ARROW Elektro
Moderator: carcar
ARROW Elektro
Sinoči sem si vzel čas in v parih urah naredil leteče krilo iz kosa 3mm debelega deprona, ki mi je ostal od izdelave Ultrona.
Velikost krila je bila omejena z ostankom deprona, zato nisem imel kaj preveč prostih rok za fantaziranje o obliki.
Pri izdelavi se sploh nisem trudil z detalji, ker ni bilo časa. Tudi veliko stvari sem izdelal kar sproti, kakor je padlo...
Za pogon sem uporabil opremo (motor, krmilnik in akumulator), ki pravzaprav čaka na vgradnjo v nov indoor model, a dokler ga ne izdelam, bo poganjala tole leteče krilo.
Podatki:
Razpetina: ~67 cm
Dolžina: ~35 cm
Površina krila: ~11,5 dm2
Vzletna masa: 160g
Ploskovna obremenitev: ~14 g/dm2
Akumulator: 2S1P 650 mAh
Motor 24 g
Krmilnik: 12A+BEC
Propeler: 6x4 (ko zemlja star Robbe)
Modelček leti dobro, pristanki pa so neproblematični, saj se ga da skoraj ustaviti na mestu.
Tudi če čmokne na tla s kakega metra, mu ni nič hudega...
Tendence padanja v vrij nima, se ga pa da peljati če popolnoma potegnemo palico nase (pod nizkim plinom) in model se z visoko dvignjenim nosom spušča skoraj navpično proti tlem. Prav zanimivo!
Mitja
Velikost krila je bila omejena z ostankom deprona, zato nisem imel kaj preveč prostih rok za fantaziranje o obliki.
Pri izdelavi se sploh nisem trudil z detalji, ker ni bilo časa. Tudi veliko stvari sem izdelal kar sproti, kakor je padlo...
Za pogon sem uporabil opremo (motor, krmilnik in akumulator), ki pravzaprav čaka na vgradnjo v nov indoor model, a dokler ga ne izdelam, bo poganjala tole leteče krilo.
Podatki:
Razpetina: ~67 cm
Dolžina: ~35 cm
Površina krila: ~11,5 dm2
Vzletna masa: 160g
Ploskovna obremenitev: ~14 g/dm2
Akumulator: 2S1P 650 mAh
Motor 24 g
Krmilnik: 12A+BEC
Propeler: 6x4 (ko zemlja star Robbe)
Modelček leti dobro, pristanki pa so neproblematični, saj se ga da skoraj ustaviti na mestu.
Tudi če čmokne na tla s kakega metra, mu ni nič hudega...
Tendence padanja v vrij nima, se ga pa da peljati če popolnoma potegnemo palico nase (pod nizkim plinom) in model se z visoko dvignjenim nosom spušča skoraj navpično proti tlem. Prav zanimivo!
Mitja
- Priponke
-
- ARROW E 03.jpg (110.6 KiB) Pogledano 5690 krat
-
- ARROW E 02.jpg (109.5 KiB) Pogledano 5690 krat
-
- ARROW E 01.jpg (112.53 KiB) Pogledano 5690 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Apr 2008, 12:35, skupaj popravljeno 13 krat.
..
- Priponke
-
- ARROW E 07.jpg (12.67 KiB) Pogledano 5672 krat
-
- ARROW E 04.jpg (77.43 KiB) Pogledano 5672 krat
-
- ARROW E 10.jpg (7.19 KiB) Pogledano 5636 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 31 Mar 2008, 16:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Model res potrebuje pozornost, saj nima nebene izrazite lastne stabilnosti. Vendar pa je to zelo dobro za trening.A. Kovač napisal/-a:Za tole migico more biti pa roka lepo umirjena, sklepam iz posnetka.
lp
Danes bom na model dodal še gyro za stabilizacijo nagiba. Me zanima, kako se bo poznalo na letenju.
Mitja
Živjo!
Med malico sem skočil na travnik in preizkusil model z vgrajenim Nano Gyro-jem.
Ker imam dva servomotorja, "delta" konfiguracija krmilnih površin in gyro samo za eno os, sem moral preurediti zadevo, da je špilala.
Na oddajniku sem za rep izbral "normal", nato pa uporabil externi "V-mixer" (dodatno elektronsko vezje izpred časov računalniških oddajnikov).
"V-mixer" sem na sprejemnik priključil tako, da je priključek za višino šel direktno na sprejemnik, priključek za nagib, pa preko Gyra. Servomotorja sta priklopljena na "V mixer".
Pridelal sem par gramov dodatne teže (V-mixer + gyro), a se nič kaj huje ne pozna na samem letenju.
Najprej sem na gyrotu nastavil trim in poletel. Model je letel zelo mirno.
Potem sem navil gain na max! Ni bilo opazne spremembe, le ko sem model med letom sunkovito pozibal s krila na krilo, se je gyru "sfrtajčkalo" in model se je zibal čisto ven iz kontrole...do tal. (nič hudega..masa 160 gramov, in flah na travo)
Sedaj imam gain nastavljen na ~60% in deluje popolnoma zadovoljivo.
Ker je začel pihati veter, sem vozil model tam, kjer vem da so vedno pri tem vetru rotorji in opaziti je bilo da gyro deluje. Zelo zanimiva izkušnja!
LP Mitja
Med malico sem skočil na travnik in preizkusil model z vgrajenim Nano Gyro-jem.
Ker imam dva servomotorja, "delta" konfiguracija krmilnih površin in gyro samo za eno os, sem moral preurediti zadevo, da je špilala.
Na oddajniku sem za rep izbral "normal", nato pa uporabil externi "V-mixer" (dodatno elektronsko vezje izpred časov računalniških oddajnikov).
"V-mixer" sem na sprejemnik priključil tako, da je priključek za višino šel direktno na sprejemnik, priključek za nagib, pa preko Gyra. Servomotorja sta priklopljena na "V mixer".
Pridelal sem par gramov dodatne teže (V-mixer + gyro), a se nič kaj huje ne pozna na samem letenju.
Najprej sem na gyrotu nastavil trim in poletel. Model je letel zelo mirno.
Potem sem navil gain na max! Ni bilo opazne spremembe, le ko sem model med letom sunkovito pozibal s krila na krilo, se je gyru "sfrtajčkalo" in model se je zibal čisto ven iz kontrole...do tal. (nič hudega..masa 160 gramov, in flah na travo)
Sedaj imam gain nastavljen na ~60% in deluje popolnoma zadovoljivo.
Ker je začel pihati veter, sem vozil model tam, kjer vem da so vedno pri tem vetru rotorji in opaziti je bilo da gyro deluje. Zelo zanimiva izkušnja!
LP Mitja
Ideja je padla v nedeljo zvečer.Ivo K. napisal/-a:Bravo .V soboto še ni bilo nič slišati o novem izdelku, niti o ideji, včeraj je pa že letelo!
Se mi je kar zdelo, da hočeš preizkusiti gyro, čeprav mi ni čisto jasno kako ?
Saj takšno malo stvar sploh ne vzame dosti časa za izdelat, tako, da je od ideje do prvega poleta minilo hitro.
Mitja
Gyro je elektronska naprava, ki zaznava kotne pospeške in jo je mogoče uporabiti za upravljanje neke funkcije.dejci23 napisal/-a:Mogoče bo slišati neumno .... kaj pa je "gyro"? Kako zgleda? Za kaj skrbi? Ni prvoaprilska šala
Modelarski gyroti nimajo vrtljivih elementov (vztrajnika..no včasih so jih imeli) ampak le nek piezo kristal, ki niha z visoko frekvenco in zazznava, če ga kaj hoče spraviti iz tega stanja. Ne bom se spuščal v detalje (ker jih ne poznam ) ampak samo opisal uporabo gyra ali žiroskopa.
Pri mojem modelu sem postavil gyro tako, da začuti nagibanje modela.
Gyro je vmesni člen med izhodom iz sprejemnika in servomotorjem.
Če dam komando nagiba, jo sprejemnik preko gyrota da direktno na servomotor, ki potem nagne model. Gyro v tem primeru zazna, da sprejemnik pošilja na servo signal...in ne ukrepa.
Če pa neka turbulenca ali sunek vetra nagne model v stran, pa gyro zazna, da je prišlo do nagibanja, ki ga ni zahteval sprejemnik, zato sam pošlje v servomotor ustrezen signal, ki postavi servo tako, da se upira nagibanju zaradi zunanjega vpliva.
Moč funkcije Gyra se pri mojem tipu nastavi s sukanjem vrtljivega trimerja od 0-100%.
Seveda pa je najbolj razširjena uporaba gyra na helikopterjih za repni rotor. Gyro zaznava spremembe smeri in ustrezno odtreagira s korakom repnega rotorja... predvsem v primerih, ko helikopter sunkovito pospeši navzgor iz hoveringa. takrat je menda najbolj porušeno ravnovesje med momentom glavnega rotorja in reakcijo repnega. namesto pilota, tu gyro poskrbi, da ni neželjene rotacije helikopterja okoli gredi glavnega rotorja...
Uf...sem zakompliciral... ne znam bit več ajnfohšn v razlagah...
LP Mitja
P.S.: ne, to ni prvoaprilska!
No, pa še kak link o zgodovini in razvoju modelarskih žiroskopov:
http://www.heliproz.com/jwgyros.html
in
http://www.w3mh.co.uk/articles/html/csm7_8.htm
To pa itak! Številka kape ali klobuka ki ga nosiš, če hočeš to skupaj sklamfat, mora biti vsaj 60. Tisti z majhnimi "ferštantkeselni", torej odpadejo.dejci23 napisal/-a:.ampak moras bit pa glavca, da vse to skupaj spravis in da povrhu vsega se deluje .
V temi elektronika, se v bodoče ne bom več oglašal.
Mitja opažam, da zadnje čase doživljaš nekakšen preporod ali pa si padel v krizo srednjih let, ker si samo v zadnjem mesecu zgradil 2 modela
Lepo da si koristno uporabil kitajske komponente, zadnjič sem imel tudi jaz podobno idejo z krilom, samo na koncu je nastal čisto drugačen model.
Sam estetika pri temu modelu ti pa malce peša...
@dejci23
Vse je v glavi, tako kot je napisal Slowfly
Lepo da si koristno uporabil kitajske komponente, zadnjič sem imel tudi jaz podobno idejo z krilom, samo na koncu je nastal čisto drugačen model.
Sam estetika pri temu modelu ti pa malce peša...
@dejci23
Vse je v glavi, tako kot je napisal Slowfly
Heh, po moje se je zavedel človeške minljivosti. Kolikor poznam Mitjo, pa ima malo morje idej ki bi jih rad realiziral še v tem življenju (ziher je ziher ). Če noče da mu zmanjka časa, mora pač malo pohiteti....Krist napisal/-a:Mitja opažam, da zadnje čase doživljaš nekakšen preporod ali pa si padel v krizo srednjih let, ker si samo v zadnjem mesecu zgradil 2 modela
V temi elektronika, se v bodoče ne bom več oglašal.
Posnel sem pristajanje z ekstremno velikim vpadnim kotom.
Model pada na zemljo s fineso 1, torej pod kotom 45°.
V tem režimu je zelo stabilen, ker ga po nagibu uravnava gyro, poleg tega, pa ga je mogoče še vedno zelo dobro upravljati in pristati na željeno točko.
Video pove več o tem:
http://www.youtube.com/watch?v=vXdc3vHJUOU
LP Mitja
Model pada na zemljo s fineso 1, torej pod kotom 45°.
V tem režimu je zelo stabilen, ker ga po nagibu uravnava gyro, poleg tega, pa ga je mogoče še vedno zelo dobro upravljati in pristati na željeno točko.
Video pove več o tem:
http://www.youtube.com/watch?v=vXdc3vHJUOU
LP Mitja
Seveda moram povedati, da imajo ceneni (tak kot je moj) gyroti kar veliko toleranc, tako da jih malo unese že sprememba temperature, in zaznavanje zelo majhnih odstopanj je slabo, tako da se model lahko vseeno počasi rola nekam in ga je treba imeti tudi v "rokci". Ne moreš modela potem kar prepustiti v upanju, da bo zacementiran v svojem položaju. Tako da ni ravno rešitev, je pa velika pomoč.AD napisal/-a:Letalo z "avtopilotom". Sedaj bodo pa navalili začetniki
Mislim, da gyro pomaga predvsem dušiti nezaželjena nihanja zaradi zunanjih vplivov..turbulenca ipd...
Je pa še kakšna caka pri gyru obešenemu na nagib, kjer gyro ponagaja...kajti če eno krilo omahne, ga gyro hoče popraviti in še dodatno poruši vzgon na tem krilu. Takrat je treba z roko dobro "kontrirati" v logično smer..
Upam, da ne bo izpadlo, kot da navijam za uporabo gyrov, ampak sem se le želel malo poigrati s to napravo.
V bistvu sem nabavil zadevo z namenom stabilizacije ene osi video kamere na večjem letalu, ki ga bom uporabljal za snemanje iz zraka.
LP Mitja