Akro rezervar

Modeli športnih in akrobatskih letal
Odgovori
Leopard2
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 19 Nov 2004, 11:34
Kraj: Gorenjska/Kokra

Akro rezervar

Odgovor Napisal/-a Leopard2 »

Hei....

Dejte mi prosim razložit foro akro rezervarja?

Jz, mam namreč 350ml kestl in mi tist "lulček" sam mal gor, dol in pa sem ter tja opleta. To za neke normalne režime leta je. Saj vseskup deluje na nivoju, 3/4 globine kestla.

Kaj pa pri navpišnem letu navzdol, ali kovitu?

Če se pa da še cevko čist spredi in maš dve sesalni cevki združene v eno?
Je možnost da ti potegne zrak?


Lep pozdrav
Salto H101
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

Utez mora ravno toliko dalec, da se ne dotika dna rezervoarja in da lahko prosto opleta na okoli!!....tako, da motor dobi dovolj goriva ne glede na to kako je obrnjen.
Cevko iz izpuna obrnit na vrh rezervoarja za praznit in polnit tank pa cevko obrnit dol..........pri bencinarju pa oddusek pomaknes bolj nazaj po tanku, da ti ven ne tece :D/
Leopard2
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 19 Nov 2004, 11:34
Kraj: Gorenjska/Kokra

Odgovor Napisal/-a Leopard2 »

Hei....miskolin.


To je men vse jasn in tud tko mam nekak zvezan zdej jz to.
Sam sprašujem se, kaj se zgodi takrat ko pičiš letalo pri, recmo 1/4 polnem tanku, letalo v kovit ali pa strmo 90stopinsko spuščanje?

Ker gorivo steče naprej, ostane utež na vrhu, saj se ne ukrivi za 90stopinj?

Kaj pa takrat. Je mogoče kaka fora kt jo jz ne razumem?

Lep pozdrav.
Salto H101
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

Leopard2 napisal/-a:Hei....miskolin.

Kaj pa takrat. Je mogoče kaka fora kt jo jz ne razumem?

Lep pozdrav.
Je, ja! Da če letalo pičiš po 90 st navzdol predolgo je prav vseeno kako maš narejen kestl 8) . Če ga pa pravočasno poglihaš je pa v šlauhih še tolk župe, da motor ne bo kihnu :wink:

LP Samo
Uporabniški avatar
*markec*
Razpravljalec
Prispevkov: 107
Pridružen: 29 Jan 2005, 11:51
Kraj: ponikva

Odgovor Napisal/-a *markec* »

Tako je prav kot je napisal Samo, v cevkah imaš dosti goriva, če letiš z malim gasom sploh ni bojazni da bi zmanjkalo goriva, če pa letiš s polnim plinom pa si itak prej na tleh kot so cevke prazne.
Če pa res hočeš preizkusit kaj pomeni da imaš tisto utež, ki je na koncu cevke, v sprednjem delu kesla, pa pristaneš v nepokošeno travo ali kaj podobnega, da model s kljunom fajn pribiješ na tla, pa ne tulk da se bi model razbil, ampak toliko da je še sposoben poletet vsaj enkrat, potem pa vidiš posledice takoj po vzletu, ko motor zakiha, cevka pa se noče obrnit. Ta zadeva je preizkušena in vedno deluje!

LP,Marko
Leopard2
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 19 Nov 2004, 11:34
Kraj: Gorenjska/Kokra

Odgovor Napisal/-a Leopard2 »

Hei.....

Ahm, mislim da sem šteknu.

Dobr, bomo probal, pa mal stestiral.

Hvala vam.

Lep pozdrav
Salto H101
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

Leopard2 napisal/-a: Ker gorivo steče naprej, ostane utež na vrhu, saj se ne ukrivi za 90stopinj?

Kaj pa takrat. Je mogoče kaka fora kt jo jz ne razumem?

Lep pozdrav.

Malce pozno, ampak vseeno,..

Fantje, a ste že slišali za fiziko in pospeške (gravitacija)??? Če ste, potem veste, da je gorivo vedno v zadnjem delu rezervoarja in nikoli v sprednjem-NIKOLI. Letala so ena hecna reč, ki se pomikajo samo naprej (praviloma, tudi akrobatska). In tako je tudi, ko padajo navpično navzdol. Ker imajo pri tem delu pospešek (gravitacija), ostane gorivo v zadnjem delu rezervoarja. Helikopterji, ki se gibajo tudi v druge smeri, pa imajo to rešeno drugače.

Kdor mi ne verjame, naj naredi masledni poskus: napolniš plastenko z vodo do polovice in jo vržeš s poljubne višine. Če boš previdno opazoval, boš ugotovil, se je tekočina prelila na zgornji del plastenke (gravitacija). In to je vsa umetnost.
plp, Matej
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

:D :D :D
#-o #-o #-o
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Pri akrobatskem modelu, dokler ne damo gasa, kar pa ga pri navpičnem letu navzdol običajno ne dajemo, je gorivo kar lepo v sprednjem delu rezervoarja, saj če ne drugega propeler, krepko zavira, zato model ne leti kot plastenka ki jo vržeš v zrak #-o
Če rezervoar ni popolnoma poln, tisti lulček, pogleda na suho, in ves ta čas je motor in njegovo delovanje odvisno od bencina, ki je ostal v cevki. Tak let pa običajno ne traja dolgo, pa tudi motor pri zaprtem gasu porabi zelo malo goriva, zato je zelo malo ali skoraj ni možnosti, da bi motor zato ugasnil.
Pri kovitu, pa model opleta in lulček ni vseskozi na suhem 8)
Ko dodamo gas, pa je bencin zaradi pospeška vedno v zadnjem delu rezervoarja in vse dela tako kot je treba, če je vse v redu #-o :lol: :lol: :lol:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

matej rozman napisal/-a: Kdor mi ne verjame, naj naredi masledni poskus: napolniš plastenko z vodo do polovice in jo vržeš s poljubne višine. Če boš previdno opazoval, boš ugotovil, se je tekočina prelila na zgornji del plastenke (gravitacija). In to je vsa umetnost.
Ker ti ne verjamem, sem naredil naslednji poizkus: Napolnil sem plastenko z vodo do polovice in jo vrgel z balkona. Ko sem "previdno" opazoval, sem ugotovil:

- na plastenko deluje gravitacija plastenke, gravitacija vode, zračni upor plastenke in "zračni upor" vode.

- začuda je voda bila vseskozi na dnu, kajti nanjo deluje samo zemeljska gravitacija, plastenka pa je zaradi zračnega upora hotela zaostajati. Voda jo je dobesedno morala tiščati navzdol skozi zrak!

Mislim da je tvoja "primerjalna fizika" zgrešena.

Druga pesem pa je, če imaš napol polno plastenko in jo z roko sunkovito pomikaš naprej-nazaj ali gor-dol. Takrat pa pride do izraza VZTRAJNOST tekočine, ki se upira pospeševanju ali pojemanju. Takrat pa tekočina veselo pljuska v obratni smeri pospeška ali pojemka.

Kakorkoli že, pravilna izvedba rezervoarja za letalski model z eksplozijskim motorjem že dolgo ni neznanka, sicer pa tudi ob nakupu rezervoarja običajno zraven dobimo listek, ki prikazuje montažo notranjih cevk, ter pravilno dolžino "lulčka".

Jaz delam akrobacije vedno v prvi polovici poleta, ko vem da je rezervoar poln in ne bo težav z zajemanjem zraka, kasneje ko je rezervoar že na pol prazen, pa ne delam več vragolij. Sicer pa te na to slej ko prej opozori nenaden padec obratov motorja...ko motor zajamra zaradi zračnih mehurčkov v cevki za gorivo, ki so posledica nizkega nivoja goriva in pljuskanja v rezervoarju, ki mu "lulček" ni mogel več slediti. Takrat hitro umirim letalo, ter se začnem počasi pripravljati na pristanek. Sicer pa kadar letim še dlje časa po tem ko je motor v ostrem manevru zakašljal, letim mlce više in tako, da če mi zmanjka goriva, lahko izvedem dobro pripravo na pristanek (dovolj višine in oddaljenosti za izvedbo šolskega kroga in pristanek na izbrano zaplato)

LP Mitja

P.S.: ne, nisem delal preizkusa! Ni treba preizkušati kam pade kamen ko ga spustiš z roke. Vsaj na zemlji ne :D
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

:oops: se opravičujem
plp, Matej
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kaj se boš opravičeval, vsi se kdaj zmotimo, ali imamo napačno mišlenje. Se pa včasih najde kdo, ki nam pokaže pravo pot :D
Uporabniški avatar
misak
Freak
Prispevkov: 996
Pridružen: 30 Apr 2005, 18:20
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a misak »

No polek tega tanka so pogruntal še eno rešitev, ki je ni nihče omenil. In sicer se na dovodno cev goriva montira balansno komoro. Zadeva je kot ena mini "cisternica" v kateri je vsaj v teoriji vedno enaka količina goriva.

Hotel sem prilimati še slikico vendar jo na Grau***.de nisem najdu. V katalogu pa vem da je.
S5-DSM
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Če zmo že pri naštevanju rešitev, potem je ena boljših rezervoar z mehurjem v katerem je vedno samo gorivo in nič zraka.

V rezervoar je vložen balon v katerega sta speljani dve cevi (ali samo ena), za dovod in odvod goriva. Med rezervoar in balon (mehur) je speljan oddušnik (ali nadtlak iz izpušnega sistema). Tak rezervoar nima "lulčka" z utežjo, dokler je v njem kaj goriva je to na "pipi". Ne prihaja do penjenja goriva ali do pomanjanja med akrobacijami.

Miloš
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Večne težave z rezervoarčki. #-o #-o
Na 2,5 ccm se mi je dostikrat zgodilo ob strmem pristanku na nos se je utež zabila spredaj in težave so bile tu.

To sem rešil tako, da sem na cevko v rezervoar dodal obroček (okrogla ročica od servomotorja). To je preprečilo zvijanje cevke in nikoli več se mi ni utež obrnila in zataknila za 180 stopinj. (tudi ob strmoglavljenju iz cca 50 metrov) Model žal ni preživel. [-o< [-o<

Lp

Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Kladu napisal/-a:.... ob strmem pristanku na nos se je utež zabila spredaj in težave so bile tu.
Tipična težava kombatašev. To rešujemo tako, da v rezervoarju na utež pritrdimo togo cevko (ponavadi sem na kembelj prilotal medeninasto cevko) in naredimo le kratko povezavo s silikonsko ceko. Taka utež se lahko giblje le ob zadnji steni rezervoarja in nas nikoli ne pusti na cedilu.

Mipo
Odgovori

Vrni se na Športna in akrobatska letala