Stran 7 od 11

Objavljeno: 01 Nov 2010, 11:48
Napisal/-a nori-modelar
Svaka čast model je lep :lol: #-o

Važn da leti!

Objavljeno: 01 Nov 2010, 12:44
Napisal/-a T0RN4D0
Hahaha, če te kdo vpraša ti samo reči da si ciljal na rat look :D

Slika

Objavljeno: 01 Nov 2010, 13:22
Napisal/-a david76
nori-modelar napisal/-a:Svaka čast model je lep :lol: #-o

Važn da leti!
Lep definitivno ni!
Služi pa svojemu namenu kar je tudi pomembno :lol:

Objavljeno: 01 Nov 2010, 13:36
Napisal/-a klima49
Rečem si:
Za prvega je OK
:D

Objavljeno: 01 Nov 2010, 14:15
Napisal/-a nori-modelar
Res je :lol:

Objavljeno: 01 Nov 2010, 15:52
Napisal/-a Nejc*_
Rešitev za propeler je pa prop saver.
http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=5849
Kolikšna je pa teža tvojega modela?

Objavljeno: 01 Nov 2010, 16:33
Napisal/-a klima49
Tega ti ne morem povedati, ker - še sam ne verjamem - nimamo kuhinjske tehtnice. Zmeraj se uporablja tisti lonček z merami.

Evo moje Cessnice ..... :)

Objavljeno: 02 Nov 2010, 21:17
Napisal/-a mega
Kaj naj bi rekel ... ko jih že vsi kažete, take in drugačne oz. ene take iz salona, druge iz borbenih vrst.

Naj se pohvalim - moja je danes doživela drugi testni let - po prvem testnem letu sem jo mogel malo predelati - popraviti RNK, povečati smerno krmilo, naklon motorja, ... tako, da od danes naprej je v polni letalski uporabnosti :) :D ..... ahhhhhh, končno nekaj oz. končno letalo, ki mi resnično bolje ugaja za letenje kot matranje z Easystarom.

Ta Cessna je resnično začetniški model - oprošča veliko napak, je počasna in ti dovoli čas za razmislek, hitri razmislek, a vseeno ni potrebno avtomatsko hitro odregirati, kar začetniki še ne znamo. Seveda kar mi je najlepše pri njej - kovita ne pozna. Pri poizkusu z dinamičnim kovitom samo izpustiš vse komande v neutralno lego in v cca 1/2 - 3/4 obrata že lepo stabilno jadra (pri tem izgubi le kak meter višine - moja ocena) in čaka na nove pilotove komande.

Priporačam jo vsem začetnikom ... samo, kak izkušen modelar naj vam jo strima ... meni jo je in ... super!

Upam, da jo ne bom prevečkrat vsadil v zemljo ko flanco :D

l.p. :)

Objavljeno: 02 Nov 2010, 22:39
Napisal/-a klima49
Enkrat bom opremil še drugi model, ki je trenutno v jadralni različici brez upravljanja. Ta je veliko natančneje izdelana. Trak 100% ne bo rjavi in bo cessna dobila malo barv. Bolje bom pazil tudi na težo.

Moja trenutna cessna bo dobila ime Quasi (po Notredamskemu zvonarju :D). Kljub temu, da je zelo težka, malce "razšklepentana" in predvsem pošteno zdelana, leti še vseeno zelo lepo.

Tako da ni važno, ali je narejena lepo, ali grdo. Lahko smo tudi malce površni in delamo razne začetniške napake pri izdelavi, toda to letalo bo letelo! Tudi popolnemu začetniku je po petih poletih ne bo težko obdržati v zraku.

Objavljeno: 04 Nov 2010, 16:47
Napisal/-a klima49
Uspel sem posnemati letenje. Na žalost, pa posnetek ni posrečen. Lahko slišimo, kako plastični zobnik na motorju bije zadnjo bitko za prijem, a jo na koncu na žalost izgubi. Za tem letalo naredi nevaren ovinek in ga zadnji trenutek poskušam rešiti čelnega trčenja z tlemi. Zopet pa imam nesrečo, da so propeler ustavi tako, da zadane tla in motor s prenosi in pritrdilcem vred iztrga iz trupa. Drugače je bil samo z selotejpom zalepljen, tako da se da hitro popraviti.

Za snemanje sem izumil posebno napravo. Z kuhinjskimi gumicami in nekaj lepilnega traka sem kamero uspel pritrditi na kapo s šiltom. Posnetek je slabše kvalitete, saj je bil namesto profi kamere samo PSP z kamero. Je pa bilo že malce temno zunaj.

http://www.youtube.com/watch?v=Jpegl9MXQkk

V glavnem je to dokaz, da zadeva leti. Pa to še zdaleč ni najlepši let.

Objavljeno: 04 Nov 2010, 16:55
Napisal/-a klima49
Obrabljen zobnik:
(večji zobnik je pol tanjši od tega)
Slika
Ne vem, zakaj so se te vodoravne črte pojavile.

Objavljeno: 06 Nov 2010, 16:17
Napisal/-a klima49
Nova Cessna nastaja. Kot obljubljeno, bo lepša od prve. Zaenkrat je narejeno samo krilo, trenutno pa dolbem in opremljam trup. Na kavču je krilo slikano zato, ker je moja soba kot da bi v njo priletela bomba zapakirana v stiropor :lol: Oznake so "krneki", vzete iz dveh različnih Cessen

Cestna.

Objavljeno: 06 Nov 2010, 17:31
Napisal/-a cujcuj
LP. Gledam krilo, ki ga imaš na sliki, se mi zdi kod da bi bilo preveč Ve loma.
Paziti moraš, če je preveč Ve loma ti eleroni (beri zakrilca) ne bodo
opravljali svoje funkcije kod bi morali. Moraš računat na to daje to visoko
krilno letalo, in je težišče v najnižji točki pod krilom. Če pa mu daš preveč
loma pa se težišče pomakne še nižje kot bi moralo biti. Pri velikem lomu ti
eleroni nimajo moči da bi dvignili trup, in tako ne morejo opravljati svoje
funkcije nagiba.
To je moje gledanje na to zadevo.

LP. čujčuj

Objavljeno: 06 Nov 2010, 18:24
Napisal/-a klima49
Premer kril je 120cm, vsaka konica krila pa je 4,5cm višje od korena kril. Meni se ne zdi, da je V lom prevelik, ne vem pa kako bi natančno izmeril stopinje.

Objavljeno: 06 Nov 2010, 18:33
Napisal/-a Nejc*_
V-lom ni premali, saj imam jaz tudi takšen v-lom in ni problemov z
odzivnostji. Jaz lahko brez težav spravim cessno v hrbtni let.

Objavljeno: 06 Nov 2010, 18:42
Napisal/-a štajerc
koliko stopinj je v načrtu ?
malo fizike...
h=sin kota * k
višina v cm na koncu krila...h
dolžina krila...k

L.P.

Objavljeno: 06 Nov 2010, 21:18
Napisal/-a klima49
ahm :praskam:
Ni to matematika?
Drugače pa... Trup je že skoraj dokončan, sam oviti še ga moram z lepilnim trakom. Zdaj čakam še na propeler, da mi ga poštar prinese (najverjetneje komaj v torek :cry: ) pa gre v luft.

Cessna

Objavljeno: 07 Nov 2010, 00:14
Napisal/-a mega
Naj "pišče ne uči kure" [-X .... kdo je kura #-o

Ker je napisal Čujčuj je res ... preberi si članek pod linkom in primerjaj svojo Cessno:

http://adamone.rchomepage.com/design.htm

Gotovo si opazil, da ima vsa razmerja, tudi ta Cessna iz stiroporja, le da tu predlaga veliki V kot - med 3-6° samo za smerno krmilo, če se uporabljajo eleroni pa le do 3°. Sicer RNK (incidence angle) predlaga za začetek 0°, kar v Cajhnovi knjigi predpisuje naj bo 1° ali za začetniška letala 2°.

Pri Cessni od 2R mislim (če sem prav prerisal) ima osnovni načrt RNK med 3-4°, zato tudi "pluži" če izključiš motor, v primeru močnega motorja, jo pa kar močno vleče navzgor .... jaz imam pri moji kar močno povešen motor (več kot 5° ... upam da ne preveč), da je ne vleče preveč navzgor pri polnih obratih (težišče je kot mora biti ... kot predpisano v navodilih).

Če ima kdo še kakšno rešitev, kako bi to siljenje navzgor omilil ... rade volje sprejmem vsako sugestijo.

l.p.

Re: Cessna

Objavljeno: 07 Nov 2010, 01:50
Napisal/-a obadek
mega napisal/-a:
Če ima kdo še kakšno rešitev, kako bi to siljenje navzgor omilil ... rade volje sprejmem vsako sugestijo.

l.p.
Na komandi zmixsaj gas in višino ko daš gas se višina pomakne na vzdol, nekaj časa probavaj da ujameš pravo zaporedje in model bo lepo letel naravnost.
LP

Re: Cessna

Objavljeno: 07 Nov 2010, 09:49
Napisal/-a klima49
mega napisal/-a:Naj "pišče ne uči kure" [-X .... kdo je kura #-o
Jaz nikogar nič nočem učiti in ne nasprotujem cujcuj-ovem članku. Lahko prosim kdo izračuna pod kakšnim kotom so narejena krila.
Eno krilo je dolgo 60cm, konec krila pa je dvignjen za 4,5cm.
V-lom še zaenkrat lahko zmanjšam z trakovi lepilnega traku na spodnji strani.

Imam pa še eno vprašanje. Kako bi bilo boljše pritrditi krila na trup.
Z elastiko:
-stiropor verjetno ne bi zdržal
-krilo treba pred vsakim letom poravnati, da je točno pravokotno na trup
+lepo izgleda
+lažji transport
+krilo pade dol, ko model strmoglavi v tla

Z lepilnim trakom:
-grdo izgleda
-težji transport
+krilo je bolj togo glede na trup
+stiropor bi zdržal, saj bi bil lepilni trak ovit okoli trupa

Objavljeno: 07 Nov 2010, 10:18
Napisal/-a Nejc*_
Jaz bi ti predlagal pritrditev z elastiko, saj imam tudi sam pritrjeno krilo z
elastiko. Zato ker je kril pritrjeno z elastiko je manj fiksno in pri tršem
pristanku ti samo malo zamakne krilo, če imaš pa krila prilepljena pa je
bolj togo in se ti hitreje kaj zlomi.

Objavljeno: 07 Nov 2010, 10:25
Napisal/-a klima49
Kje pa imaš palčki skoz trup narejeni?
Za pritrditev elastike mislim.

Cessna

Objavljeno: 07 Nov 2010, 10:30
Napisal/-a mega
Jaz pritrdim krila z elastikami, je lažji transport in pri ponestečenih pristankih, se krilo le premekne in ne zlomi ali celo odlomi iz trupa (če je fiksirano na trup).

Jaz krila ojačim kjer gre elastika čez krila kar z mekolom 3D (vodo odpornim) in MAT trakom za knauf - za bandažiranje sten. Pazi ne mrežica za bandažitanje, ampak trak iz steklenih vlaken brez orientacije (beri - ni kot tkanina) širine cca 5 cm. Dobiš ga v Merkurju,

l.p.

Objavljeno: 07 Nov 2010, 10:32
Napisal/-a Nejc*_
Poglej na stran 15. Iz lesa sem izrezal 4 haklčke za elastiko, nato sem v
trup naredil utore ter vlepil hakelčke v utore. Čeprav imam krilo pritrjeno
z navadnimi elastikami krilo dovolj močno drži med letu. Velikost tistih
haklčkov je 4cmx1,4cmx0,4cm narejeni so iz lipovega lesa, tako da če jih
boš naredli iz vezane plošče je vredu debelina 0,3cm.

Objavljeno: 07 Nov 2010, 11:18
Napisal/-a ute74
Slika


Tam kjer pride elastika čez krilo sem jaz dal 8cmĂ—1cm palčko iz lesa in čez selotejp tako da elastika ni deformirala krila.