FES vs KTW
Moderator: Pisaneli
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
FES vs KTW
Pri nas je KTW(klapttriebwerk) še vedno zelo eksotična zadeva. Tovrsten pogon si je izdelalo-vgradilo le nekaj modelarjev.
Največji problemi, ki se pri tovrstnem pogonu pojavljajo so po moje:
- velika dodatna teža
- komplicirana izvedba, vzdrževanje in vgradnja mehanizma
- težave pri štartu iz tal(premikanje kolesa naprej, težišče...)
- en kup napeljave, ki marsikoga odvrne od vgradnje
- serijski sistemi imajo vrtoglave cene
- in še in še
Misel na avtonomnost jadralnega letala je zelo mikavna, še posebno če vgrajeni sistemi ne kazijo silhuete letala.
Že pred časom me je pritegnila izvedba domačega proizvajalca na Lak-u, ki pa sploh ni tako vsiljiva na pogled in skoraj neopazna. http://www.front-electric-sustainer.com/index.php Kar se tiče izvedbe je zadeva sila preprosta.
Toda, motor je v nosu in ima zelo majhen propeler v primerjavi z našimi navadami o velikih latah in prenosih...
Ali bi bila tovrstna izvedba sploh mogoča na 5-6m modelu in 11-12kg?
Največji problemi, ki se pri tovrstnem pogonu pojavljajo so po moje:
- velika dodatna teža
- komplicirana izvedba, vzdrževanje in vgradnja mehanizma
- težave pri štartu iz tal(premikanje kolesa naprej, težišče...)
- en kup napeljave, ki marsikoga odvrne od vgradnje
- serijski sistemi imajo vrtoglave cene
- in še in še
Misel na avtonomnost jadralnega letala je zelo mikavna, še posebno če vgrajeni sistemi ne kazijo silhuete letala.
Že pred časom me je pritegnila izvedba domačega proizvajalca na Lak-u, ki pa sploh ni tako vsiljiva na pogled in skoraj neopazna. http://www.front-electric-sustainer.com/index.php Kar se tiče izvedbe je zadeva sila preprosta.
Toda, motor je v nosu in ima zelo majhen propeler v primerjavi z našimi navadami o velikih latah in prenosih...
Ali bi bila tovrstna izvedba sploh mogoča na 5-6m modelu in 11-12kg?
- Priponke
-
- KTW
- image009.jpg (111.17 KiB) Pogledano 12409 krat
-
- FES
- DSCF3351.jpg (98.68 KiB) Pogledano 12409 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Zadeve, ki jih je potrebno rešiti:
- verjetno nekoliko dvigniti podvozje, da se dobi kakšen cm za prop
- kateri motor izbrati? Okvirno naj bi bilo okoli 150W/kg potiska, torej okoli 1700-1800W
- kje najti ustrezno majhen prop (2,3,4 kraki?)
- koliko celic?
- dviganje bi moralo biti za začetek okoli 3-4m/s
Odprto za sugestije
- verjetno nekoliko dvigniti podvozje, da se dobi kakšen cm za prop
- kateri motor izbrati? Okvirno naj bi bilo okoli 150W/kg potiska, torej okoli 1700-1800W
- kje najti ustrezno majhen prop (2,3,4 kraki?)
- koliko celic?
- dviganje bi moralo biti za začetek okoli 3-4m/s
Odprto za sugestije
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Ker sem pred kratkim sodeloval pri elektrifikaciji 15 kg jadralca ti lahko odgovorim že na prvo vprašanje:
Najbolje bo naresti voziček. Uporabljal boš lahko >17 colske prope, ki ti bodo zagotovil dovolj potega. Večkraki manjši propi so dobri za štart, ampak potem imajo v letu preslab izkoristek.- verjetno nekoliko dvigniti podvozje, da se dobi kakšen cm za prop
Najbolje preverjeno robo, npr. AXI velikosti 5325 ali kaj podobnega.- kateri motor izbrati? Okvirno naj bi bilo okoli 150W/kg potiska, torej okoli 1700-1800W
Čim več, zato da je tok majhen, izkoristek pa velik. 12S recimo v 4 x 3S ali 3 x 4S, da jih potem lahko uporabljaš tudi v manjših modelih.- koliko celic?
www.lipo.si
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Jaz osebno nikoli FES, samo KTW. Mel bi pa imel, samo zaenkrat mokra želja
Sicer pa še nisem videl tega heca v živo, ampak kolikor so mi kolegi iz družbe GPS letnja pravili, z KTW-ji ni nekih težav, samo dosleden moraš biti pri vgradnji. In ja, delujeta zares dobro samo dva sistema, to sta pa od Thome in pa od Schambeka (ali nekaj podobnega).
Upam, da bomo v Italiji videli kakšnega v živo
lp, Matej
Sicer pa še nisem videl tega heca v živo, ampak kolikor so mi kolegi iz družbe GPS letnja pravili, z KTW-ji ni nekih težav, samo dosleden moraš biti pri vgradnji. In ja, delujeta zares dobro samo dva sistema, to sta pa od Thome in pa od Schambeka (ali nekaj podobnega).
Upam, da bomo v Italiji videli kakšnega v živo
lp, Matej
plp, Matej
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Miha:
Hvala za izhodišča.
Razmišljal sem tudi o vozičkih, ampak zadeva izgubi svoj čar
Matej, verjetno misliš tele mokre sanje
http://www.dr-martin-thoma.com/
http://www.klapptriebwerk.de/
Hvala za izhodišča.
Razmišljal sem tudi o vozičkih, ampak zadeva izgubi svoj čar
Matej, verjetno misliš tele mokre sanje
http://www.dr-martin-thoma.com/
http://www.klapptriebwerk.de/
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Točno ta dvaKlemen SU27 napisal/-a:
Matej, verjetno misliš tele mokre sanje
http://www.dr-martin-thoma.com/
http://www.klapptriebwerk.de/
Sicer pa sam sem pred časom imel idejo ta hec spravit v realnost, pa nažalost ne najdem pravega časa. Seveda sem imel v mislih samogradnjo. Zadeva pravzaprav sploh ni tako komplicirana kot zgleda, samo lotit bi se jo bilo treba.
V glavnem je na "to do" listi
plp, Matej
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Osebno mi je bil KTW do sedaj krasna zadeva, tudi načrt se nekje valja, ampak sem vseeno začel razmišljati o FES varianti. Za enkrat "začetniško" vidim zadevo takole:
FES + :
- enostavna montaža
- odpade teža, cena in izdelava KTW roke+elektronike, servotov, ojačitve trupa,... = vsaj 500-1000g
- predvidevam da ni težav, ki se pojavljajo pri KTW, kjer ima motor na ročici določen moment na štartu i pritiska model na nos. Zaradi tega moraš prestaviti podvozje cca 3-5cm naprej. To pomeni pri narejenem modelu pošten poseg
- kratki kabli med motorjem, regulatorjem in lipeti, če ti uspe vse natlačiti bolj spredaj, kar pa zavisi od modela
FES -:
- prop spredaj, ki zelo verjetno rad kosi travo
- možna vgradnja manjšega propa
- mogoče rahlo moteč videz
- pogoj je čim bolj okrogel trup, zaradi prehoda v spiner
- potrebno povišati podvozje
Če vzamem za primer mojega Ventusa, lahklo pri trenutni situaciji montiram prop velikosti 13,5", če dvignem kolo za 2cm, pa bi lahko vgradil prop 16"-17". Po grobih meritvah bi bil prop pri normalno dvignjenem repu še vedno 5-6cm od tal.
Zadeva je sicer na meji, ampak odprta za razmišljanje
FES + :
- enostavna montaža
- odpade teža, cena in izdelava KTW roke+elektronike, servotov, ojačitve trupa,... = vsaj 500-1000g
- predvidevam da ni težav, ki se pojavljajo pri KTW, kjer ima motor na ročici določen moment na štartu i pritiska model na nos. Zaradi tega moraš prestaviti podvozje cca 3-5cm naprej. To pomeni pri narejenem modelu pošten poseg
- kratki kabli med motorjem, regulatorjem in lipeti, če ti uspe vse natlačiti bolj spredaj, kar pa zavisi od modela
FES -:
- prop spredaj, ki zelo verjetno rad kosi travo
- možna vgradnja manjšega propa
- mogoče rahlo moteč videz
- pogoj je čim bolj okrogel trup, zaradi prehoda v spiner
- potrebno povišati podvozje
Če vzamem za primer mojega Ventusa, lahklo pri trenutni situaciji montiram prop velikosti 13,5", če dvignem kolo za 2cm, pa bi lahko vgradil prop 16"-17". Po grobih meritvah bi bil prop pri normalno dvignjenem repu še vedno 5-6cm od tal.
Zadeva je sicer na meji, ampak odprta za razmišljanje
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Lep spinerček za FES. Na slikah se mi zdi da je Topmodelov Ventus
http://www.klapptriebwerk.de/produkte/z ... e-spinner/
http://www.klapptriebwerk.de/produkte/z ... e-spinner/
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: FES vs KTW
Izberi tako kombinacijo, da bodo špičke propelerja med letom dosegale okrog 250 m/s in premer propelerja ne bo več tak bav bav. Tudi trokraki 13" premera ti dvigne teh 10 kg. Ob 1,8 Kw bi moralo biti vsaj 4,5 kg statičnega potiska!
lp
Sašo
Sašo
Re: FES vs KTW
Poleti na pisti v krtini sem videl delujoc home made KTW,pa me zanima ce imamo avtorja zadeve(Seme) tudi na forumu, ker bi me zanimalo nekaj podrobnosti tega sistema.
Lp
Lp
"Letenje je bolj šport kot služba; letenje je čista strast in hrepenenje, ki napolni celotno življenje."Adolf Galland
Re: FES vs KTW
V tej temi je predstavil svoj vrhunski izdelek:
viewtopic.php?f=42&t=80471
viewtopic.php?f=42&t=80471
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re:
Kak že pravijo, da se zarečenega kruha največ pojematej rozman napisal/-a:Jaz osebno nikoli FES, samo KTW. Mel bi pa imel, samo zaenkrat mokra želja
lp, Matej
http://www.robbe.de/fes-antrieb-ventus-2-cx-6m.html
Že v paci
plp, Matej
Re: FES vs KTW
Cajhnov Apis gre na ta sistem pogona odlično!
http://youtu.be/2jSEptu60GY?t=8m27s
Seveda pa je Dori že nekaj let nazaj letel na aerozapregah s pogonom modela v nosu, le s to razliko, da ga je uporabljal le v zraku, na primer, če je bila gneča na pristanku, pa se je potegnil malo više, da je s tem pridobil nekaj časa.
Mitja
http://youtu.be/2jSEptu60GY?t=8m27s
Seveda pa je Dori že nekaj let nazaj letel na aerozapregah s pogonom modela v nosu, le s to razliko, da ga je uporabljal le v zraku, na primer, če je bila gneča na pristanku, pa se je potegnil malo više, da je s tem pridobil nekaj časa.
Mitja
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Matej, sem glih zadnjič mislil nate kdaj si boš premislil
Naslednja sezona bo FES sezona.
Simpl je tanartabolš pa sej propelerja na nosu še vidiš ne, pa nobenih ktw sitnosi in eno karjolo manj denarja. Moja želja je nekje okoli 6m/s, tako da tale kombinacija sploh ni slaba, pa še na 8s je, kar mi odgovarja. Samo tisti spiner ki ga ti pri švajgiju gledaš mislim, da ne bo ta prav. Ne boš oblike trupa Ventusa ujel. Poglej link zgoraj ki sem ga pripel, ta se še najbolj ujema. Idealno bi bilo če bi Robbe prodajal samo spiner+prop
Naslednja sezona bo FES sezona.
Simpl je tanartabolš pa sej propelerja na nosu še vidiš ne, pa nobenih ktw sitnosi in eno karjolo manj denarja. Moja želja je nekje okoli 6m/s, tako da tale kombinacija sploh ni slaba, pa še na 8s je, kar mi odgovarja. Samo tisti spiner ki ga ti pri švajgiju gledaš mislim, da ne bo ta prav. Ne boš oblike trupa Ventusa ujel. Poglej link zgoraj ki sem ga pripel, ta se še najbolj ujema. Idealno bi bilo če bi Robbe prodajal samo spiner+prop
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: FES vs KTW
S ceno Robbejevega sistema (579€) je nekaj hudo narobe!
- Roxxy BL-Motor D 50-65-07
- Roxxy BL-Control 975-12 Opto
- Klappluftschraube CFK 14x10 weiĂź
- Scale-Spinner, weiß, mit Mitnehmer � 42 mm
- Einbauteile fĂĽr Motor und Akku
- Fahrwerkumbausatz
- Rad für Einziehfahrwerk � 100 mm
- Stecker- und Buchsen-Set
- Montagezubehör
- Montageanleitung
- Priponke
-
- 25891000_LF.jpg (119.54 KiB) Pogledano 11356 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 16 Sep 2013, 08:40, skupaj popravljeno 1 krat.
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: FES vs KTW
Jah, situacija me sili v to, namreč časa je vedno manj in posledično tudi letenja. Se mi pa zdi hudo neumno, da z modelom za 3kE letim 5-10ur/leto, zato pa takšna odločitev. Odločil sem se pa tudi in predvsem zato, ker imam še en trup, ki ga bo sicer treba popraviti od 1.modela in trefalta v Italiji. V tega gre FES
Naj se najprej zahvalim raktivcu kar tukaj za nasvet keri vmesnik vzet, namreč vedno ko naročam po spletu naročim narobnega. Sem pa danes malo razmišljal o tej reči in sem se odločil, da naredim spiner in vmesnik kar sam. Pa ne zaradi videza ampak zato ker sem videl tole sliko kako je ta konkretni spiner narejen in kar kliče po katastrofi: http://www.paritech-shop.de/RC-und-Elek ... verse.html
@Ultralajt, s cenami ni čisto nič narobe, treba je pač razumet, da to niso velike serije in so cene temu ustrezne. Meni se zdi čisto fer, če daš od te cene 55% stran dobiš znesek ki ga robbe verjetno odšteje za ta komplet, ostalo je razvoj, marže trgovcev, reklamacije, .......v glavnem čisto normalna cena, je pa za Slovenske razmere visoka, s tem bi se pa strinjal.
No, da ne zaidem preveč, imam ravno 2 urce časa in vso tehnologijo pri roki, pa da vidimo kaj bo ratalo
Naj se najprej zahvalim raktivcu kar tukaj za nasvet keri vmesnik vzet, namreč vedno ko naročam po spletu naročim narobnega. Sem pa danes malo razmišljal o tej reči in sem se odločil, da naredim spiner in vmesnik kar sam. Pa ne zaradi videza ampak zato ker sem videl tole sliko kako je ta konkretni spiner narejen in kar kliče po katastrofi: http://www.paritech-shop.de/RC-und-Elek ... verse.html
@Ultralajt, s cenami ni čisto nič narobe, treba je pač razumet, da to niso velike serije in so cene temu ustrezne. Meni se zdi čisto fer, če daš od te cene 55% stran dobiš znesek ki ga robbe verjetno odšteje za ta komplet, ostalo je razvoj, marže trgovcev, reklamacije, .......v glavnem čisto normalna cena, je pa za Slovenske razmere visoka, s tem bi se pa strinjal.
No, da ne zaidem preveč, imam ravno 2 urce časa in vso tehnologijo pri roki, pa da vidimo kaj bo ratalo
plp, Matej
Re: FES vs KTW
Tile spinerji so čisto varni in v zraku se jim nič ne bo zgodilo. Ob trčki kapisa odpade od mostička in zopet ni katastrofalno, le nerodno je. To so spinerji, kakršne Freudenthaler že desetletje prodaja za svoje. So super lahki, a Leichtspiner je trpežnejši in verjetno lažji.
Pri teh mostičkih z navojnim zatičem kot varovalom nikoli ne zaupam v kvaliteten spoj in nalepim mostiček na gred motorja z kemičnim varovalom. Na začetku tega nisem delal in sem brusil sedeže v gredi motorjev, ampak vseeno rado spusti, lepilo nikoli. Meni so najbolj všeč mostički z konusnim vpetjem.
Pri teh mostičkih z navojnim zatičem kot varovalom nikoli ne zaupam v kvaliteten spoj in nalepim mostiček na gred motorja z kemičnim varovalom. Na začetku tega nisem delal in sem brusil sedeže v gredi motorjev, ampak vseeno rado spusti, lepilo nikoli. Meni so najbolj všeč mostički z konusnim vpetjem.
lp
Sašo
Sašo
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Če bo spiner z nosilcem cca 42x25mm se prijavim
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Kolikor sem raziskoval po spletu jih večina za 5-6m modele uporablja elise 14x10 in ustrezen motor. 14-15 velikost je še tista, ki se jo nekako da stlačiti na model z manjšo predelavo podvozja, tako da ga zgolj dvigneš za cca 2-3cm, kar še ni optično moteče.
Robbe za svoj pogon sicer obljublja dviganje cca 6m/s, kar je solidno.
Je pa zanimiv za to eliso tudi OS-ov motorček OMA-5025-375, 14x10 in 8s
http://www.osengines.com/motors/motors/ ... ations.pdf
http://www.graupner.de/mediaroot/files/ ... OMA_DE.pdf
primer iz prakse na LAK-u 17
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ient/page2
Robbe za svoj pogon sicer obljublja dviganje cca 6m/s, kar je solidno.
Je pa zanimiv za to eliso tudi OS-ov motorček OMA-5025-375, 14x10 in 8s
http://www.osengines.com/motors/motors/ ... ations.pdf
http://www.graupner.de/mediaroot/files/ ... OMA_DE.pdf
primer iz prakse na LAK-u 17
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ient/page2
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Še en zanimiv moped od Hackerja http://www.hacker-motor-shop.com/e-vend ... 681&p=6681
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Debata na isto temo na RCN
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... senantrieb
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ausgedient
DUO DISCUS in FES http://www.youtube.com/watch?v=Vup5ZyPn99o#t=277
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... senantrieb
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ausgedient
DUO DISCUS in FES http://www.youtube.com/watch?v=Vup5ZyPn99o#t=277
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Opis predelave na mojem Ventusu viewtopic.php?f=29&t=46790&start=125
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: FES vs KTW
Mal ktw-jev v akciji. Ni glih simpl.
http://www.youtube.com/watch?v=VW-BpNhn0g0
http://www.youtube.com/watch?v=VW-BpNhn0g0
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: FES vs KTW
Odlocam se za nakup tega modela
http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... ptriebwerk
Ima kdo izkusnje z delovanjem in zanesljivostji tega sistema pogona?
http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... ptriebwerk
Ima kdo izkusnje z delovanjem in zanesljivostji tega sistema pogona?
"Letenje je bolj šport kot služba; letenje je čista strast in hrepenenje, ki napolni celotno življenje."Adolf Galland