LETEČA KRILA

Vse od načrtovanja, izdelave do letenja z modeli letal iz stiropora, deprona, EPP pene, itd.

Moderator: carcar

Odgovori
Uporabniški avatar
svHIERONIM
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 09 Avg 2007, 10:17
Kraj: nanos

Odgovor Napisal/-a svHIERONIM » 09 Avg 2007, 11:29

....:) no pa še nekaj naših :D:D ....


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Uporabniški avatar
Matic M
Tekmovalec
Prispevkov: 333
Pridružen: 25 Mar 2006, 01:35
Kraj: Grosuplje

Odgovor Napisal/-a Matic M » 09 Avg 2007, 12:33

Ker mi je v delavnici sameval carski motor Force 1.5ccm 8) , in odrezane sredice za zagija sem se odločil da to zmečem skupaj :lol: . V enem dnevu sem sestavil zagija, ojačal sem ga z 3m karbonskih palic in enim celim Salotejpom z prečnimi ojačitvami, ker sem predvideval da bo s tem motorjem šlo tole kar precej hitro. Včeraj je bil krstni let, res model za izživljanje. V kratkem bom probal izmeriti še max. hitrost, ki je okoli 70-80 km/h na uč :o .
Še slike:
Slika
Slika
Tkole je speljana cevka do izpuha:
Slika
Za uške sem uporabil kar polovici zaščitnih "cdjev" v tortici:
Slika
Slika

LP,

Uporabniški avatar
Albatros
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 25 Mar 2006, 20:34
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Albatros » 17 Okt 2007, 18:39

Evo še moje leteče krilo
zagikiller
ima okol 330g

Slika Slika
Slika Slika
strup se skriva v majhnih stekleničkah

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1247
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 16 Apr 2008, 16:05

Pozdravljeni;

Kje bi našel načrt za zagi-killerja, z vsemi šablonami in ne le tlorisom kot tule:
http://www.aerodesign.de/modelle/HS/hs61v2.htm

Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2238
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc » 16 Apr 2008, 19:12

Jah saj pa za izdelavo ne potrebuješ nevem kakšne mere in nekšneposebne šablone. Tu imaš tloris. Če si skeniral iz TIM- A je šablona za krilo zraven če ne pa je tako ali tako običajnih oblik krilo aerodinamičnost. Če imaš kakšen drugi načrt letala malo skombiniraj.
Ni nevem kakšna mudrija.
L.P.Štajerc
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!

Uporabniški avatar
airforce
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 27 Okt 2006, 12:13
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a airforce » 17 Apr 2008, 07:51

Živjo

Evo sem malo v cadu porisal, merilo 1:1.

Tukaj je link do "nacrta":
http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... FC6FAEE681
Lep pozdrav
Medard

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1247
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 10 Maj 2008, 14:05

...imam problem...

Leteče krilo enake oblike kot spodnji... razpetina 160cm
...neleteče krilo mi preprosto noče leteti...

Problemi:

- tone- se prvi, da noče leteti z neko primerno fineso
- je totalno nestabilen
-...

Krilca nimam nič "navzgor"... imam zgolj 2° zvitje krila...

Mislim, da je krivo težišče... Kako se ga določi?
Priponke
co7.gif
co7.gif (7.13 KiB) Pogledano 4212 krat
pl09_bild_03.gif
pl09_bild_03.gif (35.6 KiB) Pogledano 4210 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 10 Maj 2008, 15:21

Matjaž_Černivc napisal/-a:...imam problem...

....Mislim, da je krivo težišče... Kako se ga določi?
Kolikor vidim s prve skice, je točka ztežišča narisana in kotirana.
347mm od špice korenskega dela krila nazaj.

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 24 Maj 2008, 16:28

Tudi tole b lahko dal pod leteča krila :wink:
http://www.icare-rc.com/projeti.htm

Zaenkrat je ratalo tole, RTF masa med 450 in 500 gramov, 90 cm razpetine, NACA 0010, kitajček z 180 W (7x6 prop) moči in 3S lipo :P Prvi je Rokov, zato si je pa izbral črno barvo kril. Ko se ga bo pa navadil, bova pa za poskušino dala 370 W motor in 8x8 prop. Bom nalepil še kakšno slikco ko bo fertik, verjetno v začetku tedna......
Evo za gušte delat....
http://www.youtube.com/watch?v=9e9uZNtEgug
http://www.youtube.com/watch?v=m55PRWF4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=6yp1zzlL ... re=related
Priponke
Picture 004.jpg
Picture 004.jpg (102.19 KiB) Pogledano 3920 krat
Picture 001.jpg
Picture 001.jpg (99.8 KiB) Pogledano 3920 krat
Pa lep dan še naprej............Aleš

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 26 Maj 2008, 06:54

Evo fertik....popoldne gremo na testiranje, samo da Rok pride iz šole...
Priponke
IMG_0801.jpg
IMG_0801.jpg (97.65 KiB) Pogledano 3771 krat
Pa lep dan še naprej............Aleš

Uporabniški avatar
Cevecs
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 29 Nov 2007, 07:24
Kraj: Kamnik

Montaža BK motorja na leteče krilo ARROW

Odgovor Napisal/-a Cevecs » 29 Maj 2008, 21:09

Izdelal bi leteče krilo ARROW in me zanima montaža BK spredaj ali
zadaj, kaj priporočate, vaše izkušnje.
Hvala za odgovore.

LP

Uporabniški avatar
A6_quattro
Profesor
Prispevkov: 1169
Pridružen: 08 Sep 2006, 15:11
Kraj: lj

Odgovor Napisal/-a A6_quattro » 29 Maj 2008, 21:34

zadaj, tko ga mam jst pa gre k metk

Uporabniški avatar
Cevecs
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 29 Nov 2007, 07:24
Kraj: Kamnik

Težišče za leteče krilo ARROW

Odgovor Napisal/-a Cevecs » 14 Jun 2008, 08:17

Ultralajt napisal/-a:Izmeri tisto tetivo krila (debela svetlomodra črta) ki je na presečišču poševnih črt.
Recimo da si izmeril 13 cm. Sedaj od njenega prednjega roba odmeri 15-17%. To bi v tem primeru bilo 13 cm * 0,15=~2 cm. Označi to točko na tej črti (torej od prednjega dela profila odmeriš nazaj po črti 2 cm), sedaj pa potegneš od te črte pravokotnico na simetralo krila (zam kjer sta zlepljeni polovički krila). Tam kjer ta črta seka simetralo krila, tam naj bi bilo težišče.

http://www.msm-rc.net/forum/download.php?id=11533

Vendar pa je treba vedeti, da tako preprosto iskanje težišča daje pri letečem krilu le približno lego kje naj bi bilo, saj je dejanska lega težišča zelo odvisna od uporabljenega profila (kolikšen ima moment...torej od oblike skeletne linije profila), od aerodinamičnega in (ali) geometrijskega zvitja krila, ter tudi od tega, ali je v načrtu predvideno kako naj stojijo krilca...včasih se zakrivijo za določen kt navzgor, kar v bistvu poveča "avtostabilnost".

Zadnjo besedo pri reglaži letečega krila, za katerega v načrtu ni nazorno vse razjasnjeno,a li pri prototipu, ima preizkus na terenu, ter naknadno uravnavanje težišča s premikanjem komponent ali dodajanjem obtežitve.

Najbolj opazen pokazatelj da imamo na letečem krilu težišče preveč zadaj je ta, da se nam model ob dodajanju višine, hoče nenadno zavrteti v kovit...torej nahitro se zvrne na eno krilo in se zasvedra navzdol.
Seveda pa moramo paziti, da na oddajniku "zmiksamo" odklone krilc tako, da se za nagib odklanjajo bolj kakor pa za višino.

LP Mitja

V načrtu je napačno težišče 153mm od spodnjega roba.

LP
Priponke
Drawing1.pdf
(20.94 KiB) Prenešeno 227 krat
Zadnjič spremenil Cevecs, dne 14 Jun 2008, 08:24, skupaj popravljeno 1 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Težišče za leteče krilo ARROW

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 14 Jun 2008, 08:23

Cevecs napisal/-a: V načrtu je napačno težišče 153mm od spodnjega roba.
LP
:o
Lahko poveš o katerem načrtu govoriš, in kaj konkretno je mišljeno "od spodnjega roba".

Mitja

Uporabniški avatar
Cevecs
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 29 Nov 2007, 07:24
Kraj: Kamnik

Re: Težišče za leteče krilo ARROW

Odgovor Napisal/-a Cevecs » 14 Jun 2008, 08:28

Ultralajt napisal/-a:
Cevecs napisal/-a: V načrtu je napačno težišče 153mm od spodnjega roba.
LP
:o
Lahko poveš o katerem načrtu govoriš, in kaj konkretno je mišljeno "od spodnjega roba".

Mitja
Gre za načrt ARROW, ki sem ga navedel v naslovu sporočila.
Tvoje sporočilo sem navedel, ker sem uporabil enačbe za izračun in
link do pridobitve podatkov.

LP

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 14 Jun 2008, 08:58

Če pozorno prebereš moj tekst, boš videl, da gre pri izračunu za približen informativni izračun, ker ta upošteva samo tlorisno obliko krila in ne še drugih pomembnih dejavnikov kot so : tip profila v korenu, tip profila na koncu, aerodinamično zvitje, geometrijsko zvitje, velikost in oblika krilc, vrsta krilnega zaključka (z wingleti ali brez)....
Ravno zato tudi piše, da se natančnejša lega težišča nastavi potem na preizkusnih poletih.

Tako se je pokazalo pri testiranju mojega letečega krila ARROW, da ima težišče tako kakor je oznalčeno na načrtu, zato prosim, ne navajaj tega podatka kot napačnega!

Mitja

Uporabniški avatar
Cevecs
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 29 Nov 2007, 07:24
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Cevecs » 14 Jun 2008, 09:06

Ultralajt napisal/-a:Če pozorno prebereš moj tekst, boš videl, da gre pri izračunu za približen informativni izračun, ker ta upošteva samo tlorisno obliko krila in ne še drugih pomembnih dejavnikov kot so : tip profila v korenu, tip profila na koncu, aerodinamično zvitje, geometrijsko zvitje, velikost in oblika krilc, vrsta krilnega zaključka (z wingleti ali brez)....
Ravno zato tudi piše, da se natančnejša lega težišča nastavi potem na preizkusnih poletih.

Tako se je pokazalo pri testiranju mojega letečega krila ARROW, da ima težišče tako kakor je oznalčeno na načrtu, zato prosim, ne navajaj tega podatka kot napačnega!

Mitja

Težko dosežem težišče modela kot je navedeno v načrtu, z motorjem zadaj, bojim se da mi bo model silil navzgor. Zato se mi zdi da bi moral težišče pomakniti malenkost proti zadnjemu robu modela.

LP

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 14 Jun 2008, 10:00

Cevecs pojdi na kakšen travnik, in malo poprobaj zadevo, vsekakor pa bi za izhodišče vzel kar piše v načrtu...

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 14 Jun 2008, 10:05

Če je na letečem krilu težišče preveč zadaj, bo zelo živčno reagiralo na vsak najmanjši premik krmilnih ročk na oddajniku, ter pri večjih odklonih krmil padalo v kovit. Skratka, takšno krilo postane za začetnika popolnoma neobvladljivo in ima po navadi samo tri polete, prvič, zadnjič in nikoli več.

Uporabniški avatar
Cevecs
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 29 Nov 2007, 07:24
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Cevecs » 14 Jun 2008, 10:07

Coil napisal/-a:Cevecs pojdi na kakšen travnik, in malo poprobaj zadevo, vsekakor pa bi za izhodišče vzel kar piše v načrtu...
Model je še v izdelavi, bom pa sporočil kakšni so rezultati.

LP

Uporabniški avatar
Aviator 2000
Začetnik
Prispevkov: 21
Pridružen: 19 Dec 2006, 19:14
Kraj: Pod Vremščico ali na Vremščici

Izrez

Odgovor Napisal/-a Aviator 2000 » 16 Jun 2008, 10:03

Vprašal bi kdo mi laho izreže krilo npr. zagi ali podobno cca 2,5 metra razpona?
Hvala!

Uporabniški avatar
Ivo K.
Tekmovalec
Prispevkov: 376
Pridružen: 02 Feb 2005, 20:27
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a Ivo K. » 16 Jun 2008, 10:33

Izrezana krila in sredice je možno dobiti pri meni.
Za podrobnejši dogovor mi piši na ZS.
Lep pozdrav

Ivan Kovač
HRASTNIK

Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KolarModelar » 06 Okt 2008, 20:40

Zanima me če je pri letečih krilih potrebno nastaviti kot motorja?
Nč bat, sam žgat...

Gregson
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 13 Sep 2008, 22:22
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Gregson » 13 Okt 2008, 21:06

Po mojih izkušnjah ni treba.

Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2238
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc » 09 Nov 2008, 20:05

Tako pa sem tudi jas nekaj spravil skup.
edino kaj me še je*** je da ne dobim nikjer barvnega selotejpa.
No pa še malo slikice:
P.S. S tem selotejpom in vso elektroniko samo še zakrilca manjkajo teža 440g
Priponke
fliger.JPG
ročica servota
fliger.JPG (42 KiB) Pogledano 4304 krat
fliger (2).JPG
pokrov elektronike
fliger (2).JPG (59.44 KiB) Pogledano 4304 krat
fliger (4).JPG
fliger (4).JPG (81.79 KiB) Pogledano 4304 krat
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!

Odgovori

Vrni se na