pilon 400 na 1,4 KW

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

pilon 400 na 1,4 KW

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pogon z močjo med 850w in 1 400 w seveda rabi model z povsem drugačno trdnostjo od klasičnih pilonov. Da niti slučajno ne pride do flatra sem v stiropor sredico vdelal nosilec in letvico, ki "zapre" elerone. Čez sem z mitopurjem prilepil 1 mm balso, jo obrusil in polakiral. Nad nosilcem iz 3 mm pokončno rezane balse sem izrezal utor in vanj zlaminiral ogljikova pramena, vse skupaj sem oblekel v 93 g karbon in 29 g steklo. Krilo je malce težje in bo končan model tehtal okrog 150 g, vendar se to pri 350+ km/h ne bo poznalo.
Po Samotovem predlogu sem za šarnirje vzel kar gornjo ogljikovo oplato. Zadeva je na moč enostavna. Utor pod krilcem zarežeš tako, da je na mestu šarnirja širok 1 - 1,5 mm, očistiš ostanke materiala in deluje. Celotno krilo je tako trdno, da nikakor ne more biti govora o kakem flatru ali prekomernem upogibanju med letom. Tudi eleroni so resnično kot iz jekla.
Dolgo časa sem kolebal okrog izbire profila in oblike. Odločil sem se za vitko krilo z razponom 85 cm in površino okrog 7,2 dm2. Poln kufer imam teh srpastih zaključkov, ki so sami sebi namen in me niti estetsko ne vlečejo več, zato sem se zatekel k klasični "popolni" elipsi. Morda vse skupaj deluje staromodno, toda mislim, da bo v bližnji prihodnosti kar nekaj industrijskih hudičkov letelo na podobnih zaključkih. (Avionik 2008 F5B jih že ima.)
Profil sem izbiral med MH43 in njegovimi kloni, na koncu sem se predvsem zaradi debelega zadnjega roba in z tem dobre trdnosti eleronov, odločil za drugačen RK40. Profil je preizkušeno hiter. Masa krila je debelih 90 g.



Slika
Slika


Za naslednje dni mi je ostal trup, ki bo sposoben pogoltnit 3 s 3200 KokamH5 aku, da se kaki drugi aku malčki ne bi preveč napihovali pri 140 amperih.
Končna masa modela se bo vrtela na 600 g +- 50g.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

Z eno besedo...... NORO.....
Sašo kje je meja :lol: =D> ?

Mimogrede.... kakšna pa je podlaga... oplate za krilo za nekaj večjega ?

Lp Boštjan
Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka »

Sašo, a boš to iz rampe izstrelil??? Zgleda pa hudo. Iz česa si naredil ramenjačo pa s šim si plankiral???
Pa lep dan še naprej............Aleš
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@kiwi;

Ob teh norih celicah sta meji dve. Prva je v glavi, druga pa v zračnem poku na konici propelerja. Slika
Podlaga so sredice za krilo ellipse, ki ga bom danes zvakuumiral.



@čavka;

To bom iz roke vrgel kot kopje. 650g ob 3200 celicah in 1,4 kw ne sme delat kakih problemov za 4,7x4,7 propelerček. Tudi začetnih 850W za privajanje bo z 4,1x4,1 ob 2400 celicah in 550-5600g zagotovo precej dobro potegnilo.
Nosilec je iz 3 mm pokončno rezane balse. Zgoraj in spodaj so do trije rovingi zex 1600. Upogib pri vsem tem sploh ni vprašljiv, že sama ogljikova oplata čez balso naredi model upogibno dovolj močan. Bolj sem se bal torzije, a na srečo je RK40 take oblike, da sem dobil sekiro namesto krila. Ne verjamem, da bi ta zadeva sploh lahko zaflatrala, prej bi prop dosegel zvok po obodu in se razsul.
Plankiral sem z vakuumom, materiale najdeš v prvem postu. Slika






p.s.

Včeraj je krilo videl Samo3d in se delal, da mu je všeč. Pridušal se je, da bo izdelal kakega pilona, le da bo prvi malce večji za privajanje.
(Krilo je precej manjše, kot bi sodil po sliki. Veliko je približno toliko kot voodoojevo.)
lp
Sašo
Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka »

Saj veš kaj je rekel Tarzan.....Čita ne čita :oops: Vseeno hvala :P
Pa lep dan še naprej............Aleš
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Pornografija! =D>
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

raktivec napisal/-a: p.s.

Včeraj je krilo videl Samo3d in se delal, da mu je všeč. Pridušal se je, da bo izdelal kakega pilona, le da bo prvi malce večji za privajanje.
(Krilo je precej manjše, kot bi sodil po sliki. Veliko je približno toliko kot voodoojevo.)
:lol: :lol: Delal sem se, da nisem opazil kako šlampasto si krilo izdelal in da mi kitanje kril sploh ne sede. Še dobro, da si ga tako na debelo pihnil, da se ne vidi, kaj je spodaj. :lol: :lol:

Drugače pa mi je v resnici všeč. Hudičevo rad bi ga videl leteti. A po karakteristikah in barvi sodeč [-o< [-o<

LP Samo
gregor94
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 21 Avg 2006, 07:32
Kraj: dobova
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gregor94 »

=P~ =P~
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

samo3d napisal/-a:Delal sem se, da nisem opazil kako šlampasto si krilo izdelal in da mi kitanje kril sploh ne sede. Še dobro, da si ga tako na debelo pihnil, da se ne vidi, kaj je spodaj.

To kitanje in debela barva je kompresijska cona med zadetim objektom in ogljikom, da se ne odbije, temveč zapiči. Slika
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

150 g in prostora ravno še za 3s 3200H5 Kokam:


Slika
Slika
Slika
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;




Ob določeni hitrosti, ki jo ocenjujem nekje med 340 in 360 km/h bodo konice propa zadele ob zvočni zid. Edina rešitev, ki se mi zaenkrat ponuja je krajšanje propa 4,7x4,7. Vem, da ste nekateri včasih pri vezanih modelih to že počeli in vas prosim, da mi poveste kakšen zaključek propa je najboljši pri doma krajšanih propih? Rad bi kolikor toliko kultiviran hrup in seveda nekaj izkoristka.

Prop bom moral skrajšat nekje na 4,3-4,2 cole, da bodo špice propa ob 110 m/s še vedno pod 0,8 macha in ne bo zapokalo. (Ob 1,4 kw bo tale malček zagotovo nažgal vsaj do 110 m/s.) Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ace
Freak
Prispevkov: 549
Pridružen: 06 Jun 2006, 12:02
Kraj: ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ace »

mogoče banalno vprašanje
vendar me zanima kaj se zgodi z propom ko preseže 1mach? (konica propa kot jo omenja reaktivc)
(predvidevam da nič kaj preveč dobrega :o )

lp gregor
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Sašo, naslednje leto se moraš udeležiti:

http://www.f3s-speedcup.de/
www.lipo.si
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

pilon 400 na 1,4 kw

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Tale tvoja raketa bo res šla kot hudič.Če te zanimajo zakjučki elis pri vezanih modelih-konkretno brzincih,se obrni na Velunšek Otoja večkretnega državnega prvaka bivše YU.Ta je takrat elise delu sam,zdi se mi pa je njegov rekord okoli 260 km/h z 2,5 ccm.Mobi-031-449-022,zdej pa frči elektro v Ptuju.Se bo že spomnu stare generacije. :-({|=
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Hvala obema!


Če bosta čas in sreča se bo morda splačalo na pot v rajh. Najprej skrajšani 4,7x4,7, nato skrajšani 5,2x5,2..., dokler pri premeru 4,1 ne prilezem na okrog 1,4 KW. Slika
Pred konkretnimi podvigi bom seveda zavrtel predlagano številko, da kaj izvem okrog "tiščanja propov v asfalt".

@Miha;
Če dobro razumem pravila, mora imeti model vsaj 10 dm2 in maso 800 g, torej padem ven iz konteksta.



@ace;
Ko dosežeš machovo število profila propa, ki je pri klarckY okrog 0,75 macha, je ena sicer redka možnost da se prop raztrešči, druga pogosta, da pride do hudih vibracij, ki hipoma sesujejo ležaje v motorju in posledično model, tretja skoraj nemogoča možnost je, da se nič ne zgodi, le čez ne gre.
Med letom se poleg tuljenja sliši kot bi se grob pesek valjal po ležajih motorja in kmalu, pride do hudih motenj zaradi uničenega ležaja. Predvsem zaradi tega imam v novem motorju ležaje iz zobotehničnih aparatur in pazil bom, da mi vse skupaj ne zbezlja čez 42 000 rpm ob 4,1 ali največ 4,2 propu, le korak bom ustrezno večal.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ace
Freak
Prispevkov: 549
Pridružen: 06 Jun 2006, 12:02
Kraj: ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ace »

hvala za izčrpen odgovor :o
Uporabniški avatar
Albatros
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 25 Mar 2006, 20:34
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Albatros »

par stvari mi ni jasno
propeler 4,2 incha pri 42000rpm ima hitrost okol 850 km/h + hitrost modela okoli 350 km/h = ima konica propelerja hitrost 1200 km/h, kar je po mojem pribljižno hitrost zvoka pri naši nadmorski višini. po tem se propeler že vrti v ali blizu zvočnemu zidu :-s .

ni mi jasno tudi zakaj do 0,8 ali 0,75 macha. vem da se pri profilu dogaja da pride do preboja zvočnega zidu. predvidevam da zaradi manjšega tlaka =>manjša hitrost zvoka. ampka saj je pri konici propelerja podtlak manjši kot kje drugje na propu. se motim :oops: ? po tem nebi bila potrebno omejiti na 0,8 macha
strup se skriva v majhnih stekleničkah
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Albatros;


Propeler premera 4,1 incha ima pri 42 000 rpm obodno hitrost 811 km/h in ob vodoravno hitrosti modela 350 km/h je rezultanta konice kraka 880 km/h. (Pitagora je za časa svojega življenja kvadriral vsako od katet pravokotnega trikotnika, ju seštel ter vsoto korenil in dobil dolžino hipotenuze, ki je v tem primeru rezultanta. Slika)

Vsak profil ima kritično hitrost, pri kateri se dogajajo parcialni preskoki na machovo število. Poglaviten vzrok k temu pojavu je profil sam. Da pride do vzgona mora biti na gornji strani profila manjši tlak kot na spodnji. To razliko profil ustvari z daljšo potjo zraka po gornji površini, zaradi tega zrak močno pospeši in po Bernouliju zaradi višje hitrosti pade tlak-podtlak, ki dvigne krilo. Ti prirastki hitrosti niso enakomerni po celi dolžini profila, predvsem ga začne zrak srat v bližini machovega števila, ko kompresije točkovno ustvarjajo zajezne točke in slej ko prej na neki točki pride do takega tlačnega preskoka, da parcialno poči.
Večina propov ima profil klarckY in pri njem se ti heci pričnejo okrog 0,75 macha. Malce čez lahko skočiš, preveč pa ne, ker se udarci kubirajo. Precej boljši so profili, ki imajo največjo debelino pomaknjeno močno nazaj ali kar superkritični profili, kjer je spodnja skeletnica daljša od gornje, oboji pa so žal neprimerni za prope v "normalnih" pogojih.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Albatros
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 25 Mar 2006, 20:34
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Albatros »

hvala za obrazložitev in se opravičujem za offtopic

veliko sreče pri projektu :wink:

PS. strica pitagora sem pa res mal pozabu :oops:
strup se skriva v majhnih stekleničkah
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

400 na uro! To bodo pa hudi zavoji na kocu trase!

Boš ti tudi takole stestiral krilo na tleh:

http://www.rcgroups.com/forums/showatt. ... id=1579366

:wink: :o #-o
Uporabniški avatar
ace
Freak
Prispevkov: 549
Pridružen: 06 Jun 2006, 12:02
Kraj: ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ace »

wtf???? :o ...na svojem modelu nebi tega nikoli naredil pa vendarle se najdejo takšni ki si to upajo :o
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Očitno imaš bolj švohotne modele. :lol: :lol:
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ultralajt napisal/-a:400 na uro! To bodo pa hudi zavoji na kocu trase!

Boš ti tudi takole stestiral krilo na tleh

Zakaj bi govorili v prihodniku? Šel sem do 80g in ni bilo hudega! Slika
Model je zagotovo dovolj trden, da prenese vse, kar modelarska tehnologija omogoča, krilo je prava sekira. Pri vsem skupaj se bojim edino uležajenja motorja, zaradi česar sem originalne ležaje zamenjal z najboljšimi, ki sem jih lahko dobil na trgu.

Sicer je pa 400 km/h še zelloooo daleč! Vem, da bo šlo med 350 km/h in 400 km/h, kje bo obstalo mi je popolna neznanka. Vsekakor je med morebitnimi 380 km/h in željenimi 400 km/h ogromna tehnološka luknja in če se pojavi je ne bo lahko preskočit. V tem primeru lahko le upam na kako novo pomladansko izdajo lipotk, ki bodo dovoljevale še višje tokove in več moči od predvidenih 1,4 kw, motor bi skoraj moral biti pripravljen nanje. Četudi bo model zaenkrat potegnil le do morebitnih 350 km/h se mi zdi, da bo to za majčkenega 400 pilona kar dober zalogajček in povsem mogoče je, da ga bom že zelo težko obvladal (100 m/s).

V tem trenutku čakam na Multiplexov sprejemnik in dober servo za višino. Ko to prispe se pričenjajo prvi nežnejši brisanci.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD »

Ejej Raktivec, da nas ti malo ne farbaš s temi zvočnimi zidovi in številkami! Model izgleda čisto preveč pohlevno brez srpastih zaključkov, kot kakšen "drsalec" za spuščanje na gumico. A si ziher da bo tole šlo tako hitro? :D
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

AD napisal/-a: Model izgleda čisto preveč pohlevno brez srpastih zaključkov, kot kakšen "drsalec" za spuščanje na gumico.

Krilo je iz tistih piezo elementov in bolj hitro leti, bolj srpast postane. Ko se bo oblika spremenila v popoln proletarski srp bom le še vohal žganje oblogem, videlo se ga bo le še na radarju, če se seveda radarski odsevniki prej ne raztalijo od silnega trenja. Slika



Sicer pa upam na dovolj dolgo življenje modela, da ga boš imel priliko videt letet.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli