tudi hladno je lahko vroče JSF-35 Strike Fighter
tudi hladno je lahko vroče JSF-35 Strike Fighter
Ob pregledovanju spletnih strani sem naletel na posnetek poleta modela JSF-35 firme RBC Kits, ki me je tako navdušil, da sem prvič v življenju kupil model. Do sedaj sem jih v samogradnji, po svojih načrtih izdelal nekaj deset.
V dobrem tednu dni je prispela škatlja z vsemi sestavnimi deli za sestavljanje modela. Presenetila me je natančna izdelava sestavnih delov in selektirana izbira trdote balse. Na začetku sestavljanja sem bil precej skeptičen glede trdnosti modela in sem ga nameraval prevleči z vsaj 163 g/m3 stekleno tkanino. Bolj ko je šla izdelava proti koncu, kompaktnejši je bil model. na koncu sem se odločil in pokril krila ter krmilne površine z tankim japonskim papirjem, trup pa z eno do tremi plastmi 49 g/m3 steklene tkanine. Vse skupaj sem zgladil s pomočjo kita za brizganje in prebarval z barvami za plastične modele. Celotna izdelava je bila po začetnem nerazumevanju poteka gradnje na moč enostavna. Model sem modificiral z flir krilci, kakršna imajo prava letala in jih na načrtu ni. Modificiral sem tudi vstopnike za zrak, ki so v originalni različici za 12% preveliki in kot taki nudijo prevelik zračni upor. Zadnja modifikacija je zračnik na nosu letala, ki sicer kvari izgled, vendar si brez tega ne upam uporabljati Li-Po celic, ki so obremenjene tik pod dovoljeno vrednostjo.
Posebnost modela je krmiljenje po višini in nagibu z višinskim krmilom. Za vse skupaj sta potrebna dva 11 mm servota in oddajnik z funkcijo delta ali V-rep.
V model sem vgradil naslednjo opremo:
- sprejemniška baterija Kan 350
- pogonska baterija 4sp3 1500 ma Kokam
- regulator Hacker 40-0 opto
- futaba sprejemnik
- impeler Wemotec 480 z motorjem Hacker B40-12s
Zaradi enostavnega dostopa do komponent so vsi kabli na moč kratki, kar zmanjšuje možnost motenj in predvsem težo.
Poln model tehta malenkost nad 1 100 g in to ob dobrih 900 g potiska, kar obljublja fantastične polete. Model iz tovarniškega posnetka je opremljen z precej šibkejšim pogonom pod 300 W, pa vseeno deluje več kot suvereno.
Zaenkrat je vse skupaj še na steni in čaka na spomladansko odjugo. Takoj ko bo možen polet, bom poskrbel za slike, za katere upam, da bodo dokumentirale uspešen prvi polet.
[/img]
V dobrem tednu dni je prispela škatlja z vsemi sestavnimi deli za sestavljanje modela. Presenetila me je natančna izdelava sestavnih delov in selektirana izbira trdote balse. Na začetku sestavljanja sem bil precej skeptičen glede trdnosti modela in sem ga nameraval prevleči z vsaj 163 g/m3 stekleno tkanino. Bolj ko je šla izdelava proti koncu, kompaktnejši je bil model. na koncu sem se odločil in pokril krila ter krmilne površine z tankim japonskim papirjem, trup pa z eno do tremi plastmi 49 g/m3 steklene tkanine. Vse skupaj sem zgladil s pomočjo kita za brizganje in prebarval z barvami za plastične modele. Celotna izdelava je bila po začetnem nerazumevanju poteka gradnje na moč enostavna. Model sem modificiral z flir krilci, kakršna imajo prava letala in jih na načrtu ni. Modificiral sem tudi vstopnike za zrak, ki so v originalni različici za 12% preveliki in kot taki nudijo prevelik zračni upor. Zadnja modifikacija je zračnik na nosu letala, ki sicer kvari izgled, vendar si brez tega ne upam uporabljati Li-Po celic, ki so obremenjene tik pod dovoljeno vrednostjo.
Posebnost modela je krmiljenje po višini in nagibu z višinskim krmilom. Za vse skupaj sta potrebna dva 11 mm servota in oddajnik z funkcijo delta ali V-rep.
V model sem vgradil naslednjo opremo:
- sprejemniška baterija Kan 350
- pogonska baterija 4sp3 1500 ma Kokam
- regulator Hacker 40-0 opto
- futaba sprejemnik
- impeler Wemotec 480 z motorjem Hacker B40-12s
Zaradi enostavnega dostopa do komponent so vsi kabli na moč kratki, kar zmanjšuje možnost motenj in predvsem težo.
Poln model tehta malenkost nad 1 100 g in to ob dobrih 900 g potiska, kar obljublja fantastične polete. Model iz tovarniškega posnetka je opremljen z precej šibkejšim pogonom pod 300 W, pa vseeno deluje več kot suvereno.
Zaenkrat je vse skupaj še na steni in čaka na spomladansko odjugo. Takoj ko bo možen polet, bom poskrbel za slike, za katere upam, da bodo dokumentirale uspešen prvi polet.
[/img]
Zdravo!
Danes je poetel. Zadeva leti kot vrag! Iz vodoravnega leta se navpično dvigne na mejo vidljivosti, kar je med 150 in 200 m! Pod polnim plinom ga za hrbtni let ni potrebno trimati. Doseže tudi izjemno vodoravno hitrost.
V prvi priložnosti, ko bom imel s sabo na poletu dobrega kamermana sledi posnetek!
Težave imam z elektroniko in prosim pametne glave, če mi lahko pomagajo z konkretnimi nasveti.
Model res divje leti in z polovičnim plinom izvaja akrobacije z velikimi radiji kot pravi reaktivec. Opazil pa sem, da zadeva dobro deluje pod polnim plinom, če letim z zmanjšanim plinom se pojavijo motnje. Model naenkrat trzne. Ko se je to prvič pojavilo, sem mislil, da sem ga sredi lupinga prevlekel in vrgel v kovit, nato pa se je zadeva še nekajkrat pojavila. Model je npr. v vodoravnem letu "zajahal" in letel naprej kot da se nič ni zgodilo. Pod polnim plinom teh motenj nisem opazil, zato nisem tvegal in sem odkuril aku z polno hitrostjo.
Vgrajeno imam naslednjo opremo:
- sprejemnik Jeti rex, ki je ločen od vsega ostalega
- oddajnik futaba fc 16
- servote Protech B109
- regler Hacker B40-0-flight
- motor Hacker B40-12S
- aku 4sp3 kokam 1500 hd
Ko sem prišel domov sem na kable od servov in reglerja namestil feritne obročke. Upam, da bodo pomagali.
Če kdo ve kaj bi lahko bil vzrok motenj, naj mi prosim pove.
lp
Sašo
Danes je poetel. Zadeva leti kot vrag! Iz vodoravnega leta se navpično dvigne na mejo vidljivosti, kar je med 150 in 200 m! Pod polnim plinom ga za hrbtni let ni potrebno trimati. Doseže tudi izjemno vodoravno hitrost.
V prvi priložnosti, ko bom imel s sabo na poletu dobrega kamermana sledi posnetek!
Težave imam z elektroniko in prosim pametne glave, če mi lahko pomagajo z konkretnimi nasveti.
Model res divje leti in z polovičnim plinom izvaja akrobacije z velikimi radiji kot pravi reaktivec. Opazil pa sem, da zadeva dobro deluje pod polnim plinom, če letim z zmanjšanim plinom se pojavijo motnje. Model naenkrat trzne. Ko se je to prvič pojavilo, sem mislil, da sem ga sredi lupinga prevlekel in vrgel v kovit, nato pa se je zadeva še nekajkrat pojavila. Model je npr. v vodoravnem letu "zajahal" in letel naprej kot da se nič ni zgodilo. Pod polnim plinom teh motenj nisem opazil, zato nisem tvegal in sem odkuril aku z polno hitrostjo.
Vgrajeno imam naslednjo opremo:
- sprejemnik Jeti rex, ki je ločen od vsega ostalega
- oddajnik futaba fc 16
- servote Protech B109
- regler Hacker B40-0-flight
- motor Hacker B40-12S
- aku 4sp3 kokam 1500 hd
Ko sem prišel domov sem na kable od servov in reglerja namestil feritne obročke. Upam, da bodo pomagali.
Če kdo ve kaj bi lahko bil vzrok motenj, naj mi prosim pove.
lp
Sašo
Sašo , sam imam z Jeti sprejemniki zelo slabe izkušnje. Sem lastnik dveh , REX4 in REX 5+ , pa se ne morem odločiti , kateri od njiju je večje sranje. Razen v kak počasen čolniček (ali pa kanto za smeti ) , ne bom dal nobenega od njiju.
Na tvojem mestu , bi vsekakor najprej v model vgradil kak resnejši sprejemnik - škoda je lepega modela.
lp Jože
Na tvojem mestu , bi vsekakor najprej v model vgradil kak resnejši sprejemnik - škoda je lepega modela.
lp Jože
Baje rex sprejemniki slabo prenašajo elektromotorje
viewtopic.php?p=26825#26825
viewtopic.php?p=26825#26825
Zdravo!
Samo ena izpeljanka F-35 lahko lebdi, mislim, da je F-35B. Moj je F-35C, ki je mornariški model za vzlete in pristanke na letalonosilkah. Original ne lebdi ampak starta z parnim katapultom.
Moj model bi lebdel, če bi mu pomaknil težišče rahlo nazaj, česar si ne upam, ker bi bil preveč živčen in bi klical po uničenju. Ko z polnim akujem vstopim v vertikalo v določenem trenutku rahlo odvzamem plin. Takoj, ko se začne ustavljat mu dam poln plin. Model za nekaj trenutkov stoji na stebru izpušnega zraka, nato pa navadno kinkne na nos in zdivja. Če bi mu težišče dal rahlo nazaj bi imel center težišča in center potiska bolj skupaj in bi lažje ostal v navpičnici, vendar kot sem že dejal ne tvegam. Že tako imam polno glavo dela z njim, ko je v zraku. Zagotovo ima dovolj potiska, da bi iz mirovanja prešel v ponovno dviganje, kar je kot sem bral na forumih en Nizozemec že storil z enako močnim setupom kot je moj.
lp
Sašo
Samo ena izpeljanka F-35 lahko lebdi, mislim, da je F-35B. Moj je F-35C, ki je mornariški model za vzlete in pristanke na letalonosilkah. Original ne lebdi ampak starta z parnim katapultom.
Moj model bi lebdel, če bi mu pomaknil težišče rahlo nazaj, česar si ne upam, ker bi bil preveč živčen in bi klical po uničenju. Ko z polnim akujem vstopim v vertikalo v določenem trenutku rahlo odvzamem plin. Takoj, ko se začne ustavljat mu dam poln plin. Model za nekaj trenutkov stoji na stebru izpušnega zraka, nato pa navadno kinkne na nos in zdivja. Če bi mu težišče dal rahlo nazaj bi imel center težišča in center potiska bolj skupaj in bi lažje ostal v navpičnici, vendar kot sem že dejal ne tvegam. Že tako imam polno glavo dela z njim, ko je v zraku. Zagotovo ima dovolj potiska, da bi iz mirovanja prešel v ponovno dviganje, kar je kot sem bral na forumih en Nizozemec že storil z enako močnim setupom kot je moj.
lp
Sašo
Ni kaj posebnega.
Moja je iz aliminijastih profilov.
Izdelaj jo tako, da bo dvignjena pod kotom kakih 15o, dolga pa naj bo kak meter. Lahko je lesena..., samo da model po njej zdrsne. Jaz imam iz pokrovov za pvc kanale v elektro omaricah izdelane drsnike, ki jih dam pod krilo, da ga ne poškodujem.
Startna "pištola" je izdelana natanko tako kot otroške pištole za streljanje gumic.
Moja je iz aliminijastih profilov.
Izdelaj jo tako, da bo dvignjena pod kotom kakih 15o, dolga pa naj bo kak meter. Lahko je lesena..., samo da model po njej zdrsne. Jaz imam iz pokrovov za pvc kanale v elektro omaricah izdelane drsnike, ki jih dam pod krilo, da ga ne poškodujem.
Startna "pištola" je izdelana natanko tako kot otroške pištole za streljanje gumic.
lp
Sašo
Sašo