Stran 2 od 2

Objavljeno: 04 Mar 2002, 21:38
Napisal/-a mihah
OK, je tu se kdo drug razen Tita?!

Objavljeno: 05 Mar 2002, 07:28
Napisal/-a tata-smrk
z andrejem sva lani prakticirala tudi cimhitrejsi start tko da sva bila na prvi boji prva.. :smile:

Objavljeno: 05 Mar 2002, 08:15
Napisal/-a AndrejC
Zivijo!

Bom priznal, da ob startu res potisnem rocico za gas hitro do konca naprej. Pred startom v mislih sledim napovedim starterja (tri, dva, ena, gas do fula). Nekako imam obcutek, da ob tem nimam problemov s prehudim kavitiranjem in je start vseeno zelo energicen.

Sicer pa Miha zelo zanimive izkusnje in uporabne finte. Predvsem tisto o voznji v "spouri" modela pred tabo. To je tisto kar nam manjka (beres lahko tudi mi manjka). Sam sem prevec direkten tip, da bi mi kaj takega prislo na pamet. Morda na treningu, vendar ne bi vedel cisto zakaj in tega potem sigurno ne bi znal izkoristiti na tekmi.

Ce torej povzamem: Za zacetnika je tezko pravilno spremljati model med tekmo. Na prvi tekmi sam nisem videl niti pol metra pred modelom (sem pa videl 5 do 10 m za modelom :razz: )

No, se tako naprej. Mislim, da se bomo precej naucili.

LP, Andrej

Objavljeno: 05 Mar 2002, 10:13
Napisal/-a mihah
Ma naj vam bo! Tole se imel ze spisano:

Kot začetniku in tudi dve leti kasneje, se mi je kot vsem drugim zdelo, da je speljevanje nacina gas do daske ono ta pravo. Prelomnica se je zgodila, ko sem uporabil za tiste case zelo napreden regulator z moznostjo omejitve toka (Joze, tole ti bo sigurno vsec :wink: ). Ko sem omejil tok, ce me spomin ne vara na 26 A (skupaj z motorjem LRP ECO Super Plus in SCRC1700) je model Neon pospeseval kar nekako manj spektakularno brez povecanega penjenja za propelerjem. Prvi hip se mi je zdelo to res pocasi, vendar je tekma pokazala popolnoma nasprotno. To imam dobro dokumentirano na videokasetah. Prednost na prvi boji je bila vec metrov!!!
V kasnejsi navezavi omenjenega regulatorja s krtacnim motorjem Lehner 2722/5 in nekoliko povecano zgornjo mejo omejitve toka, sem imel pred ostalimi tekmovalci skoraj »nefer« prednost pri speljevanju … neke vrste kot ASR proti zdrsavanju koles pri avtomobilih. Kasnejsi regulatorji omejitve toka niso omogocali, sam pa sem dobil v prste dovolj dober obcutek, da tokovne omejitve nisem vec potreboval.

Dandanes pri »norih« BK motorjih in akumulatorjih start zahteva SE BOLJ prefinjeno dodajanje plina. Model sicer skoci iz vode, vendar je tudi PO TEM vse drugo kot mirna voznja, saj se lahko ob (neustreznem) propelerjem model dvigne prevec in poleti (to je zelo podobno kot pri Titovem miniju). Delno so mejni pogoji odvisni od momenta propelerja, delno imam tu na sumu efekt »hoje propelerja« ali »prop walk« po anglesko, dosti bolj perec pri modelih m&h. … v nekaterih primerih model naredi pravo pirueto in ne samo preprost preobrat.

Pri Standardu lahko tudi z »mehkim« startom prihranimo marsikatero mAh, ki jo bomo s pridom potrebovali v zadnji sedmi minuti teka!

Majhni (kovinski) propelercki, ki jih uporabljamo imajo ne samo majhno povrsino ampak tudi razmeroma slab izkoristek, ko se pojavi vecja kolicina zraka. Sam zdrs propelerja je v primerjavi s tem pojavom skoraj zanemarljiv. Klasicne oblike modelov ECO so bolj dovzetne do »skakajocega« starta, ko elisa zagrabi v polno in model za trenutek izstreli iz vode…ne glede ali je to mini ali expert. Leteci modeli so generalno vecji in se obnasajo podobno kot »ploh« zato so manj dovzetni do poskakovanja.

Prica skrajnosti fenomena poskakovanja (aaam, aaaam, aaaam,…) pod polnim plinom smo doziveli na tekmi v Nagyatadu na Madzarskem. Madzarski gospod - ze kar v letih je imel ustrezno spedenanega Kukorellija z najnovejso tehniko za tiste case. Zabavali smo se, saj je bil njegov model vreden vec kot njegova razmajana Ladicka :lol: Skartka gospod je imel velike probleme pri speljevanju. Ne velike, ampak ogromne in izgledalo je res ze skrajno komicno. Na startu je model besno kinkal in sel po polzje…tako se je nadaljevalo do prve boje, medtem ko so ostali medtem ze uspeli narediti en krog. Ko je model padel v valove drugih se je nekako pobral in zacel iti normalno. Takoj, ko je gospod naredil napako in moral spet speljati iz mirovanja, se je pesem ponovila. Kakor se spomnim, je v enem izmed tekov vozil s kimajocim aaam, aaaam colnom vec kot pol tekme :lol: pa da bi videli kako resno in skoncetrirano je stal na pomolu! :lol:

@ Andrej:

To kar si opisal o »vidljivost naprej« je res tipicno za vse, ko smo zaceli. Dogajanje je spredaj, zadaj je ze zgodovina…dobro se spomnim, kako je bilo treba pri m&h modelih vidno polje se razsiriti…in potem nazaj na ECO progo - »hej mama, spregledal sem; sedaj vidim kar celotno dogajanje na progi!«
in vse skupaj izgleda kot igrajckanje, ker gredo modeli takoooo »pocasi«.

Objavljeno: 05 Mar 2002, 12:53
Napisal/-a mihah
Se malo slikovnega gradiva za popestritev vsega napisanega … vzeto iz nase strani in mojega arhiva!

Slika


Zgoraj levo je model Janusa Griljca XRV3. Mislim, da je fant uporabljal kar eliso S serije z 1.6 naklonom, kar je zelo »morilo« motor predvsem v ovinkih (slisno!), vendar se je zato model obnasal pohlevno. Zaradi velikega naklona je ta elisa kavitirala ob startu (obilica pene za modelom) in tako kljub gasu do daske model ni poskakoval.
Desno potem je Andrejev model ze med prvim ploskom v vodo…nic kaj prevec hitro. Se bolj extremno je videno desno zgoraj v Expertu pri Bojanu in Simonu. Simonov rumeni model XRV1 besno hoce pospesiti bolj v stratosfero kot naravnost proti prvi boji…Bojanov pa je ze opravil prvi plosk a vseeno dokaj vzravnano gre proti prvi boji.
V srednji vrsti levo je moj model Ozon Evo in nek poljski kvazi leteci jajc s katerim sem imel tudi kasneje neljuba bliznja srecanja. Poljak jasno gas do daske, jest pa se kopljem iz vode bolj naravnost. Vmes je JozeS s kar dobro posrecenim startom! Desno je moj letosnji nacin prefinjenega speljevanja. Model je jasno plosknil 2x , a res minimalno (1 in 2 dolzini za colnom), a vseeno kolikor se da hitro po propelerju drvi proti prvi boji. Lepo je vidna tudi oblina a neizogibna pena za modelom - kavitiranje, a tudi vlecenje zraka (vidna »rebra« zraka). Vseeno je to malo drugace kot pri Janusu, kjer ima pena enakomerna (propeler kavitira neprestanoma). Vsaj tako mislim.

Spodaj je pa se Joergov EP2000 model med gas do daske. Njegov vecji in sirsi leteci model minimalno niha.


_________________
Miha, M&J Racing Team (Mengeš)
Slika

<font size=-1>[ This Message was edited by: mihah on 2002-03-05 13:05 ]</font>

Objavljeno: 20 Mar 2002, 14:58
Napisal/-a AndrejC
Zivijo!

@ Miha:
Napisano sem veckrat prebral in poizkusil "miselno pokonzumirat". Upam, da se bo kaj poznalo na tekmi :razz:

Zgoraj je bila nekaj omenjena tudi voznja v ovinkih. Kako pa tu stojijo stvari? Kaj je resnicno hitreje? Malo(?) popuscanje plina in bolj na ostro ali z vso hitrostjo malo bolj na okrog? Verjetno na voznjo zelo vpliva sam coln (odvisno kaj pac dopusca).
Predvsem me zanimajo vase izkusnje. Lani smo namrec na tekmah lahko videli oba nacina.

LP, Andrej

Objavljeno: 21 Mar 2002, 22:14
Napisal/-a tata-smrk
zadnje case sem precej delal na nacinu in stilu voznje ter prilagajanu novemu colnu

lahko recem da sem se odlocu da bom vozu po nacinu hmm mislim da grege vida oz (se pravi 20% gasa dol pa sred zavoja ze povovno nabijanje gasa) to se je izkazalo kot precej dobro tako za hitrost in tocnost voznje tko da nardis res tisti 60° zavoj tik ob boji :smile:

testi bodo se potekali in nadaljeval bom s treningi voznje na bojo...


ko bo kaj vec pa spet kaj napisem

@Miha : kaj je s tistimi slikami a so prisle do tebe...

Objavljeno: 21 Mar 2002, 23:15
Napisal/-a mihah
Glede ovinkov je Marko kar dobro pogruntal, da je opisani nacin voznje primeren za vecino modelov in tudi voznikov tako za zacetnike, kot tudi za malce bolj izkusene.

Da ne bo prevec »teroriziranja« s teoritiziranjem naj omenim vlogo oblik krmila, nagnjenosti osi krmila in vpliv zadnjih 10 cm podna modela.

Oblika krmila je res tipa naredi in preizkusi. Sicer se da priblizno »optimalno« obliko ugotovit z zdravo pametjo (ali pa z branjem vsebine strani), vendar so potem na vrsti probavanja in ne samo po mirni vodi ampak kar najbolje na dejanski progi in skupaj s kolegi organizirati trening tekmo. Ce prav razumem, to delajo tu pisoci iz primorskega konca…ni boljsega za kalit zivce in pridobivat izkusnje kot to poleg same tekme!

O nagnjenosti osi krmila je dosti napisano med clanki v VK.

Zadnji 10 cm podna je priblizna povrsina s katero se model vedno bolj ali manj dotika vodne povrsine. Kot je Grega omenil ima on na zadnjih mm malce zaobljeno navzgor, da model dviguje. To je lahko zelo priporocljivo pri bolj sibkih motorjih, medtem ko lahko prav ta malenkost daje »nerazlozljive« stratosferske polete z mocnejsimi motorji pri vecjih hitrostih. Ta res hitri modeli uporabljajo tu drug trik in sicer konkavno povrsino direktno za propelerjem dolzine 2 do 4 cm in upognjenosti manj kot 0.5 mm.

Glavna fora res dobrega ovinka je zadostna stabilnost v vecini pogojev ob cimmanjsi izgubi hitrosti. To je sploh nemogoce povedati tistim, ki trenirajo sami, se tezje pa onim, ki so poleg tega se zacetniki. Vsem, ki smo tako zaceli se je zdelo, da gre model idealno. Tekma pokaze drugo plat in nekateri ze obupajo in takih res ne rabimo. Vsi ostali vzamemo to za izziv in se med drugim tu konkretno pogovrajamo.

Se tako dober voznik bo tezko krotil »podivjan« model. Ce je model ze na treningu na rahlo vzvalovani vodi nestabilen v ovinkih pod polnim plinom, lahko racunate na tekmi ali da boste na tekmi ocarali gledalce pri umetniskem vtisu ali pa da boste delali skodo ostalim tekmovalcem.

@Marko

Sem pisal email pa tudi tu sem napisal, da je email sicer prisel, vendar se ni nic videlo - se mi zdi, da je bilo narejeno kot html


In se: Ce se komu da kaj napisat v ovinkih … go ahead, we welcome your input!

Mogoce se premaknemo na mojo naslednjo predlagano alinejo - razlicni pogoji na tekmah…kako se na to pripraviti? A se koga, razen tukajsnih debaterjev, to zanima?

Objavljeno: 13 Maj 2002, 19:49
Napisal/-a dgrejtest
hja, racunam, da se vam bom pridruzil na junijski tekmi (koseze, eco start) in z velikim zanimanjem berem tole debato... le tako naprej, sej mi na faksu skoz trobjo, da brez teorije ni prakse..!! kaksno neumnost na prvi tekni ste mi ze prsparal..!
hvala!
peter

Objavljeno: 25 Jun 2002, 20:32
Napisal/-a VIPER
Naj ta'bol taktika je:
čim bol vozt ob bojah, pa bit ta pru na zgorni boji!!

Poglejte mene-počasn čovn pa sm usen hitr(mal premal)!!!!

Objavljeno: 28 Jun 2002, 21:59
Napisal/-a mihah
Se ena tekma za DP in sezona 2002 bo mimo.

Kolikor sem opazal so nekateri res napredovali v voznji, a spet drugi bolj ali manj brezglavo pritiskajo plin in vrtijo hebelne. Tem toplo svetujem, da si se enkrat preberejo zgornje vrstice.
Kar precej tekmovalcev pa ima probleme s stabilnostjo modelov, vendar jim v roku treh tekem (in ene pokalne tekme) ni uspelo popolnoma razresiti. Kot vedno se je ponovno izkazalo, da novejsi modeli potrebujejo veliko cas za piljenje V vrhu so tako v posameznih kategorijah venomer isti obrazi s starejsimi a bolj spiljenimi modeli, razlike v krogih med tekmovalci (razen v Startu) pa so velike.

Ce grem malce nazaj na start do prve boje. Na videu (glej report iz zadnje tekme, stand. 1 skupina) je sedaj zabelezeno to kar sem zgoraj povedal pri sliki Joergovega modela.

Objavljeno: 09 Apr 2005, 13:23
Napisal/-a kokolo
hmmmm....
pa kko se speljuje pr ecotih????
kj treba pocasi dodajat gas????
nekateri tudi raje pocakajo par sekundic na startu da se pr prvi boji zrausajo pa grejo oni lepo na siroko okoli njih...
=D> =D> :roll: :roll:

Objavljeno: 30 Sep 2005, 14:55
Napisal/-a gosakm
Kako se vozi okrog boje? Se speljuje? Aaaa, mam sploh čoln?
Vse to so vprašanja virtualnih modelarjev. Stil vožnje si ustvari tekmovalec sam in prav to nas loči med sabo. Seveda je potrebno opraviti še vse kaj drugega, da je tukaj rerzultat. Mladi nadebudni modelarji, imate težave s tem, da ne nastopate na tekmovanjih, dokler niste vrgli dovolj denarja skozi okno, brez povprejšnjih izkušenj, ki bi jih lahko dobili že ob samem predhodnem obisku tekmovanja. Zakaj vas je sram vprašati. Tuliti zvolkovi? Ja, če si Kevin Kostner.
Skratka, čez zimo bo dovolj časa, za obnovitev, oziroma, nabiranje izkušenj, ter modelov, na pomlad pa JUUUUUHHUUUU, na vodo.

L.P. Miran

Objavljeno: 30 Sep 2005, 14:58
Napisal/-a kokolo
če misliš da sem po tvoje "virtualni modelar" al kakor koli že ti take imenuješ se zelo motiš..
sem samo spraševal ker mi je bilo TAKRAT zelo žal modela čim je bilo kaj popraskanega...
sedaj pa vem da jo to vsakdanje "opravilo"


LP
Gregor

Objavljeno: 04 Jul 2008, 15:23
Napisal/-a zaljubljen
oj!!! Mene pa zanima nejkej drugega...in sicer: usi imajo v modelih motorje zmalo vrtljaji in da so zelo močni(da potegne). kaj če bi se dalo motor nekoliko manj močan ijn da ima veliko obratov npr.sped 600 33000 obratov na volt(samo primer). res da bi počasi speljau toda ko bi dobil obrate bi šeu hitreje od drugih čounou...(pri vožnji ne bi delal trikotnikov ampak bi šel bol delat krog)..

me zanima mnenje...
prosim za razlago
hvala!!!!!!