Pulzo Jet

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Odgovori
Uporabniški avatar
blazk
Tekmovalec
Prispevkov: 228
Pridružen: 24 Nov 2004, 09:31
Kraj: Zagorje ob Savi

...

Odgovor Napisal/-a blazk »

@mdm-1:
In kaj lepše "ropota"? Turbina, al "nekontoliraneexplozijebrezgasakiparajonebo"?

To morm enkrat videt...
Bi se enkrat povabu pogledat tolo stvaritev...če lahko?!...
Vzamem zelenca s sabo... :) Da ne bomo spet žejni ;)

Čaw
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

No ja da malo osvežim temo :lol:


gradnja je do nadaljnega zastala zato ker je potrebno izdelati stroj za zvijat pleh (s klepanjem nisem prišel nikamor). Vse ostalo pa je končano.

Lp Luka
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

ja, ja........
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Jaz sem šel gledat za ceno materjala.
0.6mm debelo vlečeno jeklo stane 11€ in to 2m x1m (dva kvadratna metra) :roll: (v Kovina trade-Črnuče)
Edino vzmenega jekla pa nimajo (tako tankih debelin!)

@Luka:
Obišči najbljižega mojstra ki izdeluje žlebove !
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ »

Ultralajt napisal/-a:ja, ja........
Še ena konstruktivna??

Lp,

Peter
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Sej sem dobil ves material razen vzmetnega jekla. Jutri grem se v italijo pogledat ce ga dobim
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Kaj če bi najprej rore skup zapikal, da se lahko malo považiš Ultralajtu :P
www.okarbon.eu
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

pete_ napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a:ja, ja........
Še ena konstruktivna??

Lp,

Peter
Je treba včasih dati kako pikro pripombo (ane?) da se stvari premaknejo ;)

Sem že na prejšnji strani pokazal kako naj bi se na roke naredila cev, pa ni obrodilo sadov... kako naj bom potem dobre volje ;) če vidim da seme pade na neplodna tla!? :D


No, za dodatek, naj opišem, kako sem se lotil izdelave "cevi" jaz:

Pokazal bom na roke stolčene cevi mojega pulzota. Star je nekje med 20 in 30 leti. Takrat sem delal v fabriki, kjer sem si lahko privoščil obisk delavnice in kakšen hiter "fuš", brez da bi šef to vedel. ;)
Pločevina je Inox, debeline 0,8mm (bi lahko bila tudi tanjša) medtem ko sta navojni obroč, nastavek za svečko in ventilna plošča iz navadnega železa, zato je v teh letih to že zarjavelo. Na ventilni plošči in v notranjosti se pa vidijo sledi neuspešnih poizkusov vžiga. Kolikor se spomnem, je le enkrat motor naredil WRUUUMMM...PUFFF. :) in sem se počutil, kot car.

Motor je narejen po načrtu gospoda Verija Kolmana iz Litije, ki je bil objavljen v eni zgodnjih povojnih številk revije Življenje in tehnika.

Plašč zgorevalne komore (premer ~66mm) sem ukrivil na roke, tako da sem jo krivil preko tanjše železne cevi vpete v primežu. Prav tako sem po enakem postopku ukrivil koničen del cevi (premer 66/32mm na dolžini 80mm), le da sem si pri ožjem delu pomagal še s kladivom na špičaste. delu kovaškega nakovala (ampus).

Tanko cev sem oblikoval z udrihanjem kladiva.

Najprej sem primež razprl za enih 5cm, nanj položil trak pločevine, ter nanjo položil jekleno cev premera okoli 2cm. S težkim kladivom sem udarjal po cevi, ter sproti kontroliral obliko, ter postopno zapiral čeljusti primeža.
tako je nastal žleb v obliki črke "U".
Potem sem v ta U postavil železno cev in vse skupaj vpel v primež. Sedaj sem postopno s kladivom zakrivil še preostanek cevi (ravni del U-ja), najprej enga, nato še drugega, da sta se skoraj dotaknila eden drugega.

Natio sem stopil k varilcu. S papagaj kleščami sem stisnil cev skupaj, da mi je varilec na parih mestih cev spojil skupaj (zapikal).

Sedaj sem spet dal železno cev v moj izdelek, ter se vrnil k nakovalu in s plastičnim kladivom udarjal po cevi, da sem "popravil" obliko. Nato sem dal cev zavariti po celem spoju. Po notranji strani cevi sem s polokroglo pilo pobrusil vad, da je bila cev bolj gladka..prav tako po zunanji strani. Zunaj je bilo lahko, saj sem var čistil z brusilnim strojem, notri je pa pela polokrogla pila...in je bilo zelo naporno, ker je zvar trd.

Ko so bili vsi segmenti pulzota zavarjeni v celoto, sem vse skupaj dobro pobrusil z brusnim papirjem in je kar naenkrat izgledalo veliko bolje.

Venturi cev je postružena iz aluminija. Bila bi lepša in lažja, če bi bila zunaj lepo zaokrožena, vendar sem se odločil za takšno, kakršna je, da je strugar imel manj težav...pravzaprav, da je bila hitreje narejena.

Motor tehta točno 700 g. Dolžina je 54 cm.
Če se prav spomnem, naj bi imel okoli 20 N potiska. To bi po kmečki logiki pomenilo, da je v izpušni cevi srednji tlak okoli 0,24bara višji od okolice. Kakšen je ob eksploziji ne vem, zagotovo pa ni veliko.


Predlani sem nabavil klasično vžigalno tuljavo od avta, ter sčaral s pomočjo enega malega releja zadevo, ki je brnela in prekinjala tok za delovanje tuljave (funkcija platin na navadnem vžigu), vendar je nabrž bil padec napetosti na tuljavi releja prevelik, saj iskra na svečki ni bila sposobna vžgati goriva (bencin).

Bom enkrat poizkusil z novoletno kresničko, ki jo bom potisnil v izpuh. Z odprtim plamenom zadaj se ne bi igral....

Sicer pa bi jaz, če bi mi (če mi bo) uspelo osposobiti tega pulzota, naredil model klasične oblike, da bi ga bilo bolj varno leteti, saj ob tem ne bi dosegal ne vem kako velike hitrosti. Hitrost ubija :lol: :lol: :lol:

Mitja
Priponke
Pogled od spredaj. Na medeninasto cev se natakne dovod goriva. Bočno sta dve šobi, skozi kateri podtlak sesa bencin.
Pogled od spredaj. Na medeninasto cev se natakne dovod goriva. Bočno sta dve šobi, skozi kateri podtlak sesa bencin.
sprednji del.jpg (58.09 KiB) Pogledano 8553 krat
Venturi glava (vplinjač) je pritrjen z drobnim navojem na zgorevalno komoro.
Venturi glava (vplinjač) je pritrjen z drobnim navojem na zgorevalno komoro.
venturi odvit.jpg (63.74 KiB) Pogledano 8553 krat
Dolžina 154 cm, premeri 66-32mm.
Dolžina 154 cm, premeri 66-32mm.
primerjava velikosti.jpg (61.7 KiB) Pogledano 8553 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 26 Nov 2009, 08:07, skupaj popravljeno 3 krat.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Še ene tri slike....
Priponke
Ventilna plošča. Ventili so že majčkeno pokrivljeni po svoje. Zadaj moram narediti novo ploščo, ki preprečuje prevelik odmik ventilov in jih ščiti pred vročino.
Ventilna plošča. Ventili so že majčkeno pokrivljeni po svoje. Zadaj moram narediti novo ploščo, ki preprečuje prevelik odmik ventilov in jih ščiti pred vročino.
ventilna plošča.jpg (61.55 KiB) Pogledano 8546 krat
Od blizu. Se malce poznajo sledi primeža in kladiva a ni hudo....
Od blizu. Se malce poznajo sledi primeža in kladiva a ni hudo....
cev od blizu.jpg (69.36 KiB) Pogledano 8546 krat
Na roke skrivljena cev. Saj ni nujno za delovanje, da je geometrijsko popolnoma natančen krog!
Na roke skrivljena cev. Saj ni nujno za delovanje, da je geometrijsko popolnoma natančen krog!
cev od zadaj.jpg (54.94 KiB) Pogledano 8546 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

pete_ napisal/-a:Še ena konstruktivna??
Lp,
Peter
Ti si Peter zdaj na vrsti, Pehto že srbijo prsti! :lol: :lol:

Slika
Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ »

Mi je všeč! To bo še zanimivo. Glede krivljenja pa, jaz tudi ne bi kompliciral, Luka se je odločil da bo popolno, pa naj se trudi :D

Lp,

Peter
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Načrt po katerem sem takrat delal:
Priponke
pulzoreaktor by veri kolman-s.jpg
pulzoreaktor by veri kolman-s.jpg (140.9 KiB) Pogledano 8426 krat
Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ »

Pločevina za ventile:

http://www.kern.si/

Prav na zadnji strani:
Priponke
5.pdf
(1.5 MiB) Prenešeno 160 krat
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Palašči po Ultarlajtovi metodi.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Lp Luka
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

No pa še neki napredka
Slika
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Zvarjeno potrebje še brušenje :)
Slika
Slika
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Izpušna cev se mi zdi nekam zelo dolga?! Po katerem načrtu ga delaš?
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

po tem samo jo morem še malo odrezat
Slika
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Zanima me če kdo pozna koga ki bi bil pripravljen na cnc izrezat ventil
aja še vedno pa iščem vzmetno jeklo debeline 0.2 oz 0.16mm
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Ok

Zdej rabim nasvete kako ga vžgat danes sem ga vžigal skoraj 2 uri in manjka zelo malo do vžiga.

ko sem ga vžigal sem dosegel samo en pok ali pa sem dosegel zelo majhne poke (žvižganje)

Aja ultralajt a maš slučajno kakšen ventil viška saj je enakih dimenzij kot moj ??
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Aja slike bi naložil ampak shrani.si ne dela že par dni :evil: :evil: :evil: :x :x :x :x
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kralj Luka napisal/-a:Aja slike bi naložil ampak shrani.si ne dela že par dni :evil: :evil: :evil: :x :x :x :x
Zmanjšaš slike na velikost max 800x600 ali bolje še malo manj (600x400), ter po tri na post naložiš kar sem. Slike zmanjšaš na primer s programom za gledanje in urejanje slik Irfan View, ali pa kakim drugim...saj jih je zastonjskih ko listja in trave.

Kar se pa vžiganja tiče, pa moraš ustvariti pravilno mešanico zraka in bencina v zgorevalni komori. To pomeni, da moraš s komprimiranim zrakom puhati v ustje ventirijeve cevi, da podtlak posesa gorivo in ga vpihne skozi odprtine mimo ventilov v zg. komoro. Tam mora gorivo priti v stik z močno iskro iz svečke, ali pa z odprtim plamenom (ogenj zadaj za motorjem, ali novoletna kresnička potisnjena v zgorevalno komoro.

Zmes bencina in zraka eksplodira le v nekem območju in sicer ne more, kadar je premalo in tudi ne more kadar je preveč bencina v njej.

Priporočam ti, da zelo paziš, kajti če ti motor dolgo ne vžge, se lahko zgodi, da bo naenkrat bruhnil veliko ognja... zadaj in spredaj...če je to v tvoje roke, obraz ali oblačila.... raje ne pomislim na posledice!!

Torej previdno!!!!

Mitja
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Ma bom probal jutri še enkrat

a si slučajno kje zasledil s kakšnim tlakom je treba vpihavati zrak

aja a slučajno veš kako in iz česa je zgraje vžigalni sistem. V mislim imam tistega ki se ga porine v cev

Lp Luka
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kralj Luka napisal/-a:Ma bom probal jutri še enkrat
a si slučajno kje zasledil s kakšnim tlakom je treba vpihavati zrak
Ne, vendar sem videl, da nekateri upotrabijo kompresor, drugi navadno ročno pumpo za bicikl, nekateri fen, ali puhalo za listje..
Kralj Luka napisal/-a:aja a slučajno veš kako in iz česa je zgraje vžigalni sistem. V mislim imam tistega ki se ga porine v cev
Lp Luka
Starinska vžigalna tuljava od avta, vendar mora imeti namesto platin nek prekinjevalnik, ki mora zelo hitro prekinjati da je na svečki skoraj neprekinjena močna iskra.

"svečka" ki jo nekateri potisnejo v motor od zadaj, sta v bistvu dve, med sabo izoliran žici, na koncu pa odkriti, da lahko med njima skače iskra. Dobro je žici še toplotno iozolirati, da vročina ne scedi izolacije, če ne potegneš zadevo ven iz motorja pravočasno.


Mater..v teoriji tudi jaz vse obvladam :lol: :lol: #-o (po mojem pisanju sodeč), a motorja še nisem pognal. :cry:


Mitja
Odgovori

Vrni se na Jet modeli