Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Vse od načrtovanja, izdelave do letenja z modeli letal iz stiropora, deprona, EPP pene, itd.

Moderator: carcar

Odgovori
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Pozdravljeni.

Pred kratkim sem vstopil v svet modelarstva z buggyem Quanum Vandal in kmalu me je potegnilo naprej, tokrat v letalske vode :)

Po nekaj dnevnem izbiranju, ter surfanju po internetu sem se zagledal v spodnje letalo.



V torek je bil paket že pri meni skupaj z 2x 1800mah 35C 3S baterijama, sprejemnikom ter rezervnim propelerjem (RV napravo pa že imam Turnigy 9x)

Seveda sem se takoj lotil sestave modela :)

Sama navodila so res skopa, in blazno slabo fotokopirana (res se skoraj nič pametnega ne vidi, je šlo bolj po občutku skupaj).

Slika

Slika

Še komplet pripravljen za sobotni maiden flight ali pa crash, ki ga mislim opraviti na Mengeškem polju (upam še na kaki dve uri v flight simulatorju, preden se podam v soboto na polje)

Slika


Imel sem pa problem z shaft adapterjem, katerega nikakor nisem mogel spraviti na os motorja, zato sem za rahlo povrtal, a je nato poplesaval in vibriral/ tresel se je cel model... zato sem se danes lotil odprave napake tako, da sem na os navil teflonski trak, ter čez shaft adapter in zategnil. Sedaj je prisotno minimalno poplesavanje, ki je komaj opazno (morda 5 ali pa 10% toliko kolikor je prej treslo).


Zanima pa me če sem dobro zmontiral sprejemnik v modelu? ali bi ga bilo morda bolje postaviti tako, da spodaj pri pokrovu baterije gleda žica od sprejemnika ven iz modela?

Slika
Zadnjič spremenil Shark-357, dne 23 Jun 2015, 17:09, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a slayer »

Po moje bi bilo bolje ,da daš žico (antena) ven,ker boš s tem povečal doseg signala.Jaz osebno za letala raje uporabljam sprejemnike z dvema antenama zaradi večjega dosega.Nekje sem zasledil,da naj bi ti sprejemniki z eno anteno imeli doseg samo nekje do 300 metrov.Antene pa ne smeš podaljševati.Malo stestiraj doseg,da ne boš zaradi izgube signala ostal brez letala.Drugače pa veliko sreče in užitka pri letenju. Lp.
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Super hvala za info in lepe želje, bom prestavil sprejemnik nižje ter preveril kako je z dometom.
pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 308
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a pidalc »

LP
Ta antena sploh ni problematična. Lahko jo spraviš v letalo in zato ne boš imel nič manjši doseg. :D :D Tudi jaz uspešno uporabljam podobno postajo :P Saj nimaš modela narejenega iz karbona ali prevlečenega z alu folijo. :D Obrni pa jo tako, da bo pokonci ko model stoji vodoravno. Pazi še, da je čimdlje od kablov iz akumulatorja in od regulatorja motorja. Ti prenašajo precejšnje tokove, posledično pa ustvarijo magnetna polja in motnje.
Veliko uspeha in zadovoljstva ob spuščanju.
Moj nasvet je še poišči izkušenega modelarja, naj preizkusi tvoj modelin te poduči o osnovah.
Tomaž
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Ok bom prestavil danes sprejemnik in anteno po tvojih navodilih. Žal pa ne poznam nobenega modelarja trenutno tu okoli, tako da sem se malce podučil na youtube (flight test 10 epizod beginner series + ostale "trainer" epizode), ter po raznih forumih... simulator pa uporabljam RC desk pilot ter FMS. :) Upam da bo dovolj vsaj toliko, da ga ne usujem popolnoma :D
ludwe
Freak
Prispevkov: 840
Pridružen: 16 Mar 2008, 14:37
Kraj: CERKNICA

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a ludwe »

Kar se sprejemnika tiče je čisto vseeno kam in kako bo zmontiran signala bo zagotovo dovolj.Je pa bolje če je antena ven.


Imel sem pa problem z shaft adapterjem, katerega nikakor nisem mogel spraviti na os motorja, zato sem za rahlo povrtal, a je nato poplesaval in vibriral/ tresel se je cel model... zato sem se danes lotil odprave napake tako, da sem na os navil teflonski trak, ter čez shaft adapter in zategnil.

Tole pa kar čimprej popravi oz nabavi tak vmesnik ki paše na os motorja v nulo.
Kaj se ti bo namreč zgodilo:
Uničil boš ležaje motorja in tako boš menjal cel motor in to prav kmalu. Nov adapter stane namreč cca 10 €,adapter dobiš takoj motor pa čakaš in najverjetneje te čaka še kakšna predelava.
Pa obilo užitkov v letenju
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a slayer »

Preveri še težišče in kote motorja.Pri takšni obliki(pravokotna) krila je težišče ponavadi na prvi tretini globine(merjeno od spredaj).Kot motorja pa za 1-2° v desno in približno 2-3° na dol.To dosežeš s podlaganem nosilca motorja.Težišče (CG) mora poravnati letalo vodoravno ali še bolje nekoliko povesiti na nos(nikakor ne na rep).Težišče lahko uravnavaš s premikanjem baterije naprej-nazaj po trupu ali z dodajanjem svinca.Koti motorja so pa važni,da letalo leti pri delujočem motorju lepo nevtralno(ne zavija in ne spreminja višine).////Če bodo vsi omenjeni koti motorja v 'nuli' lahko pričakuješ pri vzletu sunkovit dvig nosa in močno zavijanje letala v levo///...Pazi tudi na odklone kotov krmil.Malo preveri kaj o tem piše v navodilih letala ,ker so te stvari pri modelih zelo pomembne za uspešno in lagodno letenje. Lp.
Priponke
Lepo se vidi,da spiner ni poravnan z vzdolžno linijo letala ampak je zamaknjen v desno in na dol.To je slika RTF modela.
Lepo se vidi,da spiner ni poravnan z vzdolžno linijo letala ampak je zamaknjen v desno in na dol.To je slika RTF modela.
Trainer.jpg (158.24 KiB) Pogledano 6185 krat
Koti motorja.
Koti motorja.
adjusting-power-rc-plane-jan-pe-2.jpg (58.92 KiB) Pogledano 6185 krat
Težišče.
Težišče.
profile.gif (5.29 KiB) Pogledano 6185 krat
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Hvala za dodaten info, je vse prav prišlo :)

Samo toliko da sporočim, da sem opravil uspešna dva poleta po cca. 6min vsak, kljub temu da sem imel pri prvem letu napačno nastavljene ailerone (želel sem levo a je šel desno in obratno :o ). Kljub temu sem uspešno na pol pristal na polju, sicer na nosu.

Kasneje če mi uspe pa dodam še kak posnetek poletov.

Hvala vsem za vso pomoč in dodaten info, ki začetniku še kako pride prav :whistle:
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a slayer »

=D> =D> Čestitke za uspešen polet.Uživaj v letenju...pa čim manj 'krešov' ti želim. Lp.
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Hvala :)

V torek sem opravil še dva poleta, tokrat celo z idealnimi pristanki (brez pristankov na nosu).

Je pa model danes dobil še "flapse".

Seveda sem kmalu ugotovil, da jih je potrebno obrniti (reverse servo, nič kar ne bi rešilo par minut pregledovanja posnetkov na youtube).



Slika



Slika


Slika


Dobil sem pa še 2200mAh 3s baterijo s katero upam, da bom letel kako minuto dlje kot s trenutnima 1800mAh 3s (5-6min v vetrovnem vremenu).
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a slayer »

Uh...ti pa že razturaš.Jaz v tridesetih letih modelarstva nisem še nikoli uporabljal (ni bilo potrebe) flapov.Vem pa,da moraš paziti na višino,ker se pri 'vklopu' flapov zna zaradi povečanega vzgona nos kar sunkovito dvigniti.Če imaš to možnost na komandi jih 'zmiksaj' z višinskim krmilom.
Tule je malo zanimivega branja o flapih in njihovi uporabi.http://www.modelairplanenews.com/blog/2 ... ith-flaps/
Drugače pa glede mixanja 'stričku googlu' vpiši---flap and elevator mixing---pa boš dobil veliko uporabnih iformacij glede tega. Lp.
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Hja no.. razturam zelo ja danes sploh ker sem hotel na silo letet kljub vetru... se je že pri vzletu zataknilo (polomljen prop, zvito višinsko krmilo...)

Flapse sem dodal bolj zato, ker model omogoča to možnost (ima že vse zrezano), ne vem pa sicer koliko jih bom uporabljal :)
Zadnjič spremenil Shark-357, dne 31 Jan 2015, 00:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a slayer »

Če boš kdaj presedlal na kakšne večje in zahtevnejše modele ti bo vse kar se boš sedaj naučil prišlo še kako prav...tudi flapi.Drugače pa jaz v takšnem vetru ne letim rad (v bistvu sploh ne več),ker ni pravega užitka pa še model je lahko hitro v treskah...Poštimaj avion pa gasa :D ...spremljam naprej :o Lp.
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Poštar danes prinesel novo zalogo propelerjev ter shaft adapter.

Uspelo mi je modificirati originalni spiner kar čez aluminijastega, tako da ne bo nos letala tako čudno izgledal z malim spinerjem.


Slika

Je pa Trainstar dobil konkurenco 8)

Slika
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

V četrtek je Bix3 doživel krstni poleti, kateri je potekal BP :) , danes pa še prvi FPV polet.

https://www.youtube.com/watch?v=K2tuX2wTvFo

Slika

Slika

Slika
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

No pa sem doživel svoj prvi crash, Bix je totalka in sicer zaradi izgube RV linka pri 275m (letel sem že cca. 500m s temle setupom).

Izguba signala je pri 2 minutah, pri 2.04min sem za sekundo dobil kontrolo a jo nato popolnoma izgubil s cca. 60% plinom :(

https://www.youtube.com/watch?v=-Y67Zx- ... e=youtu.be




Slika


Kupujem Frsky modul ter sprejemnike za Turnigy 9x, če kdo slučajno prodaja oz ima kakega viška...
Uporabniški avatar
Bosti1904
Razpravljalec
Prispevkov: 177
Pridružen: 11 Mar 2011, 23:00

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Bosti1904 »

Uf. Tole pa ne zgleda lepo. Upam, da si ga že popravil.

Ker se tudi sam popoln začetnik v letalskem modelarstvu me zanima tvoje mnenju o tem modelu (Bix3). Je primeren za začetnika? Bi kaj zamenjal na prvotnem setupu?

Lp Boštjan
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Bix3 kot stock je super letalo, tako za LOS ali FPV letenje, no sicer moj je po tem zapletu doživel kar precej drastičnih sprememb (izdojbljena notranjost trupa za vgradnjo večje 5200mAh 3s baterije, vgradnja karbonskih palic, vgradnja avtopilota AMP 2.6 v trup ter 433Mhz sprejemnika za njem, vradnja GPS-a v levo krilo, ter vgradnja video oddajnika v desno krilo,relokacija serva za višino in smer na rep letala, močnejši motor Turnigy SK3 1040KV + 9x6 prop ter 40A ESC), kompletna teža model z SJ4000kamero ter fpv kamero z pan in tilt opcijo je bila cca. 1400g Bixler je vzletal iz roke z lahkoto ter je premagal dobrih 12km poti v eno smer + nazaj.

Tole je zadnja verzija, preden sem ga prodal, za sabo je imel cca. 150 poletov.

Slika

Zadnji mesec pa letim z Skyhunterjem, ker sem si zaželel malce daljših in hitrejših poletov (zaenkrat najdlje 20km + nazaj)

Slika


Če pa slučajno razmišljaš o Bix3, imam pa še en praktično nov model, kateri je letel samo 3x, brez prask in sledi uporabe.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Kam pa letiš 20 km?
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Ja odvisno od kje vzletim :) , kaj bolj podrobno ne bi FAA is watching ;) Izogibam se sicer placom kje so letališča ali naselja.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Težko, da se čemur izogneš, če štartaš v Kamniku :-k
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

V Kamniku letim z LOS modeli (Ugly stik ki je tudi na sliki, E-Flight Piper Super Cub, pa kmalu se jima še pridružijo FMS F4U 1,4M/ Seafury 1.2M ter FW190 1.6M:), slika pa je posneta na dan ko je bil opravljen maiden flight, ki jih načeloma opravim vedno v Kamniku...
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Saj ne gre za "FAA is watching". Gre za to, da se ne srečaš v zraku s čem drugim kot ptiči... ali pa kaj odpove, pa NLP pade na kak vrt. Vse to bo dalo "lep", izredno negativen pečat v najbolj občutljivi fazi. Po pameti!
Shark-357
Razpravljalec
Prispevkov: 75
Pridružen: 13 Dec 2014, 10:10
Kraj: Domžale

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a Shark-357 »

Kot sem povedal, sem več kot jasno seznanjen z kje in kako leteti FPV, saj je to edino kar zadnje leto prebiram in prakticiram hvala vseeno.
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Trainstar Tough trainer 1.4m 747-4 + Bix3

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Shark-357 napisal/-a:Bix3 kot stock je super letalo, tako za LOS ali FPV letenje, no sicer moj je po tem zapletu doživel kar precej drastičnih sprememb (izdojbljena notranjost trupa za vgradnjo večje 5200mAh 3s baterije, vgradnja karbonskih palic, vgradnja avtopilota AMP 2.6 v trup ter 433Mhz sprejemnika za njem, vradnja GPS-a v levo krilo, ter vgradnja video oddajnika v desno krilo,relokacija serva za višino in smer na rep letala, močnejši motor Turnigy SK3 1040KV + 9x6 prop ter 40A ESC), kompletna teža model z SJ4000kamero ter fpv kamero z pan in tilt opcijo je bila cca. 1400g Bixler je vzletal iz roke z lahkoto ter je premagal dobrih 12km poti v eno smer + nazaj.

Tole je zadnja verzija, preden sem ga prodal, za sabo je imel cca. 150 poletov.

Slika

Zadnji mesec pa letim z Skyhunterjem, ker sem si zaželel malce daljših in hitrejših poletov (zaenkrat najdlje 20km + nazaj)

Slika


Če pa slučajno razmišljaš o Bix3, imam pa še en praktično nov model, kateri je letel samo 3x, brez prask in sledi uporabe.
Jaz teh 433 Mhz neb obešal na veliki zvon, da ti kdo od AKOSa ne stopi za vrat..tud rafioamatersko dovoljenje ti ne opravičuje nelegalno uporabo frekvence...
Odgovori

Vrni se na Modeli iz penastih materialov