Pobočni jadralec iz deprona
Moderator: carcar
Meni se model zdi idealen za trening reflexov...zelo okreten in
dovolj prodoren. Zaradi nizke teže mogoče nemiren v turbulentnih
razmerah. Seveda si eni verjetno želijo, da bi bil še hitrejši...
Kot sem že rekel, bo to definitivno moja naslednja samogradnja...
je že čas, da za padino naredim nov model in upokojim starega pibrosa
LP, M
dovolj prodoren. Zaradi nizke teže mogoče nemiren v turbulentnih
razmerah. Seveda si eni verjetno želijo, da bi bil še hitrejši...
Kot sem že rekel, bo to definitivno moja naslednja samogradnja...
je že čas, da za padino naredim nov model in upokojim starega pibrosa
LP, M
Noben še ni gor ostal!
Model je precej premetavalo, ker je na tem terenu veliko turbulence.
Teren je namreč precej razgiban. Najprej se veter prevali preko višjih gričev v daljavi, potem se spusti v dolino, preskoči en punkelj, ter se spet spusti v dolino, vendar preko njiv, ki so ločene s kakimi meter do dva visokimi mejami-terasami. Tu nastane potem kar nekaj rotorjev, ki se najbrž potem kotalijo z vetrom. Nato se veter usmeri navzgor po položnem pobočju, preskoči še eno ali dve stopnički, ter pihne po kratki klančini, ki je zajeta na videu. Te klančine je v bistvu zelo malo, vendar kot vidite, se jo da kar dobro izkoristiti. Ker je oblikovana tako, da zajema veter iz širokega spektra smeri, in ga "kanalizira" na tem ozkem delu, je letenje tu prav zanimivo.
Seveda pa bi bilo zanimivo videti, kako se bi obnesel model še kje drugje... Štatenberg, Strmca, Hom....
Mitja
Teren je namreč precej razgiban. Najprej se veter prevali preko višjih gričev v daljavi, potem se spusti v dolino, preskoči en punkelj, ter se spet spusti v dolino, vendar preko njiv, ki so ločene s kakimi meter do dva visokimi mejami-terasami. Tu nastane potem kar nekaj rotorjev, ki se najbrž potem kotalijo z vetrom. Nato se veter usmeri navzgor po položnem pobočju, preskoči še eno ali dve stopnički, ter pihne po kratki klančini, ki je zajeta na videu. Te klančine je v bistvu zelo malo, vendar kot vidite, se jo da kar dobro izkoristiti. Ker je oblikovana tako, da zajema veter iz širokega spektra smeri, in ga "kanalizira" na tem ozkem delu, je letenje tu prav zanimivo.
Seveda pa bi bilo zanimivo videti, kako se bi obnesel model še kje drugje... Štatenberg, Strmca, Hom....
Mitja
Sedaj ne vem, če bom tole prav napisal, vendar morda bi nekaj gramov teže naredilo model bolj stabilen in bi ga manj premetavalo, saj po videu izgleda, kot da ga bolj loviš in ima krmila na elastiko namesto, da bi bili preleti natančni kot po tračnicah (npr f3A). Sicer je najbrž s tako majhno razpetino to težko, ampak bom rekel, da si nas razvadil saj ponavadi modeli letijo lepo in natančno.
Najbrž so res krive turbolence in bi bilo potrebno pogledati kako zadeva leti na kakšnem večjem hribu...
Še predlog za ime: Padlajt (Pad-ina in drugi del Ultralajta, ki je bil pri Ultronu zanemarjen )
Najbrž so res krive turbolence in bi bilo potrebno pogledati kako zadeva leti na kakšnem večjem hribu...
Še predlog za ime: Padlajt (Pad-ina in drugi del Ultralajta, ki je bil pri Ultronu zanemarjen )
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
Moraš vedeti, da je bilo to moje prvo letenje s tem modelom na vetru. Nimam ga še "v mezincu" ampak že postajava prijatelja.
Turbulenca in moja trema sta prinesla svoje, bi pa model v rokah dobrega pilota (kar jaz vsekakor nisem) letel najbrž tako, kot bi si ti želel.
Ker je bilo letalno "okno" široko le okoli 8 metrov (da sem lahko ujel sceno v objektiv), je bilo treba kar naprej obračati in zavijati, da sem se obdržal v kadru. Če me bo imel kdaj kdo od domačih čas posneti, potem bom najbrž lahko pokazal več boljšega letenja, ker bom imel priliko odleteti vstran "po zalet".
Vsekakor pa od takega preprostega modela ne moreš pričakovati nevemkaj, še najmanj F3A, ampak se ga da primerjati le z modeli podobne gradnje, velikosti in mase.
Ne pozabit, da gre tu za zabavo na pobočju, ne pa za tekmovalno letenje v natančnosti.
Kar se tiče teže, pa sem že menda napisal, da lahko v model v zadnji prekat kabine damo težji akumulator za večje hitrosti letenja, ali pa majhnega v prednji prekat, če veter ni preveč močan. Prav tako bo graditelj skladno s svojimi željami vgradil karbon v krilo, če bo hotel imeti težji in hitrejši model.
Vendar je treba vedeti, da se bodo skladno z večanjem mase modela in hitrosti letenja začele kazati neugodne plati deprona... flater krmilnih površin, ter pokanje konstrukcije pri nesrečno-nerodnih pristankih.
(uff..moram še delati na tem, da bom lažje prenesel kritike... )
Turbulenca in moja trema sta prinesla svoje, bi pa model v rokah dobrega pilota (kar jaz vsekakor nisem) letel najbrž tako, kot bi si ti želel.
Ker je bilo letalno "okno" široko le okoli 8 metrov (da sem lahko ujel sceno v objektiv), je bilo treba kar naprej obračati in zavijati, da sem se obdržal v kadru. Če me bo imel kdaj kdo od domačih čas posneti, potem bom najbrž lahko pokazal več boljšega letenja, ker bom imel priliko odleteti vstran "po zalet".
Vsekakor pa od takega preprostega modela ne moreš pričakovati nevemkaj, še najmanj F3A, ampak se ga da primerjati le z modeli podobne gradnje, velikosti in mase.
Ne pozabit, da gre tu za zabavo na pobočju, ne pa za tekmovalno letenje v natančnosti.
Kar se tiče teže, pa sem že menda napisal, da lahko v model v zadnji prekat kabine damo težji akumulator za večje hitrosti letenja, ali pa majhnega v prednji prekat, če veter ni preveč močan. Prav tako bo graditelj skladno s svojimi željami vgradil karbon v krilo, če bo hotel imeti težji in hitrejši model.
Vendar je treba vedeti, da se bodo skladno z večanjem mase modela in hitrosti letenja začele kazati neugodne plati deprona... flater krmilnih površin, ter pokanje konstrukcije pri nesrečno-nerodnih pristankih.
(uff..moram še delati na tem, da bom lažje prenesel kritike... )
Danes sem:
- prestavil težišče za 1 cm bolj naprej
- odpravil zračnost v pogonu višinskega krmila
- zbrisal EXPO nastavitve nagiba in višine
Sedaj se da leteti veliko bolj mirno, vendar pa se je za hrbtno letenje treba bolj potruditi s tiščanjem palice naprej.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bwLhUY8Uo34
Mitja
- prestavil težišče za 1 cm bolj naprej
- odpravil zračnost v pogonu višinskega krmila
- zbrisal EXPO nastavitve nagiba in višine
Sedaj se da leteti veliko bolj mirno, vendar pa se je za hrbtno letenje treba bolj potruditi s tiščanjem palice naprej.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bwLhUY8Uo34
Mitja
Prišli smo do faze, ko je treba preveriti dele iz KIT kompleta. čez vikend sestavim prvi prototip iz tega kompleta, da se prepričam, če vse paše lepo skupaj kot je treba, ter ali so majhne spremembe, ki sem jih naredil po prvem modelu uspešne.
Če bo vse v redu, je treba datoteke le še optimirati (uporabiti le en rez med dvema deloma, razpostaviti dele na depron za čim večji izkoristek materiala...)
Potem pa, "Ho, Ho Ho..!" Božiček
No, še nekaj slikc prvih lasersko narezanih kosov:
Če bo vse v redu, je treba datoteke le še optimirati (uporabiti le en rez med dvema deloma, razpostaviti dele na depron za čim večji izkoristek materiala...)
Potem pa, "Ho, Ho Ho..!" Božiček
No, še nekaj slikc prvih lasersko narezanih kosov:
- Priponke
-
- IMG_0215.jpg (34.29 KiB) Pogledano 7554 krat
-
- IMG_0211.jpg (34.63 KiB) Pogledano 7550 krat
-
- IMG_0217.jpg (26.63 KiB) Pogledano 7550 krat
Načrti in navodila (pdf datoteke) za depronskega jadralca so sedaj na voljo za simbolično ceno 5,4€
Na voljo so slovenska navodila (slika spodaj prikazuje angleško varianto)
Predpogled načrtov:
Predpogled navodil:
Za podrobnejše informacije o plačilu in dostavi kliknite TULE.
Mitja
Na voljo so slovenska navodila (slika spodaj prikazuje angleško varianto)
Predpogled načrtov:
Predpogled navodil:
Za podrobnejše informacije o plačilu in dostavi kliknite TULE.
Mitja
Ja, treba je znati leteti, pa ni nobenega problema.
Ima samo nagib in višino.
Ker je model namenjen pobočnemu jadranju, je treba biti pozoren in imeti model ves čas pod kontrolo. če le malce "zaspiš" ti ga lahko veter odnese čez hrib ali zabriše v breg.
Traba je skozi "migati", v tem pa je pravzaprav en čar letenja v vetru na pobočju.
Ima samo nagib in višino.
Ker je model namenjen pobočnemu jadranju, je treba biti pozoren in imeti model ves čas pod kontrolo. če le malce "zaspiš" ti ga lahko veter odnese čez hrib ali zabriše v breg.
Traba je skozi "migati", v tem pa je pravzaprav en čar letenja v vetru na pobočju.
Danes me je jugozahodnik zvabil ven z depronskim jadralcem. Najprej sem mu privoščil nekaj trdih srečanj s sosedovimi fižolovkami, potem sem se pa odpravil na bližnji travnik, kjer mala vdolbina v terenu kanalizira veter v mini pobočni vzgornik. Prostora ni kaj veliko, zato je treba venomer vijugati, kar da letenju s tem modelom pravo veselje. Ker je zelo ubogljiv, je užitek leteti sem in tja (pa gor in dol) na omejenem prostoru.
Evo še en kratek video posnetek.
Mitja
Evo še en kratek video posnetek.
Mitja
- Priponke
-
- Depronar v regradu.jpg (257.82 KiB) Pogledano 6629 krat