Pulzo Jet
V zgorevalni komori nenehno prihaja do eksplozij mešanice bencina in zraka. Stene zgorevalne komore so iz jeklene pločevine 0,5 do 0,8 mm in pri mirovanju modela na tleh kar hitro zažarijo od vročine.
( slika je iz web strani: http://adamone.rchomepage.com/guide6.htm )
Zato je treba tak model, takoj ko motor vžge, katapultirati v zrak da se ne pregrejejo. (videl sem pa tudi, da so imeli modeli podvozje in so vzleteli sami brez pomoči katapulta)
Vsi modeli imajo motorje montirane tako, da jih med letom hladi obtekajoči okoliški zrak. Delta krila jih imajo montirane na hrbtu, pred ~17 leti, pa sem v Ajdovščini videl italjanski model F 86 Sabre, ki je imel pulzomotor vgrajen v notranjosti trupa, a žal motor ni hotel vžgati, da bi videl kako zadeva leti. Drugi model, ki sem ga videl tam, pa je bil elegantne oblike, motor pa je imel skrit v zadnjem delu trupa, ki je bil oblikovan v obliki nvzdol obrnjene črke U. Tako da je bil motor lepo skrit v konturi trupa. vendar je mimo njega lahko še vedno teklo dovolj hladilnega zraka. Ta model je pa dobesedno raztural. Modelar je res obvladal letenje s tem modelom.Takrat me je gledanje tega modela bolj prevzelo, kot katerikoli turbinski jet model, ki so se pojavili mnogo kasneje. Pilot ni delal samo hitre prelete, ampak je izvajal tudi lepe akrobacije.
V eni stari nemški reviji Hobby (okrog leta 1988), sem videl načrt za pulzota in model. Tam je bil model zaščiten s tanko plastjo azbesta (takrat se še ni menda javno vedelo, da je azbest škodljiv za zdravje) preko njega pa še aluminijasta folija. Svetla folija najbrž odbija infrardeče žarke (toploto).
Sem pa nekje prebral, da če pulzo motor vstavimo v pravilno oblikovano cev, se hladilni zrak, ki priteče skoznjo, segreje, kar mu poveča notranjo energijo, ter z nekaj dobrodošle ustvarjene potisne sile steče zadaj ven...
Moj model bom pokril v bližini motorja s tiskarsko aluminijasto pločevino (folijo).
Mitja
Pa še en link, kjer je en prav zanimiv model na pulzojet, z naprej obrnjenimi krili: http://digilander.libero.it/pampy/Pag%2 ... Pulso.html
( slika je iz web strani: http://adamone.rchomepage.com/guide6.htm )
Zato je treba tak model, takoj ko motor vžge, katapultirati v zrak da se ne pregrejejo. (videl sem pa tudi, da so imeli modeli podvozje in so vzleteli sami brez pomoči katapulta)
Vsi modeli imajo motorje montirane tako, da jih med letom hladi obtekajoči okoliški zrak. Delta krila jih imajo montirane na hrbtu, pred ~17 leti, pa sem v Ajdovščini videl italjanski model F 86 Sabre, ki je imel pulzomotor vgrajen v notranjosti trupa, a žal motor ni hotel vžgati, da bi videl kako zadeva leti. Drugi model, ki sem ga videl tam, pa je bil elegantne oblike, motor pa je imel skrit v zadnjem delu trupa, ki je bil oblikovan v obliki nvzdol obrnjene črke U. Tako da je bil motor lepo skrit v konturi trupa. vendar je mimo njega lahko še vedno teklo dovolj hladilnega zraka. Ta model je pa dobesedno raztural. Modelar je res obvladal letenje s tem modelom.Takrat me je gledanje tega modela bolj prevzelo, kot katerikoli turbinski jet model, ki so se pojavili mnogo kasneje. Pilot ni delal samo hitre prelete, ampak je izvajal tudi lepe akrobacije.
V eni stari nemški reviji Hobby (okrog leta 1988), sem videl načrt za pulzota in model. Tam je bil model zaščiten s tanko plastjo azbesta (takrat se še ni menda javno vedelo, da je azbest škodljiv za zdravje) preko njega pa še aluminijasta folija. Svetla folija najbrž odbija infrardeče žarke (toploto).
Sem pa nekje prebral, da če pulzo motor vstavimo v pravilno oblikovano cev, se hladilni zrak, ki priteče skoznjo, segreje, kar mu poveča notranjo energijo, ter z nekaj dobrodošle ustvarjene potisne sile steče zadaj ven...
Moj model bom pokril v bližini motorja s tiskarsko aluminijasto pločevino (folijo).
Mitja
Pa še en link, kjer je en prav zanimiv model na pulzojet, z naprej obrnjenimi krili: http://digilander.libero.it/pampy/Pag%2 ... Pulso.html
V Ajdovščino sta ponavadi hodila nastopat na mitinge dva brata iz Italije s Sagitariji. Eden od teh se je potem preusmeril na motorno zmajarstvo in celo dosegel tedanji višinski svetovni rekord, kasneje pa se mu je na žalost med izvajanjem akrobacij zmaj zložil in ...Ultralajt napisal/-a: Drugi model, ki sem ga videl tam, pa je bil elegantne oblike, motor pa je imel skrit v zadnjem delu trupa, ki je bil oblikovan v obliki nvzdol obrnjene črke U.
Zadnjič sem videl in še bolj slišal Sagitaria s pulzorjem leteti na mitingu v Italiji pred tremi leti. Se pravi, da še niso šli v pokoj.
Robi, takrat ko sva to gledala v Ajdovščini, sem se seveda bolj zanimal za zmaje, ker sem takrat bil zelo aktiven zmajar, in me žal takrat modeli niso toliko zanimali, so pa seveda ti pulzoti pritegnili mojo pozornost. Nisem si zapomnil imen teh dveh modelarjev. Sta pa vsekakor zelo izstopala od vsega ostalega prikazanega takrat.
Prav zato sem par let zatem na šihtu izrezal kose pločevine, jih s kladivom preoblikloval, kolega mi je pa zadevo zavaril. Seveda pa sem moral dati tudi za pijačo v strojni delavnici, kjer mi je strugar izstružil prednji difuzor in vse tri dele z navojem. Potem je pa to dvakrat prdnilo, skurilo ventilčke (narajene iz pločevinke piva), ter čakalo pozabljeno do sedaj.
Prav zato sem par let zatem na šihtu izrezal kose pločevine, jih s kladivom preoblikloval, kolega mi je pa zadevo zavaril. Seveda pa sem moral dati tudi za pijačo v strojni delavnici, kjer mi je strugar izstružil prednji difuzor in vse tri dele z navojem. Potem je pa to dvakrat prdnilo, skurilo ventilčke (narajene iz pločevinke piva), ter čakalo pozabljeno do sedaj.
Za toplotno izolacijo bi bil morda zanimiv aerogel. Seveda ob predpostavki, da se najde dober sponzor.
Dobavitelji aerogela so na tem seznamu:
http://p25ext.lanl.gov/~hubert/aerogel/ ... liers.html
Več o aerogelu pa tukaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerogel
Dobavitelji aerogela so na tem seznamu:
http://p25ext.lanl.gov/~hubert/aerogel/ ... liers.html
Več o aerogelu pa tukaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerogel
Poznam tudi tisto pasto, ki jo naneseš na eno stran varjenca in prevzame nase vso toploto, ki nastane zaradi varenja, tako da lahko na drugi strani držiš z golo roko. Uporabno kadar se varijo kakšni ventili na cevovodih, da vročina ne uniči notranjih elementov (tesnila itd...)
Ne splača se preveč razmišljati o hudi toplotni izolaciji.
Poskrbeti je treba samo za veliko zraka (zrak je tudi izolator) in površino, ki odbija toloto.
Pa takoj ko motor vžge, odleteti...
To je še najceneje.
Seveda pa bi bilo treba resno razmisliti o izolaciji, če bi hotel motor vgraditi v notranjost trupa modela, d abi ne posztal leteča baklja... ali še slabše...nevoden projektil
Hehe, to si me spomnil ... v eni reviji pred leti je bla fotoreportaža ... je en tip naredil dva Me262 lookalike aviona, rdeča, vsakega z dvema pulzojetoma ... So šli letet v neko puščavo in po prvem letu mu je od obeh avionov ostal en kos krila En se je že v zraku vžgal, drugemu je pa en jet crknu ... in oba sta končala v kratki ognjeni krogli na tleh. Tko da ja, zna bit špas tole
Pozdravljeni
Leta 92 sem bil v Švici na obisku pri "Swiss pulso jet team" skupaj z Bogotom Štempiharjem in nekaj logaškimi modelarji. Skupaj smo šli še na letalski miting v Ambri. Bogo je za njih izdelal nekaj fantastičnih modelov glej sliko. Model je izdelan po njihovem kalupu. Mogoče ima Bogo še kakšnega, ki bi ga ti lahko uporabil ali pa vsaj kakšen nasvet. Prvič je pulso jet letel na modelarskem mitingu v Logatcu 91. Bilo je noro še danes mi gredo kar kocine pokonci, ko se spomnim na to hitrost in predvsem zvok. Spomnim se, da je po pristanku nekaj logaških domačinov pridirjalo na mopedih vprašat, kje je pristal vojaški reaktivec.
Upam da boš zmogel še toliko volje in nadaljeval. Pulso jet je definitivno nekaj posebnega. Glede na enostaven koncept pa je še toliko bolj zanimiv saj praktične uporabe ta motor v praksi (razen V1) skoraj ni doživel.
Lep pozdrav
Leta 92 sem bil v Švici na obisku pri "Swiss pulso jet team" skupaj z Bogotom Štempiharjem in nekaj logaškimi modelarji. Skupaj smo šli še na letalski miting v Ambri. Bogo je za njih izdelal nekaj fantastičnih modelov glej sliko. Model je izdelan po njihovem kalupu. Mogoče ima Bogo še kakšnega, ki bi ga ti lahko uporabil ali pa vsaj kakšen nasvet. Prvič je pulso jet letel na modelarskem mitingu v Logatcu 91. Bilo je noro še danes mi gredo kar kocine pokonci, ko se spomnim na to hitrost in predvsem zvok. Spomnim se, da je po pristanku nekaj logaških domačinov pridirjalo na mopedih vprašat, kje je pristal vojaški reaktivec.
Upam da boš zmogel še toliko volje in nadaljeval. Pulso jet je definitivno nekaj posebnega. Glede na enostaven koncept pa je še toliko bolj zanimiv saj praktične uporabe ta motor v praksi (razen V1) skoraj ni doživel.
Lep pozdrav
- Priponke
-
- pulso2.jpg (40.87 KiB) Pogledano 5994 krat
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Meni je še vedno najbolj všeč tale posnetek... http://www.voegele-motorsport.de/infernovorbeiflug.wmv kapo dol pred pilotom!
Moram priznati, da se tudi sam vse bolj nagibam k delta krilu za ta motor, kajti delta krilo ima nedvomno precej dobrih lastnosti, ki jih pilot zelo rabi pri takem modelu:
- delta krilo prenese velik razpon vpadnih kotov
- lahko se naredi kompaktno krilo, ki zdrži veliko obremenitev
- malo nepotrebnega upora (ker ni trupa in repnih površin)
Mitja
P.S.: hvala za ponudbe za delta krilo...vendar vedno model naredil sam (čeprav sem se zadnje čase nekam "skomercializiral" )
- delta krilo prenese velik razpon vpadnih kotov
- lahko se naredi kompaktno krilo, ki zdrži veliko obremenitev
- malo nepotrebnega upora (ker ni trupa in repnih površin)
Mitja
P.S.: hvala za ponudbe za delta krilo...vendar vedno model naredil sam (čeprav sem se zadnje čase nekam "skomercializiral" )
Za tvoj projekt bi bilkot nalašč model SAGITTARIO. Sem ga že večkrat videlna mitingih. Lahko leti počasi ali pa tudi presneto hitro. Rabiš pulzarja s cca 3,5 kg potiska. Model izdeluje Zanini (Z-model) www.zmodel.it
Sem pa kar malo užaljen ko praviš da naj se s turbinami ukvarjajo stari in bogati. Ne počutim se še starega, pa tudi bogat nisem. naredil sem pa že nekaj turbin.
Lp
Sem pa kar malo užaljen ko praviš da naj se s turbinami ukvarjajo stari in bogati. Ne počutim se še starega, pa tudi bogat nisem. naredil sem pa že nekaj turbin.
Lp
Tole sem izbrskal iz arhiva mojih obiskov Italijanskih mitingov. Je še iz časov ko naravovarstveniki niso imeli take besede. Ko je zadeva zalaufala si čutil vibracije v trebuhu in ni se bilo mogoče normalno pogovarjat, tko ropota. Ušesa so pa zabolela ko je zadeva ugasnila. Naenkrat tišina!
Veliko uspeha pri tvojem projektu!
Veliko uspeha pri tvojem projektu!
- Priponke
-
- pulzar.jpg (26.1 KiB) Pogledano 6034 krat
- AIRGHANADA
- Freak
- Prispevkov: 976
- Pridružen: 30 Nov 2006, 22:41
- Kraj: Marburg
- Kontakt:
Nisem si mislil, da je Pulzo jet navdušencev toliko, da si naredijo celo svoje srečanje
slike modelov na pulzomotorje:
http://www.pulsotriebwerk.de/nachlese/DOT.html
prireditev Days of Speed and Thunder:
http://www.pulsotriebwerk.de/
Mitja
slike modelov na pulzomotorje:
http://www.pulsotriebwerk.de/nachlese/DOT.html
prireditev Days of Speed and Thunder:
http://www.pulsotriebwerk.de/
Mitja
Pa še en dolgi film z zgoraj omenjene (lanskoletne)prireditve:
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 7194394854
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 7194394854
Mitja,
imam idejo!
Ko boš prišel na Hom dirkat, prideš uro prej, se lahko oglasiš in s seboj prineseš pulzota. Ni hudič, da ne kresne, pa še mojo stvaritev lahko vidiš.
Rabim mal spodbude, da štartam nov projekt. Kaj praviš?
Drugače je pa odločitev padla, ko bo asfaltna steza v Lescah, ma da pulzo -delta poleti.
Lp Gašper
imam idejo!
Ko boš prišel na Hom dirkat, prideš uro prej, se lahko oglasiš in s seboj prineseš pulzota. Ni hudič, da ne kresne, pa še mojo stvaritev lahko vidiš.
Rabim mal spodbude, da štartam nov projekt. Kaj praviš?
Drugače je pa odločitev padla, ko bo asfaltna steza v Lescah, ma da pulzo -delta poleti.
Lp Gašper
Ni problem! Ga vržem v koferam, pa bova drug drugemu dala malo več zagona, ali pa se vsaj dobro nasmejalamdm-1 napisal/-a:Mitja,
imam idejo!
Ko boš prišel na Hom dirkat, prideš uro prej, se lahko oglasiš in s seboj prineseš pulzota. Ni hudič, da ne kresne, pa še mojo stvaritev lahko vidiš.
Rabim mal spodbude, da štartam nov projekt. Kaj praviš?
Drugače je pa odločitev padla, ko bo asfaltna steza v Lescah, ma da pulzo -delta poleti.
Lp Gašper