Lesky Composite VXL

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Lesky Composite VXL

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

Po približno 8 mesecih čakanja se je včeraj končno zgodilo...
Z Miho sva šla prevzet model PACE VX, ki mi ga je izdelal Daniel Lesky:
http://www.leskycomposite.at/

Nekaj podatkov:
razpon kril 2435mm
površina krila 38.5dm&#178

Izvedba modela je VXL - torej "lite" verzija (najlažja možna). Kljub temu je model izdelan zelo trdno in bo pomoje z lahkoto prenesel vsa "maltretirenja" , ki sem jih sposoben izvesti.

Če bo vse po sreči (dobavni rok za pogon??) in če bo vreme primerno, bo "maiden flight" enkrat naslednji teden.

Model še ni šel na "vago" sem pa zjutraj na hitro naredil par fotk:

Slike gradnje sledijo v naslednjih dneh. :D :D
Priponke
Model in "modelka"
Model in "modelka"
Lesky1.jpg (93.45 KiB) Pogledano 10347 krat
Krilo
Krilo
Lesky3.jpg (115.87 KiB) Pogledano 10347 krat
Komplet
Komplet
Lesky2.jpg (119.83 KiB) Pogledano 10347 krat
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Čestitam za nakup tačrnega! :) Sigurno ga nisi mimo vsekal s temle! :)

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

Mislim, da res nisem "mimo usekal"... že kot izdelek mi je enkraten. Če bo še letel tako, kot izgleda, bo sijajno.

Lp
Mare
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos »

bravo!
nova crnolaska bo letela zeloo dobro =D>
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

Letelo bo tako lepo, kolikor pilot obvlada ;-) - se trudimo in pridno treniramo :D
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos »

na travniku, ob soncnem vremenu:
krila imej vedno pokrita, torej kapo na crnolasko do starta
Sašo
Razpravljalec
Prispevkov: 96
Pridružen: 26 Apr 2010, 13:00
Kraj: žiri

Odgovor Napisal/-a Sašo »

Lep model
Hitri in drzni
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

@kos - seveda, zadeva bo definitivno na "toplem" do štarta... da nebi sonce povzročilo "kožnega raka" :roll: :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Tempranemu karbonu sonce ne more škodit. Rozman mi je pred časom v zvezi z nečim drugim dejal, da se karbon ne segreje pretirano na soncu. Nejeverno sem opravil poizkus.
Imam avto črne metalne barve in nanj se položil karbonsko krilo. Po pol ure sončne pripeke je bil avto ustrezno vroč, krilo pa presenetljivo hladno. Nič bolj se ni segrelo kot kako klasično kompozitno krilo setlih barv.

Nekaj svetlega ti vseeno priporočam na gornji strani. Predvidevam, da bo ta model preživel mnogo uric v nažiganju na padini in kaj hitro se ti lahko zgodi, da ti pade koncentracija in boš zamenjal spodaj/zgoraj...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

@ Sašo - definitivno bo model, verjetno samo s spodnje strani, ustrezno "označen", da ne bo dileme, kaj je zgoraj in kaj spodaj ;-)

Razmišljam o "fluorescentno rdeči oz. rumeni barvi" - samo na koncih kril, maksimalno 20 - 30 cm...

Zgornja stran modela bo pomoje ostala natur karbon, ker mi je tekstura karbona od nekdaj izredno všeč.

Morda nekaj podobnega temu, morda črte malenkost bolj skupaj:
Priponke
minimalizem - samo barva bo morala biti bolj živa
minimalizem - samo barva bo morala biti bolj živa
vx24.jpg (55.3 KiB) Pogledano 9981 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Po mojih izkušnjah je najbolj pereč prednji rob. Ko se en tak tanek model v eni barvi zapiči "na nož" direkt proti tebi ga mimogrede pofiksaš. Jaz ravno zaradi tega prednji rob krila "do remenjače" ali vsaj koncev kril vedno pobarvam v Ferarri rdeči, ker se najbolj vidi. Poizkušal sem že z modrimi, fluorescentnimi, oranžnimi... barvami, a nobena ne upali tako kot tale rdeča. Fluorescentne so sicer odlično vidne, a zaradi hudega kontrasta in včasih bleščavosti, ti za trenutek "opere" možgane. Nekoč sem na terenu trgal z modela fluorescentno zelene trakove, ker so me popolnoma razorožili. Fluorescentne znajo biti dobre recimo za F5B, F3B, F3J ali F3F tekmovanja, ker se vse dogaja v predvidenem ritmu in na predvidenih razdaljah. Ko si sam na padini in imaš dober rotor, ali dober vzgon in to v celoti izkoriščaš, so razmere povsem drugačne, saj je edini nasprotnik narava in brez vsakršnih pravil zna biti letenje prav brutalno in vsak tilt je lahko usoden za model.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

raktivec napisal/-a:Tempranemu karbonu sonce ne more škodit. Rozman mi je pred časom v zvezi z nečim drugim dejal, da se karbon ne segreje pretirano na soncu. Nejeverno sem opravil poizkus.
Imam avto črne metalne barve in nanj se položil karbonsko krilo. Po pol ure sončne pripeke je bil avto ustrezno vroč, krilo pa presenetljivo hladno. Nič bolj se ni segrelo kot kako klasično kompozitno krilo setlih barv.
Karbon se zaradi UV- žarkov predčasno stara in postaja krhek.

Btw, čestitke za odličen model. =D>
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pisaneli napisal/-a: Karbon se zaradi UV- žarkov predčasno stara in postaja krhek.

Karbon ali smola? Za smolo vem, da jo je treba zaščitit, za karbon prvič slišim.
Kaj pa tiste ogromne in pregrešno drage karbonske jadrnice kot npr. Seawayev Shipman?
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Glede karbona največ opozarjajo surfarji pri jamborjih, sam nimam izkušenj.

Na epoxy smolo pa sigurno vpliva. Dovolj je, da imaš trup letala, odložen na zadnji polici avta, sredi poletja, se hitro povesi. Epoxy rabi do leto dni da se izločijo plini na normalni temperaturi.
Tempran izdelek je odporen na deformacije povezane z mehčanje smole pri vročini, ki nastane poleti pod soncem.

Tempranje pospeši izločanje pinov, kar je potrebno, da epoxy dobi prave lastnosti in je odporen na sončne žarke, ki ga segrevajo.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Na karbon bi sončni žarki težko vplivali saj je že sam po sebi zasmojen, torej do konca oksidiran polimer.
Druga pesmica je z epoxijem, ki oksidira in ga je potrebno dodatno zaščitit. kolikor vem je dovolj že film brezbarvnega PU laka.

Tempranje ne izloči ravno plinov, temveč do konca zamreži strukturo smole. To zamreženje se brez tempranja dogaja tudi leto ali dve, pa še tako kompletno ni kot z tempranjem. Posledično je epoxi precej bolj trd, trden in odporen na temperaturne, ter kemične vplive, na oksidacijo pa ne bistveno.
Brez tempranja epoxi "smrdi-izloča pline" tudi dve leti. To enostavno pomeni, da se ni do konca zamrežil in iz njega uhajajo elementi, ki drugače ključno vplivajo na njegove lastnosti. Ker se to najhitreje dogaja na površini ga počasi zmanjkuje, kar izgleda zelo podobno kot oksidacija, vendar je to spremljajoč pojav.

Dobremu epoxidnemu izdelku se ni treba bat čepenja na zadnji polici od avta ali na kakem drugem podobno vročem mestu. Tja do 60 ali včasih celo nad 80 oC mora obdržat svojo obliko in dovolj trdnostnih lastnosti, da ga lahko uporabljaš.


Če je tale lepotec tempran mu torej ne bo nič hudega, če ni je pa itak škoda vgrajenega dragega materiala in slej ko prej se bo na površini pokazala mrežasta struktura tkanine...
Ves čas, ko se epoxi "stara"-mreži se namreč krči in, če se je do konca zamrežil se je med tempranjem tudi do konca skrčil, torej ne bo več "deloval".
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

madona, tole je pa kot tema o "karbonoznanstvu" ;-)

Glede samega postopka izdelave modela mislim, da dec ve, kaj dela, tako da je bojazen pred spremembo strukture pomoje odveč.

No, v četrtek bo šel model prvič na "ponk" da se ga počasi dokonča...

Najprej vgradnja servomotorjev (6 x Futaba 3150), celice so na zalogi,
regler, motor spiner in kraki pa je v fazi naročanja - če bo vse po sreči, bo pri meni vse komplet v soboto oz. ponedeljek.

Dobro, da imam na zalogi še Volcanota, da mi čas do prvega poleta Lesky-ja hitreje mine :D

Lp,
Mare
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

No, še tole o karbonu potem pa naj gre tema naprej v začrtani smeri.

Na nezaščiten in prozorni kompozit iz polimera in karbona UV žarki negativno vplivajo na oboje, karbonsko tkanino in polimer (epoxy).
- Polimer je manj odporen na uv žarke, kot karbon, tako da prej izgubi svoje fizične lastnosti, postane rumen, zgubi elastičnost ... .
- Karbon bo postal z časom krhek, če je izpostavljen direktnim žarkom sonca, dosti pozneje kot polimer.

Torej, če je model pravilno zaščiten ni straha. :D
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

MarERemA napisal/-a:
Glede samega postopka izdelave modela mislim, da dec ve, kaj dela, tako da je bojazen pred spremembo strukture pomoje odveč.

100% Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

Evo, pogon naročen, jutri bo pri meni :-)

Naročeno:

prenos KPG 5,2:1
motor MEGA 16/35/1
regler YGE 80A
40mm RFM spiner (ta še pride, za začetek bo "generični :-))
13 x 11 prop

kasneje poskusimo še z 12,8 x 13 RFM

Miha - HVALA!
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

...karbon-epoksi izdelki za srfanje se pravilno temprajo pri 5° višji temperaturi kot jo leti naravo lahko dosežejo na soncu in sicer 2 tedna... sicer nekaj let stara informacija s strani izdelovalca...

Drugače pa zelooo lep model; sem prepričan, da je tudi v tej verziji primerjivo trden drugim f3f modelom!
lp
MatejŠ
Razpravljalec
Prispevkov: 115
Pridružen: 19 Jan 2011, 06:53
Kraj: Maribor

pace

Odgovor Napisal/-a MatejŠ »

Kaj to že leti??????


Ali je že v prafaktorjih??

Lp
:D :D :D :D
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

Hm, ne leti še... sem vmes razširil družino =D> , tako da so zaenkrat prioritete drugje :P
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

MarERemA napisal/-a:Hm, ne leti še... sem vmes razširil družino =D> , tako da so zaenkrat prioritete drugje :P
Čestitke! =D> Fantek ali punčka?
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
saMx
Freak
Prispevkov: 749
Pridružen: 28 Mar 2008, 22:34

Odgovor Napisal/-a saMx »

Mater je lep! Se dobi kaj takega za elektro pogon?
Stay hungry. Stay foolish. :wink:

LP, Samo
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

@ Pisaneli - Druga punčka 8)
@ saMx - dobi se elektro varianta - takšna je tudi moja... Trup je prostornejši - nos pa je potrebno na roko "odbiti"...
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli