niti pol ure delovanja. Pa vzameš fino pasto (v avtotrgovinah zadnje čase prodajajo paste v škatlicah, kjer sta fina in groba pasta), potem pa še potegneš s tem kar imaš sedaj.
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

KamiKaza napisal/-a: 19 Avg 2021, 08:57 Mislim da bi lahko vzel kar pasto, ki jo uporabljajo avto mehaniki, saj ventili niso iz putra, čene ne bi zdržali niti pol ure delovanja. Pa vzameš fino pasto (v avtotrgovinah zadnje čase prodajajo paste v škatlicah, kjer sta fina in groba pasta), potem pa še potegneš s tem kar imaš sedaj.
Imaš prav. Te paste delujejo enako kot brusni papir, kjer je količina odvzemanja materiala odvisna od velikosti brusnih zrn...
Imam nekaj brusnih past iz Kemostika - Kamnik. Ocenjujem, da je brusna pasta KMCO II (zrno 200) pregroba in zato neuporabna.
Bolje bi se obnesla KMC I, ki ima ekvivalent zrna 300, ali pa KMCV 00, ki ima ekvivalent zrna 1000.
Mogoče pa bi lahko uporabil obe.. najprej bolj grobo, nato pa bolj fino..
Ne bom hitel.
Celoten nabor izdelkov Kemostik: http://sr.kemostik.si/?id=1143
Priponke
Slika 34.jpg
Slika 34.jpg (165.78 KiB) Pogledano 2340 krat
Slika 35.jpg
Slika 35.jpg (146.65 KiB) Pogledano 2340 krat
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Glede na to kako stolčen ventil zgleda na sliki, bi morda poskusil kar z najbolj grobo pasto, pa koj enkrat al dvakrat zasukal (tko, u izi :lol: ) in preveril, če prav mislin (vidim) bo si tako prihranil veliko švica in žuljev...
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Hvala. S hvaležnostjo bom poslušal vsak nasvet.
Danes sem napravil par dodatnih macro posnetkov ventilov in sedeža. Dober fotoaparat je odličen pripomoček, da veš, s čim imaš opravka.
Res je diamantna pasta napravila ozek pas gladke kovine. Žal premalo.

Ta motor nikoli ni mogel dobro delati, ali pa je eden od prejšnjih lastnikov vgradil nove sedeže ali ventile
in dela ni korektno dokončal ??...

Za ventile na avtomobilih obstaja poseben brusilni stroj, s katerim se natančno obrusi naležno površino ventila pod kotom 45 stopinj.
Brušenje poskrbi, da je naležna površina pravilne stožčaste oblike. Sledi ročni postopek lepanja z brusno pasto, ki ni prav dolgotrajen postopek.

Za ventile premera 7 mm takega brusnega stroja ne poznam. Ali kdo ve, kako se to dela?
Priponke
Slika 37.jpg
Slika 37.jpg (138.19 KiB) Pogledano 2299 krat
Slika 38.jpg
Slika 38.jpg (182.69 KiB) Pogledano 2299 krat
Slika 39.jpg
Slika 39.jpg (139.25 KiB) Pogledano 2299 krat
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Mat, res so iz centra, pa to kukr je svetlejše (zbrušeno?), to sploh ne zgleda da si kaj brusil, meni deluje kot obtolčeno od delovanja. Drugače smo pa včasih, ko delov nisi mogel dobiti, avte pa mel totalno zgarbane, smo se šli kr nal Mcgajverja, se pravi, ventil si vpel v vrtalko, poj pa nmal pilo zraven prtisnil, tisti ki s(m)o bli pa mal bl korajžni, je pa kr fleksarca zapela (kak ventil je tut v kanto letel :oops: ), sedež pa s kamnom napadli- to govorim 30+ let nazaj. Pa je vse delalo potem... Če maš pa dostop do stružnice... bi blo fino kako zlo fino pilco zraven pritaknit, pa čist mal kot popravt, pa res s tagrobo pasto potem brusit, se ne sme svetit naležna površina, je nekako mat. Pa še to, drobnejši je tesnilni prstan, bolj tesni (se pa tudi hitreje obtolče), sam ti bi pri teh tamalih ventilčkih gledal na recimo do max 1,5mm obrušenega sedeža...
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Evo, dva filmčka, da bo malce bolj jasno...
https://www.youtube.com/watch?v=YA-edFt6TuU
tale je zelo na hitro
https://www.youtube.com/watch?v=QN-zFxBgrzM
tale pobč pa pokaže zelo lepo postopek dela, se vidi, je začel z izpušnim ventilom, ki je bil kar konkretno obtolčen in če si vztrajen, se kar lepo naredi... Jaz sem ponavadi gledal da sem naredil čim širše pasove ampak tko če gledaš, nekak na pol sedeža ventila si zelo na varni strani.
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Rupert, hvala za koristne nasvete :D .
Ventili in sedeži na oko izgledajo še kar čisti. Šele fotografije so pokazale pravo umazanijo.
Preden nadaljujem, bom dele temeljito očistil in če enkrat poslikal...
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a tornado »

Moj pokojni oče je dolga leta obnavljal glave motorjev. V svoji karijeri je obnavljal glave praktično za vse vrste vozil, od traktorjev osebnih avtov, tovornjakov, dirkalnih čolnov in tudi letal. Ne bom pretiraval, če rečem na stotine in z nobeno reklamacijo!!!!
Glavo je kompletno obnovil tako, da je zamenjal vsa vodila ventilov, sedeže ventilov,, po potrebi zavaril in obdelal razpoko med ventili. Če so bili ventili v dobrem stanju jih je zbrusil na primeren kot in dodelal z lepanjem. Kolikor se spomnim, nikoli ni rob bil čez celo površino nalega ventila. Res pa je, da je sedež v glavi predhodno obdelal z ročnim orodjem ''HUNGER'' (kot je na spodnji sliki), namenjen izključno za obdelavo ventilskih sedežev. Sedež ventila v glavi je vedno odbela z dvema različnima nastavitvama kotov. V sredini sedeža se je kot spremenil tako, da je nastal rob. Na ta rob je z lepanjem spasal ventil. Na pravilno obdelanem ventilu se je videl zelo tanek rob naseda. Sčasoma se je med delovanjem ta rob širil. To je sicer trajalo veliko ur.

Takšno lepanje, kot ga izvaja ta mladenič bi moj oče imenoval ''kovačija''. Veliko mehanikov je prineslo pa taki obdelavi glavo na popravilo, saj so s takim delom hoteli prihraniti. Rezultat pa je bil zelo slab, saj so glave slej ko prej prepihale. ;) V svoj motor nikoli ne bi vgradil takšne glave.

Na spodnji sliki se vidi pravilno obdelan ventil. Sivkasti rob je naležna površina.
Priponke
Pravilno obdelan ventil
Pravilno obdelan ventil
kak-provoditsya-pritirka-klapanov_2.jpg (36.67 KiB) Pogledano 2216 krat
Hunger za obdelavo sedežev
Hunger za obdelavo sedežev
VDS1A-Ventilsitzdrehgeraet_lhselectsecond.jpg (23.04 KiB) Pogledano 2216 krat
Lp Rado
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Tornado, hvala za dober prispevek.

Pravijo, da je orodje pol mojstra. Ampak v modelarskih delavnicah bo vedno primanjkovalo veliko število specialnih pripomočkov.
Danes sem najprej temeljito očistil ventila in sedeža. Plastične krtačke niso zalegle, poslužil sem se z mesingasto krtačko na Dremlu,
trdovratno črnino na steblu izpušnega ventila pa sem odstranil z brusnim papirjem 1200 in WD40.
Na očiščenih površinah se je dosti bolje ocenilo situacijo.
Na ventilih in sedežih se je videlo, da obdelava ni bila temeljita. Pas, obdelan z brusno pasto ni bil dovolj izrazit.
Priponke
Zlika 7.jpg
Zlika 7.jpg (151.07 KiB) Pogledano 2184 krat
Zlika 8.jpg
Zlika 8.jpg (122.38 KiB) Pogledano 2184 krat
Zlika 12.jpg
Zlika 12.jpg (137.63 KiB) Pogledano 2184 krat
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

:lol: Tornado, s tako kovačijo (še precej slabšo :oops: ) sem živel- vozil več k trideset let (ahhh, mladost) pa tanarveč kr je zdržalo je blo okrog 50 jurjov kilometrov, poj sem pa ponavadi prodal, pa se od naslednjih lastnikov tudi ni nikoli nihče pritožil... Res pa danes, če že kaj delam, se pomenja-porezka-pobrusi kar je potrebno, je le malo lažje priti do delov, pa tudi glede na prihodke niso več tako božjastno dragi, kot je bilo to včasih.
Andrej, ti pa kar napadi ventil, nič bat grobe paste, na Radotovi sliki maš lep primer zdravega tesnilnega ringa, jaz sem jih sicer načeloma raje malce bolj zadebelil, ali vsaj izpušnega.
Se je debata kar lepo razvila =D>
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

:oops: še enkrat pogledal sliko, točno to želiš doseči...
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Postopek lepanja sem ponovil s pasto KMC I (zrno 300). Steblo ventila sem pritrdil v držalo in ga ročno obračal v obe smeri. Vsak ventil sem vrtel okrog 10 minut. Po obdelavi sem vse temeljito očistil v nitro redčilu, spihal z zrakom in obrisal z mehko krpo. Se mi je zdelo, da je kar dobro izpadlo, pa sem
na ventila namestil vzmeti, pričvrstil pokrovček in preizkusil tesnjenje v vodi. Mehurčki zraka so še vedno izhajali iz obeh ventilov, čeprav jih je bilo občutno manj kot prej.
Lepanje sem ponovil s KMC I. Tokrat sem ventila počasi vrtel z vrtalnim strojem na 500-1000 vrtljajev. Ventili so po tej obdelavi dobili lep venček, širok okrog 50% stožca. Tudi sedeža sta mi bila všeč. Na fotkah je izgledalo OK.
Pri ponovnem testu tesnjenja v vodi je bilo precej bolje. Ventili so še kar tesnili. Mehurčki so se pokazali šele ko sem močno pihnil v cevko.
Odločil sem se, da je čas za pravi test čeprav tesnenje ni bilo brezhibno.
Motor sem sestavil, nastavil ventle in ga montiral na testno mizo.
Gorivo 20% Motul, 15% nitro, propeler APC 10X3, OS svečica F.
Motor je takoj vžgal. Pri nastavitvi glavne igle se mi je za hip zavrtel preko 12.000 vrtljajev!
Potem pa so vrtljaji padli na cca 11.600 vrtljajev in motor mi je pri teh vrtljajih deloval dokler je bilo kaj goriva. 2,5 dl je popil do zadnje kapljice.
Temperatura glave je bila cca 110 stopinj.
Zmaga!
Verjamem, da bo motor pridobil še nekaj vrtljajev, ko se bodo sedeži ventilov 'usedli'.
Tudi glavna igla še ni čisto optimalno nastavljena.
Priponke
Zlika 20.jpg
Zlika 20.jpg (127.05 KiB) Pogledano 2167 krat
Zlika 22.jpg
Zlika 22.jpg (129.85 KiB) Pogledano 2167 krat
Zlika 24.jpg
Zlika 24.jpg (117.69 KiB) Pogledano 2167 krat
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6026
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Bravo, Andrej, se da marsikaj, ane, če veš, "če bika za roge zagrabt" :lol:
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Čestitke Andrej!
Pa si ga usposobil v čisto spodoben motor. Naj ti še dolgo in dobro služi.
Sam sem vedno prisegal na: "Raje nabavim rabljen OS in se z njim malce poigram, kot nov Magnum in podobne kopije."
Lp M

P.s.: pa še mojo napoved vrtljajev si presegel za 140 rpm. =D>
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Zahvaljujem se vsem, ki ste mi pomagali z nasveti :D . Brez tega mi ne bi uspelo ker sem takšno popravilo počel prvič.

Zelo sem presenečen nad odličnimi rezultati. Motor je kar naenkrat pridobil dobrih 3000 vrtljajev in je le malenkost slabši od 5 kubičnih!
Tega nisem pričakoval... ima precej obrabljen cilinder in še vedno se ob vrtenju propelerja s prstom kompresija komaj čuti.

Motorček bo zaposlen v kakšnem manjšem modelu kategorije WWI combat.
Kmalu bom imel na voljo model Siemens Shuckert viewtopic.php?p=619805#p619805
V pripravi pa je tudi Junkers D1, ki ga na slovenskem nebu še ni bilo https://cdn3.volusion.com/nghja.fjrhe/v ... 1478851343

lp

Andrej
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Še zaključek mojega servisiranja OS FS 20.
V soboto sem zamešal sveže gorivo (Nitro 10%, Synth 18% in 72% Metanol). Iglo sem odprl na 1,75 obrata in pognal. Vžge od prve, vrti se gladko. Malce sem premikal iglo, pa je na koncu pristala na 1,75 obrata.
Minimalni vrtljaji so super 2.000 že malce trdo, 3.000 povsem zanesljiv tek. Najvišji vrtljaji 10.500 s propelerjem APC 9x5. Vendar bom spet prešel na 10x3. Vzrok: pri pristajanju je hitrost z manjšim korakom nižja in bolj prijazna. Posebno pri Nieuportu, ki je nervozne sorte (izredno kratek nos, majhna razpetina, (skoraj) vsa masa skoncentrirana v težišču). Doziranje vleka pri 10x3 je zelo natančno, kot pri elektriki.
LP Miloš
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom