"arianček" in "oldtimer"

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

"arianček" in "oldtimer"

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Vsi ti članki in fotografije celih ter razbitih F5B modelov so me sprovocirali, da pokažem svoj trenutno leteči model in model, ki je v nastajanju.



Pred dvema letoma sem izdelal tega oldtimerja, ki sem mu namenil naslednje značilnosti:

- razpon krila 1 650 mm
- površina krila 28 dm2
- profil krila HD 45
- pogon 12 sanyo flight 1600 mA
- axi 2820/12
- vijak aeronaut 12X9
- teža cca 1600 g


material:

- krilo: na trd stiropor naprešana oplata iz 80 g in 50 g tkanine
nosilec je iz balze z nad 20 ogljikovimi prameni nad in pod balzo

- trup: balza oblečena v stekleno tkanino

- rep: stiropor balza sendvič, oblečeno z 25 g tkanino



Model je dovolj močan za vsakršne vragolije. Po potrebi leti presenetljivo počasi, če je treba pa zelo zažvižga. Dviga se malenkost manj kot navpično. Je precej primeren za pobočno jadranje, za kar sem ga tudi izdelal. Moj teren je namreč v "luknji" ki jo obkrožajo vsaj 200 m visoki hribi. Da lahko zagrabim vzgornik moram čim hitreje proti vrhu. Na dnu so ponavadi take turbolence, da jih soft flyer ne premaga.

Slika

Slika

Slika




Sedaj pa še nastajajoči model:

Profil HD 47 mi je zaradi zahtevnosti konstrukcije (natančna izdelava in tanek profil) postal tak izziv, da se nisem mogel izogniti izdelavi modela podobnih dimenzij kot je Ariana 10. Zaradi večje natančnosti v izdelavi sem se odločil za sendvič konstrukcijo krila iz trdega modrega stiropora in 1,5 mm mehke balze z nosilcem iz abachija, ki ga zgoraj in spodaj prekriva do 30 pramenov ogljikove tkanine. Krilo je po brušenju oblečeno z 50 g tkanino, ki sem jo zaradi boljše torzijske trdnosti položil pod kotom 45o.



značilnosti modela:

- razpon 2060 mm
profil HD 47
- teža krila cca 550 g
- pričakovana teža modela 1400 do 1600 g
- predviden pogon axi 2820/12 in 12 celic 2/3 sc sanyo
- površina repa 3,6 dm2
- površina krila cca 32 dm2


Trup je iz balse oblečene v 163 g tkanino in je več kot dovolj močan.
Rep in uške so iz mehke polne balze. Rep je oblečen v 25 g tkanino, uške pa so oblečene skupaj z celim krilom.




Zaradi večjega polarnega momenta nosilca, ga nisem prevlekel z balzo, ampak je sestavni del površine krila.
Slika


Slika


Na tak način se da z lahkoto izdelati kvalitetne zavihke. Najprej sem zavihek profilno zbrusil, nato sem mu na spodnjo stran vlepil profilno šablono, da sem ga skrivil. nazadnje sem ga skupaj z krilom oblekel v 50 g tkanino, ki mu je obdržala obliko. Pri vsem tem pazim, da vzamem mehko balzo, ki mora imeti lepe gladke letnice točno v pravokotni smeri na krilo.
Slika
Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

lp, rok
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

Hi!

Lahko recem samo pohvale. =D> =D> =D> =D> =D>

A je mozno dobiti malo vec podatkov o sami izgradnji trupa. A so noter kaksna rebra? Na kaksen nacin oziroam kaksno tehniko uporabljas, da naredis taksen trup? Pri za prvem modelu ce ne bi povedal da je trup lesen bi rekel da je GFK, ker je tako lepo zaobljen.

Lp Bostjan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Slika

Zdravo;

Prvi model ima trup izdelan na enak način, kot so izdelani leseni trupi impelersko gnanih modelov. Trup sem si narisal na papir in izdelal polovična rebra na vsakih 150 mm. Nato sem rebra nalepil na iverno ploščo in jih prevlekel z 10 mm širokimi trakovi iz 3 mm balze. Na koncu sem dobljeni polovici trupa strgal z iverke in ju z rahlo obrusil ter oblekel z 50 g tkanino. Sledilo je lepljenje polovic, brušenje in kitanje z "Leichtspachtlom" in nazadnje pokrivanje, če se prav spomnim z 80 g tkanino. Trup sem le narahlo obrusil in ga ličarsko obdelal z kitom za brizganje in staro dobro barvo Sintol.

Trup je bil izdelan zelo hitro. Ko se vsega skupaj lotiš vidiš, da je precej enostavneje kot izgleda na prvi pogled. Dobljen trup je izredno trden in lahek. Ob normalni uporabi ga je nemogoče zlomiti, pikiranja takega modela pa tudi kevlar ne prenese najbolje.



Trup za novejši model sem izdelal še enostavneje. Vzel sem dve 4 mm deščici iz lahke balze, nanju narisal stranice in jih zlepil. Na bočni stranici sem na predelu kjer pridejo pritrjena krila vlepil ojačitve iz 0,6 mm aviošpera, ki preprečuje trganje in lomljenje na tem delu odprtega profila.
Preden sem stranice zlepil sem na robove zgornje in spodnje stranice nalepil trikotne letve iz 6 mm balze. Na koncu sem z trikotnimi letvami zapolnil manjkajoča mesta v kljunu trupa in vse skupaj obrusil. Dobljena oblika je povsem enaka najboljšim F5B trupom, le da je trup za okrog 6 mm širši in nižji od kevlarskih trupov, kar pa ni ravno usodno.

Na koncu sem obrušen in z "Leichtspahtlom obdelan trup polakiral in prekril z 163 g tkanino. Na predelu odprtine za krila sem trup pokril tudi z notranje strani kolikor daleč sem lahko segel z čopičem. Ta trup ima tako tanek profil, da je bolje če nima vgrajenih teber. Ker je precej elastičen sem ga oblekel z debelejšo 163 g tkanino in ne z 80 g tkanino kot zelo tog trup prejšnjega modela. Za lepljenje navadno uporabljam 20 g Mitolov Cianokol.


Še majhna skrivnost, ki jo že dolgo uporabljam:

Sendvič krila in praktično vsi balzovi deli, ki so oblečeni z tkanino so ponavadi pretežki, ker se balza prepoji z tkanino. Sam vedno vse balzove dele prelakiram z nitro razredčilom razredčenim 1:1. S tem deli niso nič slabši, so pa občutno lažji. Predvsem na krilih je razlika precejšna.



lp
Raktivec
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Zelo zanimivo branje (in gledanje :D )
Lepo, da svoje izsledke deliš z nami!
Veliko uspeha še naprej!

Mitja
Uporabniški avatar
luigidon
Freak
Prispevkov: 564
Pridružen: 14 Jan 2004, 12:55
Kraj: Vir-Domžale

Odgovor Napisal/-a luigidon »

Zelo lepa modela:)

Bomo morda deležni kakšnega fotostripa o izdelavi? Predvsme izdelava trupa se mi zdi zanimiva. Ampak nekako si ne znam predstavljati vsega tega....

lp
m
---------------------
:D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;


Tu je nekaj slik, ki bodo razjasnile moj način gradnje trupov. Ne razumem zakaj ste se vsi spustili v trup, ki lžje enostavna stvar. Mene precej bolj boli glava okrog novega krila, ki je extremno zoprno zaradi tankega profila.

Najprej notranjost oldtimerjevega trupa, kjer sta vidni obe polovici rebra, kakršna so vsakih 15 cm in med gradnjo skrbijo za obliko, nato pa za trdnost trupa.
Slika


Notranjost trupa novega modela, kjer so vidne ojačitve in trikotne letve, ki skrbijo za dodatno trdnost trupa, obenem pa omogočajo poljubne obline trupa.
Slika


Zopet ena, ki kaže ojačitev iz 0,6 mm aviošpera, obenem pa kaže lepljenje prečke na "utor", ki precej pripomore k življenski dobi trupa.
Slika

Še ena spredaj.
Slika
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Lep pozdrav!


Prejšnjikrat mi je nekdo predlagal naj naredim foto strip, kar bom v nadaljevanju tudi poizkusil.

Ob prvotnem prekritju krila z 50 g tkanino je bilo krilo dovolj togo na upogib, na vzvoj pa je bilo preveč mehko. Ker je krilo tehtalo 500 g, nisem vedel kaj naj storim. končno sem se odločil in z grobim brusnim papirjem št. 80 pobrusil laminat približno do polovice. Potem sem celo krilo oblekel v 80 g tkanino, ki sem jo položil pod kotom 45 o. polagal sem jo od sredine navzven in sicer tako, da je trikotni zaključek tkanine segal čez drugo polovico. Z tem sem dodatno ojačal korenski del krila.

Ko se je laminat strdil, sem dobil odlično krilo, ki mi je precej razjasnilo obraz. Nazadnje sem vse skupaj pobrusil z papirjem št. 120, preizkusil togost, ki je odlična in krilo stehtal.

Teža krila je zaenkrat 550 g, kar se mi ne zdi pretirano. Računam , da bo z barvanjem za 40 do 80 g težje, kar je še vedno o.k.

Teža trupa z prilepljenim repom je 140 g! Po finišu bo sicer narasla na okrog 200 g, vendar sem zadovoljen.






Tu sem želel pokazati iz kakega stiropora sem izdelal krilo. Zaradi tankega profila je prišel v poštev le ta.

Na sliki je tudi šablona, ki sem jo prilepil na spodnjo stran uške, preden sem krilo zgoraj prekril z tkanino. Ko je bila le-ta suha, šablona ni bila več potrebna. Zareza je v stiroporu zato, da je v njo nasedla šablona, ko sem stiskal zgornji laminat na krilo.
Slika


Ko sta bila rep in trup obdelana, sem rep prilepil in ga utrdil z eno plastjo 80 g tkanine. EVD med repom in krilom je 1,3 o, rep pa leži v ravnini z gornjim delom trupa.
Slika



Obrušen model sem zelo na trdo obrisal z bombažno krpo, ki sem jo namočil v epoxi smolo. Na ta način se da lepo zadelati pore, ki nastanejo med brušenjem laminata. Treba je le paziti, da je smola povsem obrisana, tako da se nikjer ne sveti. Odvečna smola ne koristi!
Slika



Model je pripravljen na ličenje.
Slika



lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;




Danes sem se lotil končnih faz izdelave modela, ki so potekale nekako takole:


Za nanašanje barv na modele uporabljam to pištolo. Pred leti sem jo kupil za air brush, ker pa je bila pregroba sem jo še malce povrtal in sedaj odlično služi svojemu novemu namenu. Zaradi majhnih dimenzij se zapravi mnogo manj materiala kot pri delu z navadno pištolo za brizganje.
Slika

Model sem dvakrat prekril z kitom za brizganje in ga vsakič pobrusil. Brusil sem na suho in sicer prvič z papirjem št. 250 in drugič z papirjem 400. Ko je bila površina gladka sem krilu in repu izrezal krmila. Gornjo zarezo do "abrajza" sem zarezal s pomočjo ravnila in 1mm žage za kovine. S spodnje strani sem zarezal kanal s trikotnim presekom, to pa sem storil z ostrim olfa nožem.
Slika


Tako izgledajo gotova krilca.
Slika
Slika


Model je pripravljen za barvanje
Slika

Z gornje strani pobarvan model. Spodnja stran krila in repa pride na vrsto, ko bo bela barva suha na otip.
Slika
Slika


lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pozdravljeni;

Nekaj slik gotovega modela:
Slika
Slika
Slika

Za izdelavo sem potreboval naslednji material:

- 80 m ogljikovega rovinga tex 12 000
- 2 m2 tkanine 80 g/m2 za prekritje krila
- 0,5 m tkanine 49 g/m2 za rep in zadnji rob krila pod oplato.
- 0,3 m2 tkanine keper 163 g/m2 za trup in ojačitve v krilu pod oplato.
- 4 plošče mehke balse 1,5 mm za krilo
- 3 plošče mehke 4 mm balse za trup in rep
- 1 ploščo mehke 2 mm balse za vrhnjo plast repa
- kos 12 mm mehke balse za uške
- 4 trikotne letve 6 mm za vogale trupa.
- 2 dl epoxija
- nekaj nitro laka za lakiranje balse
- 1l nitro razredčila
- 1 kos cianokola 20 g
- 1 kos uhu harta
- abachi za prednji rob krila in glavni nosilec (V skrajnem primeru se ga dobi trgovinah z kotnimi letvami, ki so velikokrat iz njega)
- nekaj 1,5 mm vezane plošče za šablonska rebra
- trd moder 5 cm stiropor
- nitro kit za brizganje
- cca 2 m abrajza
- neostik za lepljenje gornje in spodnje polovice repa v vezano ploščo
- nekaj brusnega papirja
- morda še kaj
- veliko dobre volje.

Končna teža modela je 760 g, s čimer sem povsem zadovoljen.





V modelu bom uporabil Axija 2826/10, ki ga bom precej obremenil. Na kljunu mu bom namenil doma izdelan spiner iz HM spinerja. Da bo zadeva bolj zanesljivo delovala, sem motorček zabrusil kot kaže slika in mu iz zadnje stene izdelal nekakšen zračni vijak, ki bo sesal zrak in povečal hladilni učinek turbo spinerja.

Ko bom imel spiner v rokah, mu bom poizkusil vgraditi lopatice in ga čim bolj zatesniti na spoju z trupom.

Slika

lp
Sašo
Uporabniški avatar
Tilen
Razpravljalec
Prispevkov: 169
Pridružen: 11 Jul 2003, 08:09
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a Tilen »

=D> bravo. Prav tak je kot bi ga vzel iz trgovine.


lp
I feel the need for speed
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Še zadnjič s slikami o izdelavi;



Ker sem bil skeptičen okrog HM spinerja predelanega v turbo varianto, sem motorju zabrusil zadnjo steno za boljši vlek. Vse skupaj sem preizkusil z gorečo svečo. Med posnetkom se spiner vrti z minimalnimi vrtljaji. Ob malo močnejšem plinu je potegnilo ogenj v spiner z razdalje skoraj 10 cm! Spiner iz Mihovega članka torej skupaj z predelanim motorjem kljub moji začetni skepsi odlično deluje!

Slika


Pri repu sem malo zakompliciral, toda to je bila najhitrejša rešitev. Od servo motorja gre nazaj 2 mm varilna žica. Kakih 15 cm pred krogelnim zglobom sem ji prispajkal še eno žico in na oba konca nalepil krogelni zglob pa je bilo gotovo. Krmilo gre povsem gladko.
Slika


Zaradi tankega profila , ki je v korenu debel le 12,4 mm, sem imel težave z 11 mm servoti. Moj model ima za razliko od Ariane 1,5 mm debelo oplato in ta debelina je še kako motila. Za zmanjšanje višine sem servo motorčke vlepil z sekundnim lepilom. Da sem krilo čim manj oslabil, sem motorčkom poščipal nastavke za klasično pritrditev. Posledično manjši izrez pač toliko manj oslabi krilo. Konec koncev novo ohišje servo motorčka ne stane veliko.
Slika



Da sem pridobil dodatnih nekaj milimetrov, sem servote pokril z takimi pokrovi iz abs plastike. Najprej sem jih izrezal in pobarval, čez nekaj časa pa nalepil z uhu hartom.

Slika


Poln model z 12 celicami 2/3 sc (Sanyo 1700 Mh) in 60 g težko sprejemniško baterijo tehta 1 650 g, ki jih bo moral že jutri tovoriti po zraku. Upam, da bo prestal preizkus, ki bo zajemal tudi pikiranje iz čim večje višine, najmanj 250 m. Strah me je predvsem flatra.


lp
Sašo
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Sašo , odlično ! Vso srečo ob preiskušanju čudovito izdelanega modela , sicer so pa taki itak vsi tvoji modeli , kar sem jih do sedaj videl (res da samo na slikah).

lp Jože
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Hvala za kompliment!


Sicer se pa lahko kdo, ki ima čas in izkušnje spomni in v bližnji prihodnosti organizira srečanje "divjih" modelov kot so: impelerji, pyloni in hotlinerji. Zagotovo je kje skrit kdo, ki bo vse presenetil z modeli in letenjem. Mene osebno ne zanima tekmovanje na nož, ampak bolj izmenjava izkušenj. (Pred leti sem npr. med dvournim opazovanjem in obenem pogovorom z starim modelarskim mačkom g. Glavičem iz Slovenj Gradca izvedel iz finiša kril več kot prej v parih letih. Koliko bi se vsi skupaj naučili drug od drugega pa lahko zaenkrat samo ugibamo.)



lp
Sašo
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

Hi!

Pohvale za model. =D> Se posebej se mi zdi interesantno, ker si se v poplavi GFK modelov te sorte lotil modela na osnovi lesa. Teza modela je zavidljiva. Im mi niti ne gre cisto v glavo, kako si lahko lazji od mojega modela. Moj vaga dobrih 1700 gramov.

Kaksne servote si uporabil?

Vso sreco ob prvem startu.

Lp Bostjan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;

V glavnem tudi večina gfk modelov ni povsem plastični, ampak so izdelani iz podobnih gradiv kot je moj. Npr. površina krila gfk, nato polnilo iz balse... in zopet tanka plast gfk. Razlika je le v tem, da zaradi natančnejšega in hitrejšega dela uporabljajo rezkane kalupe, jaz pa ne.

Servote imam Pico bb ali nekaj takega. In so 11mm zanje sem se pred leti odločil, ker je možno v Deutschlandsbergu, ki mi je precej blizu, dobiti zanje vse rezervne dele.

Model sam ni lažji od tovarniškega. Razlika nastane pri uporabi motorja. V mojem modelu je axi 2826/10, ki tehta 181 g, v tvojem pa čez 260 g težka mrcina. (Upam, da je to edini vzrok in da se mi model danes ne bo raztreščil v zraku.)



lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;

Polet mi je uspel in mislim, da sem zadel glavico na žebljico. Model se dviga navpično, vendar imam občutek, da pod kotom 70 do 80 o hitreje pridobiva višino. Jadra pa tako kot kak F3B model. Minimalna hitrost je mnogo manjša kot pri divjem "oldtimerju", pa tudi drsni kot je občutno boljši. Slučajno sem si izdelal model, ki dobro grabi termiko in je zelo prodoren, obenem pa ga je mogoče vrteti zelo na tesno.

Ob drugem akuju sem poizkusil malo hujše stvari. Abrakadabro prenese po 50 do 80 m pikiranju. Med ostrimi lupingi se krila le malo upogibajo.
poizkusil sem tudi simulacijo F5B letenja. Hiter brisani let, zavoj, hiter brisani let... Model je totalno miren in odlično drži smer. Zaradi okretnosti se ga da zavrteti precej na tesno. Z oldtimerjem bi bilo morda možno leteti hitreje, vendar bi bila za to potrebna precej večja rutina, ker ga zaradi majhnosti venomer kam obrača.

Zadnji preizkus je bil preizkus flutra. kot sem predvideval je krilo upogibno medvedje močno, vzvoj pa je nekaj drugega. Nasproti mojega vzletišča imam stopničast skalnat hrib, katerega prva stopnica je 200 m druga pa 300 m nad vzletiščem. Torej imam odlično merilo za merjenje višine, ki je lahko brez orientacijske točke na moč varljiva.

- dvignem 100 m-model pikira in žvižga
- 150 m-model še bolj žvižga
- 200 m-ko pridrvi nad mene se sliši udarjajoče žvižganje, kar je prvi signal za fluter.
- 250 m- vse skupaj se še pojača
-300 m- model ne prenese in ko pridrvi nad mene je vidno vibriranje krila, ki ga spremlja zlovešč zvok. Model se je pričel nekontrolirano nagibati in komaj sem ga potegnil iz kočljive situacije.
- ker sem videl, da je krilo dovolj elastično, da se ne zlomi ob flutru, sem preizkusil pikiranje približno pod kotom 45o. Iz višine 300 m sem si ga spustil "med oči" (če crkne, naj crkne takoj, da se lotim drugega).Ko je postal nevarno velik sem ga potegnil in dvignil se je za okrog 100 m, flutra pa ni bilo.

Kljub temu, da nisem dosegel željenega(300 m brez flutra), sem z modelom zadovoljen.

Za konec prosim, če mi lastniki Ariane 10 povedo, iz katere višine lahko njihov model pikira brez flutra. Zanima me iz radovednosti, ker bi rad vedel za koliko sem se uštel pri torziji.



lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!


Danes sem odpravil fluter!

Ni mi dalo miru, razmišljal sem o novem krilu prekritem z ogljikovo tkanino, pa o brušenju barve iz tega modela in nanašanjem še enega sloja 80 g tkanine, nazadnje sem menil, da bi bilo dobro izdelati kalup in v kalupu z podtlakom izdelati novo epoxi krilo z balsovim polnilom.

Ob vsem tem modrovanju sem iskal rešitev za vgradnjo večjega propelerja za axija 2826/10. Vgrajenemu 13x8 je namreč manjkalo le kanček moči, da bi dvigal model popolnoma navpično. Naslednji Aeronautov vijak je 13x11, ki pa je preoster za ta motor in bi ga zagotovo takoj uničil. Ob vsem tem sem preigraval različico z 10 celicami namesto vgrajenih 12. V tem primeru lahko vgradim vijak 14x10, ki ga motor še prenese. Hitrost prepiha na mestu sicer pade iz 90 na 84 km/h, vendar je še vedno več kot dovolj rezerve.

Od enega kompleta baterij sem odcepil dva kosa, aku vstavil v trup in v zrak. Model je šel navpično kot po tirnici. Vseskozi je rabil malo komande po globini, vendar ga nikamor ni zanašalo. Ko se je dvignil na okrog 300 m, sem naredil nekaj krogov, da se motor in celice ohladijo, nato pa navpično navzdol. Model je le rezko zapiskal in švignil čez mene brez bilo kakega znaka o flutru. Vse skupaj sem ponovil iz največje višine, na kateri sem zapiknjen model še lahko sledil in flutra zopet ni bilo.

Za mojo konstrukcijo je bilo torej borih 82 g preveč v trupu! Po vsem tem sem šel na pošto stehtat model in dobil težo točno 1 610 g. Zdaj vsaj vem, da moja kuhinjska tehtnica ni najbolj natančna.


Po vsem skupaj sem se odločil, da grem v ponedeljek v knjigarno po sheleshamer. Na eno stran bom narisal načrt za miga-21, na drugo stran pa za Ariančka. Seveda bom v oba modela vgradil svoja spoznanja, ki bodo zmanjšala odvečno težo miga za okrog 200 g, pri Ariančku pa bom podal dva recepta za krilo. Eden bo originalni, drug pa ojačan za neomejeno pribijanje z povečano težo. Vse skupaj bom poslal na uredništvo Tima, pa naj objavijo če hočejo.




lp
Sašo



p.s.

Koliko amperov prenesejo celice GP 2200 brez večjih problemov in koliko tehtajo?

Hvala za odgovor
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Sašo, zanimiva razmišljanje glede "preostrega propelerja" glede na motor. Sem ti že po zasebnem sporočilu dejal, da motorja ne boš in ne moreš kar tako "skuriti". To ne pomeni, da ta napeljujem k tem dejanjem, po drugi strani pa doklet ne probaš ... teorija je eno, praksa drugo. 13x11 se je odlično izkazal tudi s 400 motorčki s prenosom v F5J, po teoriji pa gre vse skupaj zelo borno. :-?

Statični tok za tvoj motor je lahko 60 sekund komot 45 A. Torej za 30 sekund se lahko statika povzpne nad 50 A bp.

Navadne GP2200 preverjeno držijo nad 80 A za 40 sekund (Rokov Pike). Pušnjene do 150 A za 5 - 10 sekund.

Masa GP2200 je okoli 45 g.

Jaz bi ti priporočal za tvoj motor 16 GP1100 in 11x6 prop, 3 kile potiska, hitrost pretoka 28.5 m/s, 40 A ;)

Masa GP1100 je okoli 23 g.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Hvala za idejo o GP 1100. Naslednji teden bodo v zraku!! V zadnjih letih odkar letim bolj z impelerji me je pri navadnih akujih povozil čas in niti pomislil nisem na GP 1100.

Okrog 13x11 pa sem se pozanimal pri g. Pelikanu od Model Motorsa, ki mi je izrecno odsvetoval ta vijak.

Kar se tiče teorije in prakse pa žal vse prevečkrat opažam, da delajo renomirane vodilne modelarske firme veliko razliko med teorijo in prakso, ki je lahko le trgovska finta ali neznanje, kajti teorija se MORA vedno ujemati z dobro prakso.


lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Tekmovalec
Prispevkov: 331
Pridružen: 19 Nov 2004, 13:08
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a ZZ-Top »

Z navadnimi GP200SCHR sem v Šentjurju po vsakem letu dopolnil okrog 1500 mAh. To pomeni več kot 100 A v 40 sekundah. Dopolnil sem jih 5X, pa je vse šlo BP. Za seboj imajo cca. 20 letov pa se še vedno napolnijo okrog 2500 mAh (jih pa vedno doma dam na kekce).

LP Rok
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

Hi!

No vceraj je bil zopet en super letalni dan :D
Glede pikiranja z Ariano V10. Dvignil sem ga na kar precejsnjo visino. Ocenjeval raje ne bi ker res nimam obcutka pri tem modelu kako visoko to gre. Nato sem ga pikiral dol in flatra ni in ni bilo. To sem nekaj krat ponovil. Nato pa sem rekel da bom to mejo poskusil na vsak nacin doseci in sem model dvignil potem pa ga spustil s prizganim motorjem do konca. in to pod kaksnim 70° kotom (zopet ugibam). Nabral je taksno hitrost, da me je resnic¸no strah ratalo in ko sem ga ze zacel ravnati sem zaslisal "tisti" zvok. Pa se to bi rekel, da so zaflatrali verjetno samo eleroni. Krilo bi rekel da ni. Zvok se je pojavil zelo kratek cas. Vendar pa moram povdariti, da sem do flatra tiscal poln gas in to ves cas pod precej velikim kotom navzdol.
V glavnem model me ni razocaral.

Lp Bostjan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Moj model ima zagotovo eno plast 80 g tkanine premalo, zato je med drugim tudi nekoliko lažji od originala. Z okrog 1,6 Kg mi nikakor ne pade v flater, z 1,7 Kg pa takoj ko pikiram iz 300 m ali več.

Ne vem, če je priporočljivo pikirat z prižganim motorjem. Pazi na število vrtljajev, da ti ne odtrga magnetov z rotorja.



lp
Sašo
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

raktivec napisal/-a:Moj model ima zagotovo eno plast 80 g tkanine premalo, zato je med drugim tudi nekoliko lažji od originala. Z okrog 1,6 Kg mi nikakor ne pade v flater, z 1,7 Kg pa takoj ko pikiram iz 300 m ali več.

Ne vem, če je priporočljivo pikirat z prižganim motorjem. Pazi na število vrtljajev, da ti ne odtrga magnetov z rotorja.



lp
Sašo
Hi!

Ni mi dalo mira in sem moral probrat :D
Motor pa bi naj sel do 50.000 obratov.

Lp Bostjan
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli