Stran 5 od 5

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 18 Dec 2014, 08:02
Napisal/-a Ultralajt
Zanimivo za pogledat..sploh v teh dneh, ko ni vreme primerno za letenje:
https://www.youtube.com/watch?v=9qvPMa01ieg

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 18 Dec 2014, 18:22
Napisal/-a JKP
nebi si mislil, da je prava cita tako gibčna...

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 18 Dec 2014, 19:11
Napisal/-a Ultralajt
Originalna Citabrija ni prenesla visokih negativnih obremenitev, pa je podjetje naredilo to izvedenko (Decathlon) za pilote ki so želeli akrobatirati. Pravzaprav je vseh teh letal kar ena velika paleta, da se človek kar zgubi med njimi.. Konkretno letalo s posnetka ima vgrajen tudi zelo močan motor.. 150 konjev.
Jo je pa vsekakor lepo videti, kako z lahkoto dela role.

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 18 Dec 2014, 20:05
Napisal/-a viki
In to take akrobacije, da si jaz z modelom CITE sedaj še ne upam delati. :oops:
Upam da bo kaj lepega in vsaj malo toplega, da se ga malo vletim.
LP Viktor

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 18 Dec 2014, 21:22
Napisal/-a JanezP
Ultralajt napisal/-a:Originalna Citabrija ni prenesla visokih negativnih obremenitev, pa je podjetje naredilo to izvedenko (Decathlon) za pilote ki so želeli akrobatirati. Pravzaprav je vseh teh letal kar ena velika paleta, da se človek kar zgubi med njimi.. Konkretno letalo s posnetka ima vgrajen tudi zelo močan motor.. 150 konjev.
Jo je pa vsekakor lepo videti, kako z lahkoto dela role.
Ja dejansko obstajajo tri družine, Aeronca, Citabria in Decathlon. Motorji od 90 KS pa vse do 180 in več pri Decathlon.
Aeronce in akro Decathlon so brez zakrilc dočim imajo 7-dmice - Citrabrie in tudi nekatere 8-mice zakrilca in motorje od 150 ks naprej. Vse zmorejo osnovne + figure, dočim 8-mice-Super Decathlon, ki imajo krajša krila s simetričnim profilom so brez zakrilc in opremljene z motorji z 180 ks z invertnim sitemom mazanja in vbrizgavanjem goriva ter opremljene s propelerjem stalne hitrosti vse akrobacije in tudi let na hrbtu.
Tale z videa je pa Xtrem Decathlon, "nabrušena" Superca, ki ima še krajša krila in 210 ks motor ter dejansko unlimited akro sposobnosti.

V 70 letih prejšnjega stoletja je VSJ za potrebe klubov v bivši skupni državi, za aerovlek, šolanja ter trenaža uvozil večje število teh letal modela 7GCBC iz ZDA. Letala so prišla v SFRJ v kontejnerjih sestavili so jih pa v servisu male aviacije JAT na Surčinu.
Republikam so bila dodeljena po zveznem ključu, v Slo je prišlo ene 6 do 8 Citabrij.
So pa v glavnem Citabrie klavrno končale ravno zaradi zmotnega mišlenja da je to akrobatski avion in so se piloti kar precej pobijali z njo ker so šli preko njenih zmožnosti.
Je pa Citabria 7GCBC, ki je bila svoj čas številčnejša kot Super Cub PA 18 v klubih v primerjavi s Piperjem boljša v vseh elementih, od udobnosti za pilota in potnika pa do performans in prijetnosti letenja za pilota.

Edina Slo Citabria iz kvote VSJ, ki je kolikor toliko, preživela je v moji lasti in jo počasi vendar vstrajno in detaljno obnavljam. Ko bo končana, računam, da v letu ali dveh, bo boljša kot takrat ko je prišla iz tovarne.


lp,Janez

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 19 Dec 2014, 07:59
Napisal/-a mato
Hvala za obširno razlago.
Še bolj vesel bi bil, če bi odprl novo temo in v njej predstavil restavracijo te Citabrije.

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 23 Dec 2014, 13:00
Napisal/-a viki
Končno lepa nedelja, pravšnja za letenje z Citabrijo.
Malo sem se je že navadil in napravil par akrobacij.
Dobro, da je prišel Polde in napravil par slik. Polde hvala.

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 24 Dec 2014, 14:19
Napisal/-a slayer
=D> =D> Odlično zgleda...kje pa je to lepo letališče?

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 24 Dec 2014, 17:28
Napisal/-a vinkom
Zdravo,
to je letališče AEROKLUBA PTUJ v Moškanjcih....Viktor, oprosti da odgovarjam namesto tebe :oops:
Lep praznični pozdrav,
Vinko MARHL

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 27 Dec 2014, 14:06
Napisal/-a slayer
Aha.Sem že mislil,da ste se modernizirali in asfaltirali celo stezo.V 90-ih prejšnjega stoletja ,ko sem tam nekajkrat vzletal in pristajal s 'pajperjem' se spomnim,da je bila travnata.Sem hitro malo po 'maps' pregledal pa sem videl,da je tisti kos asfalta (viden na fotografiji) samo 'taxiway' .Vseeno se je pa od tistih časov tam kar veliko spremenilo. Lep pozdrav in srečno v 2015.

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 21 Maj 2015, 18:39
Napisal/-a rc-ryder
Zdravo Viki, Jože,

Ponovno si ogledujem vajino gradnjo, pa me zanima, kako se je model izkazal na dolgi rok? Še oba letita? Je bilo treba kaj dodelat ali je bilo Ok iz prve?

Kakšna je bila RTF teža?

Hvala in LP

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 22 Maj 2015, 05:49
Napisal/-a viki
To je opisano na četrti strani na koncu zadnji in dva prispevka gor, brez folije in z folijo.
Oba sta še leteča. Na dolgi rok pa bomo še videli JKP je imel probleme z selotejpom zaradi UV žarkov in ga bo moral ponovno prekriti.
Jaz pa sem prekril nekaj z orakoverjem (bolj neravne dele) ostalo pa z tiskarsko samolepljivo folijo, katera se tudi previdno lika in se bolj rahlo krči.
Še prej pa sem stiropor dvakrat premazal z razredčenim belim lepilom da sem ojačal površino.
Za sedaj je še vse v redu.
LP Viktor

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 03 Jun 2015, 22:13
Napisal/-a rc-ryder
viki napisal/-a:To je opisano na četrti strani na koncu zadnji in dva prispevka gor, brez folije in z folijo.
Oba sta še leteča. Na dolgi rok pa bomo še videli JKP je imel probleme z selotejpom zaradi UV žarkov in ga bo moral ponovno prekriti.
Jaz pa sem prekril nekaj z orakoverjem (bolj neravne dele) ostalo pa z tiskarsko samolepljivo folijo, katera se tudi previdno lika in se bolj rahlo krči.
Še prej pa sem stiropor dvakrat premazal z razredčenim belim lepilom da sem ojačal površino.
Za sedaj je še vse v redu.
LP Viktor

Hvala za odgovor!

Me ima, da bi se počasi enkrat lotil nekaj podobnega, primerjam pa s formatom Marabujem od Ultralajta in sem malo zmeden...

Marabu ima cca 3kg, 3700mAh 3S, in motor z 800kV, 260cm čez krila

Vajina Citabria približno isto 3,3kg, 4000mAh, če sem prav razumel 6S?, kV?, 230cm čez krila

Kakšen setup sta točno uporabila? Prop?

Me veseli, da je ta stiro/baza/topol gradnja kar trajna :-)

Lp

L

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 04 Jun 2015, 06:52
Napisal/-a Ultralajt
rc-ryder napisal/-a:Marabu ima cca 3kg, 3700mAh 3S, in motor z 800kV, 260cm čez krila
Prvotno 3700 4S, sedaj 4000 mAh, 4S.
Več ko je celic v akuju, višja je napetost in posledično manj amperov za isto moč, kar niti ni slabo. Krmilnikom kar lepo narašča cena z amperažo...

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 04 Jun 2015, 15:19
Napisal/-a rc-ryder
Ultralajt napisal/-a: Akumulator: Rhino 3700mAh 5S1P 20C Lipoly Pack (tipkarska napaka!! pravilno 3700mAh 3S1P)
ali Rhino 3700mAh 4S 14.8v 20C Lipoly Pack
Motor: TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner
Krmilnik: TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
:-k
Torej 3S ali 4S?

Lp

Re: Citabria - 2,3m

Objavljeno: 04 Jun 2015, 22:39
Napisal/-a Krist
rc-ryder napisal/-a:
viki napisal/-a:To je opisano na četrti strani na koncu zadnji in dva prispevka gor, brez folije in z folijo.
Oba sta še leteča. Na dolgi rok pa bomo še videli JKP je imel probleme z selotejpom zaradi UV žarkov in ga bo moral ponovno prekriti.
Jaz pa sem prekril nekaj z orakoverjem (bolj neravne dele) ostalo pa z tiskarsko samolepljivo folijo, katera se tudi previdno lika in se bolj rahlo krči.
Še prej pa sem stiropor dvakrat premazal z razredčenim belim lepilom da sem ojačal površino.
Za sedaj je še vse v redu.
LP Viktor

Hvala za odgovor!

Me ima, da bi se počasi enkrat lotil nekaj podobnega, primerjam pa s formatom Marabujem od Ultralajta in sem malo zmeden...

Marabu ima cca 3kg, 3700mAh 3S, in motor z 800kV, 260cm čez krila

Vajina Citabria približno isto 3,3kg, 4000mAh, če sem prav razumel 6S?, kV?, 230cm čez krila

Kakšen setup sta točno uporabila? Prop?

Me veseli, da je ta stiro/baza/topol gradnja kar trajna :-)

Lp

L
Jaz imam na Queen bee 2700mAh 6S, 40A YEP regulator, multistar 4830 420KV in 15x4,5" slowfly turnigy propeler. Vzletna masa pri 2180mm razpona je 2150g. Načeloma bi s tem pogonom dosegal brez težav 25 minutne lete ob stalni uporabi motorja.
Jaz sem do sedaj vstrajal pri 3S paketih, zato so bili tudi modeli podrejeni tej napetosti. Takoj ko sem se odločil za model 2m+, sem razmišljal o 4S, na koncu pa sem šel na 6S. Predvsem je prednost v majhnih tokovih, posledično v velikosti akumulatora, ker sem lahko izbral takega z manjšo kapaciteto.
Sicer je Queen bee namenjen nedeljskem letenju in FPV letenju, zato je akumulator nekoliko večji, komot bi lahko uporabil 1800-2200mAh za normalno letenje.


Drugače pa spremljam tale projekt že od začetka in se mi model dopade. Bi pa model olajšal za vsaj 300g in uporabil drugačen pogon, predvsem kak motor z KV pod 500.