Nakup novega el. JET-a

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Nakup novega el. JET-a

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Pozdravljeni, rabim pomoč glede nabave potrebne elektronike za ta model: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... _Kit_.html

Pod modelom je piporočenih nekaj komponent, npr te:
motor+70mm turbina: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=13766

servote:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... 10sec.html

Lipo:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=11945

Za Esc še nevem 70-80A mislim da bo dovolj



Zdaj pa me zanima kaj mi vi priporočate za ta model da nebom kupomal kaj narobe.

Hvala za odgovore že v naprej.
LP
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Ali je to tvoj prvi impelerski model?

Pri tem modelu so vhodni kanali izredno slabo zasnovani. Dokler model ne dobi dobre ocene izkušenih ali vsaj verodostojnih modelarjev na RCGroups se ga jaz sploh ne bi gledal.

Impeler je relativno slab, kljub temu da je poceni ne vem če je vreden tega denarja. 45C Nanote odstvetujem, ker so realno bolj 25C. Če že raje kake 40C Turnigy, čeprav se lahko "opečeš".

Če imaš rad model in nočeš ogrožat ostale prisustvujoče na letališču mu privošči dobre in zanesljive servomehanizme, ne pa te iz linka.
www.lipo.si
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

To bo moj 3 model na impeler (2sta bila iz eppja zdaj pa bi rad nekaj bojšega). Ja res bom raje raskral na servotih. Kaj mi pa potem priporočaš za modela (razen kak pushprop)?
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

OK, potem bo nekaj v takem rangu dobra zadeva. Kaj pričakuješ od modela? Mora biti 70 mm?

Ko sem sam gledal za 70 mm impelerjem sem si bolj kot hitrosti (za to so bolj poceni 65 mm in manjši impelerji) želel dokaj vernega izgleda, "gracioznosti" in akrobatskih zmogljivosti. BEA Hawk temu kar ustreza.

Sam imam doma še novega "Boogie" Hawka in nekako ne najdem časa in dovolj volje, da ga skupaj dam. Kakovost me je kar malo razočarala in bo potrebno kar nekaj dela, da bo po mojih "standardih" ali vsaj blizu.

http://www.velocity-rc.com/cgi-bin/vrc/ ... how&pid=30

Solidni 70 mm modeli so HETovi, npr. http://www.d2air.at/index.php?templatei ... 55&search=

malce težje je dobiti SAPACove modele v Europi, npr.
http://sapacamerica.com/index.php?optio ... &Itemid=59


Če želiš malo pomodelariti pa imeti velik 90 mm impeler, pa poglej http://www.jepe.org/

Variant je malo morje, vendar ko začneš gledati za dobro letečimi in preizkušenimi lesenjačami/kompozitnimi modeli za zmerno ceno se ponudba precej zmanjša.
www.lipo.si
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Hja od modela pričakujem čim višjo hitrost in nekaj akrobatskih zmožnosti. Model ni nujno da je 70mm impeler. Kdaj doseže model večjo hitrost, če ima večji impeler ali manjši?

Drugače pa se mi tale še najbolj dopade: http://www.d2air.at/index.php?templatei ... 55&search=
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Torej osnovni model z naklonom in višino. Potem bo HETov model načeloma OK.

Poglej si potem Sniper 70, kar so kitajci poskušali ponarediti.

Glede hitrosti pa se po mojih dosedanjih izkušnjah da s 50 mm impelerčki dotakniti 200tice , tule AMX pri 185 km/h

http://www.youtube.com/watch?v=H-5j3WmbVD8

65 mm 230 - 250 km/h.

Najhitrejši 70 mm modeli so že preko 280 km/h http://www.youtube.com/user/tailslide50 ... TufYysDFJk . Kar je več rata že precej drago, razen morda Jepejevih 90 mm predelanih jetov in kakih predelav kot je http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1324088
www.lipo.si
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Najlepša hvala za te odgovore. Bom naročil tega HET-ovega.

Kako je pa zdaj z temi turbinami? Ker nimam neomejeno denarja bi se odločil za kitajski impeler. Zdaj pa me zanima ali je bolje naročit vse posebej ali skupaj z motorjem (link bi bil dobrodošel)?
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Žal dobre 70 mm kitajci ne premorejo. Saj ne boš imel zadeve iz danes na jutri, prihrani malo pa si omisli HET/Wemotec impeler, saj niso toliko dražji.
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

RBC ima tudi nekaj zanimivih modelov in prav vsi letijo. Za tiste, ki obvladajo in radi gradijo modele so posebej zanimivi leseni, ki niti niso dragi. Recimo F-100 in TA 183 sta presneto hitra...


http://www.rbckits.com/shop/index.php?_ ... at&catId=2
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Ok, hvala za odgovore.

Odločil sem bom za ta model:
http://www.d2air.at/index.php?templatei ... 55&search=

Motor:
http://www.d2air.at/index.php?templatei ... el&id=3234

edf enoto:
http://www.d2air.at/index.php?templateid=artikel&id=253

Lipote bom vzel kitajske cca. 4000mAh 4s z čim več C.
Esc prav tako kitajski 100A.

za servote pa še nevem.


Bom moral ostanoviti sklad za dobrodelne namene :lol:
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Motor in impeler sta dobra izbira, celice in model pa niti ne.
F18 je dvomotorno letalo in pri modelu z enim motorjem se precej moči izgubi v ponazoritvi dveh izpuhov. Model niti približno ni tako hiter od maket enomotornih lovcev. Na tvojem mestu bi iskal enomotornega lovca, vendar ne Mig-21 od Heta.
4.000 mAh celice so odločno pretežke. Z lažjimi največ 3.200 mAh celicami bo model precej živahnejši in imel boš precej več možnosti, da ga dolgo obdržiš med živimi.
regler mora biti na prepihu, drugače bo nekaj časa izklapljal, nato pa naenkrat izpustil dim.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Hvala za informacije. Mogoče kakšen link (iz evrope da nebo carine) ?
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Samo opomba: Hetov F18 ima enojni izpuh in ni izgub.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=230283

Ta model sem predlagal, ker je kar nekaj verodostojnih modelarjev na RCG svetovalo ta model za nadaljevalni nepenasti model. Sicer striček Google najde kar precej materiala...

Kar se celic tiče se strinjam, 2800 - 3200 mAh, regulator pa je lahko 80 A z UBEC, saj sta tako ali tako samo 2 servota (najbolje HW).
www.lipo.si
klemenmo
Razpravljalec
Prispevkov: 113
Pridružen: 31 Maj 2011, 21:32
Kraj: MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a klemenmo »

poglej HobbyKing zalogo v Nemčiji:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Warehouse
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

mihah napisal/-a:Samo opomba: Hetov F18 ima enojni izpuh in ni izgub.
Ta model ima enojni izpuh omega oblike.
Impelerji te velikosti imajo majhno število statorskih lopatic, saj so predvideni za vgradnjo v cev okroglega preseka in to čim bol k izpuhu. Ob taki vgradnji je majhno število statorskih lopatic odlična zadeva, saj ni potreben laminaren tok, le da je usmerjen čim bolj aksialno, majhni tlačni udari, ki jih tak sistem ustvarja tu ne motijo.

"Dvomotorni" izpuh omega oblike ali celo dve ločeni cevi je druga pesmica. Ne rečem, da je neuporaben, ampak razlika med dobro izdelanim "dvomotornim" in dobro izdelanim "enomotornim" izpuhom je očitna.
Ko gre rotorska lopatica mimo statorske požene ob njej zrak, ki je drugače usmerjen kot tisti, ki steče skoz prazen prostor med dvema statorskima lopaticama. Takoj za statorjem ta dva različno tekoča zračna tokova udarita skupaj in v kolikor je vse vredu dimenzionirano stečeta približno v aksialni smeri. Ampak tukaj delno že velja, da je zrak stisljiv in ta združen curek pulzira in dela turbulenco. Kot sem že dejal je to v okroglem izpuhu v mejah normale, v omega izpuhih ali celo v "hlačah" pa pride do sunkovitih dinamičnih udarcev zraka v levi ali desni prekat. Ker je zračni tlak v curku omejen to pomeni podobno kot bi metal zaslonko sem in tja, oziroma kot bi imel izpuh, ki neprestano manjša in veča presek. Dinamični udari namreč več zraka vržejo na eno stran, skoz pa ne more, ker ni tlaka, ki bi ga ven porinil. Na drugi strani je manj zraka in zato je tam manjša hitrost-potisk. Dvojna izguba energije!

Večji impelerji recimo premera 120 mm imajo veliko statorskih lopatic in tam ni več problematično uporabit enega za dva izpuha, ali za neokrogel izpuh, v 70 mm rajonu pa to pomeni kot bi vgradil precej slabši motor. Hitrejši je model, večja je tudi odstotkovno ta razlika.


V prilogi je en povsem drug stroj, ki deluje po istih načelih kot modelarski impelerji, le da je tam to pulziranje zaželeno in načrtovano, vidno pa v curku, ki je v obliki smrečice. Tudi tam se domet bistveno zmanjša, če "izpuh" ni resnično okrogel.

Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Hvala Sašo za razlago.

Moram rečt, da pri 50 mm F-18, ki ima relativno šlapasto narejen dvojni izpuh nisem opazil, da bi bilo kaj dosti izgub, bolj se poznajo izgube pri vhodnih kanalih (ki pa so res malomarno narejeni, vendar se jih da popravit). Verjetno pa bo to, da so hitrosti relativno majhne - okoli 100 km/h...
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Največji vpliv vsekakor imajo pravilni preseki od vstopa do izstopa, ampak ko to spedenaš se lahko lotiš drugih malenkosti.

Če se prav spominjam so tile Hetovi F18 z 4s akujem in 2W20 motorjem pikirali nekje z okrog 180-190 km/h. Enako voluminozen "enomotorc" ga z enakim pogonom in enako maso komot napiči na 220-230 km/h, kar sem sam preizkusil. Hec je verjetno v tem, da za to razliko ni kriv le izpuh, temveč vse po malem in smo spet tam.

Vem, da "omega" izpuh dobro deluje, če pri Minifanu zmanjšaš presek iz idealnih 25 cm2 na 20-22 cm2 in nekaj takega je tudi razlika v izkoristku med letom. Iz "omega" izpuha z presekom 25 cm2 ni nič in je bistveno počasnejši. V obeh primerih naj bi bil vstop okrog 26,5 cm2 in glede na to, da so tlaki zanemarljivi si lahko predstavljaš razliko v zračni zavori enega ali drugega vstopnika. (26,5:25 ali 26,5:22)


Pri 99% konfekcijskih modelov je tale vstopno izstopni kanal tako šlampasto izdelan, da je treba kar precej dela preden sploh prideš tako daleč da opaziš razliko med enim in drugim izpuhom. Hetov Mig-21 recimo sploh nima kanala med vstopom in impelerjem, čeprav so načeloma Hetovi modeli največ kar dobiš za ta denar.
Meni so všeč RBCKITSovi modeli, ker ti pustijo precej svobode v konstrukciji kanalov in lahko sam na sebi preizkusiš tisto "Kar Janezek zna..." Po drugi strani Hetov Sniper velja za najhitrejši model te velikosti, čeprav menim, da ga RBCjev TA 185 šišne, če ga dobro spedenaš.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Še enkrat hvala za take informacije Sašo. =D>

Malo izven tematike, vendar me zanima tvoje mnenje o:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ght=whoosh
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Če prav razumem si želijo slišat ravno to kar sovražim in to so izgube v kanalu. Tega sploh ni problem doseči, le en oster rob nekje pri vstopniku in bo "whossalo", da bo veselje. Morda se spominjaš mojega Hunterja v Krtini pred leti? To mu je bil prvi polet in je tako bučal, da sem skoraj jokal. Krivec vse te gromozanske turbulence v kanalu je bil sunkovit prehod trupa v notranjo steno vstopnika. Doma sem to le malce zaobljil in je bilo vse vredu.
Nekoč sem imel F16, ki sem mu v vstopnik dal tisto majhno rezilce kot ga ima original. Nikamor ni šlo, dokler tega nisem ven pobral, potem je bilo takoj vse vredu. Enako je bilo z mojim prvim Hunterjem, ki tudi ima v originalu to rezilce v vstopniku. Pri Migih 15 mi nikoli ni uspelo izdelat lepe aerodinamične kabinske gondole z značilno delitvijo vstopnika na levo in desno. Vedno se je slišalo to šumenje, dokler nisem pričel z okroglim vstopnikom brez tega.
Pri Migu 21 imam za razliko od tega zoženje vstopnika izdelano iz "radarskega stožca", ki je tokovnične oblike in tvori 7 st. kot odpiranja preseka vstopnika iz začetnih 26 cm2 na impelerjevih 70 mm. Tam to lepo deluje, čeprav ima ta model nevarno dolg-1m kanal, kjer vsaka mušica povsem pokvari pretok.

Načeloma je tuljenje fana odvisno od števila rotorjevih in števila statorjevih lopatic in seveda od vrtljajev. Več jih je, višja je frekvenca. Pri 120 mm fanih bi po moje lahko z številom lopatic in z vrtljaji prišli do glavne frekvence, ki je za človeško uho neslišna in bi dobili lep svilen zvok turbince. Z nekaj turbulatorji na krilu modela bi se potem lahko igrali z tem "whossh" efektom. Turbulenca na krilih ali trupu je namreč občutno manj škodljiva od turbulence v kanalu, saj tam pride dobilijard efekta, ko se zaradi odboja od stene vse skupaj skokovito generira.

Jaz bi si zvočne efekte mnogo raje privoščil z elektroniko, model pa naj veselo cvili. Glavni pokazatelj izkoristka modela je čim višja frekvenca cviljenja, ki naj bo omejena na čim ožje herce. Takoj, ko dobiš bogat "več glasen" zvok si nekaj kiksnil. V glavnem to velja tudi za druge modele in ne le za impelerček. Model napičiš in poslušaš. Če rezko cvili je dober, če nekaj šumi ali bobni je zanič, ostalo pa je nekje vmes.


p.s.
Še ena graditeljska.
Mnogoterim težavam v sesalnem kanalu se da izognit tudi tako, da na ravno mizo zlaminiraš dva sloja 80 g steklenke, ki jo delaš na suho, da je laminat ves porozen. Iz tega potem zviješ sesalni kanal, ga zlepiš v cev z sekundnikom in tak porozen kanal deluje po eni strani kot blažilec tlačnih sunkov ker toči navzven in navznoter, po drugi strani pa sporoznost-hrapavost stabilizira mejno plast. Nekje v kljunu modela napraviš 10 mm luknjo skoz katero bo pihal zrak, ki bo hladil aku..., obenem pa dovajal zrak k temu "podpihavanju" vzdolž celega sesalnega kanala. Stvar tako dobro deluje, da so vsi moji sesalni kanali iz zadnji let izdelani tako.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pertocik
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 18 Maj 2009, 12:14
Kraj: Murska Sobota - krog

Odgovor Napisal/-a pertocik »

Videim da je pri tek modelih cela znanost teh raznoraznih kanalov. Ni čudno da meni moj Twister (MPX) ni deloval kot treba.

Kako je zdaj z tem het-ovim modelom? Je vredu ali naj razmislim o kakšnem drugem?
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Lepo leti, ni pa najhitrejši na trgu. Vsekakor je kot dan in noč proti Twisterju.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

raktivec napisal/-a:Če prav razumem si želijo slišat ravno to kar sovražim in to so izgube v kanalu. Tega sploh ni problem doseči, le en oster rob nekje pri vstopniku in bo "whossalo", da bo veselje.
Ponovno hvala Sašo za nasvete. Kar pa se tega "whoosha" tiče, pa mislim, da vsi ne mislimo točno eno in isto. Za kake laike je točno to, kar si opisal s slabimi kanali. Ampak gre se zato, da je dejansko čim manj izgub v kanalih ter odlično statično in dinamično uravnovešen impeler, ki ima več rotorskih in statorskih lopatic. Žal je zvok težko zajet na video.

Meni WM400MkII (70 mm) tako cvili na 6S, da mi vse piska v ušesih po parih sekundah...
http://www.youtube.com/watch?v=WvVWQ5UNrCg

65mm Vasafan Mk3 sedaj ko sem jo res uravnotežil v nulo že pri statiki daje veliko bolj prijeten zvok; 2W25 na 6S.

Kar si omenjal glede več rotorskih in statorskih lopatic - dynamaxov 127 mm
http://www.youtube.com/watch?v=Kuyn6IwNl1M

ali SchĂĽbelerjev HST impeler je recimo že skoraj "neslišen" in prijeten na uho. http://www.youtube.com/watch?v=a7z-h5bKrFw

Stumaxov tudi daje svojevrstno prijetno frekvenco
http://www.youtube.com/results?search_query=stumax&aq=f

Ampak to so vse 90 in več mm impelerji.

Bom poskušal upoštevati nasvete pri modelu, ki ga bo poganjal Vasin impeler. Pa da slišimo :-)
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

WM400 je znan po hrupu. Šment je v zasnovi, saj ima stator pred rotorjem in rotor seka stržene zraka, ki je preveč ukrivljen, da je potem za rotorjem rezultanta v osi.
Je res tako učinkovit kot se hvalijo?

Glede uravnoteženosti se pa itak takoj sliši če je zvok "trd" ali "svilen". Isti šmorn kot pri pilonih.
Načeloma je ob najboljšem izkoristku najvišja frekvenca, saj to pomeni najkrajše valovanje, jakost zvoka pa ni tako odvisna od izkoristka. Teh +- 30 watov za hrup pri skupno recimo 500 W izgub nič ne pomeni.


Kot kaže tvoje pisanje si precej zapel ob impelerje, zato morda še tole:
Marsikdaj podtlak med letom stisne sesalne kanale in potem modrujejo kako jih ojačat. Het jih je pri F16 celo povijal z karbonom, ampak v resnici gre za napako v presekih. Vstopna hitrost zraka naj bi bila do 20% višja od hitrosti leta modela, nato pa vse skupaj znotraj razširiš na presek impelerja in hitrost zraka pade na hitrost modela v letu. To pomeni, da vse delo opravi impeler z potiskom iz izpušne šobe, zrak pa prosto doteka. Kadar je izpušna šoba prevelika se dogodi podtlak v sesalni cevi in jo lahko stisne. Ne torej jačat kanala, zmanjšat je treba izpuh!
Kako velik naj bo in kako velik naj bo vztop je treba preizkusit, saj prav noben proizvajalec ne pove koliko je mrtvega polja okrog rotorjevega pesta, poleg tega pa je treba upoštevat še aerodinamiko modela in njegovo hitrost. Bolj je čist in bolj je hiter, manjši so kanali-kot pilon in prop. Vsekakor je vedno treba pazit, da v sesalnem delu ni podtlaka (malo že), ker so to le izgube, saj tlačne razlike generirajo turbulenco.
Pazi še na to, da se bosta levi in desni kanal združila šele tik pred rotorjem, najvel 10 mm vstran! Če je konfekcijsko to izdelano drugače si lahko pomagaš z tanko 0,3 mm... vezano ploščo.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

WM400 ni tako unčinkovit kot se hvalijo, vendar ti Velocity da zraven modela ta impeler. Wemotecov rotor v Extreme RC aluminijastemu statorju je dosti bolj učinkovit, verjetno tudi najbolj učinkovit 70 mm impeler za velike moči! http://www.youtube.com/watch?v=ETAQ80LdD3c

Kar mislim da ima WM400 "sfalirano" je takojšnje manjšanje preseka izpuha. To je dobro le, če bi bil potem izpuha že konec. Tako pa so spet izgube...

Ja, okoli sesalnih kanalov mi je sedaj jasno, samo mi sama rešitev z ravno ploščo ne diši, raje naredim tako, da zrak kar se da "naravnost" dostavi na rotor. Zato bi poskusil s tistim statičnim 6 stopinjskim stožcem tik pred rotorjem, da se zrak lepo usmeri samo lopatice. Pri WM400 je edino to plus, da je že sam motor pri dveh kanalih ta "stožec".
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Okrog spinerja si ni treba delat problemov. Glavno, da zrak lepo priteče do tja, tam ga itak premiksa v vseh smereh. "Delilna" plošča je povsem dovolj, da le loči levi in desni zračni tok, ker mešanje ustvari enake dinamične udare o kakršnih sem pisal pri izpuhih za dvomotorce.

Zdaj bom moral dokončat Etendarda v katerega sem pozimi vgradil 1W30 motor in Wemotec Pro impeler, da vidimo kako bo šlo.
Vstopnik je skupaj 26,5 cm2, izpuh pa sem zmanjšal 52 mm, ker je pri večjem stiskalo kanale. To je tudi tistih 20% za slip pri polni hitrosti, da bo zrak tekel po kanalih z isto hitrostjo kot jo ima model in ne bo vrtinčenja ob vstopnikih.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Jet modeli