Faster
Moderatorji: KlemenR, Intruder
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
zanima me če bi tako hlajenje zadostovalo za 10min zmerne vožnje?
vem da bi blo boljši naredit piksno ali pa inox zviti v spiralo samo na žalost nimam časa in materijala za to...v nedeljo pa mora bi vse pripravljeno za na vodo (slano)....
hvala za odgovore
vem da bi blo boljši naredit piksno ali pa inox zviti v spiralo samo na žalost nimam časa in materijala za to...v nedeljo pa mora bi vse pripravljeno za na vodo (slano)....
hvala za odgovore
- Priponke
-
- P7260081.JPG (28.48 KiB) Pogledano 3896 krat
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
- čalpič
- Freak
- Prispevkov: 820
- Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
- Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
- Kontakt:
Če pa nimaš časa za neko pošteno hlajenje, potem pa ponavadi se to kaj je na hitro narejeno, bolj slabo obnese.
Za probat je, vendar me skrbi, kako bo ko se bo motor malo segrel,tele silikonske cevke pa se ne razumejo najbolje s toploto
LP
Klemen
Za probat je, vendar me skrbi, kako bo ko se bo motor malo segrel,tele silikonske cevke pa se ne razumejo najbolje s toploto
LP
Klemen
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
Zakaj se silikon ne bi ''razumel'' s toploto?čalpič napisal/-a:Če pa nimaš časa za neko pošteno hlajenje, potem pa ponavadi se to kaj je na hitro narejeno, bolj slabo obnese.
Za probat je, vendar me skrbi, kako bo ko se bo motor malo segrel,tele silikonske cevke pa se ne razumejo najbolje s toploto
LP
Klemen
Problem je edino v prevodnosti.
Lp Rado
motor speed 600 race 7,2V, baterije 7,2V 3,3A propeler obdelan. tudi sam močno dvomim da bo silikonska cevka zdržala toploto motorja. 2dni nazaj sm bil v mibotu in niso imeli inox cevke..tako da sem ostal brez hlajenja.
za drugi čoln in v bodoče pa nameravam obvezno nabavit piksno.
lp
za drugi čoln in v bodoče pa nameravam obvezno nabavit piksno.
lp
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Faster
Pozdravljeni,
Nerad se vtikam v izdelavo modelov bodočih modelarjev, zato bom tiho o modelu.
Silikonska cevka je dobra za dovod do motorja, popolnoma pa neprimerna za uporabo za hlajenje okoli motorja, ker je slab prevodnik toplote.
Že od začetka uporabljam najenostavnejši način hlajenja - tankostensko alumijasto cevko 4 mm zunanjega premera in jo najprej navijem okloli palice ali cevi z cca. 2 mm manjšim premerom, kot ga ima motor. Tudi dovod od zajema vode izdelam, če je le mogoče, iz alu cevke. Le kratek kos silikonske cevke uporabim za priklop na motor zaradi tresljajev.
Tak sistem uporabljam za motorje in krmilnike odkar sem pričel uporabljati elektromotorje in krmilnike - nekaj desetletij.
LP
Peter Burkeljc
Nerad se vtikam v izdelavo modelov bodočih modelarjev, zato bom tiho o modelu.
Silikonska cevka je dobra za dovod do motorja, popolnoma pa neprimerna za uporabo za hlajenje okoli motorja, ker je slab prevodnik toplote.
Že od začetka uporabljam najenostavnejši način hlajenja - tankostensko alumijasto cevko 4 mm zunanjega premera in jo najprej navijem okloli palice ali cevi z cca. 2 mm manjšim premerom, kot ga ima motor. Tudi dovod od zajema vode izdelam, če je le mogoče, iz alu cevke. Le kratek kos silikonske cevke uporabim za priklop na motor zaradi tresljajev.
Tak sistem uporabljam za motorje in krmilnike odkar sem pričel uporabljati elektromotorje in krmilnike - nekaj desetletij.
LP
Peter Burkeljc
jaz mislim, da bi bilo bolje 7 celic zaradi padca napetosti, pa potem ne tiščiš ročico za gas na komandi do konca
poleg tega bi imel malo večjo moč
P=U x I
zaradi večje napetosti pa se poveča tudi tok
ampak glede na to, da nimaš preveč dobrega hlajenja (prevodnost toplote skozi silikonsko cevko je slaba), pusti tole varianto za naslednjič
poleg tega bi imel malo večjo moč
P=U x I
zaradi večje napetosti pa se poveča tudi tok
ampak glede na to, da nimaš preveč dobrega hlajenja (prevodnost toplote skozi silikonsko cevko je slaba), pusti tole varianto za naslednjič
Doing nothin' is not an option!
hvala za odgovore rešitev sem že dobil: okoli bom navil bakreno(baker najboljši prevodnik toplote) cevko. po vsaki vožnji po slani vodi bom spustil skozi sladko vodo, pošprical z WD-40 in spihal z kompresorjem. mislim da bi to zadostovalo.
imam pa še eno vprašanje: pred 2 meseci mi je v prejšnjem motorju prišlo do stika ( v motorju sta bila skupaj + in- (motor se ni zavrtel)). ko sem dodajal gas so se feti na reglerju začeli greti. ker tega nisem videl sem nekaj časa (10sec) držal gas in mi je stopilo skrčko na reglerju.
sedaj imam na reglerju narejeno hlajenje (tudi vodno)
zanima me koliko A približno je steklo skozi?
lp
imam pa še eno vprašanje: pred 2 meseci mi je v prejšnjem motorju prišlo do stika ( v motorju sta bila skupaj + in- (motor se ni zavrtel)). ko sem dodajal gas so se feti na reglerju začeli greti. ker tega nisem videl sem nekaj časa (10sec) držal gas in mi je stopilo skrčko na reglerju.
sedaj imam na reglerju narejeno hlajenje (tudi vodno)
zanima me koliko A približno je steklo skozi?
lp
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
danes sem prišel z morja in lahko povem da je hlajenje zakon. motor pri največjem gasu ostane skoraj mrzel. imel sem pa en problem. kupil sem nove baterije Xcell 8,4V 3,6A.baterije delujejo odlično vendar mi regler PRE hitro izklaplja in baterija se zelo segreje? kaj bi lahko bilo krivo?
ko mi regler prvič izklopi imam v bateriji še za 5min vožnje pri 80% gasa.
hvala za odgovore in lp
ko mi regler prvič izklopi imam v bateriji še za 5min vožnje pri 80% gasa.
hvala za odgovore in lp
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Zdravo
No malo bolje je že. Sedaj pa je čas za drugo poglavje.
Dogajanje v z elektriko je treba razumeti. Motor kot porabnik spreminja električni naboj iz baterije v mehansko delo. To delo elisa prenaša na vodo in reakcija potiska čoln naprej.
Torej: če hočeš, da bo čoln peljal čim hitreje mora elisa dobiti čim več dela. S tem iz baterije črpaš naboj in ker ta ni neskončen bateriji poide sapa, se greje in napetost na priključkih pade. Ta padec pa zazna regulator in ker je tako programiran izklopi pogon.
Rešitev: čim boljše baterije (pušnjene), pravilno praznjenje baterij (kekci) in pravilno polnjenje baterij (dober polnilec), pravilno vzdrževanje baterij (cikliranje vsakih xx dni ko ne voziš). Optimalno nastavljen motor (timing), dobro vzdrževan (ležaji, kolektor in krtačke) ali celo brezkrtačni motor, primerna elisa (obdelana in zbalansirana), pa še in še.
Vendar, ker vsega pač ne moremo imeti potem popustimo malo tu in malo tam in nastane segediner, ko vemo, da je to NAJVEČ, kar lahko stisnemo iz trenutnega setupa ven, za kaj več pa gremo v trgovino in kupimo.
Tako je in tako to bo, vmes pa lahko premišljujemo kaj bi še popravili.
LP Niko
No malo bolje je že. Sedaj pa je čas za drugo poglavje.
Dogajanje v z elektriko je treba razumeti. Motor kot porabnik spreminja električni naboj iz baterije v mehansko delo. To delo elisa prenaša na vodo in reakcija potiska čoln naprej.
Torej: če hočeš, da bo čoln peljal čim hitreje mora elisa dobiti čim več dela. S tem iz baterije črpaš naboj in ker ta ni neskončen bateriji poide sapa, se greje in napetost na priključkih pade. Ta padec pa zazna regulator in ker je tako programiran izklopi pogon.
Rešitev: čim boljše baterije (pušnjene), pravilno praznjenje baterij (kekci) in pravilno polnjenje baterij (dober polnilec), pravilno vzdrževanje baterij (cikliranje vsakih xx dni ko ne voziš). Optimalno nastavljen motor (timing), dobro vzdrževan (ležaji, kolektor in krtačke) ali celo brezkrtačni motor, primerna elisa (obdelana in zbalansirana), pa še in še.
Vendar, ker vsega pač ne moremo imeti potem popustimo malo tu in malo tam in nastane segediner, ko vemo, da je to NAJVEČ, kar lahko stisnemo iz trenutnega setupa ven, za kaj več pa gremo v trgovino in kupimo.
Tako je in tako to bo, vmes pa lahko premišljujemo kaj bi še popravili.
LP Niko
kot zgleda ok,hlajenje lahko mal bol spiliš da ne boš lovil vse trave in listja,krmilo pa dej čist do podna in če se da med dnom in krmilom (listom krmila) ne sme biti reže (zadaj lahko,spredaj pa sploh ne! ) ker boš vso travo polovil v režo! velikost krmila kar ok, lahko ga malo zožaš,dolžina pa je ok.
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
če bom ta čoln usbosobil do 30.septembra (ga bom) in ČE pridem v nedeljo si ogledat tekmo na koseze ali lahko na vogrščku tekmujem. ker nisem nikjer zasledil ali lahko začnem z zadnjo tekmo ali mora biti to obvezno prva. nisem še včlanjen v noben klub. za nalednje leto se pa nameravam včlanit.
V logatcu imajo en kovinski propeler (29) zanima me če je vreden svojega denarja (15€) in koliko ga je potrebno obdelovat.
P.S. če ga kdo prodaja z druge roke ga kupim
os sem prilepil in sicer z 5min epoxy +narezana steklena vlakna.(mislim da bi moglo to zadosti držat?)
zanima pa me še nekaj za hlajenje: kje naj naredim izhod:
-pri strani (da gre voda takoj ven in da se vidi ali hlajenje deluje)
-spodaj pred propelerjem(da bi še propeler vlekel vodo ven)
-zadaj (bilo bi sicer lepo vendar bi mogel vlečt cevi skozi cel čoln)
V logatcu imajo en kovinski propeler (29) zanima me če je vreden svojega denarja (15€) in koliko ga je potrebno obdelovat.
P.S. če ga kdo prodaja z druge roke ga kupim
os sem prilepil in sicer z 5min epoxy +narezana steklena vlakna.(mislim da bi moglo to zadosti držat?)
zanima pa me še nekaj za hlajenje: kje naj naredim izhod:
-pri strani (da gre voda takoj ven in da se vidi ali hlajenje deluje)
-spodaj pred propelerjem(da bi še propeler vlekel vodo ven)
-zadaj (bilo bi sicer lepo vendar bi mogel vlečt cevi skozi cel čoln)
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Živjo,
1. glede tekem: tekmovati lahko začneš na katerikoli tekmi samo dobro je, da si včlanjen v kakšen klub.
2. glede kovinskega propa: v startu ne smeš tekmovati s kovinskimi propelrji sicer pa ne vem, če je vreden svojega denarja (15 eur se mi zdi zelo malo-ne sledim cenam, ker jih izdelujem sam)
3. izhod hlajenja: kot si že rekel je dobro, da je pri strani, da lahko vidiš če stvar deluje.
1. glede tekem: tekmovati lahko začneš na katerikoli tekmi samo dobro je, da si včlanjen v kakšen klub.
2. glede kovinskega propa: v startu ne smeš tekmovati s kovinskimi propelrji sicer pa ne vem, če je vreden svojega denarja (15 eur se mi zdi zelo malo-ne sledim cenam, ker jih izdelujem sam)
3. izhod hlajenja: kot si že rekel je dobro, da je pri strani, da lahko vidiš če stvar deluje.
LP Ambrož
vrtovec hvala za odgovor. točno sem se malo spozabil glede propa.
če pav razumem: če si včlanjen v klub se ti štejejo točke
če nisi se ti pa ne.(je še kaj?) to leto se ne mislim še včlanit. rad bi prvo malo proval pa bom vidu potem kako mi bo šlo. drugo leto pa zagotovo tekmujem in se tudi včlanim v klub.
kateri klub je meni najbližji (vipavska dolina)
če pav razumem: če si včlanjen v klub se ti štejejo točke
če nisi se ti pa ne.(je še kaj?) to leto se ne mislim še včlanit. rad bi prvo malo proval pa bom vidu potem kako mi bo šlo. drugo leto pa zagotovo tekmujem in se tudi včlanim v klub.
kateri klub je meni najbližji (vipavska dolina)
Telstar 2M
Aerotank
Eco by MM
-----------------
Aerotank
Eco by MM
-----------------
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
faster
Pozdravljeni,
"fast" pridi v nedeljo na tekmo s svojim modelom in ti bom jaz ali drugi razložil, kaj manjka tvojemu modelu.
Glede pravilnika, ki si ga prebral trikrat, dovolj je enkrat, vendar moraš razumeti vsebino, ki pa si jo ti, s tvojimi vprašanji na forumu ne razumeš.
Pridi v ne deljo, moje ime in priimek poznaš!
Peter Burkeljc
"fast" pridi v nedeljo na tekmo s svojim modelom in ti bom jaz ali drugi razložil, kaj manjka tvojemu modelu.
Glede pravilnika, ki si ga prebral trikrat, dovolj je enkrat, vendar moraš razumeti vsebino, ki pa si jo ti, s tvojimi vprašanji na forumu ne razumeš.
Pridi v ne deljo, moje ime in priimek poznaš!
Peter Burkeljc