Popravilo Parkmastra
Moderator: carcar
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
Popravilo Parkmastra
Pozdravljeni
To temo sem odprl z namenom, da pokažem popravilo aviona in predvsem, ker iščem ideje in predloge, kako naj se popravila lotim.
Danes sem letel na Kranjski pisti, kjer sem z letalom doživel manjši ˝kreš˝. Vadil sem vrtenje letala v krogu med rolanjem in žal malo kiksnil. Ker je bil avion zelo nizko se nisem uspel izogniti padcu, sem ga pa tik pred tem uspel poravnat (sicer bi se končalo bistveno slabše ).
Po temeljitem pregledu sem ugotovil, da se je poškodovalo podvozje (odlepilo in zlomilo se je na mestu, kjer je vpeto v elapor, pa tudi povsem je zvito ). Ko sem probal komande sem žal ugotovil, da imam tudi zvito os motorja in ko dam gas precej vibrira. Vse ostalo (krila, servi ....) je odneslo brez praske.
Iščem predloge, kako bi naredil novo podvozje, ker tega starega niti slučajno ne bi obdržal, saj je za moje pojme bistveno prešvoh (že na mizi je bilo vse majavo). Razmišljam, da bi naredil nosilec iz vezane plošče in uporabil močnejšo žico (večji premer ). Druga možnost pa je, da bi dal karbonsko podvozje, ki mi je po eni strani zelo všeč, saj je močno in lahko, a ne vem če bi dobil kaj primernega. Ali kdorkoli pozna kje bi lahko kupil primerno podvozje iz karbona?
Zanima me še, če se da kje dobiti nekakšno ostrogo in pa kit za popravilo elaporja, ker pri tem avionu ni repnega kolesa ali česa drugega in zadaj drsi neposredno po smerniku. Po komaj 20 poletih je začelo kar pošteno cufati elapor na tem mestu.
Za boljšo predstavo pa prilagam še slike:
To temo sem odprl z namenom, da pokažem popravilo aviona in predvsem, ker iščem ideje in predloge, kako naj se popravila lotim.
Danes sem letel na Kranjski pisti, kjer sem z letalom doživel manjši ˝kreš˝. Vadil sem vrtenje letala v krogu med rolanjem in žal malo kiksnil. Ker je bil avion zelo nizko se nisem uspel izogniti padcu, sem ga pa tik pred tem uspel poravnat (sicer bi se končalo bistveno slabše ).
Po temeljitem pregledu sem ugotovil, da se je poškodovalo podvozje (odlepilo in zlomilo se je na mestu, kjer je vpeto v elapor, pa tudi povsem je zvito ). Ko sem probal komande sem žal ugotovil, da imam tudi zvito os motorja in ko dam gas precej vibrira. Vse ostalo (krila, servi ....) je odneslo brez praske.
Iščem predloge, kako bi naredil novo podvozje, ker tega starega niti slučajno ne bi obdržal, saj je za moje pojme bistveno prešvoh (že na mizi je bilo vse majavo). Razmišljam, da bi naredil nosilec iz vezane plošče in uporabil močnejšo žico (večji premer ). Druga možnost pa je, da bi dal karbonsko podvozje, ki mi je po eni strani zelo všeč, saj je močno in lahko, a ne vem če bi dobil kaj primernega. Ali kdorkoli pozna kje bi lahko kupil primerno podvozje iz karbona?
Zanima me še, če se da kje dobiti nekakšno ostrogo in pa kit za popravilo elaporja, ker pri tem avionu ni repnega kolesa ali česa drugega in zadaj drsi neposredno po smerniku. Po komaj 20 poletih je začelo kar pošteno cufati elapor na tem mestu.
Za boljšo predstavo pa prilagam še slike:
- Priponke
-
- zvito podvozje
- IMG_0294.jpg (51.33 KiB) Pogledano 2772 krat
-
- zlomljen elapor na mestu vpetja podvozja
- IMG_0289.jpg (70.6 KiB) Pogledano 2772 krat
-
- odlepljeno podvozje
- IMG_0285.jpg (75.05 KiB) Pogledano 2773 krat
Zadnjič spremenil multipraktik, dne 23 Maj 2010, 17:07, skupaj popravljeno 2 krat.
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 61
- Pridružen: 14 Jul 2009, 22:27
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
Najprej odrežeš smerno krmilo, da ti trup drsa po tleh in ne krmilo. Potem vzameš najbolje čim lažjo (25 g; http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=3538) stekleno tkanino in jo z epoksijem nalimaš na del, ki drsa po tleh.
Moj postopek: najprej zmešam epoksi, ga nanesem na del, kjer bom imel tkanino in položim tkanino na epoksi. v kolikor tkanina ni v celoti prepojena z njim, pomažem še te "suhe "dele.
Lp
Moj postopek: najprej zmešam epoksi, ga nanesem na del, kjer bom imel tkanino in položim tkanino na epoksi. v kolikor tkanina ni v celoti prepojena z njim, pomažem še te "suhe "dele.
Lp
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
Glede podvozja si še nisem čisto na jasnem, steklenka je pa že naročena
iz Mibota in upam, da jo dobim že jutri .
Andrej007 tudi jaz sem najprej pomislil na nekakšno ostrogo oz. smučko,
ampak se mi ta ideja s steklenko zelo dopade in bom uporabil kar to.
Še nekaj me zanima.
Ali kdo ve za kakšen kit za elapor, s katerim bi popravil udrtine na smerniku?
Lp
iz Mibota in upam, da jo dobim že jutri .
Andrej007 tudi jaz sem najprej pomislil na nekakšno ostrogo oz. smučko,
ampak se mi ta ideja s steklenko zelo dopade in bom uporabil kar to.
Še nekaj me zanima.
Ali kdo ve za kakšen kit za elapor, s katerim bi popravil udrtine na smerniku?
Lp
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
No, nekaj se je premaknilo. Odločil sem se, da bom podvozje kar pustil takšno kot je, ker je precej težko nekaj modificirati, po drugi strani je pa tudi dodatna teža.
Včeraj sem se lotil popravila podvozja. Vzel sem ga z letala, ga ukrivil, da je spet kot nov in dobro prebrusil in odstranil lepilo s plastičnega nosilca. Ker imam rad nekoliko več časa za poravnavo delov, sem za lepljenje uporabil 5-minuten epoxi in ne sekundarja.
p.s. Dobil sem tudi tkanino z Mobita in se bom kmalu lotil še smernika.
A res noben ne ve za kakšen primeren kit, ker moram najprej poravnati nacufan del ?
- Priponke
-
- prilepljeno podvozje
- IMG_0311.jpg (85.39 KiB) Pogledano 2390 krat
-
- počeni del sem zalepil
- IMG_0299.jpg (68.62 KiB) Pogledano 2390 krat
-
- lepo prebrušeno in očiščeno
- IMG_0300.jpg (69.29 KiB) Pogledano 2390 krat
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
Po mojem pritrditev podvozja na trup sploh ni tako švoh, posebej zdaj, ko sem vse lepo zalil z epoxijem. Žičnato podvozje je pa druga stvar, kjer se bom pač moral sprijazniti s krivljenjem, kot je dobro povedal že Baksus .
Popravilo smernika sem si pa zamislil nekako takole:
-najprej bi ga pokital in pobrusil z nekim belim kitom, ki ga sicer že imam, se pa zavedam, da nima veliko nosilnosti (to, da bi odrezal smernik bom raje pustil kot plan B, ker mi estetsko nekako ni všeč).
-potem bi s tkanino oblekel del trupa in smernika, ki drsa po tleh (pri tem bi dal tkanino še malo čez robove) in mislim, da bi skoraj moralo držat.
Popravilo smernika sem si pa zamislil nekako takole:
-najprej bi ga pokital in pobrusil z nekim belim kitom, ki ga sicer že imam, se pa zavedam, da nima veliko nosilnosti (to, da bi odrezal smernik bom raje pustil kot plan B, ker mi estetsko nekako ni všeč).
-potem bi s tkanino oblekel del trupa in smernika, ki drsa po tleh (pri tem bi dal tkanino še malo čez robove) in mislim, da bi skoraj moralo držat.
Po 6 (šestih!!) sestavljenih parkmastrih, ti lahko povem da podvozje SPLOH ni tako močno vpeto kot misliš da je.. Sam sem sicer vdelal box iz 3mm špera in imel pritrjeno karbonsko podvozje z 2ma plastičnima vijakoma, pa sem vzel dol, na letališču je brezveze to letet..
Itak je za na travnik, ne za na pisto pristajat..Pristajaš harier v travco
Seveda je pogoj zložljiv prop. (Imam identičen motor kot tvoj, le ležaje sem zamenjal in ga gonim na aeronout 11Ă—4 prop, 35mm vmesnik)
Kit na elapor NE bo šlo. boš grdo pogledal in bo vseskupaj stran padlo..
Pa pri parkmastru je pametno original štangcce za povezave zamenjat z mal tršimi, ker se zvijajo.. (2mm karbon+ vilčke) Pa prečne ojačitve mu tudi prav pridejo, vsaj na višini, itak maš utore že pripravljene.
Sam imam tudi 3m ledic nameščenih, za nočno letenje
LP!
Itak je za na travnik, ne za na pisto pristajat..Pristajaš harier v travco
Seveda je pogoj zložljiv prop. (Imam identičen motor kot tvoj, le ležaje sem zamenjal in ga gonim na aeronout 11Ă—4 prop, 35mm vmesnik)
Kit na elapor NE bo šlo. boš grdo pogledal in bo vseskupaj stran padlo..
Pa pri parkmastru je pametno original štangcce za povezave zamenjat z mal tršimi, ker se zvijajo.. (2mm karbon+ vilčke) Pa prečne ojačitve mu tudi prav pridejo, vsaj na višini, itak maš utore že pripravljene.
Sam imam tudi 3m ledic nameščenih, za nočno letenje
LP!
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
Nič ne bom trdil (imam premalo časa ta avion) . Kar sem preletel z njim se mi podvozje sicer ni zdelo tako švoh vpeto, ti pa čisto verjamem, da imaš drugačno izkušnjo s tem.
Zaenkrat bom podvozje pustil tako kot je, če se bo izkazalo, da ni v redu ga bom pač odstranil in letel brez. Smernik sem si še enkrat ogledal in ga bom res kar odrezal, kot si tudi predlagal (drugače sem imel v mislih bel kit, ki ga dobiš pri Mantua model in preizkušeno ni slab in se obnese na elaporju, samo v tem primeru je pa res čisto neprimeren zaradi slabe nosilnosti).
Zaenkrat bom podvozje pustil tako kot je, če se bo izkazalo, da ni v redu ga bom pač odstranil in letel brez. Smernik sem si še enkrat ogledal in ga bom res kar odrezal, kot si tudi predlagal (drugače sem imel v mislih bel kit, ki ga dobiš pri Mantua model in preizkušeno ni slab in se obnese na elaporju, samo v tem primeru je pa res čisto neprimeren zaradi slabe nosilnosti).
- multipraktik
- Tekmovalec
- Prispevkov: 403
- Pridružen: 28 Jan 2010, 19:55
- Kraj: Medvode
- ervinklemen
- Razpravljalec
- Prispevkov: 106
- Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
- Kraj: Šiška