Turbo spiner za standardne elise?

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
Uporabniški avatar
bomovidli
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 09 Mar 2006, 22:04
Kraj: Radlje

Turbo spiner za standardne elise?

Odgovor Napisal/-a bomovidli »

Pozdrav.

Ker bi motorju v pilon modelu rad privoščil malo prepiha, me zanima, če obstaja kakšna varianta turbo spinerja za klasične elise ( ne zložljive ) oz. kakšna informacija, če je kdo kaj podobnega že poizkušal naredit in kako se je vse skupaj obneslo. Največjo težavo pri predelavi standardnega spinerja ( kot je primer na spodnjem linku ) mi povzroča vstopna odprtina spinerja. Rad bi jo imel izvedeno tako kot jih imajo turbo spinerji ( na vrhu in v središču spinerja ) pa se tega pri omenjenem modelu spinerja ne da izvest, saj ima v vrhu vijak za pritrditv "pokrova" spinerja, zaupanja vrednega spinerja brez takšnega načina pritrditve pa še nisem uspel najti.

http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... tar_30_3.0

Bil bi hvaležen vsake uporabne informacije.

Lp, Aleš
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

Lahko takole izrežeš luknje. :-k
lp
Priponke
sut.jpg
sut.jpg (12.65 KiB) Pogledano 3552 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ne gre, ker ti centrifuga zmeče ves posesan zrak skozi reže za prop in kasneje skozi režo med propom in trupom, pa še z balansiranjem boš imel hude težave.

Po moje je najboljši način hlajenja tak:
- naca vstopna odprtina na vrhu trupa tik za požarno steno. Notranjo ploskev vstopnika ti tvori kar motor sam.
- izstop enakega preseka kot vstop tik za krilom ali skozi krilo tik za nosilcem.
- izstop z več kot 30% vstopnega preseka skozi mptpr in požarno steno.
- razmik med spinerjem in trupom okrog 0,5 mm.

Naca vstopnik ima veliko pretočnost glede na presek, zadnji izstop je na podtlačnem mestu in vleče zrak ven, skoz požarno steno pa vleče spiner z propom kot centrifugalna črpalka.


Turbo spinerji so odločni za jadralna letala. Med delovanjem propa pride v trup bolj malo zraka, ker ga prop razmeče. Druga stvar je pri sklopljenem propelerju. Odvzem je na konici, torej na mestu z največ tlaka. Zračne motnje na tem mestu ne motijo preveč, ker je v spinerju zložen prop, ki itak razsuje ves zračni tok.
Pri pilonu bi bila pesmica verjetno druga, saj bi precej razburkalo obtok okrog korena propa, takoj za korenom je propa skoraj že konec...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
bomovidli
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 09 Mar 2006, 22:04
Kraj: Radlje

Odgovor Napisal/-a bomovidli »

Saj vrtanje kot je prikazal miskolin je bilo v skrajnem načrtu, samo sta me mučili obe raktivčevi težavi. Na prvo sem pravilno pomisli, pri drugi sem pa razmišljal povsem drugače, ampak me je dejansko tudi mučila centrifuga (samo je bila skrita v presenečenju).
Sem pa takoj ob besedah požarna stena dobil novo idejo. Dve požarni steni v trupu, med njima pa zračni prostor. Prva samo z luknjo za os motorja, druga pa pritrjena na motor z odprtinami identičnimi na steni motorja. Obe steni fiksno vlepljeni v trup, med njima pa zračni vstopni kanal obrnjen v smeri letenja in ker bi bila površina luknje na prvi steni skozi katero je os motorja bistveno manjša od vstopnega kanala, bi moralo zrak tiščat skozi motor???? To bi se skoraj moralo obnest, bistvena težava je lahko le prekratka os motorja, al bi se še kaj drugega našlo??

Lp; Aleš
Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a KolarModelar »

Slika
Nč bat, sam žgat...
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Aleš;

In zakaj bi zavrgel centrifugalno silo, ki jo povzroča rotirajoči spiner z propom? Izkoristi jo, saj to ne bo poslabšalo končne hitrosti modela. Kvečjemu hitrejši bo, ker bo pihalo čez rotor in ga hladilo.

Tista z dvojno steno in daljšo gredjo je že zaradi nihanja gredi vprašljiva. Mislim, da si na pilonu ne bi upal zagnat propa, ki bi bil pritrjen npr. za 10 mm od predje stene motorja. Mislim, da bi obvezno potreboval dodatno uležajenje...


Rešitev na gornjem linku je dobra za krtačnike, ker omogoča dober prepih čez krtačke. Pri brezkrtačnikih se mnogo bolje obnese prepih skoz motor in požarno steno.

Motorji vgrajeni v impelerje prenesejo hudimano več od nominalnih vrednosti in to le zato, ker imajo spinerji praviloma znotraj nekaj zelo majčkenih reber, ki delujejo kot centrifugalni ventilator. Nekoč sem podobna rebra pritrdil na notranji del graupnerjevega spinerja, da je tvorilo "kompresor" med nosom in spinerjem. Delovalo sicer je, a nič bolje od gladkega spinerja. Očitno prop napravi svoje.


Sorodna tema http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=154224
lp
Sašo
Uporabniški avatar
bomovidli
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 09 Mar 2006, 22:04
Kraj: Radlje

Odgovor Napisal/-a bomovidli »

raktivec napisal/-a:
Po moje je najboljši način hlajenja tak:
- naca vstopna odprtina na vrhu trupa tik za požarno steno. Notranjo ploskev vstopnika ti tvori kar motor sam.
- izstop enakega preseka kot vstop tik za krilom ali skozi krilo tik za nosilcem.
- izstop z več kot 30% vstopnega preseka skozi mptpr in požarno steno.
- razmik med spinerjem in trupom okrog 0,5 mm.
Se opravičujem ker nisem strokovnjak in ne vem kaj je mišljeno z naca vstopnikom. Verjetno gre samo za obliko vstopnika ali je tukaj mišljeno kaj drugega??

Kot naslednje me muči sledeče. Kolikor si jaz to predstavljam oz. naj me kdo poravi če sem sedaj narobe razumel. Navadni spiner, vstopnik, izstopnik in razmik spinerja med motorjem. V notanjosti modela se zaradi vstopnika ustvari nadtlak, zadaj izstopnik vleče zrak in notranjsoti. Pri reži med spinerjem in trupum, pa je zaradi gibanja področje podtlaka. To pomeni, da preko motorja in reže spinerja vleče zrak iz notranjosti? Kaj ima centrifugala spinerja pri tem opravka? Kje sem zdaj zgrešil pri razmišljanju???

Pa pri dvojni požarni steni sem razmišljal o materialih s katerimi bi imel največ 5mm med steno motorja in spinerjem.....1cm od stene motorje si ga tudi sam ne upam pritrdit. Po vrhu vsega pa sta obe požarni steni lahko vstavljeni na dodatni ležaj!!

Lp; Aleš
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Google Naca duct


Slika


Slika

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/NACA_duct

LP Mitja
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Centrifugalna sila, ne centrifugala.
Propeler se z vrtenjem uvija skozi zrak, pri tem pa gre del energije tudi v raztegovanja zraka po ploskvi vrtenja kot pri vsakem telesu, ki se vrti v zraku. Delno deluje kot centrifugalno puhalo, ki z trenjem zavrti zrak, ta pa zaradi svoje mase odleti v smeri iz centra kroga. Za povečano trenje imajo puhala lopatice, da zrak še bolj učinkovito razmečejo navzven, spiner pa je na ploskvi, ki meji z požarno steno čim bolj gladek. Za kar najmanj "sesanja" je oblikovan kot je, vendar propeler vseeno opravi nekaj dela v tej smeri in precej močno vleče zrak iz motorja.

Naca vstopnik takoj za požarno steno, luknje v krilo kjer je mogoče, da podtlak krila posesa čim več zraka čez aku in regler, požarna stena je zluknjana kot motor in med spinerjem, ter trupom je 0,5-1 mm prostora, da sesa zrak.
Le 120 g motorček lahko z polnim plinom gonim na 130-150A (ne vem koliko jih je v zraku), dokler ni 3 s 3200 mAh aku prazen. Ob pristanku imajo regler,celice in motor skoraj enako temperaturo, ki se vrti med 40 in 50 oC.
Slika


@Aleš, če boš na Pikniku v Libeličaš si lahko ogledaš luknje na temu iz slike in mi z še kom pomagaš pri meritvah, da zopet ne bo iz hrama civilizacije priletela kaka okrog nakladanja z travnika za hišo. Slika Če bo bog dal vreme in bo tehnika zdržala, bomo prebijali (Ni nujno, da prebili.) meje.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
bomovidli
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 09 Mar 2006, 22:04
Kraj: Radlje

Odgovor Napisal/-a bomovidli »

raktivec napisal/-a:Centrifugalna sila, ne centrifugala.
Napačno sem se izrazil.....mislil sem seveda na centrifugalno silo.

Nič...bo potrebno jutri malo premerit in če uspem z dvema požarnima stenama, ki po širini ne presežeta 5mm bom zagotovo poizkusil s to opcijo, v nasprotnem primeru pa raktivčeva.

Hvala za pomoč.

Lp; Aleš
Uporabniški avatar
bomovidli
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 09 Mar 2006, 22:04
Kraj: Radlje

Odgovor Napisal/-a bomovidli »

raktivec napisal/-a:
Naca vstopnik takoj za požarno steno, luknje v krilo kjer je mogoče, da podtlak krila posesa čim več zraka čez aku in regler, požarna stena je zluknjana kot motor in med spinerjem, ter trupom je 0,5-1 mm prostora, da sesa zrak.
Le 120 g motorček lahko z polnim plinom gonim na 130-150A (ne vem koliko jih je v zraku), dokler ni 3 s 3200 mAh aku prazen. Ob pristanku imajo regler,celice in motor skoraj enako temperaturo, ki se vrti med 40 in 50 oC.
Uh....malo prehitro sem začel odtipkavat in nisem videl celega prispevka....če to tako dobro hladi potem ne mislim izumljat kaj novega in si to raje pred posegom v živo ogledam.

raktivec napisal/-a:@Aleš, če boš na Pikniku v Libeličaš si lahko ogledaš luknje na temu iz slike in mi z še kom pomagaš pri meritvah, da zopet ne bo iz hrama civilizacije priletela kaka okrog nakladanja z travnika za hišo. Slika Če bo bog dal vreme in bo tehnika zdržala, bomo prebijali (Ni nujno, da prebili.) meje.
Ni problema.....z veseljem pomagam pri meritvah.....mimogrede....sem prebral ono z travnikom za hišo, pa se mi ni zdelo vredno komentiranja :wink:

Lp; Aleš
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli