Slovenski začetki scene F5B

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: PisaneliAD

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9127
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 01 Feb 2005, 10:43

FAI setupa trenutno nima noben v SLO in ga tudi še dolgo časa ne bo imel. FAI 2005 pravila za F5B še niso napisana, so le predlogi.
Problem FAI setpov je kot prvo stroškovno kar velika investicija, potem pa nenasitnost z akuji. Še tako dobri so hitro "samo za trening". FAI pogon zahteva tudi ustrezen model in nenazadnje modelarja, ki zna tak model tudi leteti. V SLO ni to zaenkrat nobeden, saj ni nobenih izkušenj.

Smo na začetku!

1. Počakajmo na marec in FAI (pravilnik 2005)

2. Prevod pravilnika 2005

3. Neko skupno srečanje z modeli v kaki predavalnici s projektorjem, kjer bi organizirali mini predavanje o teoriji. In sicer teoriji E-pogonov kako in kaj, toeriji modelov, teoriji nastavitve oddajnikov & rv opreme in seveda teoriji letenja (F3B pomoč). Vabljeni bi bili prav vsi, seveda pa zelo zaželjeni predavatalje.

Jaz se osebno javim za teorijo E-pogonom (motor, krmilnik, akumulatorji, prenosi, propelerji...)


4. Srečanje na terenu z vsem kar imamo! Prve demostracije letenja.

5. Odločitev kako in kaj bomo v SLO glede na interes. Delikatna odločitev ali se potrebuje SLO kategorijo tipa F5B-400 ipd. ?

6. Ogled tekme F5B v tujini (Damjan je že podal eno, ki zna biti zelo zanimiva)

7. ...


@Damjan:

Vsi smo nekoliko preveč obsedeni glede na setupe, nimamo pa totalno nič izkušenj pri letenju.

V samem začetku, bo, če bo, zanimivo za široko množico modelarjev, ker noben ne zna leteti, kasneje pa se bo že pokazalo kdo in kako. Šele po kakem letu ali celo dveh se začne delati na setupih, ko se vidi, da model ali setup omejuje zmožnosti za doseganje boljšega rezultata. Prej pa je to naše letenje.

________

Moje osebno mnenje glede modelov primernih za začetek:

Modeli Omega 1.5 m, Micro Flash, ipd 1.5 m lahki hotlinerji s hitrim profilom

Motor: Cyclon Mini Elite, 400 velikosti BK 4000 do 5000 obr/V

Celice: 8 do 10 celic (12) GP1100

Krmilnik: 40 do 70 A

Prop: 10 do 13 col (velika hitrost pretoka zraka pred velikim statičnim potiskom, zanimiv je recimo 13x11)

Uporabniški avatar
Damac
Tekmovalec
Prispevkov: 311
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:23
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Damac » 01 Feb 2005, 10:55

Vsi smo nekoliko preveč obsedeni glede na setupe, nimamo pa totalno nič izkušenj pri letenju.

V samem začetku, bo, če bo, zanimivo za široko množico modelarjev, ker noben ne zna leteti, kasneje pa se bo že pokazalo kdo in kako. Šele po kakem letu ali celo dveh se začne delati na setupih, ko se vidi, da model ali setup omejuje zmožnosti za doseganje boljšega rezultata. Prej pa je to naše letenje.
Se popolnoma strinjam, setup bo v zacetku sekundaren. Vazna je tehnika! Zato pa sem omenil FLY-Qje in druge "cenejse" modele, da se ne bo kdo takoj na zacetku vstrasil tvojega in setupa obeh Arian in si mislil eh proti temu nimam sans...

LP
Damjan

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9127
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 01 Feb 2005, 11:00

Enako zmotno razmišljanja kot lansko leto pri F5J:

Jaz s svojim Telstarjem nimam za kruh proti F5J specialkam ...

In smo potem venomer čvekali in se je na tekmah potrjevalo, da je Telstar čisto OK in sploh ni za odmet, kar je važno, je roka in občutek!

Pri hitrih zadevah pa je stvar lahko še bolj delikatna in ti ne pomaga še tako oh in sploh model.


Dokler pa za nami ni vsaj nekaj srečanj, pa o tem sploh ni potrebno izgubljati besed ... lahko samo rečem:


VABLJENI STE VSI!

Uporabniški avatar
Kroko
Tekmovalec
Prispevkov: 445
Pridružen: 05 Apr 2004, 19:15
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Kroko » 01 Feb 2005, 12:47

Predno zakompliciramo F5B z raznimi pravilniki in omejitvami se dajmo nekajkrat dobiti in poskusiti kako bi stvar delovala. Na podlagi izkušenj bomo lažje oblikovali pravila in omejitve za naslednje leto.
Nobenemu ni prepovedano uporabljati 400 motorja. Mislim pa, da je v poplavi raznih cenenih brezkrtačnikov to povsem brezpotrebno.
Naj formula ostane formula. Najbolje uvrščena 400tka lahko dobi posebno nagrado.
Če že se mi zdi omejevanje motorja bolj smiselno izvesti z omejitvijo toka in števila celic (na primer maksimalno 10 celic in 30 A - 300W). Na tak način lahko vse skupaj ostane cenejše.

Uporabniški avatar
Tomba
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 22 Nov 2004, 08:54
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Tomba » 14 Feb 2005, 21:56

9. Tomo Šibanc - če bo srečanje v nedeljo

Model:

Adriana
12x gp 1100
Kontronik 480/33
Aeronaut 14x8

EDIT: bolj za šalo kot zares :lol:
GRAVITY SUCKS

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 11 Mar 2005, 13:49

Ali je mogoče v tej panogi uvesti handicap faktor npr. za doma izdelane modele ali motorje tipa npr. axi 2820/12?
Sam imam točno tako kombinacijo, ki se z profilom HD 47 in težo 1 250 g vzpenja navpično, odlično jadra, zagotovo pa brez handicapa nima kaj iskati proti specialkam z nekajkrat več wati moči.

lp
RaktivecSlika

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 11 Mar 2005, 14:20

raktivec napisal/-a:Ali je mogoče v tej panogi uvesti handicap faktor npr. za doma izdelane modele ali motorje tipa npr. axi 2820/12?
Sam imam točno tako kombinacijo, ki se z profilom HD 47 in težo 1 250 g vzpenja navpično, odlično jadra, zagotovo pa brez handicapa nima kaj iskati proti specialkam z nekajkrat več wati moči.

lp
RaktivecSlika
Ne potrebuješ nikakršnega hendikepa kajti moč motorja začne resneje vplivati na rezultate ko vrhunsko obvledaš tekmo tega pa še vsaj tri leta ne bo v SLO
Večkratni svetovni prvak v F5B je v intervjujo rekel " Za uspešno tekmovanje potrebujemo hiter model z nekaj močnejšim motorjem in ogromno treninga "

Kaj ti pomaga motor ki te za 2 sek hitreje gor spravi če na vsakem zavoju zgubiš 2,5-3,5 sek dvigov je max 10 zavojev pa 60 :o

Odgovori

Vrni se na