tudi hladno je vroče

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

tudi hladno je vroče

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Jeseni 2004 je tale mig-15 poletel. Izdelan je bil predvsem zaradi pričakovane boljše okretnosti od miga 21 in ni razočaral. Leti precej hitreje kot modeli za zračne boje z eksplozijskimi motorji. Dviga se pod kotom okrog 35 stopinj. Iz vodoravnega leta je zmožen lupinga z premerom večjim od 100 metrov.




Izdelava je preprosta.

- trup je izdelan iz stirodurja. Debelina stene trupa je med 5 in 10 mm. Oblečen je z eno do dvema plastema 80 g/m3 tkanine.

- krila in krmilne površine so iz stiroporja oplaščenega z 1 mm lahko balso. Vse skupaj je pokrito z japonskim papirjem.

- po končanem lepljenju je bil model brizgan z kitom za brizganje in SUHO brušen do laminata. Nazadnje sem ga prekril z barvami za plastične modele.



Osnovne značilnosti:

- zmaj letala je pomanjšan v merilu, brez večjih sprememb.
- krilo ima prifil Mh 32 z 1,5 o zvitjem na koncu krila.
- višinski in smerni stabilizator imata simetrični profil.
- površina samega krila je okrog 14,5 dm2
- razpon kril je 930 mm
- dolžina trupa je 730 mm
- dolžina celega modela je 930 mm
- teža polnega modela z enakim pogonom, kot mig-21 je 1 450 g.


Pri izdelavi je zelo pomembna natančna nastavitev smernega krmila, ki lahko ob površni vgradnji zaradi velikih površin povzroči vodoravni vrij takoj po katapultiranju modela.

Za doseganje spodobnih letalnih karakteristik je najšibkejša primerna kombinacija pogona 10 celic 1,2 mh Sanyo flight in Welkom 2020/20. Z tem pogonom je mogoč vodoravni luping. Teža modela v tem primeru pade pod 1 200 g.

Z vgrajenim pogonom so možne vse akrobacije, ki se lahko izvajajo brez uporabe smernega krmila. Dolžina leta je z vgrajenim pogonom 7 minut, z moderiranim letom pa med 8 in 10 minutami, ob tem pa je še vedno mogoče neprekinjeno izvajanje akrobacij.

Ob poizkusu boja z dog fight spitfireom je bil mig preokoren, vendar mu je v vsakem trenutku lahko pobegnil.


Slika
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Slika
Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Icoman »

Zdravo!

Res lepi in kultni modeli, se posebaj MiG 15. Ni mi jasno kam stlačiš pogonske akumulatorje če vemo da imata oba MiG-a vstopni kanal za zrak v trupu. A bi se dalo se kako sliko za primerjavo kako veliko sploh zgleda vseskupaj.
Ali pa pogled v notranjost... čreva... ventilator...
LP,Ico
šmergl itaq rulz
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Tu se lepo vidi zaokroženost vstopne šobe, hladilne šobe za akumulator ter voluminoznost trupa, v katerega niti ni tako težko skriti vseh "črev".

Slika

2/3 akumulatorja je v tej luknji, ena tretina pa ga gre eno nadstropje višje v kabino. Kanal iz lsv je obenem nosilec akumulatorja.(Tudi iz 0,4 mm vezane plošče se da izdelati dovolj lahek in trden kanal.)

Slika


V odprtini za vgradnjo impelerja se vidi kako enostavna je lahko izdelava tovrstnih modelov.

Slika

Centrirno rebro kanala je obenem nosilec impelerja, skozi stene trupa pa iz njega štrlita nosilca kril.

Slika

Tu je viden kompleten sistem krmiljenja po višini. Na zadnjem robu višinskega stabilizatorja je viden trimer iz 0,5 mm alu pločevine, z katerim sem model natrimal po smeri. Kot sem že omenil v prvem prispevku je izjemno težko prilepiti rep dovolj natančno, da modela ne zanaša. Napako je mogoče odpraviti z trimerjem kakršnega ima tudi pravo letalo.

Slika

Tudi na tej sliki je vidna ukrivljenost trimerja.

Slika
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

To se je našlo na lanskih cd-jih:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


Varnostna služba!
Slika
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Hej Sašo,

Lep izdelek. Čestitke! Zelo si se moral potruditi, zraven pa odšteti kar dosti denarja, da si iz impeler pogona iztisnil resno hitrost. Vendar te kategorije modelov ne moreš primerjati s kombat modeli. Ti so čisto druga vrsta modelov.
Da je tvoj mig-15 hitrejši od kombat modela, ti rad verjamem. Kombat modeli imajo po pravilih omejene hitosti. Predpisane so dimenzije propelerjev in vrtljajev motorja, zato hitrosti ne pesegajo 150 km/h. Če pa bi miga poizkusil primerjati s kakšnim modelom, ki je opremljen brez omejitev, je pa druga pesem. Starinov C.36 z motorjem Rossi .21 gre 250-300 km/h, moj Ki-61 z resonanco in navito mašino pa le malo manj.
V nobenem primeru pa impeler pogona ne moreš primerjati s tekmovalnim kombat modelom glede manevrskih lastnosti. Kombat model se obrne dobesedno na mestu in iz zavoja prileti praktično z enako hitrostjo kot pred zavojem. Elektro pylon? Ja, to so brutalne mrcine, ki so po karakteristikah hujše od kombata. Elektro impeler? Hm, to pa je dosti bolj nežno. Že podatek, da se ti penja 35 stopinj navzgor pove vse. Kombat gre navpično, zraven pa še pospešuje.

LP

A
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Odgovor na BigA:


Primerjava ni bila mišljena tekmovalno! Tistim modelarjem, ki še niso imeli priložnosti videti impeler modelov z brezkrtačnimi motorji sem hotel primerjalno predočit kakšne so zmogljivosti miga.



Brez omejitev?

Moj pylon model, ki sem ga pred leti gnal z ultro 920-6, sedaj pa je v njem naviti MWWS 2,5 ccm tudi pospešuje v vse smeri in to ob 6x6 propu. Na mestu ima 24 000 do 26 000 min-1 in leti med 250 in 300 km/h.

Moj "novi" F-35 se do 150 m dviga navpično, nato moram pa nazaj, ker ga ne vidim več. Končna vodoravna hitrost mu je okrog 200 km/h, v zavoju pa je izjemno okreten. Tudi ta se zavrti skoraj na mestu, seveda je manevrsko povsem podrejen kombat modelom, razen v vertikali, kjer je dovolj hiter, da lahko kombat pospešuje po mili volji in mu nič ne pomaga. Nikakor ne bi mogel reči, da je pohlevno bitje je pa model z drugačnimi letalnimi sposobnostmi kot kombat modeli.

Elekto impelerji "brez omejitev" letijo čez 350 km/h! Ta hitrost je dobra za kak miting, ni pa pretirano uporaben za kakršno koli letenje. Je enostavno premali in prehiter za npr počasen sodček.


Po spodaj navedenih podatkih lahko sam oceniš letalne lastnosti mojega F-35:

- masa 1,1 kg
- površina krila 16 dm2
- profil? polsimetričen 10%
- potisk na mestu okrog 1,1 Kg
- poraba: 14,7V; 45A
- med letom se poraba malenkostno poveča.




lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Jet modeli