ARIANE V 10
ARIANE V 10
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem nabavil model slovaskega proizvajalca Ariane V 10. Model je namenjen za tekmovanja v kategoriji F5B 10 celic. Jaz sem ga nabavil ker sem ze nekaj casa sanjal hotlinerja vendar si ga nisem upal niti zmogel privoscit.
Model ima zelo lepo barvno shemo (vsaj meni osebno). Trup je bel, krila pa so spodaj modra, zgoraj pa ima uske tudi v modri barvi. Enaka shema kot na krilu je tudi na V-repu.
Tehnicni podatki
Razpon: 206,3 cm
Površina krila: 31,8 dm2
Povrsina repa: 4,5 dm2
Profil: HD 47 (6,5%)
Teza praznega: 710g (Moje krilo je malenkost tezje kot od Ariane, ki jo kupis v trgovini, ker je bilo narejeno po narocilu malo bolj ojacano)
Model je krmiljen po nagibu in visini ter vklop/izklop motorja.
Pred kratkim sem nabavil model slovaskega proizvajalca Ariane V 10. Model je namenjen za tekmovanja v kategoriji F5B 10 celic. Jaz sem ga nabavil ker sem ze nekaj casa sanjal hotlinerja vendar si ga nisem upal niti zmogel privoscit.
Model ima zelo lepo barvno shemo (vsaj meni osebno). Trup je bel, krila pa so spodaj modra, zgoraj pa ima uske tudi v modri barvi. Enaka shema kot na krilu je tudi na V-repu.
Tehnicni podatki
Razpon: 206,3 cm
Površina krila: 31,8 dm2
Povrsina repa: 4,5 dm2
Profil: HD 47 (6,5%)
Teza praznega: 710g (Moje krilo je malenkost tezje kot od Ariane, ki jo kupis v trgovini, ker je bilo narejeno po narocilu malo bolj ojacano)
Model je krmiljen po nagibu in visini ter vklop/izklop motorja.
- Priponke
-
- Zelo lepe linije.......... lepotica
- Ariana 001.jpg (38.34 KiB) Pogledano 7823 krat
Zadnjič spremenil kiwi, dne 07 Mar 2005, 12:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Trup
Trup modela je v celoti iz kevlarja, na predelu pod krilom, kjer je odprtina za vstavljanje akumulatorjev v model je okrog in okrog ojacana se dodatno z karbonskim rovingom. Rep je V-izvedbe in pritrjen na trup samo z enim kovinskim vijakom. Povezava z bovdnom je s pomocjo kroglicnega naticnega zgloba. Povezava (bovden) za V-rep je ze narejena na tocno dolzino. Prilozen je tudi nosilec motorja, ki ga je potrebno prilagoditi izbranemu motorju in nato vlepiti v nos modela iz notranje strani. Servo za visino ima svoje lezisce v trupu. Luknja se lepo zapre z pokrovckom, ki je prilozen.
Trup modela je v celoti iz kevlarja, na predelu pod krilom, kjer je odprtina za vstavljanje akumulatorjev v model je okrog in okrog ojacana se dodatno z karbonskim rovingom. Rep je V-izvedbe in pritrjen na trup samo z enim kovinskim vijakom. Povezava z bovdnom je s pomocjo kroglicnega naticnega zgloba. Povezava (bovden) za V-rep je ze narejena na tocno dolzino. Prilozen je tudi nosilec motorja, ki ga je potrebno prilagoditi izbranemu motorju in nato vlepiti v nos modela iz notranje strani. Servo za visino ima svoje lezisce v trupu. Luknja se lepo zapre z pokrovckom, ki je prilozen.
- Priponke
-
- Odprtina za montazo servota za visino.
- Ariana 003.jpg (84.25 KiB) Pogledano 7820 krat
Krilo
Krilo je v celoti iz steklenih vlaken s karbonskim nosilcem skozi celo krilo. Na sredini kjer so luknje za preitrditev na trup pa je se dodatno ojacano z karbonsko tkanino. Eleroni so vlepljeni z »abrajzo«. Na spodnji strani pa imajo »jezik«, ki zapira rezo. Povezave za servomotorje so ze prilozene. Na elerone pa pridejo montirani kroglicni - naticni zglobi. Prav tako so prilozeni pokrovcki za odprtine servotov. Krilo se na trup pritrdi z dvem imbus vijakoma. Potrebno je poudariti, da ima krilo zelo tanek profil pa se odprtine za servote so zelo majhne, zato pasejo noter le 11mm debeli servomotorji. Sli bi sicer noter tudi vecji ala HiTec 125 samo potem mislim, da bi bilo krilo na tem predelu rahlo izboceno.
Krilo je v celoti iz steklenih vlaken s karbonskim nosilcem skozi celo krilo. Na sredini kjer so luknje za preitrditev na trup pa je se dodatno ojacano z karbonsko tkanino. Eleroni so vlepljeni z »abrajzo«. Na spodnji strani pa imajo »jezik«, ki zapira rezo. Povezave za servomotorje so ze prilozene. Na elerone pa pridejo montirani kroglicni - naticni zglobi. Prav tako so prilozeni pokrovcki za odprtine servotov. Krilo se na trup pritrdi z dvem imbus vijakoma. Potrebno je poudariti, da ima krilo zelo tanek profil pa se odprtine za servote so zelo majhne, zato pasejo noter le 11mm debeli servomotorji. Sli bi sicer noter tudi vecji ala HiTec 125 samo potem mislim, da bi bilo krilo na tem predelu rahlo izboceno.
- Priponke
-
- Krilo od spodaj.....
- Ariana 005.jpg (40.48 KiB) Pogledano 7816 krat
Oprema
Ce je ze model kot se sika sem rekel, da mora biti potem tudi oprema taksna. Zato sem nabavil sledeco opremo:
Motor: Kontronik FUN 500/48 z prenosi 5,2:1
Elisa: 13x8 Aeronaut z spinerjem 32mm in HM vmesnim delom za 6mm os reduktorja (pritrditev je z dvema imbus vijakoma)
Regulator: Hacker Master 70 3p opto (Z prog boxom za nastavljanje)
Za povezavo motorja in reglerja ter celic, sem nabavil pozlacene prikljucke fi-4mm.
Pogonske celice: 10xGP2200
Sprejemniske celice: 4xKAN 650
Sprejemnik: Graupner C17 (za zacetek, kasneje pa bom nabavil shulze 835)
Servomotorji: 3x Ripmax SD 150 (Diamond D60 -> Protech B109) ter feritni obrocki proti motnjam.
Glede servotov sem sicer se sedaj malo skepticen vendar mislim, da bojo morali zadostovati za zacetek.
Ce je ze model kot se sika sem rekel, da mora biti potem tudi oprema taksna. Zato sem nabavil sledeco opremo:
Motor: Kontronik FUN 500/48 z prenosi 5,2:1
Elisa: 13x8 Aeronaut z spinerjem 32mm in HM vmesnim delom za 6mm os reduktorja (pritrditev je z dvema imbus vijakoma)
Regulator: Hacker Master 70 3p opto (Z prog boxom za nastavljanje)
Za povezavo motorja in reglerja ter celic, sem nabavil pozlacene prikljucke fi-4mm.
Pogonske celice: 10xGP2200
Sprejemniske celice: 4xKAN 650
Sprejemnik: Graupner C17 (za zacetek, kasneje pa bom nabavil shulze 835)
Servomotorji: 3x Ripmax SD 150 (Diamond D60 -> Protech B109) ter feritni obrocki proti motnjam.
Glede servotov sem sicer se sedaj malo skepticen vendar mislim, da bojo morali zadostovati za zacetek.
- Priponke
-
- Vse kar pride noter....
- Ariana_oprema.jpg (72.73 KiB) Pogledano 7814 krat
Zadnjič spremenil kiwi, dne 07 Mar 2005, 12:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Gradnja
Najprej sem se lotil krila in vgradnje servomotorjev. Razmisljal sem v tej smeri, da ce bi slucajno bilo s temi servomotorji kaj narobe, da jih lahko hitro zamenjam. Zato sem se odlocil za montazo z vijaki.
Servomotorji imajo ze prilozena usesca za horizontalno vgradnjo. Prostora za vgradnjo je zelo malo. Ko sem nataknil usesca na servo, je le-ta tocno sedel po sirini v odprtino. Iz smrekovine sem naredil dva »klocna«, ki sem jih vlepil v krilo z epoksijem. Prej sem moral se robove in dno odprtine pobrusiti, da bi lepilo bolje prijelo. Pod servomotorje bom dal se obojestranski lepilni trak in motor se privijacil, potem pa mislim, da servomotor ne bi smel nikamor »pobegniti«. Servomotorje bom poskusal maksimalno dvigniti da bom lahko vilice montiral cim blizje vrtiscu osi servomotorja.
Sproti sem se lotil tudi montaze nosilca motorja. Najprej sem moral povecati sredinsko odprtino, tako da se lezaj in os nemoteno vrtita. Nato pa sem zvrtal se 4 luknje za pritrditev motorja (reduktorja). Nosilec motorja zelo lepo sede v trup iz notranje strani. Ni potrebno nobeno nastavljanje kota motorja. Tako da sem izdelan nosilec na robovih samo pobrusil oziroma nahrapavil, da bo lepilo bolje prijelo. Zmesal sem epoksi (24 urni) in nosilec zalepil na svoje mesto. Moram povdariti, da je trup izredno pedantno narejen (pravzaprav celi model). Nosilec motorja se vstavi iz notranje strani modela in se ga samo potisne do konca naprej, kjer je ravno dovolj tesno da ga narahlo prime v trup. Ko je to mesto dosezeno je nosilec tocno v centru, tako da ni potrebno nobeno merjenje in prilagajanje nosilca.
Toliko zaenkrat, vec pa ko pridem danes domov. Ce bo slo bom danes ze montiral motor in prispajkal konektorje na motor in regler ter sespajkal do konca akuje.
Lp Bostjan
Najprej sem se lotil krila in vgradnje servomotorjev. Razmisljal sem v tej smeri, da ce bi slucajno bilo s temi servomotorji kaj narobe, da jih lahko hitro zamenjam. Zato sem se odlocil za montazo z vijaki.
Servomotorji imajo ze prilozena usesca za horizontalno vgradnjo. Prostora za vgradnjo je zelo malo. Ko sem nataknil usesca na servo, je le-ta tocno sedel po sirini v odprtino. Iz smrekovine sem naredil dva »klocna«, ki sem jih vlepil v krilo z epoksijem. Prej sem moral se robove in dno odprtine pobrusiti, da bi lepilo bolje prijelo. Pod servomotorje bom dal se obojestranski lepilni trak in motor se privijacil, potem pa mislim, da servomotor ne bi smel nikamor »pobegniti«. Servomotorje bom poskusal maksimalno dvigniti da bom lahko vilice montiral cim blizje vrtiscu osi servomotorja.
Sproti sem se lotil tudi montaze nosilca motorja. Najprej sem moral povecati sredinsko odprtino, tako da se lezaj in os nemoteno vrtita. Nato pa sem zvrtal se 4 luknje za pritrditev motorja (reduktorja). Nosilec motorja zelo lepo sede v trup iz notranje strani. Ni potrebno nobeno nastavljanje kota motorja. Tako da sem izdelan nosilec na robovih samo pobrusil oziroma nahrapavil, da bo lepilo bolje prijelo. Zmesal sem epoksi (24 urni) in nosilec zalepil na svoje mesto. Moram povdariti, da je trup izredno pedantno narejen (pravzaprav celi model). Nosilec motorja se vstavi iz notranje strani modela in se ga samo potisne do konca naprej, kjer je ravno dovolj tesno da ga narahlo prime v trup. Ko je to mesto dosezeno je nosilec tocno v centru, tako da ni potrebno nobeno merjenje in prilagajanje nosilca.
Toliko zaenkrat, vec pa ko pridem danes domov. Ce bo slo bom danes ze montiral motor in prispajkal konektorje na motor in regler ter sespajkal do konca akuje.
Lp Bostjan
- Priponke
-
- konektor (Deans) za priklop in odklop servov za nagib v krilu pri razstavljanju letala....
- Ariana 013_konektorji.jpg (18.2 KiB) Pogledano 7805 krat
-
- takole sede servo v odprtino.....
- Ariana_servo.jpg (38.73 KiB) Pogledano 7805 krat
-
- Potegnjeni kabli za servote......
- Ariana 009.jpg (68.99 KiB) Pogledano 7805 krat
Hi!
Igor, setup bo verjetn res kar mocan za to letalo in moram priznati, da me je kar strah kako bo to letelo
Predvidevam da bo teza polno opremljenega z vsemi malenkostmi (konektorji, feritni obroci in podobne stvari) okrog 1650 - 1700 gramov . Model je malenkost tezji, ker je bilo krilo narejeno po narocilu in je dodatno ojacano.
Drugace pa mislim, da ta teden se ne bom mogel iti v luft, ker mi bo cajta zmanjkalo (ali pa...)
Danes sem prispajkal konektorje na akuje, jutri pa prilagodim dolzine kablov za motor in regler ter prispajkam konektorje na motor in regler. Nosilec za motor je vlepljen, in spiner z eliso res lepo zgleda na taksnem trupu.
Jutri pripnem se kaksno sliko, ker sem danes prevec zmatran in grem spat.
Aja ce se bo slucajno kdo upicil, zakaj ne morem hitro dokoncati modela je to zato, ker sem recimo danes prisel ob 20:00 komaj domov in je bilo potrebno se kaj drugega postoriti pa vendar sem si utrgal 15 minut za modelarstvo in nalotal konektorje ter kable.
Zal imam zraven modelarstva se druge aktivnosti, ki tudi zahtevajo svoj cas.
Lp Bostjan
Igor, setup bo verjetn res kar mocan za to letalo in moram priznati, da me je kar strah kako bo to letelo
Predvidevam da bo teza polno opremljenega z vsemi malenkostmi (konektorji, feritni obroci in podobne stvari) okrog 1650 - 1700 gramov . Model je malenkost tezji, ker je bilo krilo narejeno po narocilu in je dodatno ojacano.
Drugace pa mislim, da ta teden se ne bom mogel iti v luft, ker mi bo cajta zmanjkalo (ali pa...)
Danes sem prispajkal konektorje na akuje, jutri pa prilagodim dolzine kablov za motor in regler ter prispajkam konektorje na motor in regler. Nosilec za motor je vlepljen, in spiner z eliso res lepo zgleda na taksnem trupu.
Jutri pripnem se kaksno sliko, ker sem danes prevec zmatran in grem spat.
Aja ce se bo slucajno kdo upicil, zakaj ne morem hitro dokoncati modela je to zato, ker sem recimo danes prisel ob 20:00 komaj domov in je bilo potrebno se kaj drugega postoriti pa vendar sem si utrgal 15 minut za modelarstvo in nalotal konektorje ter kable.
Zal imam zraven modelarstva se druge aktivnosti, ki tudi zahtevajo svoj cas.
Lp Bostjan
- Priponke
-
- Vlepljen nosilec motorja, kjer se lepo vidi kako je bilo potrebno pobrusiti dele trupa kjer pridejo vijaki za pritrditev motorja, da le ti lahko lepo sedejo na nosilec.
- Ariana 018_nosilec.jpg (53.68 KiB) Pogledano 7676 krat
-
- Konektorji (z feritnimi obrocki), ki pridejo na sprejemnik....
- Ariana 015_konektorji.jpg (28.83 KiB) Pogledano 7676 krat
Zadnjič spremenil kiwi, dne 08 Mar 2005, 12:35, skupaj popravljeno 2 krat.
Torej kot sem obljubil, se nekaj slik.
Celice sem spodaj povezal in gor nalotal kable s presekom 4mm2 in na njih pozlacene prikljucke. Razmisljam se ali bi na celice naredil prikljucke za kekce ali ne. Skupna dolzina kabla od celic pa do reglerja bo najvec 10 cm. Verjetno pa se manj.
Celice sem spodaj povezal in gor nalotal kable s presekom 4mm2 in na njih pozlacene prikljucke. Razmisljam se ali bi na celice naredil prikljucke za kekce ali ne. Skupna dolzina kabla od celic pa do reglerja bo najvec 10 cm. Verjetno pa se manj.
- Priponke
-
- Celice.... "stangi" se nista med seboj fiksirani. Sicer sem ju provizoricno povezal s krep selotejpom in manjsim kosom skrcke. Toliko, da sem lahko normalno lotal spodnjo povezavo in prikljucne kable.
- Ariana 019_celice.jpg (43.53 KiB) Pogledano 7681 krat
živjo štajerci
pridem ,pridem na eno laško
glih danes spoznal enega z vaših koncev -tornado-ta
ko sem zaman čakal na ugoden veter sej ni glih močno pihalo sam stalno se je smer obračala
sem si rekel neboš zdej razusul ****** sit po letališču,tako pa ne
kiwi@se vidi da je "grozen" motor , kolk placa pa bo meu potem u trupu?
ker si že za luknje od prenosa moral brusit rob -al se trup hitro razširi( upam da si razumel )
jast mam skupno dolžino kablov od reg. do bat. 20cm
in jet3,5mm zlate priključke
lp igor
pridem ,pridem na eno laško
glih danes spoznal enega z vaših koncev -tornado-ta
ko sem zaman čakal na ugoden veter sej ni glih močno pihalo sam stalno se je smer obračala
sem si rekel neboš zdej razusul ****** sit po letališču,tako pa ne
kiwi@se vidi da je "grozen" motor , kolk placa pa bo meu potem u trupu?
ker si že za luknje od prenosa moral brusit rob -al se trup hitro razširi( upam da si razumel )
jast mam skupno dolžino kablov od reg. do bat. 20cm
in jet3,5mm zlate priključke
lp igor
imam konjiča dva
@Igor
Trup se hitro malo razsiri. Motor pa ima tako ali tako naprej reduktor, ki ima fi 27 (ali 28)mm. Motor ima fi 36mm. Vendar na tistem delu ko je potem motor ima ravno dovolj placa, da lepo sede noter inje se okrog njega nekaj malega placa da se lahko hladi. Skupna dolzina kablov pa upam, da bo cim manjsa. Upam da bo slo max. 10cm. Bom videl danes, ce bom imel cas nalotati konektorje na regler in motor. Teza motorja z reduktorjem je tocno 263g.
PS: Za pivo pa nebo problema. Mogoce pa si rajsi pri mojem fotru sposodim se kako kanistro iz kleti z nekaj litri vinskih substanc he he . Samo potem pride to na vrsto komaj po letenju. Pa malo se mora se otoplit he he.
Jaro@
Ja sem se malo razmisljal in bom vseeno naredil te prilkjucke. Taksna temperatura ne more bit, da bi mi te zice stopilo.
Lp Bostjan
Trup se hitro malo razsiri. Motor pa ima tako ali tako naprej reduktor, ki ima fi 27 (ali 28)mm. Motor ima fi 36mm. Vendar na tistem delu ko je potem motor ima ravno dovolj placa, da lepo sede noter inje se okrog njega nekaj malega placa da se lahko hladi. Skupna dolzina kablov pa upam, da bo cim manjsa. Upam da bo slo max. 10cm. Bom videl danes, ce bom imel cas nalotati konektorje na regler in motor. Teza motorja z reduktorjem je tocno 263g.
PS: Za pivo pa nebo problema. Mogoce pa si rajsi pri mojem fotru sposodim se kako kanistro iz kleti z nekaj litri vinskih substanc he he . Samo potem pride to na vrsto komaj po letenju. Pa malo se mora se otoplit he he.
Jaro@
Ja sem se malo razmisljal in bom vseeno naredil te prilkjucke. Taksna temperatura ne more bit, da bi mi te zice stopilo.
Lp Bostjan
Hi!
Torej vreme je naredilo svoje in zopet sem si utrgal nekaj casa da sem se spravil v delavnico. Najprej sem vzel v roke krilo in dokoncal vgradnjo servotov.
Ker sem hotel, da bi bile sile na rocico servota cim manjse sem vilice montiral blize vrtisca motorja (kolikor je pac bilo mogoce). Servomotor sem moral zato podloziti. Za podlogo sem uporabil raje obojestranski selotejp za servote, ki ga prodaja Hi-Tec. Tako sedaj servomotor noter drzi spodaj selotejp, zraven tega pa je se privijacen z dvema vijakoma.
Tam kjer pride vilica na navojno palico sem moral spodaj malo pobrusit, da lahko dosegam predvidene odklone.
Da bi bilo gibanje povezave pod pokrovckom nemoteno sem moral malenkost obdelati tudi plasticni del, ki pride na krogelni zglob.
Pokrovcki, ki pokrijejo servote lepo sedejo v utore. Prilepil pa sem jih zaenkrat kar s selotejpom.
S tem sem dela na krilu prakticno zakljucil.
Torej vreme je naredilo svoje in zopet sem si utrgal nekaj casa da sem se spravil v delavnico. Najprej sem vzel v roke krilo in dokoncal vgradnjo servotov.
Ker sem hotel, da bi bile sile na rocico servota cim manjse sem vilice montiral blize vrtisca motorja (kolikor je pac bilo mogoce). Servomotor sem moral zato podloziti. Za podlogo sem uporabil raje obojestranski selotejp za servote, ki ga prodaja Hi-Tec. Tako sedaj servomotor noter drzi spodaj selotejp, zraven tega pa je se privijacen z dvema vijakoma.
Tam kjer pride vilica na navojno palico sem moral spodaj malo pobrusit, da lahko dosegam predvidene odklone.
Da bi bilo gibanje povezave pod pokrovckom nemoteno sem moral malenkost obdelati tudi plasticni del, ki pride na krogelni zglob.
Pokrovcki, ki pokrijejo servote lepo sedejo v utore. Prilepil pa sem jih zaenkrat kar s selotejpom.
S tem sem dela na krilu prakticno zakljucil.
- Priponke
-
- Ariana 083_servo_pokrit.jpg (21.28 KiB) Pogledano 4868 krat
-
- Ariana 082_servo.jpg (32.59 KiB) Pogledano 4867 krat
Naslednji podvig je bil lotanje reglerja na motor.
Najprej sem sicer mislil uporabit konektorje, vendar sem pozneje po pogovoru z andrejem uvidel, da so dejansko nepotrebni. Pa se problem sem imel pri vstavljanju akujev v model zaradi prevec toge povezave.
Zato sem kable na motorni strani malenkost skrajsal, na regulatorjevi strani pa sem jih skoraj cisto pri zacetku odscipnil. Podaljsal sem jih z 4mm2 debelo pletenico z silikonskim plascem. Tako sem dobil tocno dovolj veliko povezavo, da lahko pri vstavljanju akumulatorjev v model regler potegnem toliko ven, da grejo akuji spodaj, potem pa regler potisnem nazaj v prednji del trupa.
Vec je vidno na spodnji sliki. Malo me mogoce skrbi dolzina kablov od reglerja na motor samo drugace ne gre.
Lp Bostjan
Najprej sem sicer mislil uporabit konektorje, vendar sem pozneje po pogovoru z andrejem uvidel, da so dejansko nepotrebni. Pa se problem sem imel pri vstavljanju akujev v model zaradi prevec toge povezave.
Zato sem kable na motorni strani malenkost skrajsal, na regulatorjevi strani pa sem jih skoraj cisto pri zacetku odscipnil. Podaljsal sem jih z 4mm2 debelo pletenico z silikonskim plascem. Tako sem dobil tocno dovolj veliko povezavo, da lahko pri vstavljanju akumulatorjev v model regler potegnem toliko ven, da grejo akuji spodaj, potem pa regler potisnem nazaj v prednji del trupa.
Vec je vidno na spodnji sliki. Malo me mogoce skrbi dolzina kablov od reglerja na motor samo drugace ne gre.
Lp Bostjan
- Priponke
-
- Pogonski sklop.....
- Ariana 086_pogon.jpg (67.57 KiB) Pogledano 4863 krat
Probleme imam z servotom za visino, ker mi ta, ki sem ga mislil vgradit ne gre noter in moram sedaj nabavit (se danes drugega). Vsi mi ze pritiskajo da hocejo videt to zver v zraku, tako da ce dobim danes servo potem upam, da bo v nedeljo testni polet
@mihah
Povezava med reglerjem in celicami mislim, da tudi ne bi smela biti problem. Kabli so ze sedaj dokaj kratki, ko pa bom oujel tezisce pa bom kable se bolj optimiziral. Mislim, pa da so sedaj okrog 10 cm (maksimalno)
Konektorje imam pozlacene fi 4mm in mislim, da bi tudi morali biti v redu.
Lp Bostjan
@mihah
Povezava med reglerjem in celicami mislim, da tudi ne bi smela biti problem. Kabli so ze sedaj dokaj kratki, ko pa bom oujel tezisce pa bom kable se bolj optimiziral. Mislim, pa da so sedaj okrog 10 cm (maksimalno)
Konektorje imam pozlacene fi 4mm in mislim, da bi tudi morali biti v redu.
Lp Bostjan
Pozdravljeni!
Lojze me je ze prehitel
Najprej se malo o dokoncanju modela:
V petek sem nabavil novi servo za visino in sicer graupner DS 281(digitalni). Se isto vecer sem ga takoj vgradil. Hkrati sem ciklal akuje na polnilcu.
Nato sem zlotal skupaj se sprejeminske akuje in konektor. Okoli njih sem ovil peno tako, da lepo na tesno sedejo v zadnji del trupa. Takoj pred njih pride sprejemnik, ki sem ga prav tako ovil v peno. Za sprejemnikom sem zgoraj v trup izvrtal luknjico in ven napeljal anteno.
Na pogonske akuje sem na zadnjem koncu od strani z epoksijem zalepil "jezeka". Ampak samo na zadnjem koncu. Kasneje se je pokazalo, da vec niti ni potrebno. V trup pa sem zalepil kar s sekundarjem se drugo stran jezeka. Jezki akuje drzijo samo na zadnji strani, vendar, ker je v trupu ze tako ali tako vse na tesno so jezki zelo prijeli.
Na akumulatorje pride regler, ki ga je polovico naprej v kljunu, polovica pa pride pod krilo. Krilo sem moral na spodnjem delu obdelat (odbrusit) drugace, je nalegalo na regler in se ni dalo "zapret" na trup. S tem je dejansko bila gradnja koncana. Luknjo, ki sem jo v krilu izbrusil bom sicer se od strani zapolnil ampak to pa je tudi vse, kar je na modelu se za postoriti. Sledila je testna voznja.
Lojze me je ze prehitel
Najprej se malo o dokoncanju modela:
V petek sem nabavil novi servo za visino in sicer graupner DS 281(digitalni). Se isto vecer sem ga takoj vgradil. Hkrati sem ciklal akuje na polnilcu.
Nato sem zlotal skupaj se sprejeminske akuje in konektor. Okoli njih sem ovil peno tako, da lepo na tesno sedejo v zadnji del trupa. Takoj pred njih pride sprejemnik, ki sem ga prav tako ovil v peno. Za sprejemnikom sem zgoraj v trup izvrtal luknjico in ven napeljal anteno.
Na pogonske akuje sem na zadnjem koncu od strani z epoksijem zalepil "jezeka". Ampak samo na zadnjem koncu. Kasneje se je pokazalo, da vec niti ni potrebno. V trup pa sem zalepil kar s sekundarjem se drugo stran jezeka. Jezki akuje drzijo samo na zadnji strani, vendar, ker je v trupu ze tako ali tako vse na tesno so jezki zelo prijeli.
Na akumulatorje pride regler, ki ga je polovico naprej v kljunu, polovica pa pride pod krilo. Krilo sem moral na spodnjem delu obdelat (odbrusit) drugace, je nalegalo na regler in se ni dalo "zapret" na trup. S tem je dejansko bila gradnja koncana. Luknjo, ki sem jo v krilu izbrusil bom sicer se od strani zapolnil ampak to pa je tudi vse, kar je na modelu se za postoriti. Sledila je testna voznja.
Zadnjič spremenil kiwi, dne 03 Mar 2007, 09:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Torej vceraj popoldan sem model koncal in takoj z njim na letalisce v Moskanjce. Tam je ze bil Lojze in se nekateri drugi modelarji.
Najprej sem si prste ogrel malo z pylonom, potem pa sem sestavil Ariano skupaj. Odklone sem nastavil tako kot je v prilozenem navodilu, vendar sem ugotovil kasneje, da lahko elerone malenkost zmanjsam. Visino sem nastavil tako od oka, ker nisem imel navodil s sabo. Na vsa krmila sem si nastavil 60% expo, tako da sem jih lepo zmehcal.
Model je bil pripravljen na start. Najprej moram povedati, da so bili akuji hladni in da so stali napolnjeni od prejsnjega dne, ko sem se doma vse skupaj testiral.
Lojze mi je model vrgel proti vetru, vzletel pa sem z polovico plina. Po parih metrih ko je Lojz model izpustil sem dodal poln plin in model je potegnilo navzgor. Cista vertikala se ni bila. Slo se mi je samo, da model potegnem na neko visino, da ga lahko strimam in da vidim kako se sploh odziva na krmila.
Moram recti, da so odkloni za nagib po navodilu kar pravi, ceravno bi mogoce lahko bili celo malo manjsi. Tudi exponencial lahko zmanjsam ampak za prvic sem si rekel ziher je le ziher. Visino sem tudi dobro zadel, tako da bom visino zaenkrat kar pustil tako kot je.
Ko sem nekajkrat vklopil motor so se izgleda akuji ze malo segreli in tako je zacel vedno boljse penjati, meni pa se je vedno bolj srce smejalo.
Za pristanek sem si vzel zelo velik krog in model usmeril na pisto. Tu pa je postalo zanimivo. Model kar ni hotel izgubiti visine. Na 1,5 metra je kar planira in planiral. Sem ze misli, da sploh ne bo sel dol
No ko je model pocasi izgubljal hitros je zez nekaj casa lepo zdrsnil na tla.
Moram povedati da zavor se nimam sprogramiranih. To se pride.
Akumulatorje sem dal hitro polnit in cez kratek cas so bili ze polni in lepo topli. Model zopet sestavim in loje mi ga vrze.
Takoj, ko ga je lojze izpustil sem dodal poln plin in potegnil palico nase ter ga usmeril v vertikalo. Tukaj pa mi je srce zaigralo . Model je potegnil takoj v cisto vertikalo. Motor sem moral dokaj hitro izklopit. Koliko casa tocno pa je motor deloval pa se ne spomnim tocno, ker sploh nisem imel obcutka za cas. V glavnem pocasi se je temnilo, tako da nisem imel dosti casa teatirati modela v zraku in sem ga malo nazigaval ter vlekel vertikale da bi cim prej izpraznil pogonske celice. Kljub temu sem bil v zraku slabih 22 minut, kar je bilo vec kot dovolj. Pristanek pa zopet taksen kot prvi. Model kar ni hotel dol ampak pista je dovolj dolga, tako da sem ga lepo pustil, da se usede na tla. Pri pristajanju je videti, kot da modelu sploh ne pada hitrost. To bi pripisal samo 6,5% debelemu profilu in zelo majhnemu celnemu uporu.
Skratka da zakljucim. Zelo uspesen letalni dan. Zal sem cisto pozabil da bi kdo model slikal. Sam sem se spomnil prepozno, vendar pa bom zato dodal vec slik naslednjic ko bom sel letet.
PS: Vec slik glede izgotovitve modela bom nalozil doma ko stvari poslikam.
Izvesti nameravam tudi tokovne meritve motorja z uporabljeno eliso.
LP Bostjan
Najprej sem si prste ogrel malo z pylonom, potem pa sem sestavil Ariano skupaj. Odklone sem nastavil tako kot je v prilozenem navodilu, vendar sem ugotovil kasneje, da lahko elerone malenkost zmanjsam. Visino sem nastavil tako od oka, ker nisem imel navodil s sabo. Na vsa krmila sem si nastavil 60% expo, tako da sem jih lepo zmehcal.
Model je bil pripravljen na start. Najprej moram povedati, da so bili akuji hladni in da so stali napolnjeni od prejsnjega dne, ko sem se doma vse skupaj testiral.
Lojze mi je model vrgel proti vetru, vzletel pa sem z polovico plina. Po parih metrih ko je Lojz model izpustil sem dodal poln plin in model je potegnilo navzgor. Cista vertikala se ni bila. Slo se mi je samo, da model potegnem na neko visino, da ga lahko strimam in da vidim kako se sploh odziva na krmila.
Moram recti, da so odkloni za nagib po navodilu kar pravi, ceravno bi mogoce lahko bili celo malo manjsi. Tudi exponencial lahko zmanjsam ampak za prvic sem si rekel ziher je le ziher. Visino sem tudi dobro zadel, tako da bom visino zaenkrat kar pustil tako kot je.
Ko sem nekajkrat vklopil motor so se izgleda akuji ze malo segreli in tako je zacel vedno boljse penjati, meni pa se je vedno bolj srce smejalo.
Za pristanek sem si vzel zelo velik krog in model usmeril na pisto. Tu pa je postalo zanimivo. Model kar ni hotel izgubiti visine. Na 1,5 metra je kar planira in planiral. Sem ze misli, da sploh ne bo sel dol
No ko je model pocasi izgubljal hitros je zez nekaj casa lepo zdrsnil na tla.
Moram povedati da zavor se nimam sprogramiranih. To se pride.
Akumulatorje sem dal hitro polnit in cez kratek cas so bili ze polni in lepo topli. Model zopet sestavim in loje mi ga vrze.
Takoj, ko ga je lojze izpustil sem dodal poln plin in potegnil palico nase ter ga usmeril v vertikalo. Tukaj pa mi je srce zaigralo . Model je potegnil takoj v cisto vertikalo. Motor sem moral dokaj hitro izklopit. Koliko casa tocno pa je motor deloval pa se ne spomnim tocno, ker sploh nisem imel obcutka za cas. V glavnem pocasi se je temnilo, tako da nisem imel dosti casa teatirati modela v zraku in sem ga malo nazigaval ter vlekel vertikale da bi cim prej izpraznil pogonske celice. Kljub temu sem bil v zraku slabih 22 minut, kar je bilo vec kot dovolj. Pristanek pa zopet taksen kot prvi. Model kar ni hotel dol ampak pista je dovolj dolga, tako da sem ga lepo pustil, da se usede na tla. Pri pristajanju je videti, kot da modelu sploh ne pada hitrost. To bi pripisal samo 6,5% debelemu profilu in zelo majhnemu celnemu uporu.
Skratka da zakljucim. Zelo uspesen letalni dan. Zal sem cisto pozabil da bi kdo model slikal. Sam sem se spomnil prepozno, vendar pa bom zato dodal vec slik naslednjic ko bom sel letet.
PS: Vec slik glede izgotovitve modela bom nalozil doma ko stvari poslikam.
Izvesti nameravam tudi tokovne meritve motorja z uporabljeno eliso.
LP Bostjan
- Priponke
-
- Priprave in polnjenje akujev....
- Letenje.jpg (53.34 KiB) Pogledano 4661 krat
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
- Kraj: Maribor