Stran 4 od 7

Objavljeno: 24 Maj 2008, 19:55
Napisal/-a raktivec
Zdravo!



V pilona sem vgradil 3s3200 aku in masa je narasla na 700 g, kar ob 7,2 dm2 pomeni skoraj 100 g/dm2. Za brisance je to seveda več kot blagodejno, toda najprej je treba vzletet.


Hudo me je strah starta in razmišljam o startu z eleroni za 3 mm navzdol. Tako konfiguracijo uporabljam pri pristankih in model zelo lepo jadra.
Strah me je predvsem, da mi prop zavrti model preden bo pridobil dovolj hitrosti. Startat moram vsekakor z polnim plinom, katapulta pa ne bi rad tovoril na hrib.

Si upa kdo kako povedat okrog starta z krilci ali brez? Slika

Objavljeno: 24 Maj 2008, 20:33
Napisal/-a mihah
Pomaga močna roka in natančen met kopja. Na začetku bo prop itak kavitiral kot nor in preden bo zagrabil, bo že dovolj brzine. Al kaj?

Objavljeno: 24 Maj 2008, 20:59
Napisal/-a raktivec
Kaj pa vem? Mini pilona z 100 g/dm2 še nisem metal in sem že cel teden spajklan.

Objavljeno: 24 Maj 2008, 22:22
Napisal/-a čavka
Sašo vrzi ga z brega, saj imaš klancev dovolj, naj ima dovolj prostora da nabere hitrost, tudi če malo potone...pa naj ti uspe [-o<

Objavljeno: 08 Maj 2009, 18:01
Napisal/-a raktivec
Zdravo;



Ta čas, ko smo se pogovarjali okrog palačink sem izdelal novega pilona, namenjenega izključno hitrostnim preletom. Zaradi smotanih pravil sem ga malce povečal na 10,5 dm2 krila, ga "obtežil" na dovoljenih 900 g in mu namenil simetričen profil v korenu NACA0065 in na koncih krila NACA0055. Krilo je izjemno tanko in čelni presek tega modela je manjši od prejšnjega mini pylona.
Z modelom se imam namen udeležit hitrostnega srečanja v Dachauu in upam, da ga ne uplinim. Slika
Zaradi pravila, da moraš letet 200 m vodoravno, prej pa lahko strmoglavljaš kolikor hočeš, je povečana masa seveda hudo dobrodošla in, da ne bo padla kaka težka debata bom do nadaljnega tiho o pričakovani hitrosti. Majhna vsekakor ne bo in upam, da mi jo bo omejila aerodinamika ne pa morebiten flater sicer bikastega krila.

Vem, da marsikateri od vas leti na simetričnih profilih, meni pa je to prvi tak model. V strmoglavljenju in potem v vodoravnem letu z polnim plinom želim imeti ničelni ali zelo majhen vpadni kot in me zanima kam naj dam težišče? Vprašanje je aktualno predvsem pred prvim jutišnjim poletom. Slika

Objavljeno: 08 Maj 2009, 18:06
Napisal/-a Coil
Super, čestitke za nov model =D>

Sem že radoveden, kaj ga bo pa gnalo če ni skrivnost?

Objavljeno: 08 Maj 2009, 18:31
Napisal/-a raktivec
Pogon iz modela, ki je na prejšnjih straneh in na začetku prop 4,1x4,1. nato 4,1x4,75 in končno 4x5,5.

Trenutno me zanima predvsem težišče pri tankih simetričnih NACA profilih.

Objavljeno: 08 Maj 2009, 18:38
Napisal/-a rossi
..čim bolj naprej, sem tudi sam imel podobne modele in so na začetku kr mal preveč plesal #-o, sicer je dolgo zelo dolgo od tega ampak ti povem za vspodbudo. [-o<

Objavljeno: 08 Maj 2009, 19:18
Napisal/-a Coil
Če gre to za letošnji Speedcup je že prav kmalu čez dva tedna :D

Kakšni bojo obrati na propelerju in kakšno hitrost pričakuješ ?

Objavljeno: 08 Maj 2009, 19:25
Napisal/-a raktivec
Čez dva tedna, da!
Vrtljaji propa in prop naj zaenkrat ostanejo skrivnost, ker bo hitro en kup dvomljivcev, meni se pa ravno ne da razlagat zakaj pričakujem 450-480 km/h navkljub šibkemu motorčku. Aerodinamika to dopušča, o trdnosti se bom pa jutri prepričal.Slika
Že z 4,1x4,1 bi moralo potegnit čez 380 km/h.

Objavljeno: 09 Maj 2009, 07:57
Napisal/-a mihah
Sašo, samo opozorili bi te rad, da je v pravilniku govora o:

Gesamtflächenbelastung ohne Kraftstoff, inklusive Akku bzw. Energiequelle
Minimal 12,0g/dm²
Maximal 75,0g/dm²

Objavljeno: 09 Maj 2009, 11:28
Napisal/-a raktivec
Vem in moj model ima gesamtepovršino kril in višinca točno 12 dm2, ter 900 g mase, kar je 75 g/dm2 in več od mini9malnih 800 g. Mislim, da bi se dalo diskutirat tudi o tlorisni površini trupa, a tokrat ni potrebe.

Vseeno hvala za opozorilo! Trenutno sedim pred hišo in se prepričujem, da bo prvi met uspešen. Pri teh žvercah sem vedno malce zeleno prepoten pri prvih metih. Slika

Objavljeno: 09 Maj 2009, 16:47
Napisal/-a 5nicker5
Slišim da leti :lol:

Objavljeno: 09 Maj 2009, 17:10
Napisal/-a raktivec
Slika Bo!
Trenutno opleta po zraku ko pijana baba. Težišče malo naprej in baterije ter regler moram malo bolj prepihat, da ne bo izkljapljalo.
Drugač ga pa žge ko svinja in nič ne flatra! Po resnično dolgem času sem imel po brisancu mehka kolena. Slika

Sicer pa tudi simetrična 6% Naca presenetljivo dobro jadra!

Objavljeno: 09 Maj 2009, 19:46
Napisal/-a damjane
Nevmestno, banalno vprašanje - katere sprejemnike običajno uporabljate za pilon modele (35MHz)? Kako je s to prakso?
Kaj priporočate?

Hvala, LP
D.

Objavljeno: 09 Maj 2009, 19:53
Napisal/-a raktivec
Ni banalno!!!
Majčken nesporazum med oddajnikjom in sprejemnikom navadno pomeni kopanje modela iz zemlje.
Pozabi na razne webre, Berge, Jetije, Octave, majhne ACTje, tudi pri Graupnerju pazi katerega boš uporabil.
Meni se daleč najbolje obnese Multiplex RX-7-SYNTH DS IPD na 35 MHz. Kaj gre za 2,4 giga nimam pojma, vendar tu ne smeš šparat!



p.s.
O teh Multiplexih se je pred časom na tem forumu nekaj pisalo okrog nenatančnega vračanja komand, a na srečo vsi moji štirje delujejo v nulo.

Objavljeno: 10 Maj 2009, 13:57
Napisal/-a raktivec
mihah napisal/-a: Gesamtflächenbelastung
In to je po FAI skupna površina repa in krila ali skupna tlorisna površina modela vključno trup...?

Sicer izgleda banalno, toda trup ima dovolj površine za dodatnih 160 g, kar pa ni več banalno in pomeni precej dodatnega šusa.

Objavljeno: 11 Maj 2009, 15:33
Napisal/-a miti
Sašo,bo mogoče kakšen posnetek?Tudi,če je samo zvočni... :lol:

Lp,Mitja

Objavljeno: 11 Maj 2009, 16:49
Napisal/-a mihah
Sašo, ne me za besedo prijet, FAI se šteje krilo in rep, brez trupa. Pozanimaj se, da se ne boš zastonj gor peljal...

Objavljeno: 11 Maj 2009, 16:57
Napisal/-a raktivec
So mi že dolfeti odgovorili, da sta le rep in krilo. Nič ne de, imam dovolj flehe, le zaradi dodatne mase me je zanimalo. Vem, da bo v začetku merilne ravnine hitrost vsaj 100 km/h višja od aktualnega rekorda, skrbi me le kaj bo po 200 metrih. Če izgubim le teh 100 km/h sem še vedno v veliki prednosti.


@miti;
Žal boš moral počakat. Ta vikend je Krško, naslednji je Dachau, vmes je še nekaj ostalih življenjskih opravil in ne utegnem niti slikat, niti organizirat snemanja zvoka (Z sliko itak nič ne bo.).
Če bo po vsej tej ihti model še cel bodo slike in posnetki!

Objavljeno: 11 Maj 2009, 22:18
Napisal/-a damjane
raktivec napisal/-a:Ni banalno!!!
Majčken nesporazum med oddajnikjom in sprejemnikom navadno pomeni kopanje modela iz zemlje.
Pozabi na razne webre, Berge, Jetije, Octave, majhne ACTje, tudi pri Graupnerju pazi katerega boš uporabil.
Meni se daleč najbolje obnese Multiplex RX-7-SYNTH DS IPD na 35 MHz. Kaj gre za 2,4 giga nimam pojma, vendar tu ne smeš šparat!



p.s.
O teh Multiplexih se je pred časom na tem forumu nekaj pisalo okrog nenatančnega vračanja komand, a na srečo vsi moji štirje delujejo v nulo.
Ja, ravno zato vprašam, ker smo ta problem vračanja v nulo opazili ravno mi (jaz,@ mihah, @lukas...) sledil je obširen test sprejemnikov... predhodno pa sem si belil glavo z servoti, mehaniko in bil prepričan v brezhibnost mpx-ov; zgleda da so bili ponedeljkovi modeli. Očitno bo treba nabavit sprejemnike v tujini.

Objavljeno: 12 Maj 2009, 13:19
Napisal/-a raktivec
@Damjane;

Ravno včeraj sem opazil, da mi na ellipsi ne vrne smeri v točen položaj. Vsi štirje servoti v krilih so v nulo natančni, tudi višina je odlična, le smer je čudna.
V krilu imam Dymond D60, za smer in višino pa digitalca robbe 3155. Možno, da se v kombinaciji z slednjimi dogaja kaj čudnega. Ob priložnosti ju vržem ven (Itak nisem zadovoljen z zračnostjo zobnikov pri teh preklemanih Futabicah.), pa bomo videli.
Tudi drugo "hitrejše" krilo, ki ima not štiri Robbe 3150 vrača zelo natančno, le servoti škrabljajo, česar si ob njihovi ceni resnično ne bi mislil.





V tem modelu, ki ni nič posebnega, so trije Dymond D60 in zaenkrat so natančni. Višina ima hoda le +-2,5 mm, eleroni malce več in ko bo enkrat en servo nenatančen itak ne bom vedel zakaj modela nimam več!

Skupna površina nekaj čez 12 dm2 in 1,05m razpona.
Trup je kar iz sežgane nogavice in se zaenkrat dobro drži.
Slika



Ta pogled je pomemben!
Kot sem že dejal v koprenu 6,5% in na koncu krila 5,5% simetrična Naca.
Slika

Objavljeno: 12 Maj 2009, 13:30
Napisal/-a JKSniper
Živijo!

Futabice 3150 so nam škrabljale dokler smo laufali PPM signal, ko smo prešli na digitalnega SPCM / PCM, je vse "začuda" potihnilo.

LP!
Jure

Objavljeno: 12 Maj 2009, 13:54
Napisal/-a razkent
Če imaš namen demonstrirati to čudo tudi na kakšnem srečanju ali tekmi doma, vsekakor prej najavi.

Objavljeno: 12 Maj 2009, 13:57
Napisal/-a raktivec
JKSniper napisal/-a:Živijo!

Futabice 3150 so nam škrabljale dokler smo laufali PPM signal, ko smo prešli na digitalnega SPCM / PCM, je vse "začuda" potihnilo.

LP!
Jure

Škrablja zračnost v reduktorju!