SLOVENSKI ZAČETKI F5D-400(S)

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: PisaneliAD

Odgovori
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

SLOVENSKI ZAČETKI F5D-400(S)

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 07:42

Aleksej in Jan sta v debati SPRINT PYLON 400 pokazala zanimanje, da bi se nekaj začelo dogajati na te sceni.

V tej debati bomo:

- predstavili kaj je to F5D-400(S)!
- predstavili privlačnost problematiko tekmovanj s pylon modeli
- pravilnik (potrebujemo kandidate za prevajanje)
LINK 1, LINK 2, LINK 3, LINK 4!

- ponudbo na tržišču (iz glave VIP, Quick, Sprint, Stinger, Voodoo) in kratke predstavitve posameznih modelov in njihove letalne lastnosti!
- SAMOGRADNJE! (klik) in klik!! A gre še kaj bolj preprosto? Ja seveda! KLIK!!! :D
- konkretno predstavili kaj je vse potrebno glede opreme
- drobni splošni triki in nasveti
- NE, to ni za začetnike ali ljudi s slabim srcem!
Zadnjič spremenil mihah, dne 08 Sep 2005, 08:16, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 08:08

Kaj je to F5D-400(S)? - predlog!

Tekmovanje z malimi modeli pylon (konstrukcija modela brez omejitev) okoli trikotne proge 130 m x 30 m (vprašanje glede velikosti...), ki je označena s piloni (drogovi). Zmaga eden od treh oz štirih tekmovalcev, ki s svojim modelom v 4. minutah naredi največ krogov.

Kaj pomeni oznaka F5D-400(S)?

F5 - oznaka FAI (www.fai.org) za modele letal s pogonom na elektromotor
D - oznaka za modele pylon
400 - velikost motorja
(S) - sport , za lažji začetek lahko tekmujejo tekmovalci s krtačnim motorjem (velikost 400) ali tudi z brezkrtačnim (manjši stroški vzdrževanja-menjavanja motorjev!)

Omejitve pogona:

Speed 400 (zaprt tip, 3 polni, feritni magneti)
Brezkrtačni pogon (ni omejitve glede na tip motorja)

Model mora imeti neposredni pogon (prenos ni dovoljen!)

Vir energije: Omejitev NiCd/NiMH na 7 členov mase 180 g (7 x KAN 650, KAN 1050, GP1100, ipd) ali 2S LiPo/LiIon do mase 90 g (2S LiIon BMZ 1100/1600 mAh, oziroma pestra izbira LiPo akumulatorjev!)

*Cilj tekmovanja F5D-400(S) je narediti največ krogov na trikotni progi 130m x 30m v 4. minutak. Po koncu 4 minut se zabeleži čas za končanje zadnjega kroga.

*Če se krog ne dokonča se pripiše zaostanek 30. sekund

* "Rezanje" pilona (droga) - letenje na napačni strani droga se kaznuje z odbitkom enega kroga

* Maksimalna masa modela je 1.25 kg (leti se lahko tudi z ZAGIji... ;) )

* Zmagovalec je tekmovalec z največ končanimi krogi. Če se tekmuje v večih tekih (turnusih), se najslabši rezultati ne upoštevajo

* Če imata dva tekmovalca enako število krogov, zmaga tisti, ki ima najmanjši zaostanek.

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 08:15

Privlačnost in problematika tekmovanj s pylon modeli


Privlačnost: Hitrost, adrenalin, relativna cenenost modelov,

Problematika: Vsak začetek je težak, organizacijska problematika, problematika prostora, vožnja na "progi", ....

Pogosto zastavljena vprašanja:

- Kako veliki in hitri so modeli?
- Kako zahtevno je pilotiranje?
- Ali se vozi direktno na drog, ali ni to nevarno?
- Kje se stoji?
- Kako izgleda proga?
- Kakšna je organizacija - kako zahtevno je to?
- Zakaj je potreben pomočnik?
- Kako se štarta?
- Zanimajo me kakšne slike in videoposnetki tekmovanj!

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 09:20

PONUDBA NA TRŽIŠČU - AKTUALNI MODELI

VIP (izdelovalec www.heinrich.cz , dobavljivost - tujina - Avstrija/Nemčija, cena okoli 130 EURO)
Opomba: VIPa je ne izdelujejo več, v kratkem se pričakuje VIPa 2

Slika


Letalne lastnosti (osebne izkušnje):
Dobrodušen model, zelo primeren za začetek. Lahko bi mu rekel "pilon trainer". Zaradi velike površine krila je pristajanje "šala mala", prav tako vzletanje. Za bolj adrenalinske navdušence, se da da precej hudo motorizirati (Finska - do ca 280 km/h!), saj ima relativno močno krilo.
Problem - relativno slaba nevtralnost leta - pri majhnih hitrostih je potreben drug trim višine kot pri končni hitrosti. Vsekakor pa se da to do ene mere dobro kompenzirati (kot motorja, vpadni kot krila...).

VEČ o tem LINK - MSM!

_____________


Quick (izdelovalec ? dobavljivost - tujina - Avstrija/Nemčija, cena okoli 120 EURO)

Slika

Letalne lastnosti: Išči na www.rcgroups.com!


Sprint (LINK!)



Stinger, Voodoo, Cheetah, MAV Racer, ...




______________________________

Slika

viewtopic.php?t=2681

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 16:35

Zgoraj se bo vse lepo dopolnjevalo, samo malo potrpljenja...

Mimogrede.

Kris S iz Švice je izračunal hitrosti svojih modelov s pomočjo doplerjevega pojava. Morate vzeti v račun, da je Kris malo manijaka in ima kar precej izkušenj, svoje modele pa tera "do konca" :D

Voodoo
235km/h

Mega 16/15/2 motor
7 cells GP2000 battery
CAM 4.7x4.7 prop

_____________

Avionik D2000
251km/h
Mega 16/15/2 motor,
8 cells GP2200 battery,
APC 4.5x4.1 prop
_____________

VIP
257km/h
Mega 16/15/2 motor,
3s4p Irate 880 lipo battery,
APC 4.1x4.1 prop
_____________

Ta mi je všeč ;)

Stinger
253km/h

Mega 16/7/5 motor,
TP2100 3s lipo battery,
APC 4.1x4.1 prop

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 16:44

Dave iz Amerike, eden najbolj naletenih pylon 400 pilotov je naredil izredno lepo primerjavo med modeli (povejte na ZS, če prevedem!)
ya - I got them both.... got 3 stingers actually. 1 brushless and 2 with race legal speed-400 setups.

The Voodoo is MUCH nicer. Better quality (that’s hard to do, cuz the stinger is pretty dam nice), more complete kit, easier to build etc....

the Stinger is stiffer, and the fuse material is more crash resistant. The Voodoo is all glass with carbon reinforcement. If the Voodoo had the Stingers “Stiffness” it would be the ultimate model – just cuz it would be a touch more “snappy” in the corners…. But only a touch, I’m splitting hairs now…

The Voodoo is very very slightly slower in straight and level flight, probably due to the increase induced drag from its size. Though the aspect ratio is a bit higher - so that helps clean up the induced drag a bit.

That said - the Voodoo is MUCH MUCH faster in the corners. Ya just can’t make up for span - and the Voodoo's got span baby!

The Voodoo "feels" almost EXACTLY like the Avionic D2000 in flight. it looks the same in the corners, and has that rock solid / on rails feel just like the d2000. If I didn’t know better, I’d tell ya they hit the D2000 with a “shrink ray” and re-named it the Voodoo.

The Stinger is a nice model - arguably owned this market since it came out. But the Voodoo is an improvement for sure.

Bottom line in racing - its very slightly slower on the straights, but MUCH faster in the turns. Combine that with being easier to fly smooth - you get lower lap times and win more races.

It also lands much slower, so its VERY rare to break a prop.

The Stinger and the Sprint are a VERY close match, but again, I’d say the Stinger looses in handling quality and in the turns. The Sprint isn’t as tuff and consequently doesn’t deal well with errors in the landing pattern. When I started the racing season ~7 months ago, I was flying Stinger / Sprint backup. Then eventually switched to the Sprint full time cuz my times seem more consistent. The closest race of the season was between the sprint and a GLH with a tweaked .061 glow motor spinning a 5x4 at 23k RPM. I beat him by a foot…. Maybe.

Once the Voodoo got here it was all over. I knew during the first test flight. I thought I was flying the D2000. I gave my son the Sprint (he ended up 3rd on the season BTW…. That’s 2 electrics in the money!)

Here is my rant on the Stinger (vs. everything else)
I wrote about this a bunch of times in my soaring columns….. “Pilot Load!”

The less the pilot has to deal with during a competition flight, the more mental energy he can spend figuring out how to best complete the task. Models that are well designed and properly setup help the pilot reduce his “load” while he’s flying. As the pilots skills improve he can take advantage of higher performance models. If you mismatch the model to the pilot’s skills – you’re in trouble. That’s when things go sideways. The Stinger (for example) is a very highly tweaked design – intent on one thing – GOING FAST. The designer made some choices that allows the Stinger to haul edited for language – but the trade off is a model that requires constant attention to fly consistent and smooth. Its easy to just go sport fly the Stinger. But to nail lap after lap without mistake is VERY hard.

The Sprint is 1 click easier to fly fast then the Stinger. The Voodoo is like 5 or 6 clicks easier. So what if the Stinger is mathematically 100’s of a second faster…. If you can’t take advantage of it, it doesn’t do you any good, in fact it hurts.

Since I mainly fly these models to compete, anything I can do to make them easier to fly fast – I’ll do. I still bring my brushless Stinger out now and then, just to hear the crowed of glow pilots say Holy !@#$$%#$ as it zips by. But on race day – it’s all about consistent, smooth, fast flying – with NO mistakes. I just never got there with the Stinger – I was there with the Voodoo in like ~3 flights! Don’t get me wrong, I had many killer races with the Stinger, but my heart was always pounding when I landed!
Priponke
dave2.jpg
dave2.jpg (16.97 KiB) Pogledano 12906 krat
dave.jpg
dave.jpg (37.88 KiB) Pogledano 12906 krat

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 08 Sep 2005, 16:54

Še nekaj skominov.

Iz leve proti desni:

MAV Racer "mnjam, mnjam" - super vidljivost!
Stinger - ta še čaka, vendar bo šel kmalu v luft (dokončevanje bo v novi temi!)
VIP - žal R.I.P. , sladki začetek. Priporočam!
Avionik D99 mod - bi načeloma bil tudi za F5D 400S, samo bo bolje za uvajanje v pravi F5D (ni več dovoljen po novih pravilih...)
Sprint - tega pa že vsi poznate. Najboljše razmerje cena/zmogljivosti, če izvzamem MAV Racerja! ;)
Priponke
piloni4.jpg
piloni4.jpg (60.95 KiB) Pogledano 12898 krat
piloni2.jpg
piloni2.jpg (53.28 KiB) Pogledano 12898 krat
piloni1.jpg
piloni1.jpg (42.63 KiB) Pogledano 12898 krat

Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD » 04 Okt 2005, 12:20

Pozdravljeni!

Dosti informacij o pylon 400 dirkanju najdete tule:

http://www.volny.cz/dslav/ElektroPylony/index.htm

Na naslednjem video posnetku pa si lahko ogledate o kaki disciplini in kakih hitrostih je tukaj govora (do 150 km/h, z uporabo speed 400 motorja)

http://www.pylonworld.com/rc_electric_p ... _pylon.mpg
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 03 Nov 2005, 15:40

www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

overlord_tm
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:59
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a overlord_tm » 03 Nov 2005, 18:04

5.5.6.4
Število enega kroga znaša 400 m,
Verjetno je razdalja mišljena :wink:
Normalnost je samo povprečje nenormalnih ...

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 03 Nov 2005, 18:24

Hvala Andraž. Sem že videl, ko sem pretvoril v PDF. So še druge napake in netočno izražanje, ipd... bo popravljeno v naslednji verziji. O:)
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD » 03 Nov 2005, 18:39

Zdravo!

Kot vidim, bo organizacija F5D tekme pravi podvig! Vsak tekmovalec potrebuje 4 sodnike, kar pri štirih tekmovalcih na turnus pomeni 16 sodnikov :o . Še vedno mi ni jasno, kako bo "revček" na prvem pilonu prepoznal svoj model, ko bodo na progi trije enako pobarvani sprinti #-o Morda malo špekuliram, vendar to je povsem možno.

Veliko ljudi, veliko zastavic, veliko mahanja in zmede,...Bog ne daj da se sredi vsega tega še kak model pri 300km/h zapiči med navzoče. Potem bo sodnike skoraj nemogoče nahecat da se še grejo kaj takega.

Kaka alternativa, ideja? Verjetno je pri F5D400S tole glede sojenja malo bolj kavbojsko kot pri pravi FAI F5D?
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 04 Nov 2005, 01:28

Imam DVD letošnje nemške tekme F5D in F5D Limited. Vse poteka zelo tekoče.

Za 400 klaso se jasno naredi bolj kavbojsko. Lahko so samo trije pilonski sodniki, pomočniki pa merijo tekmovalcu čas in štejejo kroge.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 15 Dec 2005, 13:09

www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 16 Mar 2006, 19:21

Hitrostni navdušenci pozdravljeni,

Navdušenca Simon V. in moja malenkost bi rada enkrat spomladi naredila srečanje hitrostnih navdušencev malih pajlon letalc.

Ideja za srečanje je preprosta - srečanje

- imeti F5D-400 kategorijo


Omejitve pogona:

Speed 400 (zaprt tip, 3 polni, feritni magneti)

Model mora imeti neposredni pogon (prenos ni dovoljen!)

Vir energije: Omejitev NiCd/NiMH na 7 členov maksimalne mase 180 g (7 x KAN 650, KAN 1050, GP1100, IB1200, ipd)
(LiIon/LiPo bi zaenkrat dali na stran, vendar če bi se pokazal interes vseh - je predlog ali 2S LiPo/LiIon do mase 90 g (2S LiIon BMZ 1100/1600 mAh, oziroma pestra izbira LiPo akumulatorjev!)

*Cilj tekmovanja F5D-400(S) je narediti največ krogov na trikotni progi 130 (100) m x 40 (30) m v 2. minutah. Po koncu 2 minut se zabeleži čas za končanje zadnjega kroga.
(2 minuti in ne 4, da manj trpijo živčki in tehnika)

Slika

*Če se krog ne dokonča se pripiše zaostanek 30 sekund
(tu je še vprašanje...)

* "Rezanje" pilona (droga) - letenje na napačni strani droga se kaznuje z odbitkom enega kroga

* Maksimalna masa modela je 1.25 kg (leti se lahko tudi z ZAGIji... )

* Zmagovalec je tekmovalec z največ končanimi krogi. Če se tekmuje v večih tekih (turnusih), se najslabši rezultati ne upoštevajo

* Če imata dva tekmovalca enako število krogov, zmaga tisti, ki ima najmanjši zaostanek.

- in pa F5D-400-"open"

Dovoljeni so krtačni in brezkrtačni motorji brez omejitev, maso akumulatorjev se omeji na maso 135 g (brez omejitev kemije). Ostalo ostane enako.



Sedaj pa malo s strani dejanske organizacije:

Pripomočke/rekvizite bova poskušala priskrbeti pobudnika s pomočjo kluba DMA Modra Ptica (palice, zastavice, štoparice...)

Prostor: predlog - Krtina


Problem se pojavi pri pomočnikih sodnikih.


Če se naredi skupine po 3. bi moralo priti vsaj 6 pomočnikov/sodnikov.


V tekmovalnem prostoru morajo biti minimalno:

3 x tekmovalci
3 x sodniki na pylonu 1
1 x sodnik pylon 2
1 x sodnik pylon 3
1 x sodnik časomerilec


to je torej 3 + 6. Teoretično bi morali biti vsi pomočniki na stezi. Če pride na srečanje vsaj 6 tekmovalcev in če pridejo zraven še vsaj trije pomočniki se torej zadevo da izpeljat.

Če se gremo dvoboje pa rabimo le enega sodnika manj.. še vedno 5:


2 x tekmovalci
2 x sodniki na pylonu 1
1 x sodnik pylon 2
1 x sodnik pylon 3
1 x sodnik časomerilec

V klubu bom predstavil idejo in poročal koliko zainteresiranih članov bi pomagalo pri srečanju.
Priponke
progaf5ds.jpg
To so mere F5D proge. Predlog razdalje med P1 in P2 je 130 m (pravilnik Austro Cup).
progaf5ds.jpg (73.34 KiB) Pogledano 9281 krat
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
miti
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 08 Sep 2003, 16:41
Kraj: Žalec

Odgovor Napisal/-a miti » 16 Mar 2006, 20:25

:jumpjump: :jumpjump: :jumpjump:
Hmm,sodniki..dva pirčeka za sodnike,pa bo :lol:

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 19 Mar 2006, 19:15

Toplo in sončno vreme je spet dalo zagona.

Palice za progo bova s Simonom poskušala dobiti do konca meseca. Potem par probavanj in če bo vreme kar srečanje nekje sreda-konec aprila...
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Odgovori

Vrni se na