RG15, MH30 - položaj flapa ?

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

RG15, MH30 - položaj flapa ?

Odgovor Napisal/-a razkent »

Mogoče kdo ve, na katerem % globine krila mora biti flap pri teh dveh profilih ?
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

23-25%
lp
Sašo
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

thnx
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Rabiš za "žlajfat" ali ukrivljanje profila?
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

za speminjanje ukrivljenosti
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

23%

MH32 je precej bolj dovzeten za flape, vendar moraš biti peklensko natančen pri gradnji, da bo resnično letel kot MH32. Navadno to uspe le z rezkanim kalupom.

RG15 je bolj dobrodušen za izdelavo, čeprav je vseeno treba biti zelo natančen. Flape se temu profilu krivi le navzdol, navzgor nima smisla. Navadno imajo modeli z tem modelom za hiter let in prelete nevtralen položaj, za termiko pa flape navzdol za 1,5-2 stopinji in nič več.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

raktivec napisal/-a:MH32 je precej bolj dovzeten za flape, vendar moraš biti peklensko natančen pri gradnji, da bo resnično letel kot MH32. Navadno to uspe le z rezkanim kalupom.
Tudi povsem gfk modelom z mh-32 profilom krivlenje profila praktično ne pomaga...primer je spider-x (bi bilo zanimivo probati kak bolši izdelek ESCAPE naprimer).

"Starejši" f3j modelarji, ki so še sami znali narediti kak model, so vedno zatrjevali, da globina zakrilc (itd.) večja kot 22-23% ni smiselna...zadaj je neka teorija vrtišč, ki meni ni poznana...

Nov f3f, f3b izdelek nanmodelsa ima krilca in zakrilca sigurno več kot 30% globine...bi bilo zanimivo vedeti zakaj...

lp
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Novi modeli imajo nove profile, ki imajo drugačno oblikovan zadnji del.
RG15, MH32 in podobni so v bistvu vsi malce preoblikovani HQ profili, ki so zopet le izboljšani Epplerji.
Tem profilom se upor najmanj poveča in vrtilni navor najmanj spreminja, če jih kriviš na teh 22-23%. Če pogledaš tak profil vidiš, da je že "naravno" tam najbolj spigan.

Zadnje čase letim z staro in zelo olajšano Ellipse 1, ki ima originalni RG15. Za prelete in hiter let imam flape poravnane kot je v navodilih, za termiko pa jih spustim za 1,5-2 mm in ko to storim se zazdi, da si dal model na dvigalo.
Ob vsem tem igra veliko vlogo težišče in na splošno trimanje modela. Ob težišču preveč spredaj ne bo nobene zaznavne razlike ob uporabi krilc. Ko zadaneš težišče se še malce poigraš z višincem, da bo model resnično v vsaki fazi optimalno letel in razlike so očitne. Hec je v tem, da po moje flapi sami ne upočasnijo modela, temveč mu omogočajo počasnejši let in to moraš storit z višincem.
Mislim, da bi tudi Spider reagiral, če ga dobro uglasiš. Verjetno je pomembno omenit še to, da je za uporabo krilc smiselno iti z težiščem bolj nazaj. Navadno je potrebnega zelo malo spremembe na višincu, če si zadel težišče. Seveda je potem treba precej več usklajenega dela, da bo model letel npr. naravnost in lepo sedel v zavoj.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli