De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Odgovori
flymaster
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 05 Sep 2015, 13:00

De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a flymaster » 12 Mar 2017, 11:56

Zadnjič spremenil flymaster, dne 18 Sep 2017, 17:32, skupaj popravljeno 2 krat.

Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 67
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a Shark-357 » 12 Mar 2017, 12:22

Škoda. Tip stall ko si obrnil z vetrom, prenizka hitrost... veliko letim v vetru in je res potrebno biti pozoren na hitrost pri prehodu v zavoj v veter/ z vetrom.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a raktivec » 12 Mar 2017, 16:00

Letel si prepočasi in videt je kot, da bi komande pretirano prijele. Je morda bilo težišče preveč nazaj?
V zavoju deluje kot bi doživel popolno izgubo vzgona, vključno z turbino.
Ima tale model gladek kanal brez kakih servoto, reglerjev... v njem in lepo zaokrožen vstopnik?
Ima od hlač kjer se združita levi in desni sesalni kanal pregrado čisto do turbine? To je pri teh modelih z "krilnimi" vsesniki precej pogost vzrok težav z zastojnim vrtincem. Mene so Hunterji precej namučili dokler nisem dal tanke vp vmes, potem je pa letelo. Tudi lepo zaokrožen vstopni rob se mi zdi pri takem vstopniku pomembnejši od konvencionalnega. Ne vem zakaj, a zastojni tlak se pojavi precej hitreje kot pri ostalih.

Morda še to;
Vsak nov impeler model letim prvi polet z vsaj 200 km/h in iz rampe gre najprej navzgor pod kotom 45 o do višine 150-200m, nato pa prvi obrati z imelmanom, ki se začne z previdnim lupingom, šele kasneje, ko vidim koliko vzgona ima krilo sledijo zavoji.
lp
Sašo

flymaster
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 05 Sep 2015, 13:00

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a flymaster » 12 Mar 2017, 16:32

Kar vidite na posnetku je bila končna hitrost. Več je ni bilo.
Ima pa letalo res pravokotne vsisnike kjer se oba iz kril združita in kot
sem napisal je že prvo letalo lani zgubilo vzgon na isti način. Takrat ga je pa brat
razbil. Ampak na istem mestu danes mi je na isti način potegnilo navzdol tudi
cessno. Kar naenkrat je izgubila vzgon točno tam kjer Vampir. Pa ne samo zgubila
vzgon. Kot bi jo posesalo navzdol. Pa nisem obračal v vetru ampak samo preletel
tisto mesto. Kakorkoli drugič bo treba iti v zrak v bolj mirnem vremenu.
Pa kaj, ko je želja včasih prevelika in se je težko kontrolirat.
Ampak lepilo reši vse...

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a raktivec » 12 Mar 2017, 17:11

Ko boš popravljal vlepi 0,5 mm vp ali kaj drugega v sesalno cev, da čim dlje ločiš obe polovici. Jaz to pregrado speljem tako daleč do impellerja, da jo moram izrezat za spiner. Sliši se trapasto, ampak model leti bolje, hitreje in slišat je manj nizkih tonov.
Najpomembneje pa je natančno obdelat radius vsesnika. Ne vem, a morda igra pri tem Dehavilandovem trikotnem vsesniku precejšno vlogo to, da je vključen v aerodinamiko korena krila in se zato zrak še prej odlepi.
lp
Sašo

flymaster
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 05 Sep 2015, 13:00

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a flymaster » 12 Mar 2017, 17:29

Pozdravljeni
Razmišljam kar je Sašo povedal. Sem šel pogledat vsisnike še v Viper jeta, Tornadota, Scorpiona
in Sukhoia in vsi imajo vsisnike lepo speljane od začetka direktno do impelerja. Nobenih ovinkov. Pri Vampirju pa se mora zrak, ko
preide iz vsisa v krilu v trup proti impelerju v trupu skoraj pravokotno usmeriti. Že vzletel je komaj pa sem šel v veter.
Sicer je bil zelo močan veter ampak tako pa spet ne, da bi ga tako bremzalo.

Lep pozdrav, Robert

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a raktivec » 12 Mar 2017, 17:49

Ovinki niso problematični, če so dobro speljani. Glavno je to kar sem napisal malo prej in, da presek ostaja enak, oziroma se enakomerno širi, če je to treba.

Poglej malo preseke:
- skupen presek vsesnikov naj bo nekje med presekom impelerja, recimo za 68 mm naj bo največ 3.600 mm2 in najmanj toliko kot je presek delovnegakolobarja propelerja, to je pa 2.900 mm2.
- "Izpuh naj ima premer največ 58 mm, v vsakem primeru pa mora biti njegov presek malce manjši od preseka vsesnikov, drugače zna stisnit najšibkejši del sesalnega kanala. Najbolje je izdelat nekaj med 56 in 55 mm premera.

V kolikor se številke ne ujemajo z tvojimi ti priporočam v vsesniku uporabit lahki kit na vodni osnovi, mikrobalonih in akrilni masi, v izpuhu pa uporabi šeleshamer ali jogurtov kozarec.
Tile penasti modeli načeloma letijo, ampak te malenkosti imajo pa navadno slabo dodelane in radi imajo v prepihu kak servo..., čeprav je pri impeler modelih notranja aerodinamika skoraj pomembnejša od zunanje.

Poglej še kako je postavljen vsesnik glede na vertikalo. Spodnji rob mora biti malo zadaj za zgornjim. Če postaviš pokonci na vsesnik ravnilo, ne sme biti navpično, temveč za kakih 15 stopinj nagnjeno naprej. Na tak način preprečiš, da ob večjih vpadnih kotih spodnji rob zasenči vsesnik.

Imaš morda kaj podatkov okrog modela, recimo:
- maso
- krilno površino
- moč motorja
lp
Sašo

flymaster
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 05 Sep 2015, 13:00

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a flymaster » 12 Mar 2017, 19:09

Sem zdaj opazil, da ima vsise tudi spodaj pod trupom. Tako da zrak sesa skozi krila
in tudi skozi 10 lukenj pod trupom.
In če pogledam Vampirja od Freewinga sicer večjega 1.5m razpona
nima teh vsisnih lukenj pod trupom. Verjamem, da je zadeva dovolj dobro
narejena, da bi morala leteti, ampak mogoče pa HobbyKing ni čisto
dodelal zadeve. Žal mi je samo, da nisem počakal kakšen dan brez vetra,
da bi v resnici videl kaj je na stvari. Kot sem rekel prvega je razbil brat, ki
mu tudi še danes ni jasno zakaj je zgubil vzgon in direktno pikiral navzdol,
drugega pa sem danes jaz ampak ne morem točno reči zakaj, ker
so bili res čudni vrtinci okoli piste.
Podatke o letalu pa napišem samo, da najdem navodila. So zelo skromna navodila in
ne morem verjet, da v navodilih ni niti enega podatka o hodih ne za elerone, ne višino nič.
Samo CG je podan. Pa vprašanje, če tudi to drži. Iz tega kar je sledilo po vzletu tudi temu
podatku ne verjamem več.
Robert,

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: De Havilland 100 Vampire MK2 70mm EDF jet crash

Odgovor Napisal/-a raktivec » 12 Mar 2017, 19:31

Škrge vstran in povečat vstopnike! Te škrge so totalna jajca za prepih, a kitajci jih žal radi prakticirajo. Ob vzletu malo pomagajo, kasneje pa obtok ob trupu sesa zrak ven in dela štalo po strujanju v kanalu.
Če ne moreš povečat vstopnikov zmanjšaj izpuh, da bo presek sorazmeren vstopnikom. Ob vzletu bo malo počasneje potegnil, bo pa kasneje varnejši in hitrejši.

Menim, da sta se oba zapičila zaradi zastojnega vrtinca v sesalnem kanalu. Drugače povedano: impeler se je v prazno zavrtel. V tem primeru mora model zapikirat, da se pretok ponovno vzpostavi, to pa terja včasih tudi več kot 100 m višine in ravno zato ga jaz prvič visoko dvignem, ter obračam le z lupingi, ker ga je tako najlažje ponovno ulovit. Če v zavoju zmanjka potiska ti ga zvrne in je na tleh preden ugotoviš kaj storiti.
V mirnem vremenu bi modell gotovo letel, ampak brez hudih akrobacij. Najvišja dosežena hitrost gotovo precej zaostaja za tako, ki bi jo dosegel z optimizacijo kanalov, predvsem pa bi ta dovoljevala ostrejše manevre.

p.s.
Še enkrat sem si ogledal začetek tvojega filma in se mi zdi da:
- so škrge nameščene na delu trupa, ki se oži, torej med letom vleče zrak ven.
- je vsesnik ob trupu napačno izdelan. Tam je en oster rob, ki ponazarja delilno ploščo, ki ločuje leni tok ob trupu od vsesanega zraka. Ta rob pobrusi, da bo imel vsaj 3 mm radiusa, bolje več.
- spodnji rob vsesnika ni bolj zadaj kot gornji in zasenči odprtino ob visokem vpadnem kotu modela.
- na posnetku robovi vstopnika ne delujejo zaokroženi, temveč oglati.
- vstopniki so zagotovo bistveno premajhni in, ko se pod trupom podtlak zaradi leta izenači z sesalnim podtlakom impelerja, se slednji zavrti v prazno. Jaz bi napravil povsem nove vstopnike in zafilal one škrge.
- model je deloval živčen po višini. To pomeni preveč hoda krmil, ali pa težišče preveč nazaj.
lp
Sašo

Odgovori

Vrni se na