Mini ECO Expert - Big Fiky
Moderatorji: KlemenR, Intruder
Mini ECO Expert - Big Fiky
Lep pozdrav!
Kakor prejšnja tema, bo tudi ta tekla o izgradnji Mini ECO modela, tokrat hitrejšega, močnejšega in večjega Experta.
Model je produkt in ponos Mirana Gosaka, ki je bil toliko radodaren, da mi je bil pripravljen model podariti v zameno, da ga sestavim, nekaj o njem napišem ter poberem par kolajn, pardon - prestižnih neprecenljivih globusov.
Ko sem stopil skozi vrata me je pričakal lep paket, in z nasmeškom na obrazu sem pograbil olfa nož ter začel rezati. Noter me je čakal lepotec v polni belini, kakor nepopisan list papirja. Takoj sem pričel primerjat, tehtat in se naslajat nad bodočim favoritom. Prve slika si lahko ogledate tukaj, izgradnja se pa začne, kakor hitro najdem kaj časa zanj.
Lep dan!
Jan Pernarčič
Kakor prejšnja tema, bo tudi ta tekla o izgradnji Mini ECO modela, tokrat hitrejšega, močnejšega in večjega Experta.
Model je produkt in ponos Mirana Gosaka, ki je bil toliko radodaren, da mi je bil pripravljen model podariti v zameno, da ga sestavim, nekaj o njem napišem ter poberem par kolajn, pardon - prestižnih neprecenljivih globusov.
Ko sem stopil skozi vrata me je pričakal lep paket, in z nasmeškom na obrazu sem pograbil olfa nož ter začel rezati. Noter me je čakal lepotec v polni belini, kakor nepopisan list papirja. Takoj sem pričel primerjat, tehtat in se naslajat nad bodočim favoritom. Prve slika si lahko ogledate tukaj, izgradnja se pa začne, kakor hitro najdem kaj časa zanj.
Lep dan!
Jan Pernarčič
- Priponke
-
- Fiky ECO vs. Mozilla 400 mini MONO
- P5280118.jpg (69.76 KiB) Pogledano 9792 krat
-
- Oblika zelo poznana, le napihnjena
- P5280117.jpg (78.14 KiB) Pogledano 9792 krat
-
- Škatlica, noter varno zavit Ata Fiky
- P5280114.jpg (84.46 KiB) Pogledano 9792 krat
Zadnjič spremenil Intruder, dne 28 Maj 2008, 16:07, skupaj popravljeno 2 krat.
Pozdravljen Jože.
Big Fiky je dolg 430mm ter na najširši točki širok 155mm.
Idelek je plod kvalitetnega kalupa s "šajbe-glanz" finišom. Predvidevam, da se je uporabljala poliesterska barva, ter epoksi laminat. Všeč mi je predvsem to, da je gramatura tkanine primerno izbrana, kajti 250g/m^2 tkanina nima v takšnem modelu kaj za početi. Finiš na notranji strani je, domnevam, z 50 ali 80g/m^2 stekleno tkanino. Več bo znal povedat g. Gosak!
Jan
Big Fiky je dolg 430mm ter na najširši točki širok 155mm.
Idelek je plod kvalitetnega kalupa s "šajbe-glanz" finišom. Predvidevam, da se je uporabljala poliesterska barva, ter epoksi laminat. Všeč mi je predvsem to, da je gramatura tkanine primerno izbrana, kajti 250g/m^2 tkanina nima v takšnem modelu kaj za početi. Finiš na notranji strani je, domnevam, z 50 ali 80g/m^2 stekleno tkanino. Več bo znal povedat g. Gosak!
Jan
Pozdravljeni.
Koseška olimpijada in Jarotov že narejen Big Fiky sta mi dala nov zagon in voljo. Začel sem odpirati predale in krampati robo, ki jo bom potreboval za čoln. Bil sem zelo presenečen nad dejstvom, da ne bom rabil obiskati nobene modelarske trgovine in zapravljati denarja. Vse kar potrebujem se je našlo v mojem magičnem predalu elektronike
Motor ima zelo visoke obrate, kar mi bo prav prišlo predvsem v prihajajoči sezoni, ko bom vozil na 2s LiPO. Letos imam namen uporabljati GP1300, raje, kakor Intelect 1400 predvsem zato, ker imajo GP-ji nižjo napetost. Propelerja ki sta v štart fazi predvidena za ta pogon sta 28mm ali še bolje 25mm H&M že obdelan ECO prop.
Os bo toga, in ker imajo v Mladem Tehniku zelo ugodno ponudbo takšnih osi sem se odločil za nakup, kakor izdelavo doma - 13€ z pošto na dom.
Ko dobim os, bo stekla izgradnja, takrat bodo tudi boljše slike.
Koseška olimpijada in Jarotov že narejen Big Fiky sta mi dala nov zagon in voljo. Začel sem odpirati predale in krampati robo, ki jo bom potreboval za čoln. Bil sem zelo presenečen nad dejstvom, da ne bom rabil obiskati nobene modelarske trgovine in zapravljati denarja. Vse kar potrebujem se je našlo v mojem magičnem predalu elektronike
Motor ima zelo visoke obrate, kar mi bo prav prišlo predvsem v prihajajoči sezoni, ko bom vozil na 2s LiPO. Letos imam namen uporabljati GP1300, raje, kakor Intelect 1400 predvsem zato, ker imajo GP-ji nižjo napetost. Propelerja ki sta v štart fazi predvidena za ta pogon sta 28mm ali še bolje 25mm H&M že obdelan ECO prop.
Os bo toga, in ker imajo v Mladem Tehniku zelo ugodno ponudbo takšnih osi sem se odločil za nakup, kakor izdelavo doma - 13€ z pošto na dom.
Ko dobim os, bo stekla izgradnja, takrat bodo tudi boljše slike.
- Priponke
-
- Utrinek iz delavnice
- BIGFiky.jpg (50.57 KiB) Pogledano 9298 krat
Pozdrav.
Danes se je našlo nekaj časa in volje, zato je napredek že tu.
Sistem dela, ki se ga rad poslužujem je "če se le da - naredi SAM". Zato traja izdelava dlje, vendar je narejeno kakor je treba, hkrati pa lahko v to zaupam, saj sem sam skonstruiral in vem, kakšne so meje in možnosti poškodb.
Ker nimam stružnice, in sistema za trdo spajkanje delam vse s pomočjo mincraft vrtalnika ter mehkega spajkanja. Os je druga pesem, zato sem le to naročil iz Mladega Tehnika. Stala je bore malo, in izgleda dovolj kvalitetno.
Krmilo je narejeno iz 3mm debele jeklene calice ter 1,5mm debele pocinkane pločevine. Na sliki je krmilo šekasto. Zakaj? Ob koncu spajkanja odbrusim ves cinkani sloj, da pridem do sijoče kovine, ki se jo da spulirati in ne oksidira. Na sliki je še v fazi razvijanja
Servo rokica je iz Vitroplasta ter objemke z imbusom, ki sem ga po naklučju dobil z osjo (namenjeno je, da drži os v primeru, da popusti sklopka). Malce pobrusiš, vrežeš vitroplast v obliko, na eni strani pustiš baker, na drugi ne, pociniš, spojiš skupaj in nato obrusiš in prevrtaš luknjo. To je vse umetnost.
Os je od proizvajalca MPJet in je stala slabih 5€ (če se ne motim). Narejena je iz aluminijastega ohišja z mesing pušami, os je 3mm jeklenica z teflonskim drsnim ležajem, na koncu je M4 navoj. Nič posebnega, vendar bo služila svojemu namenu.
Model bo vsaj na zgornji strani ostal beli, zato sem mu črno pobarval kabinco, kakor že na prejšnem, manjšem bratcu. Videz mi predstavlja velik del modelarstva, zato je dizejn na 1. mestu.
Nosilec za krmilo je prav tako iz pocinkane pločevine (za uporo) ter mesing cevke 4/3. Oba sta zacinjena skupaj ter z 24h epoksijem, nekaj bombažnih vlaken ter 50g tkanine pritrjena v trup modela. Obvezno je, da vse površine na grobo pobrusimo ter razmastimo. Krmilo nosi velike obremenitve v zavojih, kakor tudi ob trkih v sotekmovalce, ki so včasih neizbežni, zato je pomembno, da je ta del kvalitetno vlepljen, sicer se kar hitro znajdeš na sredini ribnika z eno veliko NULO na tekmovalnem listu.
Svoje modele gradim raje trdno, kakor lahko, vendar to ne pomeni, da so posledično težki. Izbira pravilnih materijalov in dovolj znanja je včasih dovolj, da tudi 2g lepila držita kot pes ježa
V prihodnje me čakata še nosilec številke, os, nosilec motorja ter pozicioniranje celic in ostalih komponent. Le te morajo biti pritrjene čim bolj trdno saj so G sile ob hitrih manevrih in preobračanjih, zelo visoke in se celice kar hitro znajdejo iz svojega ležišča. Vprašajte Jarota!
Komentarji, kritike in vprašanja so zaželjena!
Jan P.
Danes se je našlo nekaj časa in volje, zato je napredek že tu.
Sistem dela, ki se ga rad poslužujem je "če se le da - naredi SAM". Zato traja izdelava dlje, vendar je narejeno kakor je treba, hkrati pa lahko v to zaupam, saj sem sam skonstruiral in vem, kakšne so meje in možnosti poškodb.
Ker nimam stružnice, in sistema za trdo spajkanje delam vse s pomočjo mincraft vrtalnika ter mehkega spajkanja. Os je druga pesem, zato sem le to naročil iz Mladega Tehnika. Stala je bore malo, in izgleda dovolj kvalitetno.
Krmilo je narejeno iz 3mm debele jeklene calice ter 1,5mm debele pocinkane pločevine. Na sliki je krmilo šekasto. Zakaj? Ob koncu spajkanja odbrusim ves cinkani sloj, da pridem do sijoče kovine, ki se jo da spulirati in ne oksidira. Na sliki je še v fazi razvijanja
Servo rokica je iz Vitroplasta ter objemke z imbusom, ki sem ga po naklučju dobil z osjo (namenjeno je, da drži os v primeru, da popusti sklopka). Malce pobrusiš, vrežeš vitroplast v obliko, na eni strani pustiš baker, na drugi ne, pociniš, spojiš skupaj in nato obrusiš in prevrtaš luknjo. To je vse umetnost.
Os je od proizvajalca MPJet in je stala slabih 5€ (če se ne motim). Narejena je iz aluminijastega ohišja z mesing pušami, os je 3mm jeklenica z teflonskim drsnim ležajem, na koncu je M4 navoj. Nič posebnega, vendar bo služila svojemu namenu.
Model bo vsaj na zgornji strani ostal beli, zato sem mu črno pobarval kabinco, kakor že na prejšnem, manjšem bratcu. Videz mi predstavlja velik del modelarstva, zato je dizejn na 1. mestu.
Nosilec za krmilo je prav tako iz pocinkane pločevine (za uporo) ter mesing cevke 4/3. Oba sta zacinjena skupaj ter z 24h epoksijem, nekaj bombažnih vlaken ter 50g tkanine pritrjena v trup modela. Obvezno je, da vse površine na grobo pobrusimo ter razmastimo. Krmilo nosi velike obremenitve v zavojih, kakor tudi ob trkih v sotekmovalce, ki so včasih neizbežni, zato je pomembno, da je ta del kvalitetno vlepljen, sicer se kar hitro znajdeš na sredini ribnika z eno veliko NULO na tekmovalnem listu.
Svoje modele gradim raje trdno, kakor lahko, vendar to ne pomeni, da so posledično težki. Izbira pravilnih materijalov in dovolj znanja je včasih dovolj, da tudi 2g lepila držita kot pes ježa
V prihodnje me čakata še nosilec številke, os, nosilec motorja ter pozicioniranje celic in ostalih komponent. Le te morajo biti pritrjene čim bolj trdno saj so G sile ob hitrih manevrih in preobračanjih, zelo visoke in se celice kar hitro znajdejo iz svojega ležišča. Vprašajte Jarota!
Komentarji, kritike in vprašanja so zaželjena!
Jan P.
- Priponke
-
- BIGFiky5.jpg (52.86 KiB) Pogledano 9175 krat
-
- BIGFiky4.jpg (73.88 KiB) Pogledano 9175 krat
-
- BIGFiky3.jpg (70.3 KiB) Pogledano 9175 krat
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Lep pozdrav. Čez vikend sem bil odsoten, vendar me je kar vleklo, da čim prej pridem domov in spet malo zvrtam, pobrusim zalepim in fretam po delavnici. Ker so na mizi še drugi projekti (beri obnove ostalih modelov) sem danes storil bolj malo, vendar je en izmed ključnih detailov. Vlepil sem os.
Nič posebnega za obrazložitev. Izvrtal sem luknjo na mestu, kejer bo izstopila iz trupa, in jo nato tako dolgo oblikoval, da se os vanjo vleže kolikor tesno se da (kar mi pa seveda ni najbolje uspelo ). Os sem pobrusil, pobrusil notranjo stran lupine okrog luknje in kjer sem predvideval, da se bo vleglo lepilo, nato vse skupaj sfiksiral, 3x preveril vse mere in kote, nato pa veselo na delo. Zmešal sem 24h epoksi, dodal malo bombažnih vlaken jih tesno obložil okoli osi za večjo naležno površino, nato pa vse skupaj preoblekel z 50g tkanino za boljš izgled in dodatno vezivo. Sedaj pa vse skupaj počiva na toplem in se prisilno suši do ju3 zjutraj, ko bom vlepil še dodatno ojačitev iz vitroplasta na zunanji strani. Še fotka donašnega napredka:
Jan
Nič posebnega za obrazložitev. Izvrtal sem luknjo na mestu, kejer bo izstopila iz trupa, in jo nato tako dolgo oblikoval, da se os vanjo vleže kolikor tesno se da (kar mi pa seveda ni najbolje uspelo ). Os sem pobrusil, pobrusil notranjo stran lupine okrog luknje in kjer sem predvideval, da se bo vleglo lepilo, nato vse skupaj sfiksiral, 3x preveril vse mere in kote, nato pa veselo na delo. Zmešal sem 24h epoksi, dodal malo bombažnih vlaken jih tesno obložil okoli osi za večjo naležno površino, nato pa vse skupaj preoblekel z 50g tkanino za boljš izgled in dodatno vezivo. Sedaj pa vse skupaj počiva na toplem in se prisilno suši do ju3 zjutraj, ko bom vlepil še dodatno ojačitev iz vitroplasta na zunanji strani. Še fotka donašnega napredka:
Jan
- Priponke
-
- os.jpg (67.07 KiB) Pogledano 6487 krat
Lep pozdrav. Danes mi je delo malce zastalo potem, ko sem ugotovil, da sklopka ki sem jo nabavil ni prava oz. bolje rečeno ni primerna. Zato je nosilec motorja prestavljen na dan, ko dobim pravo sklopko. Sicer sem že naredil šablono, ki jo bom kasneje prerisal na vitroplast in jo vlepil v model. Naredil sem pa zunanjo ojačitev osi - trikotnik med osjo ter dnom čolna. Izdelava je spet bolj ali manj preprosti postopek. Če na kratko opišem: Vzel sem kos lepenke ter jo obrisal v obliki ojačitve, jo obdelal, da se je tesno prilegala, nato pa vse skupaj prerisal na 1,5mm debel vitroplast. Vitroplat sem še dodatno na fino obdelal ter obrusil. Ko sem ga vstavil na svoje mesto sem ga z redkim sekunderjem in injekcijsko iglo prilepil po vseh spojih (le toliko, da zaradi hidroskopičnosti zateže v reže). Nato sem vzel 24h epoksi, ga na zelo mokro zmešal z bombažnimi vlakni in jih položil na robove med vitroplastom ter osjo in trupom. Vse skupaj sem preoblekel z enim slojem 50g tkanine, da imam boljšo in bolj gladko površino za obdelovanje, kasneje, ko je le ta suha. Čez vse to pride nanos nitro kita za lopatico in ko bo fino obrušeno, bo dno modela dokončno pobarvano na želeno barvo. Pa še slika:
- Priponke
-
- Na sliki se prav tako vidi majhen odmik vijaka od dna trupa. To je 28mm Hydro&Marina vijak.
- nosilec.jpg (41.46 KiB) Pogledano 6404 krat
Lep pozdrav.
Vikend je mimo, spet se je našlo nekaj časa in že je tu napredek v besedi in sliki. Sicer vse to pišem z grenkim priokusom, ker si ne morem pomagati, da imam občutek, da nobenega ne zanima. Zadnji post si je ogledalo 86 oseb, a nobenega komentarja, vprašanja, graje ali česarkoli. Očitno, če nisi glih Ultralajt (Mitja, če to bereš - brez zamere) enostavno ni zanimivo in vredno komentirati...
Kakorkoli, obljuba dela dolg, zato se je bom držal in izpeljal zadevo do konca.
Ker sem končno dobil primerno sklopko sem se lahko lotil nosilca motorja. Le tega sem že v grobem oblikoval iz lepenke, potrebno ga je bilo le prerisati na vitroplast in ga na fino strimat. Tih ob dnu sem v vitroplast po celotni dolžini navrtal fi 1mm luknje, v katere lahko zateče epoksi in poveča naležno površino in ojača spoj med dnom in nosilcem. Za lepljenje sem ponovno uporabil 24h epoksi, tkanino ter bombažne kosmiče. Zakaj? Ker se da z njim najbolje delati in ker mi uporaba tega materiala ni tuja. Vso moje lepljenje do sedaj je vsaj 2x predimezionirano, vendar raje lepim sedaj, kot kasneje na tekmi z sekunderjem. Za večjo naležno površino sem uporabil bombažne kosmiče, na vrh pa sloj 50g tkanine, za boljši izgled. Več bodo povedale slike.
Vikend je mimo, spet se je našlo nekaj časa in že je tu napredek v besedi in sliki. Sicer vse to pišem z grenkim priokusom, ker si ne morem pomagati, da imam občutek, da nobenega ne zanima. Zadnji post si je ogledalo 86 oseb, a nobenega komentarja, vprašanja, graje ali česarkoli. Očitno, če nisi glih Ultralajt (Mitja, če to bereš - brez zamere) enostavno ni zanimivo in vredno komentirati...
Kakorkoli, obljuba dela dolg, zato se je bom držal in izpeljal zadevo do konca.
Ker sem končno dobil primerno sklopko sem se lahko lotil nosilca motorja. Le tega sem že v grobem oblikoval iz lepenke, potrebno ga je bilo le prerisati na vitroplast in ga na fino strimat. Tih ob dnu sem v vitroplast po celotni dolžini navrtal fi 1mm luknje, v katere lahko zateče epoksi in poveča naležno površino in ojača spoj med dnom in nosilcem. Za lepljenje sem ponovno uporabil 24h epoksi, tkanino ter bombažne kosmiče. Zakaj? Ker se da z njim najbolje delati in ker mi uporaba tega materiala ni tuja. Vso moje lepljenje do sedaj je vsaj 2x predimezionirano, vendar raje lepim sedaj, kot kasneje na tekmi z sekunderjem. Za večjo naležno površino sem uporabil bombažne kosmiče, na vrh pa sloj 50g tkanine, za boljši izgled. Več bodo povedale slike.
- Priponke
-
- Zadaj - v sredini ni smole in bombaža, ker je motor spuščen popolnoma do dna. Posledica zakona o soležnih kotih ter premera propelerja napram motorju.
- nosilec1.jpg (63.95 KiB) Pogledano 6311 krat
-
- nosilec.jpg (65.64 KiB) Pogledano 6311 krat
-
- sklopka.jpg (114.49 KiB) Pogledano 6311 krat
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Dans se preveša v večer, zato sledi obljubljeno.
Danes bi lahko rekli, da je bila "uradna" splovitev modela. Zakaj? Probal sem ga že nekaj dni nazaj, vendar zaradi pretiranega gretja motorja (bil je nehlajen) predčasno nehal, zato ni bilo jasnih rezultatov - še pridem do tega...
Danes pišem bolj kot ne razočaran in slabe volje. Ponovila sa je karma ki se me drži ob vseh prvih splovitvah modelov. Kot na Ayculi, Mozilli, ter prejšnem mini ECOtu je tudi tokrat model hiter in stabilen, vendar mu zmanjka časa. Tokrat držijo borih 3 min. Lahko je, da so GP1300 že bogi, ali pa da je setup preveč pozrešen. Bolj verjetna je 2. možnost, čeprav mi ne gre v poštev ZAKAJ!?
Motor ima 4400RPM/V kar za ECO model ni nič nenavadnega (motor je po vožnji z hlajenjem ca. 30°C)
Propeler je 25mm H&M obdelan spuliran
Celice so 7n GP1300 z napetostjo ca. 9,2V (ko so polne in neobremenjene) Celice so ob koncu turnusa žgeče vroče.
Regulator je 30A Mag8 ki je po koncu delovanja MLAČEN (V Ayculi se je FUL pregreval)
Lepo prosim, če lahko kdorkoli pomaga in svetuje. Ta trenutek ne vidim druge opcije kot drugi motor oz. počakati na naslednje leto, ko bodo dovoljeni LiPOji (1800 - 2000mAh 2s).
P.S.
Vodna površina je bila popolnoma gladka (Špigl glanz).
Danes bi lahko rekli, da je bila "uradna" splovitev modela. Zakaj? Probal sem ga že nekaj dni nazaj, vendar zaradi pretiranega gretja motorja (bil je nehlajen) predčasno nehal, zato ni bilo jasnih rezultatov - še pridem do tega...
Danes pišem bolj kot ne razočaran in slabe volje. Ponovila sa je karma ki se me drži ob vseh prvih splovitvah modelov. Kot na Ayculi, Mozilli, ter prejšnem mini ECOtu je tudi tokrat model hiter in stabilen, vendar mu zmanjka časa. Tokrat držijo borih 3 min. Lahko je, da so GP1300 že bogi, ali pa da je setup preveč pozrešen. Bolj verjetna je 2. možnost, čeprav mi ne gre v poštev ZAKAJ!?
Motor ima 4400RPM/V kar za ECO model ni nič nenavadnega (motor je po vožnji z hlajenjem ca. 30°C)
Propeler je 25mm H&M obdelan spuliran
Celice so 7n GP1300 z napetostjo ca. 9,2V (ko so polne in neobremenjene) Celice so ob koncu turnusa žgeče vroče.
Regulator je 30A Mag8 ki je po koncu delovanja MLAČEN (V Ayculi se je FUL pregreval)
Lepo prosim, če lahko kdorkoli pomaga in svetuje. Ta trenutek ne vidim druge opcije kot drugi motor oz. počakati na naslednje leto, ko bodo dovoljeni LiPOji (1800 - 2000mAh 2s).
P.S.
Vodna površina je bila popolnoma gladka (Špigl glanz).
V novem postu bom pa dokončal še izgradnjo modela.
Od zadnjega "build-upa" so ostale le še drobnarije. Hlajenje, izklop, antena, fiksiranje celic, sprejemnika in regulatorja...
Ni kaj dosti za rečt. Vsa navedena opravila sem dokončal z 5 min epoksidnim lepilom R&G (edini, ki mu še zaupam in ne ostane žvakast in rumen). Za hlajenje sem uporabil 4mm ALU cevko, ki sem jo zvil v željene krivine za hlajenje. Za vzet na znanje je podatek, da je 1m omenjene alu cevke DOSTI lažje kot 1m silikonske cevke, ki jo ponavadi uporabljamo. Zato sem cevi v večjem delu naredil kar iz aluminija. Zajem vode sem naredil na desni strani ca. 1cm za propelerjem. Tam je pritisk vode največji. Izhod hlajenja sem naredil na desnem zgornjem boku modela iz praktičnih razlogov. Po domače: "Da, ko delaš levo jajco, vidiš ali voda teče ali ne"
hlajenje motorja sem izvedel s pomočjo pivovske pločevine (obvezno Fe - železo) ter gume iz kolesarske zračnice - debelina je 1mm). S pomočjo enačbe ( Obseg = Pi * d //d= premer motorja vključno z gumo) zračunamo obseg motorja in izrežemo pleh željene dolžine. Prištejemo 5mm na vsaki strani za zavihke, izvrtamo luknje za pritrditev in dovod/odvod vode. Na luknje prispajkamo mesing cevko 4/3, ki jo predhodno zbrusimo na željen kot, iz vitroplast naredimo podložke za vijake, ki hladilko nato zategnejo, in to je bolj ali manj to.
Zunanji izklop sem naredil z 3mm Gold konektorji, ki se mi dopadejo zaradi majnosti in dovolj velike vzdržljivosti. Na lepljenje v tem primeru nisem najbolj ponosen
Anteno že od nekdaj delam snemljivo in sicer s pomočjo MPJet konektorja 1,8mm. Ženski konektor prispajkam na tanki silikonski kabel, ga dam v ckrčko ter z skrčko zalepim v pravno pravšnjo odprtino v trupu. V moški konektor prispajkam 0,3mm jekleno žico, ki jo obvezno predhodno na spajkanem delu obrusim - sicer se cin ne bo prijel.
Celice, regulator in sprejemnik sem fiksiral s pomočjo samolepljivih velkro ježkov. Z njimi imam dobre izkušnje, predvsem pri celicah, kjer nudijo dosti maneverskega prostora za določanje pravega težišča.
Mislim, da je v glavnem to to....vse kar mi preostane je, da pripopam nekaj slik in video, pa se lahko z izgradnjo poslovim
Od zadnjega "build-upa" so ostale le še drobnarije. Hlajenje, izklop, antena, fiksiranje celic, sprejemnika in regulatorja...
Ni kaj dosti za rečt. Vsa navedena opravila sem dokončal z 5 min epoksidnim lepilom R&G (edini, ki mu še zaupam in ne ostane žvakast in rumen). Za hlajenje sem uporabil 4mm ALU cevko, ki sem jo zvil v željene krivine za hlajenje. Za vzet na znanje je podatek, da je 1m omenjene alu cevke DOSTI lažje kot 1m silikonske cevke, ki jo ponavadi uporabljamo. Zato sem cevi v večjem delu naredil kar iz aluminija. Zajem vode sem naredil na desni strani ca. 1cm za propelerjem. Tam je pritisk vode največji. Izhod hlajenja sem naredil na desnem zgornjem boku modela iz praktičnih razlogov. Po domače: "Da, ko delaš levo jajco, vidiš ali voda teče ali ne"
hlajenje motorja sem izvedel s pomočjo pivovske pločevine (obvezno Fe - železo) ter gume iz kolesarske zračnice - debelina je 1mm). S pomočjo enačbe ( Obseg = Pi * d //d= premer motorja vključno z gumo) zračunamo obseg motorja in izrežemo pleh željene dolžine. Prištejemo 5mm na vsaki strani za zavihke, izvrtamo luknje za pritrditev in dovod/odvod vode. Na luknje prispajkamo mesing cevko 4/3, ki jo predhodno zbrusimo na željen kot, iz vitroplast naredimo podložke za vijake, ki hladilko nato zategnejo, in to je bolj ali manj to.
Zunanji izklop sem naredil z 3mm Gold konektorji, ki se mi dopadejo zaradi majnosti in dovolj velike vzdržljivosti. Na lepljenje v tem primeru nisem najbolj ponosen
Anteno že od nekdaj delam snemljivo in sicer s pomočjo MPJet konektorja 1,8mm. Ženski konektor prispajkam na tanki silikonski kabel, ga dam v ckrčko ter z skrčko zalepim v pravno pravšnjo odprtino v trupu. V moški konektor prispajkam 0,3mm jekleno žico, ki jo obvezno predhodno na spajkanem delu obrusim - sicer se cin ne bo prijel.
Celice, regulator in sprejemnik sem fiksiral s pomočjo samolepljivih velkro ježkov. Z njimi imam dobre izkušnje, predvsem pri celicah, kjer nudijo dosti maneverskega prostora za določanje pravega težišča.
Mislim, da je v glavnem to to....vse kar mi preostane je, da pripopam nekaj slik in video, pa se lahko z izgradnjo poslovim
- Priponke
-
- BIGFiky3.jpg (43.29 KiB) Pogledano 7190 krat
-
- BIGFiky2.jpg (55.5 KiB) Pogledano 7190 krat
-
- BIGFiky1.jpg (68.3 KiB) Pogledano 7190 krat
@Miha
Hvala za zelo hiter Reply...me veseli da tudi strokovnjaki prebirajo moje delo. Ideja ni slaba, vendar je največja ovira premer motorja. Le ta ne bo smel biti večji kot 25mm zaradi zelo nizkega kota osi. Kakšne obrate/prop bi ti predlagal?
Osebno sem se odločil za HIGH RPM, da bi lahko uporabil mali propeler in probal umiriti navor, ki predstavlja velik problem pri majhnih ECO modelih. Je pa res, da "Ata Fiky" niti ni tako majhen. A bi pretrpel 28ko?
Jan
Hvala za zelo hiter Reply...me veseli da tudi strokovnjaki prebirajo moje delo. Ideja ni slaba, vendar je največja ovira premer motorja. Le ta ne bo smel biti večji kot 25mm zaradi zelo nizkega kota osi. Kakšne obrate/prop bi ti predlagal?
Osebno sem se odločil za HIGH RPM, da bi lahko uporabil mali propeler in probal umiriti navor, ki predstavlja velik problem pri majhnih ECO modelih. Je pa res, da "Ata Fiky" niti ni tako majhen. A bi pretrpel 28ko?
Jan