Pulzo Jet

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Pulzo Jet

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jan 2006, 11:02

Vsake toliko, na dan privlečem kak projekt, ki mu je kakorkoli pošlo začetno navdušenje, ali je iz kakega drugega razloga šel v pozabo.

No, te dni, sem začel spet po rokah valjati nedokončan pulzoreakcijski motorček, ki sem ga začel delati pred več kot 15 leti.
http://www.msm-rc.net/forum/download.php?id=6277

Pravzaprav mi manjka za zagon motorja samo še "gizmo" ali "one" za iskro na svečki za vžig, ter ena ploščica, ki ščiti ventile pred direktnim plamenom.

Sem si pa tudi že zamislil kak model bi naredil za ta motor. Ko sem videl delta model s pulzojet motorjem, sem videl, da je hitrost preveč velika in je zadeva kar nevarna. Zato razmišljam bolj v smeri "klasične" oblike, ki bo vsaj toliko bremzala, da model ne bo letel kot strela.

Model ne bo imel podvozja, vzletel bo pa s pomočjo nategnjene gume.

Krila bodo v gradnji stiropor/balza, na kritičnih mestih pokrita z aluminijem.
Trup bo komplet aluminijeva konstrukcija, z vzdolžnicami, rebri in s tanko aluminijasto oplato (0,1mm), da bo kos povišanim temperaturam zaradi žarečega motorja tik pred vzletom.
Prednji, ovalni del trupa bo oblikovan iz stirodurja in steklene tkanine. Prav tako kabina.
Krmiljena bosta nagib in višina, ter varnostni ventil za zapiranje dotoka bencina.

To so sedaj želje, ki so privrele na dan..kaj bo pa na koncu izpadlo, bomo pa videli :D
Priponke
pulsomodel3.jpg
pulsomodel3.jpg (18.05 KiB) Pogledano 13947 krat
pulsomodel2.jpg
pulsomodel2.jpg (13.15 KiB) Pogledano 13947 krat
pulsomodel1.jpg
pulsomodel1.jpg (12.22 KiB) Pogledano 13947 krat

Uporabniški avatar
Kroko
Tekmovalec
Prispevkov: 445
Pridružen: 05 Apr 2004, 19:15
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Kroko » 06 Jan 2006, 11:45

Tole bi pa prav rad videl

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jan 2006, 12:12

Kroko napisal/-a:Tole bi pa prav rad videl


Če bo model ugledal luč sveta, zagotovo ne bo načičkan tako kot je tale na zgornjih treh slikah. Tudi nos modela bo lepo zaoblejn in ne tako oglat...se mi zaenkrat ni ljubilo modelirat v detajle.
Bolj ko ga gledam, bolj vidim, da bi bil boljši brez kričečih packarij.
Gor bo samo kak "štrajfn" ki bo "povdaril" brzino :D

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1247
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 06 Jan 2006, 15:32

Mislim da sosedje ne bodo ravno najbolj zadovolnji ob grumenju tega motorja...bi bilo dobro najprej malo potrenirati beg pred razjarjenim kmetom s trizobom... :wink:

Šalo na stran, kolikšno hitrost curka potisnih plinov bi dosegel, glede na to da gre za neke vrste raketnega motorja-odmetavanje goriva?

Lp Matjaž

Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2806
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: http://jure.pecar.org/prodam/index.html
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a pegasus » 06 Jan 2006, 15:52

Pulzojet je poganjal nemške V1, ki so bile tisti čas dosegljive le najhitrejšim zavezniškim lovcem ...

Se pa spomnim pred leti mitinga v Radomljah, ko sem bil še mulc ... so eni italjani z delta modeli s pulzojeti mal orali po nebu ... mislim da je šlo okrog 250km/h, Pa pozor, pri teh zadevah nimaš gasa, to gre skos na ful :)

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5003
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 06 Jan 2006, 15:59

pegasus napisal/-a:Pulzojet je poganjal nemške V1, ki so bile tisti čas dosegljive le najhitrejšim zavezniškim lovcem ...

Se pa spomnim pred leti mitinga v Radomljah, ko sem bil še mulc ... so eni italjani z delta modeli s pulzojeti mal orali po nebu ... mislim da je šlo okrog 250km/h, Pa pozor, pri teh zadevah nimaš gasa, to gre skos na ful :)



Kaj ti bo gas pri jet modelih? Saj so že na polno prepočasni.
Za primer prehitrega pristanka je Dobro vnaprej poklicat gasilce.




lp
Sašo

Uporabniški avatar
MarE69
Freak
Prispevkov: 525
Pridružen: 30 Nov 2004, 07:45
Kraj: NM

Odgovor Napisal/-a MarE69 » 06 Jan 2006, 16:13


Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jan 2006, 17:00

Poglejte fantje, mal se umirte!

Nisem toliko zagnan, da bi šel v izdelavo in nabavo štiklcev za pravega jeta s turbino, ki povzročajo orgazme nekaterim obiskovalcem mitingov....to naj počnejo stari in premožni.

Meni se pa zdi škoda, da mi ta zanimiv projekt (še enkrat ..ne primerjajte tega s turbojeti!) stoji in propada.

Zakaj ga pa ne bi oživel? To je zelo cenena stvar. Nič, razen ventilčkov se ne more pokvariti. Ventilčke je pa itak treba zamenjat vsake par poletov.
Cena te zadeve je droben odstotek tistega kar rabite, če želite imeti "pravi jet model". Če tole usejem v zemljo, bo pulzojet ostal čisto cel!

Zadeva res rjove kot sam satan. V živo sem to videl na mitingu v Ajdovščini.
Kar se tiče hitrosti... 250-450 km/h so leteli modeli s takim pogonom.
Kar se tiče regulacije plina...nekaterim se to da!

Sosedje se ne bodo nič bunili, ker nisem tako neumen, da bi s tem letel doma. Imamo samotno dolino Rusovco, kjer je primeren prostor za letenje s takimi zadevami.

Ne vem čemu link do filma reakcijskega modela ki se na koncu sesuje...nima vaze z mojo temo. Ta model ni bil gnan s pulzoreaktorjem.

Še enkrat povdarjam, da je nesmiselno delati kakršnokoli primerjavo med pulzo in turbinskim motorjem, Niti predstavljen model s katerim od "znanih" jetov!

Nič ne bi imel proti, če bi delali primerjavo s temlem spodaj:
Slika
pa še slika motorjev od blizu:
Slika
Vse ostale primerjave in depresivne pripombe in izjave me pa dobesedno razpi..i!
Tukaj je domača stran o pulzoreakcijskih motorjih: http://www.airtoi.com/pulse.htm

Ko najdem link z videom kako ta reč leti in rjove, dam pa še tisto gor.
Imam sicer nekaj teh videov na disku...a sem že pozabil kje na netu sem jih snel.

Mitja



:grrrrrrrrrrr:

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9122
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 06 Jan 2006, 17:24

Mitja, lepo tole :)

Naj ti pomagam glede video posnetkov.

Tule prodaja nemški poslovni kolega delte in ME 163 izdelane v SLO:

http://www.voegele-motorsport.de/html/f ... chnik.html

Je tudi video. Za videt in za slišat 8)
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5003
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 06 Jan 2006, 18:37

V prejšnjem postu sem se malce pohecal, sedaj pa ne. Zanima me:

- kaka je minimalna hitrost, da ta zadeva začne trgat.
- koliko česa porabi na minuto.
- koliko ima potiska in koliko tehta.
- bi to šlo na čolnu katamaranu?Slika Bil bi strah in trepet za komarje in ostali mrčes 3 cm nad vodo.
- se da dobiti načrt z popisom materiala? Nikoli ne veš kaj me še piči.





lp
Sašo

Uporabniški avatar
MarE69
Freak
Prispevkov: 525
Pridružen: 30 Nov 2004, 07:45
Kraj: NM

Odgovor Napisal/-a MarE69 » 06 Jan 2006, 18:50

Hm, brez zamere, tudi jaz sem se hecal, predvsem na raktivcev post, nisem pa hotel nič slabega. Drugič bom tiho. Zgleda da je vpliv petka in smo vsi malo našpičeni.

Sicer pa podpiram vsako dobro idejo in tole se mi zdi res odlična ideja. Upam, da boš našel čas in zadevo izpeljal v praksi.

LP,
Mare

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 06 Jan 2006, 18:56

raktivec napisal/-a:- se da dobiti načrt z popisom materiala? Nikoli ne veš kaj me še piči.



Na kompjuterju imam za 18mb načrtov pulzo motorjev. če rabiš povej


LP Peter

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jan 2006, 19:31

Miha, hvala! Ta link sem nekje "založil".

Načrti:
Moj je narejen po načrtu od gospoda Verija Kolmana iz Litije (glej spodnjo sliko)

veliko načrtov se pa nahaja na strani:pulse-jets.com , samo zadnje čase se velikokrat ne da priti gor. Je pa okoli 20 načrtov za razne pulzojete ..take z ventili in take brez.

Načrt za delta letalo in motor (podobna zadeva kot model na linku, ki ga je dal Miha) pa najdete na:
http://pulsejet.amtjets.com/technical_info.html

Samo meni se zdi tale delta malce prehuda.

Mitja
Priponke
pulzoreaktor by veri kolman.jpg
pulzoreaktor by veri kolman.jpg (45.06 KiB) Pogledano 7503 krat

Uporabniški avatar
gusar
Freak
Prispevkov: 828
Pridružen: 05 Dec 2004, 12:19
Kraj: Štajerska

Odgovor Napisal/-a gusar » 06 Jan 2006, 19:45

Tudi jaz sem se pred leti nagledal teh pulzorjev na mitingu v Ajdovščini in kako leto za tem v Radomljah.žgali so ga Italjani, ki so bili če se dobro spomnim iz italjanjske Gorice. Bila je prava poslastica saj so bile hitrosti res zavidljive.(mislim da še takrat ni bilo dostopnih miniaturnih turbin.) Zadeva je res glasna a prijetna za uho seveda če rad slišiš je pa ene velika pomanjkljivost teh pulzerjev, da je po vžigu potrebno takoj poletet, ker v nasprotnem pregorijo ventili, ker se hladijo s tokom zraka. Ob videnem smo takoj začeli razmišljat o izdelavi, vendar nikdar ni prišlo do končne realizacije.
Bilo bi prijetno slišat spet ta zvok, pričakujem realizacijo tvojega projekta =D>
MKM

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5003
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 06 Jan 2006, 20:31

Zdravo!



Kak material bi bil najboljši za ventile in zgorevalno komoro?


Pomladi se bom zagotovo enega lotil! Pa ne za letalo, ker so mi majhni in živahni elektro impelerji neskončno bolj všeč od velikih "krav", ki lahko letijo z 400 km/h pa še vedno ni pravega filinga. Zato tudi nisem eden od lastnikov jet turbine.
Uporabil bi ga na "čolnu" katamaranu, ki bi lebdel nad vodno gladino. Zadeva je precej enostavna za izdelavo in "letenje", samo tak pogon, pa bo šlo ne upam povedati kolikoSlika PRECEJ nad 100 km/h. Nemci so te zadeve zelo natanko razvili, prijelo se pa ni.




lp
Sašo

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jan 2006, 21:01

Moj pulzo je zvarjen iz 0,8mm debele nerjaveče pločevine.
Material za ventile je vzmetno jeklo 0,1mm. Menda imajo take plošče orodjarji za podlaganje ko centrirajo orodja.

Če boš delal jet za na vodo, lahko narediš takega brez ventilov, ki je v bistvu samo v "U" zavita cev z različno dolgima krakoma. Tak motor nima nobenega "migajočega" dela in se nima kaj pokvariti.
Slika

http://www.simplejets.com/

Mitja

Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly » 06 Jan 2006, 21:44

Nekaj takega je Tukaj
Priponke
Pulsjet.jpg
Pulsjet.jpg (24.12 KiB) Pogledano 7402 krat
Principle.jpg
Principle.jpg (45.92 KiB) Pogledano 7402 krat
Flame.jpg
Flame.jpg (22.22 KiB) Pogledano 7402 krat

Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly » 06 Jan 2006, 21:47

Pa še stran z linki . Klik

Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly » 06 Jan 2006, 22:01

Pa še nekaj. Klik
Zgoraj klikni na Pulsejet.

mdm-1
Razpravljalec
Prispevkov: 154
Pridružen: 15 Dec 2004, 13:55

Odgovor Napisal/-a mdm-1 » 08 Jan 2006, 12:37

Pozdravljeni,

kar se tiče konstrukcije Pulzota, čim manj komplicirat!!
Doma se mi valja doma narejen Pulzo, ki dela na vse živo, vžge
pa na navaden vžigalnik za prižiganje cigaret(ali pa Zippo).
Skozenj pihneš s kompresorjem, zračno zlačilko in stvar deluje.
Zadeva vaga dobro kilo, pihne pa dobrih 22 N iz sebe.
Kot gorivo mu najbolj paše 130 bencin, dela pa todi na 100LL,
95 in mešanico za moped, nafta mešana z gorivom mu pa ne ugaja.
Namreč gorivo z več oktani mu bistveno podaljša življensko dobo ventila,
potisk se pa ne razlikuje glede na gorivo. Zadeva je na testiranju(statično),delovala dobrih 7(sedem) minut brez prisilnega hlajenja in v tem
času porabila cca1 liter goriva.Nivo črpanja goriva pri konstantnem potisku se giblje od -15 do +5 centimetrov, kar omogoča lažjo postavitev tanka za gorivo. Aja še nekaj ventil je debeline 0,22mm, plašč komore pa 0,5mm, za glavo motorja je bil dober Al iz Merkurja, tako, da je bil največji strošek
švasanje rora pulzota. Skratka cenovno ena cenejših izvedb motorja z notranjim izgorevanjem.
Pa čim uspešnejšo gradnjo želim.
Lp Gašper :D :D

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 11 Jan 2006, 13:43

Gašper, hvala za zelo vzpodbuden tekst! :D

Ali boš zadevo dal tudi na letalo?

Upam da bova imela kmalu vsaj takle nasmeh na obrazu: http://kirn.hypermart.net/images/dale31b.jpg
:D :D

LP Mitja

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 11 Jan 2006, 13:47

Slowfly, hvala za trud in linke. Ampak vse to že imam kar nekaj časa shranjeno na disku. Namreč, v enih 4 letih sem menda pobral z neta vse kar se je dalo v zvezi s pulzoti. Bil sem tudi na pulsejet forumu, kjer sem dobil od ostalih navdušencev še dosti informacij.
Pogrešam pa modele za pulzote...vsi samo delajo motorje in z njimi razgrajajo, a na modelu se jih znajde bore malo...

LP Mitja

mdm-1
Razpravljalec
Prispevkov: 154
Pridružen: 15 Dec 2004, 13:55

Odgovor Napisal/-a mdm-1 » 11 Jan 2006, 14:21

Pozdravljen,

pozabil sem omenit, da je bil narejen tudi Delta model, na katerem
je ležal pulzo. Model je imel korensko rebro 1m veliko, tako, da je pri 6 procentni debelini profila zadostovalo za shranitev gorivnega tanka, sprejemnika in celic, servomotorja sta bila pa nameščena v krilu. Konstrukcijski izziv je bil, postaviti tank za gorivo pod žareč(1300 stopinj celzija) motor, kateri je bil izoliran s posebno zaščitno folijo z letalske industrije. Model je bil predhodno testiran s kaskaderskimi vožnjami na strehi avtomobila, kakor tudi delovanje motorja pritrjenega na avtomobil,
ter stestiranega na vse možne vpadne kote dotekajočega zraka v motor.
Sledila je konstrukcija katapulta, kateri je pospešil model do zahtevanih 38km/h, ter večkrat neuspešno lansiranje modela. Največji problem je bil premočan pospešek katapulta, kateri je prekinil dotok goriva v motor in posledično zaustavitev delovanja motorja. Rezervoar za gorivo je bila vrečka za infuzijo, katera je omogočala, da v rezervoarju poleg goriva ni bilo zraka in stem zračnih mehurčkov v dovodu goriva, kar pomeni nenadno ustavitev motorja. Sem pa prepričan, da bi model zagotovo letel in glede na čelni presek sploh ne počasi. Za profil je bil uporabljen modificiran MH22 profil brez geometrijskega zvitja, razpon je bil cca 130cm, motor je ležal na delti med dvema stabilizatorjema, skupna vzletna masa je bila 4.5 kg, z litrom goriva na krovu.
L Gašper :D :D

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 31 Jan 2006, 21:55

Gašper, hvala za info o tej delti.
Tudi sam se vse bolj nagibam k delti, ker je bolj simpl za narediti in tudi bolj čvrsto se da narediti, hkrati pa veliko lažje izpade kot pa klasični model.

V nedeljo sem poizkusil pognati motor, a je verjetno bilo premrzlo, kajti niti enega poka ni spravil od sebe. Verjetno se bencin pomešan s premrzlim zrakom noče užgati na tlaku okolice :praskam:
Imel sem dobro iskro na svečki, bencin in 4 bare stisnjenega zraka...
Bom še poizkusil, ko se malce dnevi ogrejejo.

grega
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 15 Avg 2003, 11:47

Odgovor Napisal/-a grega » 31 Jan 2006, 22:18

Kakšne temperature pa kaj dosegajo taki motorji?
Oz. kako napraviti "termično izolacijo" od modela?

Odgovori

Vrni se na