Cessna--> "iz Tim-a"(stiropor)
Moderator: carcar
- nori-modelar
- Profesor
- Prispevkov: 1075
- Pridružen: 07 Apr 2009, 10:08
- Kraj: Slovej Gradec
- Kontakt:
- nori-modelar
- Profesor
- Prispevkov: 1075
- Pridružen: 07 Apr 2009, 10:08
- Kraj: Slovej Gradec
- Kontakt:
Rešitev za propeler je pa prop saver.
http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=5849
Kolikšna je pa teža tvojega modela?
http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=5849
Kolikšna je pa teža tvojega modela?
L.p.
Jernej
Jernej
Evo moje Cessnice ..... :)
Kaj naj bi rekel ... ko jih že vsi kažete, take in drugačne oz. ene take iz salona, druge iz borbenih vrst.
Naj se pohvalim - moja je danes doživela drugi testni let - po prvem testnem letu sem jo mogel malo predelati - popraviti RNK, povečati smerno krmilo, naklon motorja, ... tako, da od danes naprej je v polni letalski uporabnosti ..... ahhhhhh, končno nekaj oz. končno letalo, ki mi resnično bolje ugaja za letenje kot matranje z Easystarom.
Ta Cessna je resnično začetniški model - oprošča veliko napak, je počasna in ti dovoli čas za razmislek, hitri razmislek, a vseeno ni potrebno avtomatsko hitro odregirati, kar začetniki še ne znamo. Seveda kar mi je najlepše pri njej - kovita ne pozna. Pri poizkusu z dinamičnim kovitom samo izpustiš vse komande v neutralno lego in v cca 1/2 - 3/4 obrata že lepo stabilno jadra (pri tem izgubi le kak meter višine - moja ocena) in čaka na nove pilotove komande.
Priporačam jo vsem začetnikom ... samo, kak izkušen modelar naj vam jo strima ... meni jo je in ... super!
Upam, da jo ne bom prevečkrat vsadil v zemljo ko flanco
l.p.
Naj se pohvalim - moja je danes doživela drugi testni let - po prvem testnem letu sem jo mogel malo predelati - popraviti RNK, povečati smerno krmilo, naklon motorja, ... tako, da od danes naprej je v polni letalski uporabnosti ..... ahhhhhh, končno nekaj oz. končno letalo, ki mi resnično bolje ugaja za letenje kot matranje z Easystarom.
Ta Cessna je resnično začetniški model - oprošča veliko napak, je počasna in ti dovoli čas za razmislek, hitri razmislek, a vseeno ni potrebno avtomatsko hitro odregirati, kar začetniki še ne znamo. Seveda kar mi je najlepše pri njej - kovita ne pozna. Pri poizkusu z dinamičnim kovitom samo izpustiš vse komande v neutralno lego in v cca 1/2 - 3/4 obrata že lepo stabilno jadra (pri tem izgubi le kak meter višine - moja ocena) in čaka na nove pilotove komande.
Priporačam jo vsem začetnikom ... samo, kak izkušen modelar naj vam jo strima ... meni jo je in ... super!
Upam, da jo ne bom prevečkrat vsadil v zemljo ko flanco
l.p.
- Priponke
-
- Cessna - danes
- Cessna 2.jpg (65.56 KiB) Pogledano 3800 krat
Zadnjič spremenil mega, dne 03 Nov 2010, 11:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Enkrat bom opremil še drugi model, ki je trenutno v jadralni različici brez upravljanja. Ta je veliko natančneje izdelana. Trak 100% ne bo rjavi in bo cessna dobila malo barv. Bolje bom pazil tudi na težo.
Moja trenutna cessna bo dobila ime Quasi (po Notredamskemu zvonarju ). Kljub temu, da je zelo težka, malce "razšklepentana" in predvsem pošteno zdelana, leti še vseeno zelo lepo.
Tako da ni važno, ali je narejena lepo, ali grdo. Lahko smo tudi malce površni in delamo razne začetniške napake pri izdelavi, toda to letalo bo letelo! Tudi popolnemu začetniku je po petih poletih ne bo težko obdržati v zraku.
Moja trenutna cessna bo dobila ime Quasi (po Notredamskemu zvonarju ). Kljub temu, da je zelo težka, malce "razšklepentana" in predvsem pošteno zdelana, leti še vseeno zelo lepo.
Tako da ni važno, ali je narejena lepo, ali grdo. Lahko smo tudi malce površni in delamo razne začetniške napake pri izdelavi, toda to letalo bo letelo! Tudi popolnemu začetniku je po petih poletih ne bo težko obdržati v zraku.
Uspel sem posnemati letenje. Na žalost, pa posnetek ni posrečen. Lahko slišimo, kako plastični zobnik na motorju bije zadnjo bitko za prijem, a jo na koncu na žalost izgubi. Za tem letalo naredi nevaren ovinek in ga zadnji trenutek poskušam rešiti čelnega trčenja z tlemi. Zopet pa imam nesrečo, da so propeler ustavi tako, da zadane tla in motor s prenosi in pritrdilcem vred iztrga iz trupa. Drugače je bil samo z selotejpom zalepljen, tako da se da hitro popraviti.
Za snemanje sem izumil posebno napravo. Z kuhinjskimi gumicami in nekaj lepilnega traka sem kamero uspel pritrditi na kapo s šiltom. Posnetek je slabše kvalitete, saj je bil namesto profi kamere samo PSP z kamero. Je pa bilo že malce temno zunaj.
http://www.youtube.com/watch?v=Jpegl9MXQkk
V glavnem je to dokaz, da zadeva leti. Pa to še zdaleč ni najlepši let.
Za snemanje sem izumil posebno napravo. Z kuhinjskimi gumicami in nekaj lepilnega traka sem kamero uspel pritrditi na kapo s šiltom. Posnetek je slabše kvalitete, saj je bil namesto profi kamere samo PSP z kamero. Je pa bilo že malce temno zunaj.
http://www.youtube.com/watch?v=Jpegl9MXQkk
V glavnem je to dokaz, da zadeva leti. Pa to še zdaleč ni najlepši let.
Nova Cessna nastaja. Kot obljubljeno, bo lepša od prve. Zaenkrat je narejeno samo krilo, trenutno pa dolbem in opremljam trup. Na kavču je krilo slikano zato, ker je moja soba kot da bi v njo priletela bomba zapakirana v stiropor Oznake so "krneki", vzete iz dveh različnih Cessen
- Priponke
-
- DSC00563.JPG (77.21 KiB) Pogledano 3963 krat
Cestna.
LP. Gledam krilo, ki ga imaš na sliki, se mi zdi kod da bi bilo preveč Ve loma.
Paziti moraš, če je preveč Ve loma ti eleroni (beri zakrilca) ne bodo
opravljali svoje funkcije kod bi morali. Moraš računat na to daje to visoko
krilno letalo, in je težišče v najnižji točki pod krilom. Če pa mu daš preveč
loma pa se težišče pomakne še nižje kot bi moralo biti. Pri velikem lomu ti
eleroni nimajo moči da bi dvignili trup, in tako ne morejo opravljati svoje
funkcije nagiba.
To je moje gledanje na to zadevo.
LP. čujčuj
Paziti moraš, če je preveč Ve loma ti eleroni (beri zakrilca) ne bodo
opravljali svoje funkcije kod bi morali. Moraš računat na to daje to visoko
krilno letalo, in je težišče v najnižji točki pod krilom. Če pa mu daš preveč
loma pa se težišče pomakne še nižje kot bi moralo biti. Pri velikem lomu ti
eleroni nimajo moči da bi dvignili trup, in tako ne morejo opravljati svoje
funkcije nagiba.
To je moje gledanje na to zadevo.
LP. čujčuj
pebi gas tam gledaj ki letiš.
Cessna
Naj "pišče ne uči kure" .... kdo je kura
Ker je napisal Čujčuj je res ... preberi si članek pod linkom in primerjaj svojo Cessno:
http://adamone.rchomepage.com/design.htm
Gotovo si opazil, da ima vsa razmerja, tudi ta Cessna iz stiroporja, le da tu predlaga veliki V kot - med 3-6° samo za smerno krmilo, če se uporabljajo eleroni pa le do 3°. Sicer RNK (incidence angle) predlaga za začetek 0°, kar v Cajhnovi knjigi predpisuje naj bo 1° ali za začetniška letala 2°.
Pri Cessni od 2R mislim (če sem prav prerisal) ima osnovni načrt RNK med 3-4°, zato tudi "pluži" če izključiš motor, v primeru močnega motorja, jo pa kar močno vleče navzgor .... jaz imam pri moji kar močno povešen motor (več kot 5° ... upam da ne preveč), da je ne vleče preveč navzgor pri polnih obratih (težišče je kot mora biti ... kot predpisano v navodilih).
Če ima kdo še kakšno rešitev, kako bi to siljenje navzgor omilil ... rade volje sprejmem vsako sugestijo.
l.p.
Ker je napisal Čujčuj je res ... preberi si članek pod linkom in primerjaj svojo Cessno:
http://adamone.rchomepage.com/design.htm
Gotovo si opazil, da ima vsa razmerja, tudi ta Cessna iz stiroporja, le da tu predlaga veliki V kot - med 3-6° samo za smerno krmilo, če se uporabljajo eleroni pa le do 3°. Sicer RNK (incidence angle) predlaga za začetek 0°, kar v Cajhnovi knjigi predpisuje naj bo 1° ali za začetniška letala 2°.
Pri Cessni od 2R mislim (če sem prav prerisal) ima osnovni načrt RNK med 3-4°, zato tudi "pluži" če izključiš motor, v primeru močnega motorja, jo pa kar močno vleče navzgor .... jaz imam pri moji kar močno povešen motor (več kot 5° ... upam da ne preveč), da je ne vleče preveč navzgor pri polnih obratih (težišče je kot mora biti ... kot predpisano v navodilih).
Če ima kdo še kakšno rešitev, kako bi to siljenje navzgor omilil ... rade volje sprejmem vsako sugestijo.
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Re: Cessna
Na komandi zmixsaj gas in višino ko daš gas se višina pomakne na vzdol, nekaj časa probavaj da ujameš pravo zaporedje in model bo lepo letel naravnost.mega napisal/-a:
Če ima kdo še kakšno rešitev, kako bi to siljenje navzgor omilil ... rade volje sprejmem vsako sugestijo.
l.p.
LP
Re: Cessna
Jaz nikogar nič nočem učiti in ne nasprotujem cujcuj-ovem članku. Lahko prosim kdo izračuna pod kakšnim kotom so narejena krila.mega napisal/-a:Naj "pišče ne uči kure" .... kdo je kura
Eno krilo je dolgo 60cm, konec krila pa je dvignjen za 4,5cm.
V-lom še zaenkrat lahko zmanjšam z trakovi lepilnega traku na spodnji strani.
Imam pa še eno vprašanje. Kako bi bilo boljše pritrditi krila na trup.
Z elastiko:
-stiropor verjetno ne bi zdržal
-krilo treba pred vsakim letom poravnati, da je točno pravokotno na trup
+lepo izgleda
+lažji transport
+krilo pade dol, ko model strmoglavi v tla
Z lepilnim trakom:
-grdo izgleda
-težji transport
+krilo je bolj togo glede na trup
+stiropor bi zdržal, saj bi bil lepilni trak ovit okoli trupa
Cessna
Jaz pritrdim krila z elastikami, je lažji transport in pri ponestečenih pristankih, se krilo le premekne in ne zlomi ali celo odlomi iz trupa (če je fiksirano na trup).
Jaz krila ojačim kjer gre elastika čez krila kar z mekolom 3D (vodo odpornim) in MAT trakom za knauf - za bandažiranje sten. Pazi ne mrežica za bandažitanje, ampak trak iz steklenih vlaken brez orientacije (beri - ni kot tkanina) širine cca 5 cm. Dobiš ga v Merkurju,
l.p.
Jaz krila ojačim kjer gre elastika čez krila kar z mekolom 3D (vodo odpornim) in MAT trakom za knauf - za bandažiranje sten. Pazi ne mrežica za bandažitanje, ampak trak iz steklenih vlaken brez orientacije (beri - ni kot tkanina) širine cca 5 cm. Dobiš ga v Merkurju,
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Poglej na stran 15. Iz lesa sem izrezal 4 haklčke za elastiko, nato sem v
trup naredil utore ter vlepil hakelčke v utore. Čeprav imam krilo pritrjeno
z navadnimi elastikami krilo dovolj močno drži med letu. Velikost tistih
haklčkov je 4cmx1,4cmx0,4cm narejeni so iz lipovega lesa, tako da če jih
boš naredli iz vezane plošče je vredu debelina 0,3cm.
trup naredil utore ter vlepil hakelčke v utore. Čeprav imam krilo pritrjeno
z navadnimi elastikami krilo dovolj močno drži med letu. Velikost tistih
haklčkov je 4cmx1,4cmx0,4cm narejeni so iz lipovega lesa, tako da če jih
boš naredli iz vezane plošče je vredu debelina 0,3cm.
L.p.
Jernej
Jernej