Stran 1 od 1

Teorija impelerja

Objavljeno: 14 Sep 2007, 16:40
Napisal/-a Pastakl
Izdelujem model BAE Hawka z impelerjem, in ker sem nov v teh vodah me zanima par reči:

V kakšnem razmerju naj bo zajemnik zraka in izpušna šoba? 1:1 je verjeten rezultat, ker pa ne vem raje vprašam. Je morda bolje če sta zajemnika (2 sta pri dotičnem modelu) večja kot izpušna šoba? Verjamem da manjša ne bi smela biti.

Kako velika mora izpušna šoba biti? Poznam sicer teorijo Venturijeve cevi (kar gre not mora jit tut ven), toda ne vem kako se zadeva obnese v praksi. Sicer imam tak impeler:
http://www.bruckversand.de/lshop,showde ... eller,.htm

Objavljeno: 14 Sep 2007, 19:08
Napisal/-a raktivec
Morda ti bo tole spodaj kaj pomagalo. Sicer je staro, vendar v grobem še vedno drži.

viewtopic.php?t=4866


Glede na to, da impeler nima efektivnega preseka nima enakega kot je geometrijski delovni presek je treba računat na okrog 90% površino.


V kolikor tale DF 69 pomeni premer rotorja je tale motorček z 350 W malce slab in boš imel probleme, če bo imel model maso nad 1 kg. Skupna površina vsesnika za impeler takega premera bi morala biti med 27 in 28 cm2, izstop naj bi bil premera med 57 in 69 mm.

Objavljeno: 14 Sep 2007, 19:26
Napisal/-a Pastakl
Hvala...

Drugače naj bi imle model okrog 600g... :oops:

Objavljeno: 14 Sep 2007, 19:34
Napisal/-a raktivec
Pastakl napisal/-a:Hvala...

Drugače naj bi imle model okrog 600g... :oops:
Poln? Slika Kak premer ima impeler in kak premer ima motor?
Za 600 g je 350 watov odlična zadeva, vendar ob cca 55 mm impelerju.


p.s.

Modeli za 69 mm impelerje tehtajo prazni med 350 g in 600 g, pogon pa med 450 g in 700 g. Tu je še oprema za vodenje. Pri zmogljivem modelu te velikosti je masa pod 1 kg pravcati dosežek.
Verjetno imaš ti manjši impeler?

Objavljeno: 14 Sep 2007, 21:06
Napisal/-a Pastakl
Prav tistega imam kot je na linku.

Model ima sicer 750 mm čez krila in 880 v dolžino.
Glede na to, da gre za predelavo iz pushprop modela, ki tehta poln 550 g (tako pravijo), ne pričakujem dosti več teže kljub impelerju.

Pogon je sicer namenjen Multiplexovemu twisterju, ki je sicer nekoliko večji model, pa tehta 800g

Objavljeno: 14 Avg 2008, 23:25
Napisal/-a B-1B
Mene pa zanima sledece:

Namen imam kupiti Sukhoija Su-27, dolzina 1310mm, razpon 885mm, teza nekaj vec kot 1kg (nekje med 1 in 1.2)
Na voljo sta dve verziji - ena s 55mm impellerjem ter ena s 60mm impellerjem.
Po eni strani bi bilo logicno, da vecji kot je impeller, vec zraka gre skozi njega, vecja potisna sila, posledino je letalo hitrejso;
venda po drugi strani pa je impeller manjsi, vec obratov in boljsi izkoristek vsega skupaj, tako da bi letalo bilo s tem manjsim v resnici veliko hitrejse

O.K. malo sem zabluzil a vendar - katera velikost impellerja bi bila boljsa, torej, s katerim bi jet bil hitrejsi?

En tuj modelar mi je rekel, da je veliko bolje 55, sedaj me pa zanima se vase mnenje, da bo odlocitev sigurno prava.

Hvala in LP

Objavljeno: 14 Avg 2008, 23:37
Napisal/-a B-1B
pozabil sem povedat, da ima model 2 impellerja (in seveda tudi motorja)

Objavljeno: 15 Avg 2008, 12:03
Napisal/-a raktivec
Izkoristek se meri z izgubami v motorju in slipom impelerja, ne pa z vrtljaji motorja. Navadno imajo manjši impelerji manj potiska na enoto moči in so primernejši za manjše, ter aerodinamično čiste modele. Menim, da bi model letala SU 27 z razponom 90 cm za resnično dobre lastnosti potreboval dva 70 mm impelerja z 500 - 700 wati na enoto. Masa bi narasla na kaka 2 kg, toda letelo bi ko sam vrag. (Če konstrukcija to trdnostno dovoljuje.)
Za kaj manj bi bil verjetno boljši dober 60 mm impeler, saj 55 mm nimata dovolj potiska in bo velik slip.

Če ima model ob izpihani hitrosti curka 200 km/h vodoravno hitrost 100 km/h je izkoristek 50%, ciljat pa moraš na 80%!

V glavnem velja:
- hiter model in velika moč/majhen impeler
- počasnejši model z šibkim motorjem/večji impeler


Ob izbiri impelerja moraš upoštevat tudi presek vstopnika, ki mora biti enak ali malenkost večji od delovnega preseka impelerja. V kolikor je model izdelan za delovni presek 60 mm impelerja moraš vzet tega, ali predelat vstopnik. Izstopni kanal je navadno treba prilagodit lastnoročno, ker so priložene dimenzije nemalokat milo rečeno čudne.

Objavljeno: 15 Avg 2008, 20:22
Napisal/-a B-1B
Najlepsa hvala za odgovor!

Objavljeno: 18 Avg 2008, 10:04
Napisal/-a B-1B
@raktivec - ko si omenil impellerje s 500-700W na enoto, imas morda kaksen konkretni primer tega motorja?

Gledal sem E-Flite Power 32: ali bi ta bil vredu? Edino zdi se mi, da ima proti konkurenci oz. drugim motorckom relativno malo obratov na min.

http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... -14_zellen

Ali pa kaj takega:

http://www.ejf.com/index.php?main_page= ... cts_id=232


Tako da bi prosil se za kaksen dodaten, morda primernejsi motorcek.


Hvala in LP

Objavljeno: 18 Avg 2008, 10:49
Napisal/-a raktivec
Typhon 2W20 na 4s, 3W na 3s ali enakovredne Mege. Outrunerji tu nimajo kaj iskat!

Objavljeno: 25 Maj 2010, 19:13
Napisal/-a bellanca
Imam Jetiger model v katerega sem vgradil 60mm impeler in motor Mighty Mite , pred tem je bil vgrajen 64mm impeler in neki inrunner motor nevem točno kateri. Pa me zanima , če je potrebno odprtino zadaj zmanjšat glede na to da je manjši impeler , ali ni potrebe? Ko zadevo letim z 3/4 gasa ali pa čisto na gas , nekako ni razlike v hitrosti , v čem je to problem?

Objavljeno: 26 Maj 2010, 05:36
Napisal/-a raktivec
Za manjši impeler so vse odprtine vključno z kanali ustrezno manjše. Model ti dobro potegne, potem pa ni nič od njega, ker gre ob večji hitrosti vsa energija v zračne vrtince po kanalih. Na mestu boš imel manjši potisk kot zdaj, v letu pa večjega.
Možno je tudi, da je model taka "škatla", da manjši impeler preprosto nima dovolj potiska za hitrejši let, bi pa bil hitrejši v aerodinamičćno boljšem modelu. (Sklepanje, modela ne poznam.)