MINI ECO-malo drugače

Debate o ECO colnih.

Moderatorji: KlemenR, Intruder

Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

Recimo, da bi naredili(predelali) mini kategorijo na BK pogon, bi bilo smiselno, da bi se ponudil en prodajalec in prodal za nekaj % manj cekinov pogonski set, ki bi bil ustrezen za te čolne. Mislim, da bi se marsikdo navdušil.

posledično bi se spremenili čolni...

lp
Life is too short to dance with an ugly woman
Uporabniški avatar
Jaro
Freak
Prispevkov: 722
Pridružen: 20 Maj 2003, 10:48
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Jaro »

Hy2 napisal/-a: BK motorji so mal potuhe! :roll: ker skori vsaka škatla leti z njim :D
No, tale je malo bosa.
BK ima boljši izkoristek kot krtačni. to je jasno. Razlika v izkoristku 400-tke in low cost BK-ja nekje 10 do 15%.
To pomeni, da bi pri sedanjih pravilih lahko z BK-jem vozil dobro minuto dlje.
Tudi s 400-tko leti vsaka škatla, če ji daš pošten prop, razlika je le v tem, da bo treba za vsak tek to 400-tko zamenjat, BK pa ne.

Malo me moti to, ker vsi zagreti razpravljalci in zagovorniki 400-tk v tej debati vse veste, kljub temu da vas večina ni preizkusila svojega minija (če ga sploh vsi imate) na oba pogona.

No, jaz sem ju preizkusil in svoja opažanja tudi opisal na prvi strani te teme. Pa ste vse skupaj sploh prebrali?

Pa še enkrat moje mnenje:
- BK je se izplača v dveh sezonah, če upoštevam moje stroške. Kdor malo bolj "haca" bo se mu več kot izplača že ena sezona.

- Obstoječi miniji imajo svoje omejitve in jim tudi BK ne pomaga dosti do večjega števila krogov. Še enkrat preberite: do večjega števila krogov! Kaj ti pomaga hitrost, če je le ta nekontrolirana in ti model naredi 3 "češplje" na krog?

- Že z obstoječimi pravili mi v celicah ostane za cca 1 minuto vožnje. Moj paket je sestavljen iz GP 1100 in ima že 3 naslove državnega prvaka. Ja prav ste prebrali: isti paket uporabljam že 3 sezone.

- Najmanj kar bi morali storiti, je podaljšanje časa trajanja teka.

Pa še to: ko sem jaz začenjal s tem športom, sem bil najbolj nesrečen, ko se je ob odpiranju pokrova zakadilo iz modela. In noben začetnik tega ni vesel. Ravno začetnikom pa se to dogaja najpogosteje pa naj bo to mini, start ali pa standard.

In prosim da o BK motorjih nehate govoriti kot o nekem hi-techu. Lepo vas prosim, v katerih časih pa živite. Hy2 je v enem izmed postov napisal:
Mini smo doooolh nazaj vidli na Madžarskem.Tam je vse bilo na speed400.
In še res je. Tega je že dooooolh nazaj...

Pa še nekaj: za osip mladih tekmovalcev niso krivi pravilniki, pogoni in število kategorij. Prvi razlog zato so šole. V tej točki se pa z Dušanom popolnoma strinjam.
Poznam razmere v našem koncu, pogovarjam se z ljudmi drugod po Sloveniji. Tudi ko človek gleda rezultate z raznih tekmovanj se vedno pojavljalo ene in iste šole oz. regije. Tiste, ki imajo mentorje, ki modelarstvo propagirajo. Povsod drugod pa je tehnična vzgoja res samo nujno zlo.
Lep pozdrav,

Jaro

___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Mini Eco malo drugače

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Pozdravljeni!

Ponovno se oglašam, vendar res zadnjič na to temo.
Vsekakor so BK motorji drugačni, sam jih uporabljam od začetka - tedaj so bili še s senzorji. Sigurno so boljši od 400 motorjev s trokrakim rotorjem in notranjima ščetkama, kot predpisuje kategorija. Tudi cena je danes nižja in bo verjetno še nižja. Vendar je z njimi velik problem.
400 motor je od Graupnerja Speed 400, od Multiplexa Permax 400 on Mega Motor Mig 400 in tako dalje, vsi pa so iste oblike, teže, os je enaka samo napetost se spreminja od 4,8 - 12 V. Zato je lahko kategorija določena tako, kot je: 400 motor in 7 celic predpisane velikosti in vsi modelarji morajo le paziti na model in vijak ter vožnjo - možnosti so v štartu bolj enake. Celice so večale kapaciteto in čolni so morali postati nekoliko večji. Začetni mini Eco "Flea" iz Češke in domače kjopije so postali premajhni.
Ker pa sem bil prisoten pri vseh pravilnikih, tudi za elektro čolne pri "Navigi", dokler sem bil predstavnik Jugoslavije in Slovenije, vem nekaj, na kar večina tekmovalcev ne pomisli - razvoj kategorije.
BK motorji so različni. Li-po celic je kolikor hočete različnih oblik, velikosti in teže. Za državno prvenstvo kategorije ne moreš omejiti na en motor enega proizvajalca. To lahko stori le neko podjetje XY, ki razpiše kategorijo XY z njhovimi motorji, akumulatorji in tudi čolni za "Pokal XY" ter seveda organizira in izvede tekmovanje - vendar ne za državno
prvenstvo.
Zato preostane za kategorijo le določitev teže modela pred štartom in čas trajanja teka. Tu se pa začne tisto, česar se jaz bojim. Nekateri bodo uporabljali cenene BK, drugi pa bodo kupili "extra de Lux" drage motorje, ki ne bodo imeli izkoristka samo 15% več, ampak 30% in kategorija bo postala Expet Mini Eco. Ker pa je to naša kategorija, ki ne vodi tekmovalce na tekmovanja v svetu, bo počasi odmrla. Takih kategorij se spominjam.
Zato morda naj ostane ta mini Eco v taki obliki, za modelarje približno enakih možnosti. Seveda pa se lahko prihodnje leto podaljša čas teka.
Mini Eco je bil namenjen za mladino, res pa je, da je tehnični pouk po šolah zaspal, tudi po zaslugi tedajnega mistra Gabra.
Drugo - kategorij je preveč.
V letu 2006 je bilo v Eco razredih 7 kategorij z 28 tekmovalci, ki so imeli 38 modelov na 4 tekmah.
V Mono in Hidro je bilo tudi 7 kategorij z 14 tekmovalci, ki so imeli 26 modelov na 4 tekmah. Seveda pa so se nekateri pojavil tudi samo na eni ali dveh tekmah.
Zaključke lahko potegne vsak sam, če pogleda posamezne tekme na internetu.
Še enkrat, kar sem napisal v prvem "nepotrebnem pisanju starca":
vsak lahko izdela pravilnik, izda razpis, organizira in izvede tekmovanje ter dá dobre nagrade in modelarjev se bo trlo - morda več, kot v nekaterih dosedanjih kategorijah.
Zdaj pa zares konec!

Peter Burkeljc
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2131
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Pozdravljeni!

Koliko tekmovalcev se javi za to novo mini expert ECO kategorijo ?

Koliko časa bodo tekmovali ?

Glavni strošek za novo kategorijo nastane, ko jih nekaj odpove, ostalim pa ostane model z vso vsebino in ga ni možno prodati po pametni ceni.



Kdo se še spomni novih kategorij v Mono in Hidro?
In koliko tekmovalcev je ostalo do danes?

ALI KDO DELA NOV MODEL OD PRAMODELA PREKO KALUPA DO MODELA ZA 2007 ?

LP,
JožeS
Uporabniški avatar
gosakm
Drekach™
Prispevkov: 141
Pridružen: 11 Apr 2003, 22:53
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a gosakm »

[quote="gosakm"]Žal mi je fantje.
Vsi ste se precej oddaljili od bistva sporočila, ki sem ga odprl.
Nihče ni pokomentiral načina tekmovanja, števila voženj, časa teka, ideje o finalni vožnji, razvrstitve v finale,...
Vsi ste napadli pogon.
Če zanemarimo pogon in ga pustimo takšnega kot je, kaj pa ostalo?

Jaro je ugotovil, da bi bilo smotrno podaljšati tek.

Kdo da več?
Čovnov mam tolk, da se lohk na suhem kopam z njimi.
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

MINI ECO-malo drugače

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Pozdravljeni.

Ker je to enaka tema, kot jo je nadaljeval GosakM v " Tekmovanja v čolnih", je moj odgovor tam.

Peter Burkeljc
Uporabniški avatar
gosakm
Drekach™
Prispevkov: 141
Pridružen: 11 Apr 2003, 22:53
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a gosakm »

Čakam, pa čakam,... Pa čakam :whistle:

Za selitev poskrbi vaš najbližji selitveni servis, tukaj pa še vedno drekam okrog minija.
Čovnov mam tolk, da se lohk na suhem kopam z njimi.
Odgovori

Vrni se na ECO