mig-19C, bugar

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ni ravno na kerozin, je le električna frčafela na 70 mm impeler in 6s aku.
Razpona ima 920mm, trup pa je od vstopa do konca izstopa dolžine 1040 mm, torej merilo nekako okrog 11:1.
Brez akuja in z vsem ostalim tehta 950 g, torej bo z akujem okrog 1,4 kg. Ob potisku 1,8 kg pričakujem varen polet iz roke in okrog 220-240 km/h vodoravno, ter 270 km/h iz brisanca po pikiranju.
Za krmiljenje sem uporabil delta mikser na pendel višincu.

Gradnja:
- krilo balsa rebra, mehka 2 mm balsa oplata, balsa nosilec in prekrito z japonskim papirjem, našpananim z dobrim starim nitro lakom.
- rep in višina enako kot krilo.
- trup je iz reberc, 2 mm balsa(Inpos bukova balsa.) letvic, izdelan iz dveh polovičk. Ko sta bili gotovi sem ju od znptraj prekril z ovojnim papirjem po recepti kombatašev. Ko je bilo suho sem ju zlepil in pobrusil v željeno obliko. Nato "barvanje" z razredčenim lahkim kitom, brušenje, še enkrat isto, ter prekrivanje z ovojnim papirjem. Tu je big A na žalost prepozno navrgel opazko in papirja nisem lepil v obliki alu oplat, zato je sledilo mukotrpno brušenje, malanje z lepilom, brušenje in nazadnje lepljenje kril.
Vse skupaj sem špricnil z mehkim akrilnim špric kitom. Ker sem prej uspel napravit lepo površino, sem tu dodelal le 36 g. Okrog 32 g je dodala še barva za plastične modele. zaradi kontrasta v spodnji in gornji površini, sem izbral Bolgara, da ga bom bolje videl.

Pri modelu sem uporabil za moje pojme naslednje inovativne prijeme:
- lepil sem z belim lepilom Titebond I, ki prime kot sekundnik, ker se posuši je lažje od njega.
- namesto steklenke sem uporabil papir. Čeprav ni tako togo, pričakujem boljšo odpornost pri smotanih pristankih. Ni namreč tako togo in ne poči, temveč se lepenkasto obnaša. Poleg tega je bistveno lažje od 163 g stekla, po masi je nekaj podobnega kot prekritje z 50 g steklom.
- vgradil sem rotor Wemotec evo, ki ima menda zelo podoben zvok kot prava letala in je bistveno tišji od starih mlinčkov. Bomo videli!

Zdaj pa še vprašanje za izkušene:
Rabim nasvet kako naj merim krilo za določanje težišča MAC? Je grozna puščica in ne vem, ali naj začnem merit v korenu kjer je stik z trupom, ali naj potegnem črte naprej do sredine trupa in tudi tisti neobstoječi del krila uporabim v računu?
Vzel sem profil Ritz 30-1-6% in kje naj ruknem težišče, da bo ziher? naj bo na 25, 20, 15 ali celo 10% MAC? Za začetek me zanima le varen polet, nič drugega. Od tega modela pričakujem dobre letalne lastnosti, estetsko mi je grozno všeč in bi ga rad dolgo imel, zato vas lepo prosim za dober nasvet. :-?


Slika
Slika
Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Evo program za izračun težišča.
http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm
BB
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

O:) O:)
lp
Sašo
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Jaz bi naredil pomanjšanega drsalca z enako silhueto pa malo eksperimentiral, saj je tako lepega modela res škoda.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

tmrt napisal/-a:Jaz bi naredil pomanjšanega drsalca z enako silhueto pa malo eksperimentiral.

Točno to sem včeraj storil in ga streljal z gumico okrog hiše. :D Težišče je tam nekje kamor ga pokaže tale kalkulator. Prvič grem še za 1 cm bolj naprej.
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Kako mnenje okrog starta iz roke?

Potiska je več kot mase in razmišljam, da bi ga zgrabil za rep, ter sunil vertikalno v zrak. Meta "vodoravno" si ne upam, ker ga za nič nimam prijet in bi verjetno telebnil preden ga potisk dovolj pospeši, da zgrabijo komande. Za razliko od propelercev propelerjvev tok ne piha po krmilih.
:-k
lp
Sašo
borisk
Zagrizenec
Prispevkov: 273
Pridružen: 20 Jun 2002, 01:00
Kraj: šmarje

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a borisk »

SAL start?
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Tole! Ampak manjše in močnejše!

https://youtu.be/MXsPhINS4JA?t=1m
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Katapult imam, ampak ga ni veselo nosit na hrib.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a Icoman »

Ti kar verjamem da ga nimaš za kaj prijet... A če ga primeš takoj za krilom? A neugodno sedi v roki ali je trup prededbel za dober prijem?
112 je kar zajetna mrcina ... to je okrog enega metra dolgo, trup ima pa tudi kar zajeten premer... mogoče če kak šmirgel papir nalepiš na trup da imaš boljši grip... ugibam
Mogoče kaka hitra elastika?
Ali pa...
Za prvi polet... če uporabiš svoj stari katapult in se odpelješ nekam kamor ti ne bo treba peš vlačit železnine? Nekam na ravnino :D

Glede težišča samo razmišljanje, če si delal scale potem bi jaz probal malenkost pred točko kjer je pravi imel vpete dodatne rezervarje in pravtako malo pred osjo glavnega podvozja.

Me pa resno zanima kako si izvedel pogon taileronov in pa sam nosilec ki je v krilcu. Ni to ravno klasika na pant ali pa vagica. Precej huda naloga za možgan se mi zdi tole... pa še brez lufta in cel hod servota da je stvar natančna... Težka je scratchbuilderska.
Veliko sreče pri prvem poletu.
šmergl itaq rulz
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: mig-19C, bugar

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Krilo od znotraj deluje podobno kot izjemno poenostavljeno krilo originala. Enostavno sem izdelal 8 reber iz 2 mm balse in jih nalepil na spodnjo oplato pod pravim kotom na prednji rob. V težišču profila je vlepljen nosilec iz 3 mm trde balse, čez pa še ena 2 mm lahka oplata. V korenu sta izdelani dve nožnici za bajonete iz vp in ti sta pravokotni na prvo rebro. V bistvu sem se zgledoval po RBC KITSovem Super Sabreu in zadeva špila. Dodatno ojačitev, ki je verjetno kar hglavna nosilnost sem izdelal z papirnatim trakom po vogalu med krilom in trupom. Zadeva nosi dovolj, da bi ob trdnostnem testu prej zlomil krilo kot odtrgal ta spoj. Krilo sem obrusil in prekril z japonskim papirjem.
Taileroni imajo vlepljen 6 mm karbonski bajonet, ki gre skoz trup in znotraj trupa je na ta bajonet nalepljena ročka, ki jo goni servo. Prestava je dovolj izdatna, da ob polnem hpdu serva taileroni hodijo gor-dol za 20 mm, gonita jih pa krilna servota Futaba 3150 ali nekaj takega. Stvar je povsem brez zračnosti, višinc je pa dovolj lahek, da ne bo kakih problemov lomljenja bajoneta ob kakem tršem pristanku. Zračnost je bilo precej enostavno odpravit tudi zaradi dejstva, da je trup zadaj pri višincu zelo širok in je bilo prostora za dolg tulec bajoneta.

Prvi in verjetno še prenekateri polet bo izpeljan z katapultom. Prijet ga ne morem, ker je merilo 11:1 in pod krilom je trup 132 mm debela cev, ki se proti repu nič ne zoži, ker je bilo letalo dvomotorc. Edina bo z prijemom za smernik, oziroma "SAL" met, če bi to dovolj obvladal, da ga ne vržem kot frizbi.
Mere so sledeče:
- čez vse je dolg 1.159 mm
- trup je dolg 1.039 mm
- čez krila meri 840 mm
- kabina je ravno dovolj velika, da gre not 6s-3300 mAh 30-60C aku
- spredaj je nos ravno pravi za scale mere ob minifan dimenzijah, zadaj je pa malo čudno, ko je na sredi okromne riti ena sama luknja, namesto dveh pri originalu.
- višinc ima celih 400 mm razpona in bo po moje kar učinkovit taileron, saj ima še boljše razmerje glede krila kot pri F35, ki se super vrti. Bomo videli kako bo puščica nagajala nagibu. :-&


p.s.
Je pa nora stvar tale Wemotecov EVO rotor. Ima 11 lopatic, ki skupaj z 4 statorskimi krili dajejo frekvenco okrog 50.000 Mhz in slišiš dobesedno le rezko piskajoče harmonije in sikanje zraka, ki piha okrog 300 km/h. Zvoki so zelo podobni vročim turbinam, le manj jih je in grmenja ni zraven.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Jet modeli