axi 2826/10

Baza informacij o motorjih, krmilnikih, prenosih, propelerjih v modelih letal

Moderator: Pisaneli

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

axi 2826/10

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Po začetnem strahu pred preobremenitvijo, sem se ojunačil in preizkusil nnekaj verzij pogonov, ti dve sta še posebej zanimivi:

12xGP110 + Aeronaut 13x10 = 62A statične porabe
12xGP220 + Aeronaut 14x10 = 80A statične porabe


Uporabil sem "turbo" spiner izdelan iz HM spinerja, kot ga predlaga Miha Holc.
Motorju sem predelal zadnjo steno, da deluje kot dodaten ventilator.(Poglej temo Arianček.) Koliko to pomaga ne vem, nekaj pa zagotovo.

Po nekaj desetih praznjenjih je motor še vedno kot nov! Nekajkrat sem se potrudil, da sem ga čimprej spravil proti tlom, (Odprte zavore in strmoglavljenje) ga zopet dvignil... Na koncu sem potipal motor, ki ni imel več kot 50 oC - brez problema sem ga lahko držal.


Model gre z večjimi celicami in vijakom v zrak kot raketa. V nadaljevanju bom previdno preizkusil delovanje z večjimi tokovi in 12 celicami, da vidim kaj bo.

Po moje je Axi 2826/10 odličen in lahek motor!




lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

=D> =D>

Sašo, končno si se ojunačil 8)

Lahko mogoče poveš obrate pri danih propelerjih?

Wattov notri gre namreč kar nekaj, pri drugi varianti čez 1000 :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Vrtljajev ne morem meriti, ker nimam aparature, wati se pa tako veselo usipajo iz motorja, da je veselje.

Morda bi bil ta motor zaradi majhne teže ob ustreznih akujih dobra rešitev za te vaše F5J unlimited? Vsaj to kar sem do sedaj potegnil iz njega je enako vrhunskim pogonom iz pred par let. Kdo ve kaj me čaka ob nadaljnem obremenjevanju. Razmišljam o toplotni zaščiti motorja. (Podobno kot bojlerji).

Mi lahko kdo pove točno temperaturo, pri kateri axi odpove: (lepilo magnetov, lak žice ali razmagnetenje.)




lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Magneti so prvi - nad 100°C se bodo počasi razmagnetili. Pri zunanje vrtečih motorjih je to malo težje, vendar se tudi da. 8)

Ko bo zunanja temperatura motorja ca 70 - 80°C, takrat bo počasi potrebno prenehat oz ko te bo speklo :)
Uporabniški avatar
Mefisto
Razpravljalec
Prispevkov: 120
Pridružen: 01 Jan 2005, 10:09
Kraj: Matenja vas

Odgovor Napisal/-a Mefisto »

Zelo praktična izkušnja pri AXI 2820/10. Ko sem v garaži preizkušal model in pri tem pozabil na ustrezno hlajenje, se je dobesedno zakadilo iz navitja ene od faz. Magneti in ostalo se še kar dobro drži...
Pozdrav !

Bojan
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Bojan, lahko poveš kaj več preden se je pokadilo?

Po proizvajalčevih specifikacijah ima 2820/10 za nekaj mOhm manjšo upornost navitja kot 2826/10 (39 vs 42 mOhm).
Uporabniški avatar
Mefisto
Razpravljalec
Prispevkov: 120
Pridružen: 01 Jan 2005, 10:09
Kraj: Matenja vas

Odgovor Napisal/-a Mefisto »

Seveda lahko. Motor je bil vgrajen v Multiplexovem Magistru. Ker sem imel nekaj problemov z vpetjem motorja, sem ga hotel temeljito preizkusiti . Pri tem sem včasih tudi malo prekoračil dovoljen tok, ki je za 1 min 42 A, vendar le kakšno sekundo do 45 A, kar je vse v mejah razumnega. Ostalo je motor tekel pod max. nazivnim tokom.

Pozabil pa sem, da se je motor v zraku bistveno boljše hladil, kot pa na tleh v garaži v mirujočemstanju, le propeler. Posledica je bila, da se je izpod pokrova motorja po cca 4 minutah krasno pokadilo. Sicer pa je bil motor, potem ko sem ga prijel tudi lepo razgret. Ko sem motor potem razstavil je bilo zelo jasno razvidno, da je na navitju ene od treh faz "cvetača" - se pravi na štirih navitjih od dvanajstih.
Pozdrav !

Bojan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Mislim, da večina proizvajalcev izrecno zapoveduje, da lahko motor deluje na mestu le nekaj sekund pod polnim plinom.

Po mojih izkušnjah lahko Axi 2820/12 brez problemov ženeš z 43 A in 12 celicami. Pri tej obremenitvi sem imel hlajenje speljano na vrhu trupa, po zunanji strani rotorja. Hladil se je le del, ki je bil trenutno na prepihu, kot Lewisova strojnica. Prepričan sem, da bi ga lahko z turbo spinerjem in predelano zadnjo steno brez problema obremenil na 55 do 60A, seveda za 10 do 15 sekund v hotlinerju z težo (pardon maso) do 1,4 Kg. Če ga skuhaš po 20 sekundah, pa itak rabiš dober daljnogled da vidiš kaj se je skuhalo.


lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

raktivec napisal/-a:Če ga skuhaš po 20 sekundah, pa itak rabiš dober daljnogled da vidiš kaj se je skuhalo.
Dobro povedano! :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ima kdo idejo kaka bi bila temperatura navitja ko je temperatura rotorja okrog 95 oC?

V stator imam namen vtakniti sondo, ki bo prekinila tokokrog-enostavno pregori, ko bo temperatura prehuda. Tovrstne sonde so zelo poceni, majhne, lahke in zanesljive.




lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Kje bo sonda prekinila tokokrog? Z motorjem potem še regler adijo ...
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Sondo bom vtaknil v motor tako, da bodo šle žičke ven iz motorja skupaj z glavnimi kabli. Potegnil jih bom do krmilnika in jih priklopil na žici, ki sta namenjeni za stikalo vklop/izklop na regulatorju. To stikalo itak pri vsakem regulatorju odstranim in žici spojim z mehkim lotom. V tem primeru bosta spojeni preko sonde in ko bo pregorela, bo to pomenilo izklop reglerja, ki bi po moje moral brez škode ustaviti motor.


Verjetno bo pri tem treba upoštevati naslenje:

1.) Regler bo izklopljen, torej tudi zavora vijaka ne bo delovala. Torej brez povečane hitrosti pri jadranju!
2.) Za sprejemnik mora obstajati sprejemniški aku.





lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Elektropogon